Lääketiede hylännyt homeopatiahuuhaan valheena

Tietäjä,

Sanoohan se nyt järkikin ettei ravistettu vesi mitään auta.. Aivan ihmisten kusettamista tällaisten "hoitojen" tarjoaminen.
Jos homeopatia (ravistettu kraanavesi) olisi toimiva hoitomuoto, olisi suomen lain mukaan lääkärien tarjottava tätä "erinomaista" menetelmää potilaille.. Mutta oikea lääketiede on hylännyt sen valheena ja piste. Tyhmäähän ei ole kuitenkaan tarjota vaikuttamattomia hoitoja vaan maksaa niistä..

64

553

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aritta

      niin fantastinen. Sitä ei ihan kaikki pysty ymmärtämään. :-)

      • onko vikaa

        Kuten viralliset ravintosuositukset. Nekin on ihan vääriä. Ei kai osata tutkia.


      • tietävänsä paremmin...?
        onko vikaa kirjoitti:

        Kuten viralliset ravintosuositukset. Nekin on ihan vääriä. Ei kai osata tutkia.

        Sinä siis tiedät ne oikeat ja paremmat suositukset? Ihan mutupohjaltako kehittelit? Mikä saa sinut kuvittelemaan, että olet viisaampi kuin vuosikausia alalle kouluttautuneet, ja alalla vaikuttaneet tieteilijät?


      • Smiles ;)

        Vautsi, tuota hellyttävää ylimielisyyttä ja oman paremmuuden tuntoa! ;)


      • ne tiedettä tekevät
        tietävänsä paremmin...? kirjoitti:

        Sinä siis tiedät ne oikeat ja paremmat suositukset? Ihan mutupohjaltako kehittelit? Mikä saa sinut kuvittelemaan, että olet viisaampi kuin vuosikausia alalle kouluttautuneet, ja alalla vaikuttaneet tieteilijät?

        me muut emme vain ymmärrä sitä. Emme vaikka olemme alalle kouluttautuneet ja ymmärrämme myös muiden tieteenalojen yhteyden omaan alaamme.

        Koiratkin osaavat olla rauhallisia jos heidän kouluttajansa on rauhallinen. Vähän vaikea selittää miten se toimii, mutta se vaan toimii niin.


      • Aritta
        tietävänsä paremmin...? kirjoitti:

        Sinä siis tiedät ne oikeat ja paremmat suositukset? Ihan mutupohjaltako kehittelit? Mikä saa sinut kuvittelemaan, että olet viisaampi kuin vuosikausia alalle kouluttautuneet, ja alalla vaikuttaneet tieteilijät?

        kun jotkut luulevat näiden paljon oppineitten tosiaan tietävän jotain. Se on suorastaan pelottavaa.

        Esim dietistit neuvovat ravintoasioissa ihan väärin.


      • Aritta
        Smiles ;) kirjoitti:

        Vautsi, tuota hellyttävää ylimielisyyttä ja oman paremmuuden tuntoa! ;)

        Jotkut uskaltavat. :-)


      • korjaisi
        Aritta kirjoitti:

        kun jotkut luulevat näiden paljon oppineitten tosiaan tietävän jotain. Se on suorastaan pelottavaa.

        Esim dietistit neuvovat ravintoasioissa ihan väärin.

        heidän väitteitään julkisesti, vai onko asia todellakin niin että sinä et sittenkään ihan oikeasti tiedäkään kaikkea siitä mistä väität tietäväsi?


      • Aritta
        korjaisi kirjoitti:

        heidän väitteitään julkisesti, vai onko asia todellakin niin että sinä et sittenkään ihan oikeasti tiedäkään kaikkea siitä mistä väität tietäväsi?

        Etkö lue lehtiä? :-)

        Silti he yrittävät pysyä kiinni vanhoissa väitteissään. Vaikka hiukan ovat alkaneet hellittämään otettaan kun heidän nenänsä eteen on lyöty todisteet.


      • ovat ne
        Aritta kirjoitti:

        Etkö lue lehtiä? :-)

        Silti he yrittävät pysyä kiinni vanhoissa väitteissään. Vaikka hiukan ovat alkaneet hellittämään otettaan kun heidän nenänsä eteen on lyöty todisteet.

        jotka ovat lyöneet heidän eteensä ne todisteet? Homeopaattejako ja muita maallikkoja?


      • uskaltavat
        Aritta kirjoitti:

        Jotkut uskaltavat. :-)

        olla lapsellisen ylpeitä omasta "besserwisser"-asenteestaan, ilman mitään katetta...


      • Aritta
        ovat ne kirjoitti:

        jotka ovat lyöneet heidän eteensä ne todisteet? Homeopaattejako ja muita maallikkoja?

        ja nyt puhun vain Ruotsin oloista kun en tiedä Suomen oloista yhtään mitään, lääkäri Annika Dahlqvist. Eräs maallikko nimeltään Skaldeman. Hän on kirjoittanut muutaman kirjankin kokemuksistaan.

        Nyt on jo muutama muu lääkäri alkanut tutkia näitä tietoja.

        Eikö sinulla sitten muka ole hajuakaan siitä että dietistien neuvot ovat täysin väärät?


      • Aritta
        uskaltavat kirjoitti:

        olla lapsellisen ylpeitä omasta "besserwisser"-asenteestaan, ilman mitään katetta...

        "jantte-lag" ajatusmaailman. Jos tiedän jotain olen ylpeä siitä. En ole mikään surkea maan matonen jota toiset voi polkea.


      • tai vaikka marsilainen
        Aritta kirjoitti:

        "jantte-lag" ajatusmaailman. Jos tiedän jotain olen ylpeä siitä. En ole mikään surkea maan matonen jota toiset voi polkea.

        mutta et voi "varmasti" tietää olevasi oikeassa. Yhtä hyvin (ja perustellumminkin) vastapuoli on se, joka jyrää sinut. Luulot ovat luuloja, uskomukset uskomuksia, edellisiä elämiä ja karman lakejasi et millään voi väittää ainoaksi oikeaksi totuudeksi. ;)

        Onhan tietty liikuttavaa, että joku noin vuorenvarmasti kuvittelee olevansa viisaampi kuin muut. Megalomaniaako?


      • kokemusperäinen
        tietävänsä paremmin...? kirjoitti:

        Sinä siis tiedät ne oikeat ja paremmat suositukset? Ihan mutupohjaltako kehittelit? Mikä saa sinut kuvittelemaan, että olet viisaampi kuin vuosikausia alalle kouluttautuneet, ja alalla vaikuttaneet tieteilijät?

        "Mikä saa sinut kuvittelemaan, että olet viisaampi kuin vuosikausia alalle kouluttautuneet, ja alalla vaikuttaneet tieteilijät?"

        Heitä juuri uskonkin. Uskon heitä, jotka ovat aiheeseen perehtyneet. En näitä "virallisia" mukatieteilijoitä.


      • Aritta
        tai vaikka marsilainen kirjoitti:

        mutta et voi "varmasti" tietää olevasi oikeassa. Yhtä hyvin (ja perustellumminkin) vastapuoli on se, joka jyrää sinut. Luulot ovat luuloja, uskomukset uskomuksia, edellisiä elämiä ja karman lakejasi et millään voi väittää ainoaksi oikeaksi totuudeksi. ;)

        Onhan tietty liikuttavaa, että joku noin vuorenvarmasti kuvittelee olevansa viisaampi kuin muut. Megalomaniaako?

        ei ole kukaan jyrännyt minua tai ajatuksiani kumoon. :-)


      • toisten ajatuksia
        Aritta kirjoitti:

        ei ole kukaan jyrännyt minua tai ajatuksiani kumoon. :-)

        Sehän ei silti todista, että ajatuksesi olisivat jotenkin parempia, tai peräti ylivoimaisia. ;)


      • Aritta
        toisten ajatuksia kirjoitti:

        Sehän ei silti todista, että ajatuksesi olisivat jotenkin parempia, tai peräti ylivoimaisia. ;)

        Minä kun olen niin luullut. :-)


      • täällä Suomessakin
        Aritta kirjoitti:

        ja nyt puhun vain Ruotsin oloista kun en tiedä Suomen oloista yhtään mitään, lääkäri Annika Dahlqvist. Eräs maallikko nimeltään Skaldeman. Hän on kirjoittanut muutaman kirjankin kokemuksistaan.

