Opinnäytetyön ohjaus..

..vähäistä

Miten paljon olette saaneet opinnäytetyönne ohjausta?

Itselleni sattui ohjaaja, joka ei auttanut opinnäytetyön etenemisessä ollenkaan, vaan päin vastoin. Hän ei vastannut viesteihini ollenkaan tai jos sattui vastaamaan yli viikon päästä, niin yksinkertaisiin kysymyksiinkään ei saanut mitään vastausta vaikka samaa asiaa kysyi monta kertaa. Hänelle ei sopinut tapaamisajat viikkoihin ja lisäksi perui ja siirti vaivalla sovitut tapaamiset. Hän vaati tiettyjä asioita työhön ja kun lisäsin asioita työhön ja annoin hänelle luettavaksi, niin hän piti niitä viikkokausia eikä ilmeisesti aina lukenutkaan niitä, koska viimeisimmät korjaukset työhöni olivat asioista, jotka olin kirjoittanut jo kuukausia sitten. Ja nämä vanhat asiat oli jätetty korjattavaksi vasta sovittuna työnpalauttamispäivänä.

5

885

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • veveve

      No, en saanut ohjausta muuhun kuin dokumentointiin ja tuntui, että aina sai olla korjaamassa, dokumenttia sai korjata muutaman kerran ennenkuin kelpasi. Työn aikana ei ollut ohjauksesta tietoakaan!

    • oli minulla

      Kävin kysymässä ohjaajalta, olivatko gradun aihe ja lähestymistapa sopivat. Seminaareissa esittelin edistymistäni tarpeellisen määrän ja sitten gradu lähti esitarkistukseen. Seuraavana aamuna ohjaaja soitti ja kertoi lähettäneensä graduni lopputarkastukseen. En kaivannut apua, joten en pyytänyt enkä tietenkään saanut.

      Edellisvuonna tahti oli ollut juuri samanlainen kuin sinun kertomassasi. Valitettavasti graduntekijät joutuivat seuraamaan proffan aikataulua eikä päinvastoin, eikä mihinkään oikein voinut valittaa.

      • Tää on tuskaa

        Itselläni on oppari ohjaaja, jota koko oppilaitos inhoaa!Tämä henkilö on huonokuuloinen ja äärimmäisen hankala ihminen.Hän ei suostu kuuntelemaan/ymmärtämään sitä mitä hänelle yritän sanoa.Siihen päälle vielä erikoiset mielipiteet asioista (kuten esim. lääkkeitä ei saa säilyttää kotona ja jne.. ).

        Opparini ohjaus on ollut sitä,että olen tasan saanut kirjavinkkejä enkä mitään muuta.Minulla on siitä ikävä tilanne,että tämä ihminen on ollut koulussamme vain sijaisena ja hän lähtee pois heinäkuussa.Oppari ohjaajakseni tulee joku uusi henkilö, jolle pitää sitten taas selittää koko työni idea.Ei oikein kivaa.


      • mari-iiia0000
        Tää on tuskaa kirjoitti:

        Itselläni on oppari ohjaaja, jota koko oppilaitos inhoaa!Tämä henkilö on huonokuuloinen ja äärimmäisen hankala ihminen.Hän ei suostu kuuntelemaan/ymmärtämään sitä mitä hänelle yritän sanoa.Siihen päälle vielä erikoiset mielipiteet asioista (kuten esim. lääkkeitä ei saa säilyttää kotona ja jne.. ).

        Opparini ohjaus on ollut sitä,että olen tasan saanut kirjavinkkejä enkä mitään muuta.Minulla on siitä ikävä tilanne,että tämä ihminen on ollut koulussamme vain sijaisena ja hän lähtee pois heinäkuussa.Oppari ohjaajakseni tulee joku uusi henkilö, jolle pitää sitten taas selittää koko työni idea.Ei oikein kivaa.

        Vaihtakaa. Kyllä mä ainakin pyytäisin ja vaatisin vaihtoa ja käsittääkseni se myös pitäisi onnistua. Tässä on kuitenkin teidän lopputyö ja tulevaisuuden opsikelut tai ammatiti vaakalaudalla.


      • tympääntynyt
        mari-iiia0000 kirjoitti:

        Vaihtakaa. Kyllä mä ainakin pyytäisin ja vaatisin vaihtoa ja käsittääkseni se myös pitäisi onnistua. Tässä on kuitenkin teidän lopputyö ja tulevaisuuden opsikelut tai ammatiti vaakalaudalla.

        Miten vaihtaa, jos tutkielman aiheeseen on perehtynyt vain kaksi ihmistä koko laitoksella, joista toinen ei kuuntele eikä kommentoi sitä mikä minua askarruttaa, ja toiselta saa kiskoa sanan kerrallaan suusta. periaatteessa en tässä vaiheessa tarvitsisi kuin jonkun, joka lukee tekstiäni niin että tiedän, olenko onnistunut selittämään asiat ymmärrettävällä tavalla. Olen ihan sillä hilkulla lyödä hanskat tiskiin sen jälkeen kun ohjaajani kieltäytyi kommentoimasta tekstiä jota väänsin kesällä kaksi kuukautta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      305
      3408
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1629
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1490
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      53
      1379
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1260
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1230
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      45
      1161
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1127
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      168
      1078
    Aihe