Mitä Lontoossa kannattaa tehdä?

_mirilla_

Heis.
Eli olis poikaystävän kanssa Lontoon matka tiedossa 1.-4.8., ja haluaisin vähän tietää mihin tuo käytettävissä oleva kaks ja puoli päivää kannattaa käyttää?
Puhuttiin että 1pv mulle ja 1pv hälle :D Eli mikä olis shoppailun lisäks sellasta mitä mun päivänä vois tehdä, entä sit poikakaverin kanssa?

Entä paljonko kannattaa varata rahaa? Multa kulu keväällä vajaa 500e viikon Teneriffan matkalla. Siellähän on tosi halpaa mut toisaalta olin siellä niin paljon kauemmin.

Kiitti jos joku viitii vastailla ! :)

28

7293

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaikenlaista

      Riippuu niin paljon siitä, mikä teitä kiinnostaa ja paljonko olette valmiita laittamaan rahaa.

    • ei aukene

      se, että miksi mennä Lontooseen, jos ei tiedä mitä siellä tekee?
      Mä jäisin himaan ja käyttäisin ne rahat johonkin muuhuun.

      • _mirilla_

        miksei täällä voi saada asiallisia vastauksia, mä en varmaan voi sille mitään että poikakaverini oli tällasen matkan mulle lahjaksi hankkinut! tarkoitin vain että onko kertoa jotain must see juttuja mitä näkemättä ei kotiin kannata tulla. Mutta ei sit.


      • live by the river
        _mirilla_ kirjoitti:

        miksei täällä voi saada asiallisia vastauksia, mä en varmaan voi sille mitään että poikakaverini oli tällasen matkan mulle lahjaksi hankkinut! tarkoitin vain että onko kertoa jotain must see juttuja mitä näkemättä ei kotiin kannata tulla. Mutta ei sit.

        Eikö tuokin vastaus ollut ihan asiallinen? Miksi mennä Lontooseen, jos ei tiedä mitä siellä tekisi? Eikö ne must-jutut saa selville muualtakin kuin tältä palstalta?


    • musikaalin

      oon menossa itse tossa heinäkuussa ja oon menossa katoo mamma miaa. Ajattelin sen olevan vähän erilaista ja ainutlaatuista. Niihin on kyllä vaikee saada lippuja kannattaa tilata etukäteen jos kiinostaa.

      Sit tietysti london eye varmaan kantsii käydä.

    • live by the river

      Mitä ajattelit ehtiä tekemään yhdessä ainoassa päivässä (jos toinen päivä poikakaverille)? En ymmärrä ns. minireissuja Lontooseen koska ne ovat käytännössä yhtä tyhjän kanssa, edes viikossa tai parissa ei ehdi tekemään paljoa. Toi sun päiväsi kuluu mitä luultavimmin shoppailuun, et tosin kovin montaa kauppaa ehdi käymään läpi.
      Kyllä tuo 500e kannattaa ainakin varata mukaan ihan käyttörahaksi, mieluusti enemmänkin. Rahasumman kokoon vaikuttaa suuresti se, mitä aiot ostaa, mistä ja kuinka paljon. :)

    • 3 pvää Lontoossa

      jMe käytiin katsomassa We will rock you- musikaali vappuna ja se oli tosi hyvä - suosittelen. British Museumista tykkäsin myös, muumiot ja Rosettan kivi oli suosikkeja. Mies tykkää futiksesta ja käytiin katsomassa myös yksi matsi.

      • PalloPåå

        Hello
        miten olette hankkineet liput futis-matsiin? olen suunnitellut meneväni Chelsean peliin ja joukkueen kotisivuilla on ihan kohtuullisen hintaisia lippuhintoja. Mutta, onnistuuko lipun osto peliä ennen stadionilta vai miten lipun saisi hankittu?