        Nyt on jo muutama muu lääkäri alkanut tutkia näitä tietoja.

        Eikö sinulla sitten muka ole hajuakaan siitä että dietistien neuvot ovat täysin väärät?

        on Antti Heikkilä ym. Ja Hiilaritietoiset ja Karppi-foorumilla näitä löytäneitä.


      • Aritta
        täällä Suomessakin kirjoitti:

        on Antti Heikkilä ym. Ja Hiilaritietoiset ja Karppi-foorumilla näitä löytäneitä.

        Mukava saada tietää jotain Suomenkin oloista.


      • niin paljon..
        Aritta kirjoitti:

        Minä kun olen niin luullut. :-)

        luulo ei ole tiedon väärti, Arittaiseni. Ei missään tapauksessa...


      • Aritta
        niin paljon.. kirjoitti:

        luulo ei ole tiedon väärti, Arittaiseni. Ei missään tapauksessa...

        minua kohtaan. :-)

        Ehkä siitä että sinäkin haluaisit tietää niin paljon kuin minä mutta et pääse lähellekään. :-)


      • kukoistaa ;)
        Aritta kirjoitti:

        minua kohtaan. :-)

        Ehkä siitä että sinäkin haluaisit tietää niin paljon kuin minä mutta et pääse lähellekään. :-)

        Taas sinä LUULET, Aritta. En minä ole katkera sinua kohtaan, vaan kyseenalaistan sinun ajatuksiasi ja aatteitasi. Eihän se ole katkeruutta. Jos on, niin itse olet kovin katkera "virallista terveydenhoitoa" kohtaan. Oletko? Mitä pahaa se on sinulle tehnyt?

        Ja minun tietomäärästäni et tiedä mitään, vaikka luulet ehkä tietäväsi. Voi pikku noitamummelia.


      • Aritta
        kukoistaa ;) kirjoitti:

        Taas sinä LUULET, Aritta. En minä ole katkera sinua kohtaan, vaan kyseenalaistan sinun ajatuksiasi ja aatteitasi. Eihän se ole katkeruutta. Jos on, niin itse olet kovin katkera "virallista terveydenhoitoa" kohtaan. Oletko? Mitä pahaa se on sinulle tehnyt?

        Ja minun tietomäärästäni et tiedä mitään, vaikka luulet ehkä tietäväsi. Voi pikku noitamummelia.

        ettet ole katkera. :-) Ajattelin vain kun kirjoitustyylistäsi saa sellaisen käsityksen.

        Minä en myöskään ole katkera lääketieteelle. Se ei toistaiseksi ole tehnyt minulle pahaa. Suurempaa hyötyä siitä ei kuitenkaan ole ollut paitsi umpisuolen leikkauksessa vaikka siitäkin jäi vähän jälkivaivoja. Niitä nyt kuitenkin parantelen vaihtoehtohoidolla joten en voi olla senkään takia katkera. Yhteistyötä. :-)

        Sinun tietomääräsi on aika huono kun puhutaan vaihtoehtohoidosta.
        Nyt en tiedä sitten miksi sinua kutsuisin kun en tiedä kumpaa sukupuolta olet. Skeptikkokin on niin tylsä sana. Noitamummeli on paljon mukavempi vaikka en omasta mielestäni ole vielä ihan mummeli. :-)


      • sukupuoltani? ;)
        Aritta kirjoitti:

        ettet ole katkera. :-) Ajattelin vain kun kirjoitustyylistäsi saa sellaisen käsityksen.

        Minä en myöskään ole katkera lääketieteelle. Se ei toistaiseksi ole tehnyt minulle pahaa. Suurempaa hyötyä siitä ei kuitenkaan ole ollut paitsi umpisuolen leikkauksessa vaikka siitäkin jäi vähän jälkivaivoja. Niitä nyt kuitenkin parantelen vaihtoehtohoidolla joten en voi olla senkään takia katkera. Yhteistyötä. :-)

        Sinun tietomääräsi on aika huono kun puhutaan vaihtoehtohoidosta.
        Nyt en tiedä sitten miksi sinua kutsuisin kun en tiedä kumpaa sukupuolta olet. Skeptikkokin on niin tylsä sana. Noitamummeli on paljon mukavempi vaikka en omasta mielestäni ole vielä ihan mummeli. :-)

        Luulet siis, noitamummelini (kiva kun tykkäsit nimityksestä! Mummelilla en toki tarkoita, että olisit vanha!), että en tiedä paljoakaan uskomushoi..., anteeksi, vaihtoehtohoidoista. Perustelepa! Voinhan tietää hyvinkin paljon, en vain ole yhtä ihastunut niihin kuin sinä itse. Tarkoittaako "tietäminen" sitä, että on asian vankkumaton, jopa fanaattinen kannattaja? ;) No, huumeistakin voi tietää yhtä ja toista itse sortumatta, samoin alkoholin ja tupakan haitoista. Tiedän yhtä ja toista muistakin asioista, joita en ole suuna päänä rynnännyt kokeilemaan ja sitten ylistämään. Ei kaikkeen tässä maailmassa tarvitse "hurahtaa", uskontojakin voi TUTKIA (uskontotieteessä) olematta itse uskovainen.

        Olihan se hyvä juttu, että se kovasti arvosteltu lääketiede paransi sinut (vaikkakin puutteellisesti, tietysti) umpparintulehduksestasi. Miten muuten vaihtoehtolääke"tieteessä" asia olisi hoidettu? Arnicalla, energiahoidolla, nonijuomalla vai healingilla? Vai eivätkö ne autakaan, kun on tosi kysymyksessä?


      • Aritta
        sukupuoltani? ;) kirjoitti:

        Luulet siis, noitamummelini (kiva kun tykkäsit nimityksestä! Mummelilla en toki tarkoita, että olisit vanha!), että en tiedä paljoakaan uskomushoi..., anteeksi, vaihtoehtohoidoista. Perustelepa! Voinhan tietää hyvinkin paljon, en vain ole yhtä ihastunut niihin kuin sinä itse. Tarkoittaako "tietäminen" sitä, että on asian vankkumaton, jopa fanaattinen kannattaja? ;) No, huumeistakin voi tietää yhtä ja toista itse sortumatta, samoin alkoholin ja tupakan haitoista. Tiedän yhtä ja toista muistakin asioista, joita en ole suuna päänä rynnännyt kokeilemaan ja sitten ylistämään. Ei kaikkeen tässä maailmassa tarvitse "hurahtaa", uskontojakin voi TUTKIA (uskontotieteessä) olematta itse uskovainen.

        Olihan se hyvä juttu, että se kovasti arvosteltu lääketiede paransi sinut (vaikkakin puutteellisesti, tietysti) umpparintulehduksestasi. Miten muuten vaihtoehtolääke"tieteessä" asia olisi hoidettu? Arnicalla, energiahoidolla, nonijuomalla vai healingilla? Vai eivätkö ne autakaan, kun on tosi kysymyksessä?

        nyt kirjoitat taas sillä lailla ivallisesti, ihan kuin olisit jotenkin katkera jostain asiasta, vaikka nyt et ehkä minulle.

        Minähän olen jo monia kertoja kirjoittanut näillä sivuilla että en ole mitenkään nokissani tavalliselle lääkehoidolle vaan etsintäkuulutan yhteistyötä vaihtoehdon kanssa koska lääketiede ei toimi. Se on hyvä hengenvaarallisissa tapauksissa, mutta sittenkin tarvitaan vaihtoehtoa jälkihoitona.

        Ihmisellä on sellainen kuin vastustuskyky joka hoitaa sairaudet. Kun vastustuskyky on hyvä ei oikeastaan mikään sairaus pysty hyökkäämään. Jokaisella ihmisellä on esim syöpää joskus, mutta tuo kyky hävittää sairaudet hävittää myös sen niin kauan kuin se toimii.

        Lääketieteellä "parannetaan" sairauksia hävittämällä erilaisilla myrkyillä sairauden oireet. Hyvin harvoin hoidetaan itse sairautta, mutta silloinkin lääkkeet tekevät suurta vahinkoa ja vastustuskyky pienenee.

