Lugesteronin sivuvaikutuset

Neneh

Onko kellään muulla ollut Lugesteronista kovat sivuvaikutukset? Mulla oli koko käytön ajan (ivf-hoidossa) väsymystä (tokalla viikolla en jaksanut muuta kuin nukkua iltaisin), mielialavaihteluja, kylmähikoilua öisin, pahoinvointia aamuisin jopa niin paljon että jouduin perumaan tapaamisia töissä, vatsakipuja, kuumotusta kasvoissa ja korvissa, kuumeinen olo, pissahätä, seksihalua, turvonneet rinnat (rintsikat kävivät liian pieniksi), tummentuneet nännit ja mielitekoja ruokien suhteen. En jaksanut kävellä kuin puolet siitä reitistä jota ylleensä lenkkeilen, ja väsyessäni kohtua alkoi kramppaamaan. Olin aivan puhki hoidon jälkeen, meni kaksi viikkoa palautuessa. Kerroin asiasta lääkärilleni mutta hän ei osannut sanoa asiaan mitään, totesi vain että seuraavassa hoidossa vaihdetaan valmistetta tai vähennetään annostusta.

Olen yrittänyt etsiä vastaavia kokemuksia netistä mutta ei ole löytynyt.

2

863

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sariella

tosi paljon lievempiä nuo oireet. Se on tosi paljon tietenkin myös siitä kiinni, että mikä on annostus ja mistä päästä sitä lääkettä käytetään. Joillekin sitä määrätään suun kautta otettavaksi ja toisille taas emättimen kautta.
      Mulla oli 600 mg alakautta / vrk ja mulle se aiheutti väsymystä, rintojen arkuutta, lievää pahoinvointia ja turvotusta vatsaan.
      Noin pahoja oireita ei ollut, mitä sulla.
      Varmasti kaikki ihmiset reagoivatkin lääkkeisiin eri tavalla ja sitten tosiaan on tuo annostus. Kyllähän nuo lääkärit tietävät, että missä tarkoituksessa sitä tarvitaan ja myös se määrä... Harmi vaan, että joskus hyvän asian takia joutuu fyysisesti kärsimään.
      Zemppiä sulle! Miten hoidossa kävi?

• Neneh

...se hoito. Se oli meidän eka yritys. Me ollaan yritetty (enemmän tai vähemmän) viisi vuotta eikä syytä ole löydetty. Mulla epäiltiin endometrioosia ja myöhemmin jotakin vikaa hedelmöittymisen vaiheessa. Multa saatiin 14 munasolua mutta vain 6 hedelmöittyi ja kaksi jakaantui toivotulla tavalla. Lääkäri selitti että joillakin naisilla ei avaudu joku "kuilu" munasolun ytimeen hedelmöittymisvaiheessa siittiön osuessa siihen, mutta mulle tuo oli vähän liian hi-tech:iä, en oikein saanut kiinni mistä oli kyse. Mutta tuokin oli arvailua, varmuutta ei ole mistään.

Mulla tuo Lugesteroni määrättiin myös alakautta, en muista annostusta mutta kaksi kapselia aamuin ja illoin.

Ensi kerralla tehdään sitten icsi, ehkä elokuussa. Se on meidän viimeinen yritys. Me päätettiin jo hoitoja aloitettaessa että se riittää meille. Toivottavasti me saadaan silloin alkioita enemmän pakkaseen (siellä on nyt yksi, eikä niin hyvälaatuinen) jotta voimme käydä PAS:ssa jokunen kerta. Sen jälkeen tyydytään sitten lapsettomaan elämään, eikä sekään tunnu tässä vaiheessa niin huonolta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      65
      2232
    2. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      215
      2090
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      117
      1418
    4. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1180
    5. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      13
      1148
    6. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      103
      1041
    7. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      939
    8. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      71
      913
    9. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      78
      889
    10. Ja tääkin vielä...

Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/13479
      Ähtäri
      33
      865
    Aihe