    • tuolta apua
    • siir_40

      Niin kuin muutkin on vastanneet, niin aika vaikea neuvoa kun ei tiedetä mikä teitä oikeasti kiinnostaa. Historia, nähtävyydet, yöelämä, puistot jne. Lontoossa kun on kaikkea. Turisti-oppaissa on jotain ns. must-nähtävyyksiä, mutta ne löytää helposti kun laitat googlen hakuun vaikka "top 10 London sights"...

      Pari päivää Lontoossa on kyllä niin pieni aika, että ehkä kannatta käyttää se lähiympäristön tutkimiseen.

      Ai niin, minulla kului kevään viikon reissulla noin 600 puntaa rahaa. Sillä söin, join ja tein ostoksia. Eikä tarvinnut yhtään pihistellä ;)

    • siiri_40

      Vastasin ehkä liian kärkevästi aikaisemmin. Mutta todella auttaisi neuvomisessa jos kertoisit mitä haluatte nähdä ja kokea.

      Ihan ensiksi kannattaa ottaa sight-seeing-tour bussilla. Siinä pääsee johonkin käsitykseen Lontoon top-10-paikoista ja muutenkin näkee kivasti kaupunkia bussin yläkerrasta.

      Olisiko Thamesin risteily mitään? Tai käydä Covent Gardenissa pölmistelemässä ihmisruuhkaa ja katutaiteilijoita? Tai käydä IMAX-teatterissa katsomassa jotain 3D-leffaa (Waterloon aseman lähellä)?

    • = )

      Mun mielestä tää on juuri oikea paikka sun esittämälle kysymykselle. Itse olen joka vuosi aina ennen Lontoon reissua tsekannut viestit! Ja aina jotain uutta löytyy..
      Ja hieno lahja poikaystävältäs, taitaa olla vain kateellisten jorinoita nuo " miksi lähteä sinne, jos ei tiedä mitä haluu katsoo..jne" !
      Ja mitä se matkan pituus kenellekään kuuluu, ensi kerralla sitten pitempi reissu. Nyt menette vain haistelemaan Lontoon fiiliksiä!!
      Olen varmaan eri ikäpolvea, siispä mun suosikkini British Museum, National Gallery, Natioanal Science Museum, kirkot eivät varmaan iske tajuntaan, mutta esim. China Town , Soho vois olla kivoja paikkoja myös teille. Samoin Candem Town on siisti, mutta siellä menee kyllä se yksi päivä. Siellä on tavaraa ja nähtävää koko rahan edestä... Sitten tietenkin romanttinen London Eye vois olla siisti reissun lopetus ja ihan vain kuljeskelu Thamesin rannalla vois täyttää väliaikaa...
      Mun mielestä Lontooseen vois lähteä ihan tosta noin, siellä on katsottavaa jo ihan siinä elämänmuodossa. Ostoksilla vois käydä vaikka maailman isoimmassa lelukaupassa Hamleysilla ja vaikka ei mitään ostaisikaan, se on mukava nähtävyys. Levyliikkeitä löytyy paljon ja ihan uteliaisuudesta vois käydä katsomassa Diorin, Versacesin ym. liikkeet. Kyllä ne ovimiehet sisälle päästää olit sitten minkälaisissa rytkyissä tahansa...Ja Harrodsin joulumaailma on se yksi MUST!!Urehiluliikkeistä Lilywhite on myös ehdoton suosikki. Tuohon aikaan on todella hyvät alennusmyynnit menossa, joten ostoksilla kannattaa kiertää...
      Ja rahankäyttö riippuu jokaisesta itsestä, punta on mennyt alaspäin ja uskon, että tuon pituisella reissulla 300-400£ vois riittää ihan kepeästi.
      Ja kun matkaan on vielä aikaa, hae kirjastosta Lontoon matkaopas. Voitte sen avulla suunnitella reissuanne! Hauskaa matkaa!

      • _mirilla_

        Huh :D olin jo vähän unohtanut tän mun kyselyn täällä, mutta kiitos paljon vinkeistä. Luulen kans et noi pari päivää menee ihan ihmetellessä, mutta jos ei mene ni nyt ainki tiedän vähän mitä kannatta pitää korvan takana!
        Kiitoksia!