        Kun nykyään ihan hakemalla haetaan syöpää ihmisistä niin sitä tietenkin löytyy myös ja sen hoitamiseen laitetaan täyspanos solumyrkkyjä ja sädehoitoa jolla saadaan vastustuskyky nollaan. Syöpä olisi voinut parantua ilman hoitoakin niin kuin useimmat syövät tekevät.

        Syöpähoidon jälkeen ihminen on altis kaikille sairauksille. Silloin jo viimeistään pitää muuttaa hoito jonkinlaiseen vaihtoehtoon.

        Niin ja minä en ole mikään selvännäkijä vaikka onhan minulla aavistukseni.


      • ajatella
        Aritta kirjoitti:

        ettet ole katkera. :-) Ajattelin vain kun kirjoitustyylistäsi saa sellaisen käsityksen.

        Minä en myöskään ole katkera lääketieteelle. Se ei toistaiseksi ole tehnyt minulle pahaa. Suurempaa hyötyä siitä ei kuitenkaan ole ollut paitsi umpisuolen leikkauksessa vaikka siitäkin jäi vähän jälkivaivoja. Niitä nyt kuitenkin parantelen vaihtoehtohoidolla joten en voi olla senkään takia katkera. Yhteistyötä. :-)

        Sinun tietomääräsi on aika huono kun puhutaan vaihtoehtohoidosta.
        Nyt en tiedä sitten miksi sinua kutsuisin kun en tiedä kumpaa sukupuolta olet. Skeptikkokin on niin tylsä sana. Noitamummeli on paljon mukavempi vaikka en omasta mielestäni ole vielä ihan mummeli. :-)

        sen umpisuolen tulehtumisen kun se kerran iski sinuun?


      • Aritta
        ajatella kirjoitti:

        sen umpisuolen tulehtumisen kun se kerran iski sinuun?

        Luuletko että sellaista tapahtuu ilman syytä?

        Mutta en ajatellut itse sairautta vaan elämällä joissakin asioissa väärin kutsuin sairauden luokseni. Tai sitten vain keräsin itseeni huonoja asioita.


      • se piti
        Aritta kirjoitti:

        Luuletko että sellaista tapahtuu ilman syytä?

        Mutta en ajatellut itse sairautta vaan elämällä joissakin asioissa väärin kutsuin sairauden luokseni. Tai sitten vain keräsin itseeni huonoja asioita.

        leikata. Mikset vain ajatellut tulehdusta pois?


      • Aritta
        se piti kirjoitti:

        leikata. Mikset vain ajatellut tulehdusta pois?

        meiltä tavallisilta ihmisiltä koska emme osaa olla tarpeeksi luottavaisia varsinkaan silloin kun särky on kova.

        Oikeastaan minun olisi pitänyt elää terveellisemmin ja iloisemmin koko elämäni alusta asti. Mutta suurimman osan elämästäni olen ollut yhtä torvi kuin mitä skeptikotkin ovat enkä ole älynnyt näistä vaihtoehtoasioista yhtään mitään. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.


    • Faktaa.

      " Mutta oikea lääketiede on hylännyt sen valheena ja piste."

      Oikeat lääkärit käyttävät homeopatiaa:

      http://www.liisasulkakoski.fi/liisa.html

      http://www.terveyshymy.fi/artikkelit/laakari-eila-vesterisen-neuvot-lomailijoille-nain-torjut-bakteereja-ja-viruksia

      "Belgia
      - lääkärihomeopaatit virallisesti hyväksytty"

      "Bulgaria
      - heinäkuussa 2004 kiellettiin homeopatian harjoittaminen muilta, kuin lääkäreiltä"

      "Italia
      - myös ongelmana uhka homeopatian harjoittamisen rajoittamisesta lääkäreille

      Kreikka
      - jatkuva kiista homeopaatit vastaan homeopatiaa harjoittavat lääkärit"

      http://www.homeopaatit.org/index.php?valikko=1&sivu=homeopatiamm.php

      • on äskettäin

        homeopatia hyväksytty viralliseksi hoitomuodoksi. Siellä käytetään homeopatiaa paljon, niin kuin muuallakin Keski-Euroopassa.


      • nmerkki
        on äskettäin kirjoitti:

        homeopatia hyväksytty viralliseksi hoitomuodoksi. Siellä käytetään homeopatiaa paljon, niin kuin muuallakin Keski-Euroopassa.

        Se että terveydenhuollon ammattilainen ei välitä hoitoetiikasta, käyttämällä tehottomaksi todistettuja hoitoja, ei tarkoita, että useammankin terveydenhuollon ammattilaisen tulisi niitä käyttää, tai että tämä menettely tulisi hyväksyä sillä perusteella. Isossa joukossa lääkäreitä on aina myös niitä, jotka ovat hurahtaneet milloin mihinkin, yleensä rahan ajamina. Ihan niinkuin isossa joukossa missä tahansa muussakin ammattikunnassa on yksilöitä, jotka eivät välitä ammattikuntansa säännöistä - jotka on laadittu välttämään ammattikunnan auktoriteetin ja taitojen väärinkäyttöä.


        "ja Sveitsissä on äskettäin homeopatia hyväksytty viralliseksi hoitomuodoksi. Siellä käytetään homeopatiaa paljon, niin kuin muuallakin Keski-Euroopassa."

        Keski-Euroopan terveydenhuoltojärjestelmät ovat muutenkin retuperällä, esim Suomeen verrattuna. Terveiden potilaiden potilastyytyväisyyden takaamiseksi on väärin tarjota valtion laskuun "hemmotteluhoitoja", kuten sairauksista parantavaksi ristittyä jalkapohjakutittelua tai mukavaa ja pitkää empatialässytystä sisältäen katteettomat lupaukset "hoidon" tehosta.


      • tasokasta.
        nmerkki kirjoitti:

        Se että terveydenhuollon ammattilainen ei välitä hoitoetiikasta, käyttämällä tehottomaksi todistettuja hoitoja, ei tarkoita, että useammankin terveydenhuollon ammattilaisen tulisi niitä käyttää, tai että tämä menettely tulisi hyväksyä sillä perusteella. Isossa joukossa lääkäreitä on aina myös niitä, jotka ovat hurahtaneet milloin mihinkin, yleensä rahan ajamina. Ihan niinkuin isossa joukossa missä tahansa muussakin ammattikunnassa on yksilöitä, jotka eivät välitä ammattikuntansa säännöistä - jotka on laadittu välttämään ammattikunnan auktoriteetin ja taitojen väärinkäyttöä.


        "ja Sveitsissä on äskettäin homeopatia hyväksytty viralliseksi hoitomuodoksi. Siellä käytetään homeopatiaa paljon, niin kuin muuallakin Keski-Euroopassa."

        Keski-Euroopan terveydenhuoltojärjestelmät ovat muutenkin retuperällä, esim Suomeen verrattuna. Terveiden potilaiden potilastyytyväisyyden takaamiseksi on väärin tarjota valtion laskuun "hemmotteluhoitoja", kuten sairauksista parantavaksi ristittyä jalkapohjakutittelua tai mukavaa ja pitkää empatialässytystä sisältäen katteettomat lupaukset "hoidon" tehosta.