      • live by the river

        En usko, että kukaan kateuksissaan sanoo "Miksi lähdet Lontooseen, jos et tiedä, mitä siellä teet", koska se ihan oikeasti on myös minulle ihmettelyn aihe. Ajattelitko ihan oikeasti, että joku olisi kateellinen aloittajalle tuosta parin päivän reissusta? Itse ainakin käyn ihan muutaman kuukauden välein enkä ihan minireissuilla, ja varmaan moni muukin vierailee Lontoossa silloin tällöin.
        Parin päivän reissuissa ei ihan oikeasti ole mitään järkeä, koska mitään siinä ajassa ei ehdi tehdä tai nähdä.


      • Neiti etsivä :)
        live by the river kirjoitti:

        En usko, että kukaan kateuksissaan sanoo "Miksi lähdet Lontooseen, jos et tiedä, mitä siellä teet", koska se ihan oikeasti on myös minulle ihmettelyn aihe. Ajattelitko ihan oikeasti, että joku olisi kateellinen aloittajalle tuosta parin päivän reissusta? Itse ainakin käyn ihan muutaman kuukauden välein enkä ihan minireissuilla, ja varmaan moni muukin vierailee Lontoossa silloin tällöin.
        Parin päivän reissuissa ei ihan oikeasti ole mitään järkeä, koska mitään siinä ajassa ei ehdi tehdä tai nähdä.

        No pistämpä kuule sun iloksesi vielä paremmaksi :) Mun Lontooseen "tutustuminen" tulee kestämään n. 4 tuntia (välietappi ennenkuin jatketaan junaillen muualle), ja siinä ajassa ajattelin ihan hyvin ehtiä käydä kurkkaamassa Big Benin, Buckinghamin palatsin vartijat ja Tower Bridgen :) Kattava metroverkko vaikuttaa kätevältä tavalta liikkua kaupungissa, mun korviini 2,5 päivää kuulostaisi siis ruhtinaallisen pitkältä ajalta :)

        Kun selvittelee etukäteen aikataulut ja paikat minne tahtoo mennä, niin näkee just sellaisen palan Lontoota kuin itse haluaa :) Aina voi mennä myöhemmin uudelleen pidemmäksi ajaksi jos tahtoo, mulle riittää tällä kertaa pieni pintaraapaisu :) Maailmassa on niin monta ihmeellistä asiaa, ettei pienen ihmisen aika riitä millään kaiken sen kokemiseen, seuraava reissu todennäköisesti suuntautuukin taas jonnekin ihan muualle :)


      • sibyllavon

        Lontoossa riittää koettavaa. Pari päivää kuluu ihan totuttelussa eli voi kävellä ja katsella, pistäytyä syömässä, tutustua metroon ja busseihin. Museot ja taidemuseot ovat perusnäyttelyiltään ilmaisia ja niitä riittää. Kun opin käyttämään busseja, valitsin jonkin ja menin yläkertaan hyvälle paikalle ja katselin maisemia ja ihmisvilinää. Kauniita puistoja on yllin kyllin. Hieno lahja poikaystävältäsi. Itse nautin Lontoossa käydessäni kansainvälisestä ilmapiiristä. Hyvä kartta on avuksi.


    • rituli

      Aamulehden sivuilla oli kesäkuun lopulla hyvä kooste Lontoosta. Olen samaa mieltä paikoista joita ei kannata käydä tsekkaamassa, eli jätä väliin ainakin London Zoo ja Madame Tussauds, hukkaan heitettyjä puntia.

      • dadaad

        Entä miksi nimenomaan näissä ei kannata käydä? :)


    • Lontooseen

      Lontoossa kannattaa istua pubissa oluella. Ei missä tahansa pubissa vaan sellaisessa:
      - jonka olutlista on hyvä,
      - ympäristö kertoo jotain ja
      - ilmapiiri on kiva.

      Paras Lontoon opas on CAMRA:n vuosikirja.