        "Terveiden potilaiden potilastyytyväisyyden takaamiseksi on väärin tarjota valtion laskuun "hemmotteluhoitoja", kuten sairauksista parantavaksi ristittyä jalkapohjakutittelua"

        Lääkäriasema vyöhyketerapiasta:

        http://www.apila.net/dynamic/1/20.html

        "Moderni vyöhyketerapia perustuu 20 vuoden aikana tehtyyn tutkimus-, kehitys- ja hoitotyöhön. Jyväskylän yliopistossa tehdyn tieteellisen tutkimuksen mukaan hoidetetut asiakkaat ovat olleet tyytyväisiä saamaansa hoitoon ja suomalaisia vyöhyketerapeutteja voidaan pitää hyvin ammattitaitoisina."

        http://www.luontais.info/tietopankki/tietoisku?dbid=155

        Vyöhyketerapiaa saa sairaaloissa:

        "Lisäksi nykyään käytetään monissa sairaaloissa vyöhyketerapiaa ja akupunktiota."

        http://www.avoin.helsinki.fi/laaketiede/EK1_3.html


      • mikä puoskari
        tasokasta. kirjoitti:

        "Terveiden potilaiden potilastyytyväisyyden takaamiseksi on väärin tarjota valtion laskuun "hemmotteluhoitoja", kuten sairauksista parantavaksi ristittyä jalkapohjakutittelua"

        Lääkäriasema vyöhyketerapiasta:

        http://www.apila.net/dynamic/1/20.html

        "Moderni vyöhyketerapia perustuu 20 vuoden aikana tehtyyn tutkimus-, kehitys- ja hoitotyöhön. Jyväskylän yliopistossa tehdyn tieteellisen tutkimuksen mukaan hoidetetut asiakkaat ovat olleet tyytyväisiä saamaansa hoitoon ja suomalaisia vyöhyketerapeutteja voidaan pitää hyvin ammattitaitoisina."

        http://www.luontais.info/tietopankki/tietoisku?dbid=155

        Vyöhyketerapiaa saa sairaaloissa:

        "Lisäksi nykyään käytetään monissa sairaaloissa vyöhyketerapiaa ja akupunktiota."

        http://www.avoin.helsinki.fi/laaketiede/EK1_3.html

        Sveitsissä kyllä koululääketieteen piirissä tiedetään homeopatian tehottomuus ja siksi se työnnettiin ulos korvattavuudesta muutama vuosi sitten. Pelkän äskeisen kansanäänestyksen perusteella ei homeopatia muutu osaksi hyväksyttyä terveydenhoitoa. Tehoton on edelleen tehotonta. Korvattavuutta tai ei.

        Syytä suotta vaihtoehtoväki vyöryttää näitä samoja argumenteja. Siellä käytetään ja tuolla käytetään ja paljon käytetään vaihtoehtohoitoja. Ihan sama, ellei vahingoksi kenellekään. Mutta kun ne hoidot eivät tutkitusti tehoa!

        Toinen vaihtoehtohoitoväen iänikuisuusargumentti on parapsykologiassa tunnettu. On Kallen kokemus ja Villen kokemus ja Liisan kokemus ja Tyynen kokemus - ja kaikki paranivat. Hyviä kokemuksia kieltämättä. Mutta kun ne hoidot eivät tutkitusti tehoa!

        Kolmas ainaisargumentti on uskonnoissa tunnettu. Uskovaiselle maalataan maisema hyvän ja pahan taistelusta. Vaihtoehtoväki näkee mielellään lääkärit pahan edustajina, häikäilemättöminä toimijoina. Minkä katsovat sitten vastaavasti tekevän heidät itsensä eettisesti korkeatasoisiksi, hyvän edustajaksi tässä muuten pahassa maailmassa. Minkä ihmeen logiikan mukaan? Tarjoavathan he hoitoja, jotka eivät tutkitusti tehoa..


      • Aritta
        nmerkki kirjoitti:

        Se että terveydenhuollon ammattilainen ei välitä hoitoetiikasta, käyttämällä tehottomaksi todistettuja hoitoja, ei tarkoita, että useammankin terveydenhuollon ammattilaisen tulisi niitä käyttää, tai että tämä menettely tulisi hyväksyä sillä perusteella. Isossa joukossa lääkäreitä on aina myös niitä, jotka ovat hurahtaneet milloin mihinkin, yleensä rahan ajamina. Ihan niinkuin isossa joukossa missä tahansa muussakin ammattikunnassa on yksilöitä, jotka eivät välitä ammattikuntansa säännöistä - jotka on laadittu välttämään ammattikunnan auktoriteetin ja taitojen väärinkäyttöä.


        "ja Sveitsissä on äskettäin homeopatia hyväksytty viralliseksi hoitomuodoksi. Siellä käytetään homeopatiaa paljon, niin kuin muuallakin Keski-Euroopassa."

        Keski-Euroopan terveydenhuoltojärjestelmät ovat muutenkin retuperällä, esim Suomeen verrattuna. Terveiden potilaiden potilastyytyväisyyden takaamiseksi on väärin tarjota valtion laskuun "hemmotteluhoitoja", kuten sairauksista parantavaksi ristittyä jalkapohjakutittelua tai mukavaa ja pitkää empatialässytystä sisältäen katteettomat lupaukset "hoidon" tehosta.

        Sveitsistä ja Saksasta kun eivät sitä saa täällä pohjoisessa.


      • minulle.
        tasokasta. kirjoitti:

        "Terveiden potilaiden potilastyytyväisyyden takaamiseksi on väärin tarjota valtion laskuun "hemmotteluhoitoja", kuten sairauksista parantavaksi ristittyä jalkapohjakutittelua"

        Lääkäriasema vyöhyketerapiasta:

        http://www.apila.net/dynamic/1/20.html

        "Moderni vyöhyketerapia perustuu 20 vuoden aikana tehtyyn tutkimus-, kehitys- ja hoitotyöhön. Jyväskylän yliopistossa tehdyn tieteellisen tutkimuksen mukaan hoidetetut asiakkaat ovat olleet tyytyväisiä saamaansa hoitoon ja suomalaisia vyöhyketerapeutteja voidaan pitää hyvin ammattitaitoisina."

        http://www.luontais.info/tietopankki/tietoisku?dbid=155

        Vyöhyketerapiaa saa sairaaloissa:

        "Lisäksi nykyään käytetään monissa sairaaloissa vyöhyketerapiaa ja akupunktiota."

        http://www.avoin.helsinki.fi/laaketiede/EK1_3.html

        Näytä minulle niiden tieteellisten tutkimusten raportit, jotta voin arvioida, oliko kyseessä oikea tieteellinen tutkimus, vai esim pelkkä mielipidekysely joka ratsastaa "tieteellisen tutkimuksen" nimellä! Oikeat hyvin tehdyt tieteelliset tutkimukset ovat aina yleisön nähtävissä, koska niissä ei ole mitään piiloteltavaa. Se on jo huono merkki, jos tutkimus on edes osittain jäänyt julkaisemattomana tutkijansa yöpöydän laatikkoon.


        "Moderni vyöhyketerapia perustuu 20 vuoden aikana tehtyyn tutkimus-, kehitys- ja hoitotyöhön. Jyväskylän yliopistossa tehdyn tieteellisen tutkimuksen mukaan hoidetetut asiakkaat ovat olleet tyytyväisiä saamaansa hoitoon ja suomalaisia vyöhyketerapeutteja voidaan pitää hyvin ammattitaitoisina."

        Jos aiheesta on tehty tutkimusta, kiinnostaisi tietää tällaiselta ammattitaitoiselta asiantuntijalta, mihin perustuu väitteet että jokaisella elimellä on "edustusalueensa" jalkapohjassa, korvassa tai kämmenessä? Ihmisen anatomia tunnetaan täysin, eikä edellä mainittujen ruuminulokkeiden ja sisäelinten välillä kulje mitään meridiaanivirtoja kuljettavaa. Turha vedota siihen, että energiavirrat ovat muinaisten kiinalaisten tiedemiesten tutkimustyön tulos, koska ne keksittiin pari tuhatta vuotta sitten aikana. Tuolloin ihmisen toiminnasta ei tajuttu mitään!

        Ja vyöhyketerapiaa saa joissakin Suomen sairaaloissa ja terveyskeskuksissa. Sääli, sillä maallikolla on tapana luottaa siihen, että esim terveyskeskusissa tarjottava hoito on oikeasti toimivaa. Bisnesmedikalisaation moraali menee yhä enemmän rappiolle, kun talousvajetta aletaan kaupittelemaan keinoilla, jotka tuovat rahaa mutta eivät loppujenlopuksi tuota mitään.


      • hörhö liikkeellä
        tasokasta. kirjoitti:

        "Terveiden potilaiden potilastyytyväisyyden takaamiseksi on väärin tarjota valtion laskuun "hemmotteluhoitoja", kuten sairauksista parantavaksi ristittyä jalkapohjakutittelua"

        Lääkäriasema vyöhyketerapiasta:

        http://www.apila.net/dynamic/1/20.html

        "Moderni vyöhyketerapia perustuu 20 vuoden aikana tehtyyn tutkimus-, kehitys- ja hoitotyöhön. Jyväskylän yliopistossa tehdyn tieteellisen tutkimuksen mukaan hoidetetut asiakkaat ovat olleet tyytyväisiä saamaansa hoitoon ja suomalaisia vyöhyketerapeutteja voidaan pitää hyvin ammattitaitoisina."

        http://www.luontais.info/tietopankki/tietoisku?dbid=155

        Vyöhyketerapiaa saa sairaaloissa:

        "Lisäksi nykyään käytetään monissa sairaaloissa vyöhyketerapiaa ja akupunktiota."

        http://www.avoin.helsinki.fi/laaketiede/EK1_3.html

        Palstaa häiriköivä linkkipetteri on taas päättänyt copypasteta huuhaakaupustelijoiden valheita:

        "Jyväskylän yliopistossa tehdyn tieteellisen tutkimuksen mukaan hoidetetut asiakkaat ovat olleet tyytyväisiä saamaansa hoitoon ja suomalaisia vyöhyketerapeutteja voidaan pitää hyvin ammattitaitoisina."

        Kyseessä ei ole tieteellinen tutkimus vaan opiskelijan tekemä gradu. Opiskelija Harri Virolainen lähetti kyselylomakkeita 14 vyöhyketerapeutille ja nämä pyysivät valikoimiaan asiakkaita lähettämään asiakaspalautteen opiskelijalle. Varmaan arvaat, lähettivätkö hoitelijat lomakkeet asiaan uskoville vakioasiakkaille vai vyöhykkeilyyn pettyneille huijatuille. Opiskelija itse tajusi, että kysely on tieteellisesti arvoton. Hän kirjoittaa gradunsa ensimmäisellä sivulla, että tulokset eivät ole yleistettävissä. Virolaisen gradu ei tietenkään ottanut mitään kantaa vyöhykehoitajien ammattitaitoon.

        Linkkipetterin copypasteama juttu antaa karun kuvan Luontaisinfojen vaihtoehtoisista rehellisyyskäsityksistä. Herää kysymys, kuinka luotettavia nämä puodinpitäjät muutenkaan ovat. Ainakin itse miettisin kahteen kertaan, ennenkuin ostaisin näiltä tunareilta homeopaattisia rakeita tai rokotusneuvontaa.


      • terveydenhoito
        Aritta kirjoitti:

        Sveitsistä ja Saksasta kun eivät sitä saa täällä pohjoisessa.

        Olen kuullut, että jotkut hakevat apua vaihtoehtohoitajilta Brasiliaa ja Kiinaa tai Filippiinejä myöten. Tuloksettomiahan nuo reissut esim. syöpäsairailla tuppaavat olemaan.


      • Brasilia ja Filippiinit
        terveydenhoito kirjoitti:

        Olen kuullut, että jotkut hakevat apua vaihtoehtohoitajilta Brasiliaa ja Kiinaa tai Filippiinejä myöten. Tuloksettomiahan nuo reissut esim. syöpäsairailla tuppaavat olemaan.

        Takavuosina Hymylehdessä oli kuvasarjaa, kun psyykkiset leikkaajat Filippiineillä poistivat kasvaimia syöpäsairailta turisteilta. Tosin rahastuksen jälkeen paljastui, että kasvaimet olivatkin kanan sisälmyksiä.

        Brasiliassa kiertää vedättäjiä, jotka huiputtavat paikallisia köyhiä ja herkkäuskoisia amerikkalaisia helpoilla taikatempuilla. Näistä simppelein on silmämunan ronkkiminen veitsellä. Moni on valmis maksamaan jopa rahaa tällaisesta ilveilystä.

        Aritta on ainakin tällä palstalla tunnustanut uskovansa huijareista kömpelöimpään eli Jumalan Jussi -taiteilijanimeä käyttävään Joao Texeira de Fariaan.


      • Aritta
        terveydenhoito kirjoitti:

        Olen kuullut, että jotkut hakevat apua vaihtoehtohoitajilta Brasiliaa ja Kiinaa tai Filippiinejä myöten. Tuloksettomiahan nuo reissut esim. syöpäsairailla tuppaavat olemaan.

        hakevat vaihtoehtoapua liian myöhään.


      • Aritta
        Brasilia ja Filippiinit kirjoitti:

        Takavuosina Hymylehdessä oli kuvasarjaa, kun psyykkiset leikkaajat Filippiineillä poistivat kasvaimia syöpäsairailta turisteilta. Tosin rahastuksen jälkeen paljastui, että kasvaimet olivatkin kanan sisälmyksiä.

        Brasiliassa kiertää vedättäjiä, jotka huiputtavat paikallisia köyhiä ja herkkäuskoisia amerikkalaisia helpoilla taikatempuilla. Näistä simppelein on silmämunan ronkkiminen veitsellä. Moni on valmis maksamaan jopa rahaa tällaisesta ilveilystä.

        Aritta on ainakin tällä palstalla tunnustanut uskovansa huijareista kömpelöimpään eli Jumalan Jussi -taiteilijanimeä käyttävään Joao Texeira de Fariaan.

        ihan aito.


      • Ei ole hyväksytyy
        on äskettäin kirjoitti:

        homeopatia hyväksytty viralliseksi hoitomuodoksi. Siellä käytetään homeopatiaa paljon, niin kuin muuallakin Keski-Euroopassa.

        Tarkistahan tietosi. Ei ole hyväksytty.


      • tutkimus
        minulle. kirjoitti:

        Näytä minulle niiden tieteellisten tutkimusten raportit, jotta voin arvioida, oliko kyseessä oikea tieteellinen tutkimus, vai esim pelkkä mielipidekysely joka ratsastaa "tieteellisen tutkimuksen" nimellä! Oikeat hyvin tehdyt tieteelliset tutkimukset ovat aina yleisön nähtävissä, koska niissä ei ole mitään piiloteltavaa. Se on jo huono merkki, jos tutkimus on edes osittain jäänyt julkaisemattomana tutkijansa yöpöydän laatikkoon.


        "Moderni vyöhyketerapia perustuu 20 vuoden aikana tehtyyn tutkimus-, kehitys- ja hoitotyöhön. Jyväskylän yliopistossa tehdyn tieteellisen tutkimuksen mukaan hoidetetut asiakkaat ovat olleet tyytyväisiä saamaansa hoitoon ja suomalaisia vyöhyketerapeutteja voidaan pitää hyvin ammattitaitoisina."

        Jos aiheesta on tehty tutkimusta, kiinnostaisi tietää tällaiselta ammattitaitoiselta asiantuntijalta, mihin perustuu väitteet että jokaisella elimellä on "edustusalueensa" jalkapohjassa, korvassa tai kämmenessä? Ihmisen anatomia tunnetaan täysin, eikä edellä mainittujen ruuminulokkeiden ja sisäelinten välillä kulje mitään meridiaanivirtoja kuljettavaa. Turha vedota siihen, että energiavirrat ovat muinaisten kiinalaisten tiedemiesten tutkimustyön tulos, koska ne keksittiin pari tuhatta vuotta sitten aikana. Tuolloin ihmisen toiminnasta ei tajuttu mitään!

        Ja vyöhyketerapiaa saa joissakin Suomen sairaaloissa ja terveyskeskuksissa. Sääli, sillä maallikolla on tapana luottaa siihen, että esim terveyskeskusissa tarjottava hoito on oikeasti toimivaa. Bisnesmedikalisaation moraali menee yhä enemmän rappiolle, kun talousvajetta aletaan kaupittelemaan keinoilla, jotka tuovat rahaa mutta eivät loppujenlopuksi tuota mitään.

        "Näytä minulle niiden tieteellisten tutkimusten raportit, jotta voin arvioida, oliko kyseessä oikea tieteellinen tutkimus"

        Tässä koko tutkimus:

        https://jyx.jyu.fi/dspace/bitstream/handle/123456789/12332/harrivirolainen.pdf?sequence=1

        On siis selvä fakta, että kansa on tyytyväistä vyöhyketerapiaan. Ja markkinataloudessa vain toimivat hoidot menestyvät.