    • mintturahkamaa

      Sunnuntaina kannattaa kayda Brick lanella kappailemassa ja katselemassa, ottaa pari bissea ja kattella ihmisia, kivaa ajankulua ja ei maksa paljoo. siella suunnalla on mielettomat kukkamarkkinat (flower market) kannattaa googlettaa, ja kayda ihan asiaks ihmettelemassa.
      London bridgen tubin (?) lahella on sit ruokamarket (kannattaa googlettaa kun en tarkkaa nmuista), jossa kannattaa kayda maistelemassa/haistelemassa kaikennakosia hienouksia :)

      • Marja Kaarina

        Rakastan kaupunkilomia, mutta en ole ikinä käynyt Lontoossa. Olemme käyneet Bukarestissa, Budapestissa, Prahassa. Pari vuotta sitten autoilimme muutaman kesän Via Balticaa useat kaupungit Liettuassa ja Latviassa ja Saarenmaalla.
        Aina etelän paikoissa 20 vuotta joka kesä, kyproksella, espanjassa, turkissa tai kreikassa, ei koskaan italiassa. Italia ei vaan ole sattunut kohdalle? Tulimme juuri kahden viikon ihanalta lomalta Kusadasista.

        Mutta nyt ollaan sitä mieltä, että ranta- ja allaslomat ovat nuoremmille. Mieheni on ollut Lontoossa ja jankuttaa jatkuvasti kuinka hieno se on, minä nyt en vaan oikein tahdo uskoa sitä.
        Siis, jos kerrot onko Lontoo ihana, luen mielelläni.


      • Mukavaa matkaa!
        Marja Kaarina kirjoitti:

        Rakastan kaupunkilomia, mutta en ole ikinä käynyt Lontoossa. Olemme käyneet Bukarestissa, Budapestissa, Prahassa. Pari vuotta sitten autoilimme muutaman kesän Via Balticaa useat kaupungit Liettuassa ja Latviassa ja Saarenmaalla.
        Aina etelän paikoissa 20 vuotta joka kesä, kyproksella, espanjassa, turkissa tai kreikassa, ei koskaan italiassa. Italia ei vaan ole sattunut kohdalle? Tulimme juuri kahden viikon ihanalta lomalta Kusadasista.

        Mutta nyt ollaan sitä mieltä, että ranta- ja allaslomat ovat nuoremmille. Mieheni on ollut Lontoossa ja jankuttaa jatkuvasti kuinka hieno se on, minä nyt en vaan oikein tahdo uskoa sitä.
        Siis, jos kerrot onko Lontoo ihana, luen mielelläni.

        Olimme pääsiäisenä Lontoossa. Erityisesti jäi mieleen ajelut bussien yläkerrassa, messu st Paulin katedraalissa, jalkapallomatsi Crystal Palacessa ja Covent Garden. Lontoossa ei tarvitse olla mitään pilkuntarkkaa ohjelmaa, mutta toki kannattaa miettiä, mikä on päivän pääkohde ja sitten tilanteen mukaan yhdistellä seurueen toiveita. Shoppailu ei meikäläiseen iske: pikemminkin pelkään, että maapallo todellakin tuhoutuu, jos kulutus on lontoolaisten tyylistä: halpatuontitavaraa pilkkahintaan ja laatu on sitten sen mukaista. Mutta jos osaa nauttia kävelemisestä, mahtavista deli-kaupoista, vihreistä nurmikentistä ja kansainvälisestä tunnelmasta, niin sitten Lontoo on sinua varten! Keskustan pubit eivät kyllä ole sitä, mitä jossain pienemmässä englantilaisessa kylässä tai vaikka Irlannissa...


    • time_lord

      Menkää sarjakuva/nörttikrääsä (elokuvat, sarjat, sarjakuvat) -kauppaan nimeltä Forbidden Planet. :D Sijaitsee Shaftesbury Avenuella. Ensimmäinen reissu kyseiseen nörttiparatiisiin vei itseltäni niin perkeleesti rahaa, ja melkein joka päivä viikon aikana tuli siellä käytyä.

      Okei, ei varmaan kovin moni moisessa käy, mutta jos on kiinnostukset tämäntapaisia, suosittelen lämpimästi.