      • netissä
        hörhö liikkeellä kirjoitti:

        Palstaa häiriköivä linkkipetteri on taas päättänyt copypasteta huuhaakaupustelijoiden valheita:

        "Jyväskylän yliopistossa tehdyn tieteellisen tutkimuksen mukaan hoidetetut asiakkaat ovat olleet tyytyväisiä saamaansa hoitoon ja suomalaisia vyöhyketerapeutteja voidaan pitää hyvin ammattitaitoisina."

        Kyseessä ei ole tieteellinen tutkimus vaan opiskelijan tekemä gradu. Opiskelija Harri Virolainen lähetti kyselylomakkeita 14 vyöhyketerapeutille ja nämä pyysivät valikoimiaan asiakkaita lähettämään asiakaspalautteen opiskelijalle. Varmaan arvaat, lähettivätkö hoitelijat lomakkeet asiaan uskoville vakioasiakkaille vai vyöhykkeilyyn pettyneille huijatuille. Opiskelija itse tajusi, että kysely on tieteellisesti arvoton. Hän kirjoittaa gradunsa ensimmäisellä sivulla, että tulokset eivät ole yleistettävissä. Virolaisen gradu ei tietenkään ottanut mitään kantaa vyöhykehoitajien ammattitaitoon.

        Linkkipetterin copypasteama juttu antaa karun kuvan Luontaisinfojen vaihtoehtoisista rehellisyyskäsityksistä. Herää kysymys, kuinka luotettavia nämä puodinpitäjät muutenkaan ovat. Ainakin itse miettisin kahteen kertaan, ennenkuin ostaisin näiltä tunareilta homeopaattisia rakeita tai rokotusneuvontaa.

        "Ainakin itse miettisin kahteen kertaan, ennenkuin ostaisin näiltä tunareilta homeopaattisia rakeita tai rokotusneuvontaa."

        Rokotusneuvontaa saat netistä ihan ilmaiseksi:

        http://www.rokotusinfo.fi/

        http://www.luontaisnetti.fi/laakkeet_rokotteet_rokotustenvaarat.htm

        http://www.amaris.fi/rokotuslinkit.htm


      • törkeää
        Aritta kirjoitti:

        hakevat vaihtoehtoapua liian myöhään.

        "Syöpäpotilaat hakevat vaihtoehtoapua liian myöhään"

        Juuri tällaisen paskanjauhannan takia vaihtoehtohoitoja tulee rajoittaa! Sairaille luodaan mielikuva siitä, että vaihtoehtohoidot olisivat jonkinlainen varteenotettava VAIHTOEHTO tehokkalle lääketieteelliselle hoidolle, kun kyse on oikeasta sairaudesta!
        Yksikään ihminen ei ole parantunut syövästä pehmeiden hoitojen seurauksena! Ne voivat jopa sotkea oikeaa syöpälääkitystä, kuten mäkikuisman käyttö sytostaattihoidon aikana. Ja pahimmillaan turha toivo "tehokkaasta pehmeästä hoidosta" viivästyttää oikean hoidon aloittamista, jolloin kuolema varmasti tulee taputtelemaan olkapäälle.

        Nimenomaan lääketiede on tehnyt ennen niin parantumattomista syöpätaudista parannettavan sairauden (syöpätyypistä riippuen)! Ja kokoajan kehitytään. Hoidosta mitään tietämättömät puoskarit pysyköön poissa tieltä!


      • apua
        törkeää kirjoitti:

        "Syöpäpotilaat hakevat vaihtoehtoapua liian myöhään"

        Juuri tällaisen paskanjauhannan takia vaihtoehtohoitoja tulee rajoittaa! Sairaille luodaan mielikuva siitä, että vaihtoehtohoidot olisivat jonkinlainen varteenotettava VAIHTOEHTO tehokkalle lääketieteelliselle hoidolle, kun kyse on oikeasta sairaudesta!
        Yksikään ihminen ei ole parantunut syövästä pehmeiden hoitojen seurauksena! Ne voivat jopa sotkea oikeaa syöpälääkitystä, kuten mäkikuisman käyttö sytostaattihoidon aikana. Ja pahimmillaan turha toivo "tehokkaasta pehmeästä hoidosta" viivästyttää oikean hoidon aloittamista, jolloin kuolema varmasti tulee taputtelemaan olkapäälle.

        Nimenomaan lääketiede on tehnyt ennen niin parantumattomista syöpätaudista parannettavan sairauden (syöpätyypistä riippuen)! Ja kokoajan kehitytään. Hoidosta mitään tietämättömät puoskarit pysyköön poissa tieltä!

        "Yksikään ihminen ei ole parantunut syövästä pehmeiden hoitojen seurauksena!"

        Väärää tietoa. Esim. energiahoidolla on saatu hyviä tuloksia syövän hoidossa.


      • Aritta
        törkeää kirjoitti:

        "Syöpäpotilaat hakevat vaihtoehtoapua liian myöhään"

        Juuri tällaisen paskanjauhannan takia vaihtoehtohoitoja tulee rajoittaa! Sairaille luodaan mielikuva siitä, että vaihtoehtohoidot olisivat jonkinlainen varteenotettava VAIHTOEHTO tehokkalle lääketieteelliselle hoidolle, kun kyse on oikeasta sairaudesta!
        Yksikään ihminen ei ole parantunut syövästä pehmeiden hoitojen seurauksena! Ne voivat jopa sotkea oikeaa syöpälääkitystä, kuten mäkikuisman käyttö sytostaattihoidon aikana. Ja pahimmillaan turha toivo "tehokkaasta pehmeästä hoidosta" viivästyttää oikean hoidon aloittamista, jolloin kuolema varmasti tulee taputtelemaan olkapäälle.

        Nimenomaan lääketiede on tehnyt ennen niin parantumattomista syöpätaudista parannettavan sairauden (syöpätyypistä riippuen)! Ja kokoajan kehitytään. Hoidosta mitään tietämättömät puoskarit pysyköön poissa tieltä!

        ovat käyneet läpi koko lääketieteen koneiston eikä enää mitään toivoa ole he alkavat hakea vaihtoehtohoitoa, mutta yleensä se on silloin myöhäistä. Ja siksi se saa myös huonon maineen kun lehdissä heti kirjoitetaan että vaihtoehto tappoi. Skeptikot sitten vesi kielellä kopioivat uutisen.

        Mutta sattumalta vaihtoehtohoito on parantanut syöpäsairaita, uhosit sitten vaikka kuinka paljon. :-)


      • aina kelpaa
        Aritta kirjoitti:

        ovat käyneet läpi koko lääketieteen koneiston eikä enää mitään toivoa ole he alkavat hakea vaihtoehtohoitoa, mutta yleensä se on silloin myöhäistä. Ja siksi se saa myös huonon maineen kun lehdissä heti kirjoitetaan että vaihtoehto tappoi. Skeptikot sitten vesi kielellä kopioivat uutisen.

        Mutta sattumalta vaihtoehtohoito on parantanut syöpäsairaita, uhosit sitten vaikka kuinka paljon. :-)

        Vaihtoehtojantterit ovat valmiita myymään huiputushoitojaan kuoleville. Ei ne koskaan toimi, mutta kuolevat eivät reklamoi. Rikollisuutta puolustellaan sillä, että konnat kehuvat myyvänsä toivoa. Rahat kannattaa ottaa siitä, mistä helpoiten saa.


      • hoitoon
        aina kelpaa kirjoitti:

        Vaihtoehtojantterit ovat valmiita myymään huiputushoitojaan kuoleville. Ei ne koskaan toimi, mutta kuolevat eivät reklamoi. Rikollisuutta puolustellaan sillä, että konnat kehuvat myyvänsä toivoa. Rahat kannattaa ottaa siitä, mistä helpoiten saa.

        "Vaihtoehtojantterit ovat valmiita myymään huiputushoitojaan kuoleville. "

        Pitäisikö mielestäsi saattohoito kieltää? Taidat olla todella sydämetön ihminen. Kuolevalla on oikeus muuhunkin hoitoon kuin vahvoihin huumekipulääkkeisiin, jotka muuten eivät ole ilmaisia, toisin kuin esim. kutsumuksesta toimivien energiahoitajien hoidot.


      • Aritta
        aina kelpaa kirjoitti:

        Vaihtoehtojantterit ovat valmiita myymään huiputushoitojaan kuoleville. Ei ne koskaan toimi, mutta kuolevat eivät reklamoi. Rikollisuutta puolustellaan sillä, että konnat kehuvat myyvänsä toivoa. Rahat kannattaa ottaa siitä, mistä helpoiten saa.

        kun tuo rahajuttu on niin tärkeä sinulle?

        Ja kun et muuta osaa sanoa vaihtoehtohoidosta kuin että se vie ihmisten rahat niin ei sinun silloin kannattaisi sanoa mitään.

        Varmaan on sellaisiakin vääriä vaihtoehtotyyppejä jotka vain tekevät sitä rahasta ja se on sääli koska silloin teikäläiset vain innostuvat enemmän ja kunnon vaihtoehtohoito saa huonon maineen.


      • huijausta
        Ei ole hyväksytyy kirjoitti:

        Tarkistahan tietosi. Ei ole hyväksytty.

        "kun syöpäpotilaat ovat käyneet läpi koko lääketieteen koneiston eikä enää mitään toivoa ole he alkavat hakea vaihtoehtohoitoa, mutta yleensä se on silloin myöhäistä. Ja siksi se saa myös huonon maineen kun lehdissä heti kirjoitetaan että vaihtoehto tappoi. Skeptikot sitten vesi kielellä kopioivat uutisen.
        Mutta sattumalta vaihtoehtohoito on parantanut syöpäsairaita, uhosit sitten vaikka kuinka paljon. :-) ... ...
        Esim. energiahoidolla on saatu hyviä tuloksia syövän hoidossa.
        "

        Kun syöpä on lähettänyt verenkierron/imunestekierron mukana etäpesäkkeitä useaan paikkaan elimistöön, pahanlaatuiset syöpäkasvaimet tuhoavat ympäröivää kudosta ja erittäin todennäköisesti aiheuttavat kuoleman. Kun solurykelmä kasvaa hallitsemattomasti, sen hoito on joko yksi tai useampi seuraavista vaihtoehdoista: leikkaus, sytostaatit (estävät solujen jakautumisen ja lisääntymisen) ja säteilytys (kohdennetaan syöpäsoluihin, jolloin ne kuolevat). Jos nämä hoidot eivät tehoa, ei pystytä tekemään mitään muuta kuin toivomaan ihmettä.
        Mutta turhahan järjen narikkaan heittäneille on alkaa pitää biologian oppituntia, kun rationaaliset faktat eivät uppoa rationaalisuutta karttaviin.

        Tyhjästä nykäistyiltä olemattomilta energioilta ei voi muuta odottaakaan, kuin olematonta hoitovastetta. Sairauteen kuoleva ihminen on epätoivoinen, ja yrittää varmasti kaikki mahdolliset keinot, saadakseen elinpäiviä lisää, joten on äärimmäisen julmaa huijata ja hyväksikäyttää tätä faktaa, ja rahastaa heitä huuhaahoidoilla.

        Noh, noitia on aina ollut. Ennen vanhaan kylähulluina, jotka olivat itekseen keksineet hienot ylivertaiset kykynsä. Nykyajan noituus on järjestäytynyttä, ja huuhaakesäkurssin laskun maksamisen jälkeen uskotaan saavuttaneensa noituuden musta vyö, eli mahdottoman ihmeparantamisen tekeminen arkipäiväksi... sitä sanotaan myös suuruudenhulluudeksi.


      • Aritta
        huijausta kirjoitti:

        "kun syöpäpotilaat ovat käyneet läpi koko lääketieteen koneiston eikä enää mitään toivoa ole he alkavat hakea vaihtoehtohoitoa, mutta yleensä se on silloin myöhäistä. Ja siksi se saa myös huonon maineen kun lehdissä heti kirjoitetaan että vaihtoehto tappoi. Skeptikot sitten vesi kielellä kopioivat uutisen.
        Mutta sattumalta vaihtoehtohoito on parantanut syöpäsairaita, uhosit sitten vaikka kuinka paljon. :-) ... ...
        Esim. energiahoidolla on saatu hyviä tuloksia syövän hoidossa.
        "

        Kun syöpä on lähettänyt verenkierron/imunestekierron mukana etäpesäkkeitä useaan paikkaan elimistöön, pahanlaatuiset syöpäkasvaimet tuhoavat ympäröivää kudosta ja erittäin todennäköisesti aiheuttavat kuoleman. Kun solurykelmä kasvaa hallitsemattomasti, sen hoito on joko yksi tai useampi seuraavista vaihtoehdoista: leikkaus, sytostaatit (estävät solujen jakautumisen ja lisääntymisen) ja säteilytys (kohdennetaan syöpäsoluihin, jolloin ne kuolevat). Jos nämä hoidot eivät tehoa, ei pystytä tekemään mitään muuta kuin toivomaan ihmettä.
        Mutta turhahan järjen narikkaan heittäneille on alkaa pitää biologian oppituntia, kun rationaaliset faktat eivät uppoa rationaalisuutta karttaviin.

        Tyhjästä nykäistyiltä olemattomilta energioilta ei voi muuta odottaakaan, kuin olematonta hoitovastetta. Sairauteen kuoleva ihminen on epätoivoinen, ja yrittää varmasti kaikki mahdolliset keinot, saadakseen elinpäiviä lisää, joten on äärimmäisen julmaa huijata ja hyväksikäyttää tätä faktaa, ja rahastaa heitä huuhaahoidoilla.

        Noh, noitia on aina ollut. Ennen vanhaan kylähulluina, jotka olivat itekseen keksineet hienot ylivertaiset kykynsä. Nykyajan noituus on järjestäytynyttä, ja huuhaakesäkurssin laskun maksamisen jälkeen uskotaan saavuttaneensa noituuden musta vyö, eli mahdottoman ihmeparantamisen tekeminen arkipäiväksi... sitä sanotaan myös suuruudenhulluudeksi.

        leviävät kun niitä aletaan leikkelemään.

        Sädehoidolla taas synnytetään uutta syöpää.

        Ennenvanhaankin oli parantajia jotka tosiaan paransivat. He olivat jossain ajassa ainoa apu kunnes kirkko alkoi jahtaamaan heitä noitina.


      • ratkaisuksi?
        Aritta kirjoitti:

        leviävät kun niitä aletaan leikkelemään.

        Sädehoidolla taas synnytetään uutta syöpää.

        Ennenvanhaankin oli parantajia jotka tosiaan paransivat. He olivat jossain ajassa ainoa apu kunnes kirkko alkoi jahtaamaan heitä noitina.

        "Syöpäkasvaimet leviävät kun niitä aletaan leikkelemään.
        Sädehoidolla taas synnytetään uutta syöpää.
        Ennenvanhaankin oli parantajia jotka tosiaan paransivat. He olivat jossain ajassa ainoa apu kunnes kirkko alkoi jahtaamaan heitä noitina.
        "

        Onneksi et ole päättäjänä tässä yhteiskunnassa! Leikkaukset pois, syöpälääkkeet ja säteilyhoito pois! Pehmeyttä ja ällönmakeaa hyysäystä tilalle! Kyllähän siinä säästetään paljon rahaa, kun yksittäiset syöpälääkkeetkin ovat jumalattoman kalliita, ja syöpähoidot eivät ole kivoja ja vaativat kovaa henkistä kestävyyttä jotta jaksaa, mutta asianmukaisen hoidon puuttuessa on syöpä kuolemantuomio kaikille siihen sairastuville

        Menee jo naurettavaksi, kun aletaan noitia kehumaan ja oikeaa hoitohenkilökuntaa dissaamaan. Huolestuttavaa, että tuollaista huuhaatekstiä tulee koulutetun maan kansalaisen suusta...