      • sdfasf

        Niinpä niin. Makuja on monia, tuskin lontoon top 100 nähtävyys mutta kukin tyylillään. Tämä ketju on muuten vuoden vanha joten heidän matka on tehty jo.


      • time_lord
        sdfasf kirjoitti:

        Niinpä niin. Makuja on monia, tuskin lontoon top 100 nähtävyys mutta kukin tyylillään. Tämä ketju on muuten vuoden vanha joten heidän matka on tehty jo.

        Näitä ketjuja varmasti lukee monikin matkalainen, joten ei ole väliä sillä vaikka ketju onkin vanha. Vinkit siis pätevät edelleen. ;)


      • mr. cox
        time_lord kirjoitti:

        Näitä ketjuja varmasti lukee monikin matkalainen, joten ei ole väliä sillä vaikka ketju onkin vanha. Vinkit siis pätevät edelleen. ;)

        Aivan oikein. Eivät tällaiset vinkit hetkessä vanhene. Eivätkä välttämättä vuodessakaan. Käytiin viikko sitten Lontoossa ihan eka kertaa. Kävin parin päivän aikana muutamassa paikassa, enkä silti osaa listata parhaita.

        Tässä ketjussa mainituista jatkuttaisin seuraavia: kansainvälinen metropoli Lontoo on nähtävyys sinänsä. Ihmisiä ympäri maailmaa elää varsin mainiossa järjestyksessä keskenään.

        Toisena musikaalit - Lontoo on musikaalikaupunki. Käykää ihmeessä nauttimassa! Näin kesäaikaan sain lippuja puoleen hintaan (20 puntaa) lippuluukulta puoli tuntia ennen näytöstä. Toiset varasin etukäteen ja maksoin neljäkymppiä mutta sekin kannatti. Todennäköisesti ihan sama minkä esityksen käy katselemassa.

        Kolmantena upea taidegalleriat. National gallerya voisi kuvata Yhdistyneitten kuningaskuntien Eremitaasiksi. Minusta paremmin järjestelty. Kannattaa miettiä etukäteen, mitä haluaa nähdä ja käydä vain siellä. Ainakin kesäkuumalla. National galleryyn ilmainen sisäänpääsy. Sama pätee Tate Moderniin ja Tate Britainiin. Muitakin löytyy, ei kerkeä kaikkia. Courtauld galleryssä hieno kokoelma "de nueva impressionistas".

        Tietysti British Museum on nähtävä ja kannattaa sielläkin tietää mitä menee katsomaan. Egypti-osastot alakerrassa (patsaat) ja yläkerrassa (muumiot), Assyyrian osasto alhaalla Egyptin vieressä ja erikseen pikku yksityiskohtana Pääsiäissaaren patsas hieman sivummalla.

        Lisäksi "turistikeskustassa" on tietenkin komeita rakennuksia parlamenttitalo Big Ben tunnetuimpina. Trafalgar square on must. Itse kävelin parit kerrat St. Jamesin puistossa. Kaunis paikka vaikka nurmikko korventunut. Jos maltatte hetkeksi pysähtyä, voitte nähdä lammella valkoisia pelikaaneja ja mustia laulujoutsenia. Eikä se johdu helteestä.


    • myöhästynyt :D

      oon kans menossa Lontoosee 3-4 päiväks, Natural History Musemiin aijotaan mennä, tottakai shoppailemaan.

    • palasin kotiin

      ---Ai niin, minulla kului kevään viikon reissulla noin 600 puntaa rahaa. Sillä söin, join ja tein ostoksia.----

      Oliko tuossa mukana majoitus?

      Itse olin juuri vajaan viikon ja en saanut kulumaan kuin 200 puntaa, vaikka en todellakaan pihistellyt. Tein paljon muutakin kuin söin, join ja tein ostoksia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      34
      2548
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      8
      1932
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      17
      1403
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1280
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1275
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1191
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1111
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1065
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1034
    10. 17
      1025
    Aihe