      • Aritta
        ratkaisuksi? kirjoitti:

        "Syöpäkasvaimet leviävät kun niitä aletaan leikkelemään.
        Sädehoidolla taas synnytetään uutta syöpää.
        Ennenvanhaankin oli parantajia jotka tosiaan paransivat. He olivat jossain ajassa ainoa apu kunnes kirkko alkoi jahtaamaan heitä noitina.
        "

        Onneksi et ole päättäjänä tässä yhteiskunnassa! Leikkaukset pois, syöpälääkkeet ja säteilyhoito pois! Pehmeyttä ja ällönmakeaa hyysäystä tilalle! Kyllähän siinä säästetään paljon rahaa, kun yksittäiset syöpälääkkeetkin ovat jumalattoman kalliita, ja syöpähoidot eivät ole kivoja ja vaativat kovaa henkistä kestävyyttä jotta jaksaa, mutta asianmukaisen hoidon puuttuessa on syöpä kuolemantuomio kaikille siihen sairastuville

        Menee jo naurettavaksi, kun aletaan noitia kehumaan ja oikeaa hoitohenkilökuntaa dissaamaan. Huolestuttavaa, että tuollaista huuhaatekstiä tulee koulutetun maan kansalaisen suusta...

        Useammat jäisivät henkiin.


      • syöpähoidot
        Aritta kirjoitti:

        Useammat jäisivät henkiin.

        lopetetaan sellaisenaan niinkuin ne tänäpäivänä ovat, useampi ihminen jäisi henkiin?


      • Aritta
        syöpähoidot kirjoitti:

        lopetetaan sellaisenaan niinkuin ne tänäpäivänä ovat, useampi ihminen jäisi henkiin?

        uskallan väittää niin.


      • Aritta
        syöpähoidot kirjoitti:

        lopetetaan sellaisenaan niinkuin ne tänäpäivänä ovat, useampi ihminen jäisi henkiin?

        Syöpäsairaiden hoito on erittäin raskasta ja vie potilailta kaiken vastustuskyvyn. He eivät pysty syömään joten he eivät saa ravintoa. Syöpäsolujen lisäksi kuolee myös terveitä soluja.

        Tällaisen hoidon rinnalla pitäisi antaa vaihtoehtohoitoa. Monenlaista.


      • vai fiktiota?
        Aritta kirjoitti:

        Syöpäsairaiden hoito on erittäin raskasta ja vie potilailta kaiken vastustuskyvyn. He eivät pysty syömään joten he eivät saa ravintoa. Syöpäsolujen lisäksi kuolee myös terveitä soluja.

        Tällaisen hoidon rinnalla pitäisi antaa vaihtoehtohoitoa. Monenlaista.

        Aika kovia väitteitähän nämä ovat Arittalta. Miksi et sano suoraan, että tällaisenn hoidon SIJAAN pitäisi antaa vaihtoehtohoitoa? Kun kerran nuo syöpähoidot vain tappavat ihmisiä...

        Mikä vaihtoehtohoito muuten parantaa syövän? Onko tapauksia paljonkin?


      • Aritta
        vai fiktiota? kirjoitti:

        Aika kovia väitteitähän nämä ovat Arittalta. Miksi et sano suoraan, että tällaisenn hoidon SIJAAN pitäisi antaa vaihtoehtohoitoa? Kun kerran nuo syöpähoidot vain tappavat ihmisiä...

        Mikä vaihtoehtohoito muuten parantaa syövän? Onko tapauksia paljonkin?

        että syöpähoito on rankkaa ja vie ihmisen vastustuskyvyn?

        Vaihtoehtoja on käytetty monenlaisia. Tärkeintä on pitää vastustuskyky ja ihmisen luonnollinen parantumiskyky korkealla. Lääkkeet eivät paranna siis, ihmisen ruumis itse parantaa itsensä kun se saa apua muualta vakavissa tapauksissa.


      • gggggggg
        Aritta kirjoitti:

        että syöpähoito on rankkaa ja vie ihmisen vastustuskyvyn?

        Vaihtoehtoja on käytetty monenlaisia. Tärkeintä on pitää vastustuskyky ja ihmisen luonnollinen parantumiskyky korkealla. Lääkkeet eivät paranna siis, ihmisen ruumis itse parantaa itsensä kun se saa apua muualta vakavissa tapauksissa.

        Eipä tulisi ihan ekana mieleen homeopatiaan turvautua, mutta en täysin tyrmääkkään sitä. Se, että lääketiede ei jonkun menetelmän tehoa pysty tällä hetkellä osoittamaan ei tarkoita sitä, että tehoa ei olisi. Jokainen sukupolvi luulee vuorollaan tietävänsä kaikesta kaiken. Hyvin mielenkiintoista katsella esim. lääketieteen kehitystä. Tätä historiaa tarkkaillessa selviää hyvin, miten asiat jotka nyt ovat itsestäänselvyyksiä on aikanaan tyrmätty humpuukkina, koska ei tiedetty miksi jokin asia on niin kuin on.


      • Aritta
        gggggggg kirjoitti:

        Eipä tulisi ihan ekana mieleen homeopatiaan turvautua, mutta en täysin tyrmääkkään sitä. Se, että lääketiede ei jonkun menetelmän tehoa pysty tällä hetkellä osoittamaan ei tarkoita sitä, että tehoa ei olisi. Jokainen sukupolvi luulee vuorollaan tietävänsä kaikesta kaiken. Hyvin mielenkiintoista katsella esim. lääketieteen kehitystä. Tätä historiaa tarkkaillessa selviää hyvin, miten asiat jotka nyt ovat itsestäänselvyyksiä on aikanaan tyrmätty humpuukkina, koska ei tiedetty miksi jokin asia on niin kuin on.

        ole heti homeopatia mielessä vaikka olen sitä kerran tarvinnut ja tiedän että se tehoaa. Olen avoin kaikelle vaihtoehdolle. Ja lääketieteeseen turvaudun tietysti myös kun on sen tarve.


      • homeopatia

      • parantaa
        homeopatia kirjoitti:

        "Tarkistahan tietosi. Ei ole hyväksytty."

        On hyväksytty:

        "Sveitsi järjesti viime sunnuntaina kansanäänestyksen siitä tuleeko homeopatia ja antroposofia osaksi maan virallista lääkintää. 67 % kansasta sanoi ”kyllä”!"

        http://liisasulkakoski.vuodatus.net/blog/1973246/vastauksia-4-sveitsin-kansanaanestys/

        lähdekritiikkiäsi, niin huomaat, että ei ole hyväksytty. Etkö vielä tiedä, että jokainen homeopaatti on tieto-opillinen huuhaaheikki...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      139
      2294
    2. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      392
      1903
    3. Pimahdan kohta ihan kunnolla

      Entä, jos otan sitten yhteyttä sinuun? 🫨🫥🥴
      Ikävä
      29
      1810
    4. Hauskaakin jopa...

      Että moni nainen olettaa, että kyse on vaan siitä kaanustinloukusta, kun mies jotain ehdottaa. 😄 Ja miettiikö monikaan
      Sinkut
      233
      1240
    5. Nainen, minkä kappaleen laittaisit nyt miehelle

      kuunneltavaksi tietäen, että hän ikävöi sinua ja kipuilee päästäkseen yhteyteen kanssasi. Jotain, joka kertoo...
      Ikävä
      119
      1129
    6. Toivottavasti vielä kohdataan mies

      Ja aloitetaan juttelu. Nyt olisin valmis.
      Ikävä
      101
      1109
    7. Vanhemmalle naiselle

      Aikataulu muutos. Ensi viikolla pistetään asia vireille. Ei juhannukseen asti aikaa. Kannatti valehdella!
      Ikävä
      56
      1053
    8. Koen, että minua tavallaan vainotaan

      Kyllä minä vain satun tietämään, että täälläkin on joitain serkun kaiman kummeja jotka kiusaavat minua. Lisäksi sairas n
      Ikävä
      125
      1034
    9. Jos et kaipaakaan minua täällä

      Niin miksi sinua ehkä häiritsee se, että minä kaipaan sinua? Miehelle.
      Ikävä
      11
      997
    10. Herätänkö minä sinut itkullani nainen

      Kysyn tässä kun kaipuun aallot lyövät ylitseni ja ihmettelen missä olet toivoessani, että olisit tässä vierelläni. On va
      Ikävä
      25
      898
    Aihe