vesijäähdytys

jmx

Itselleni asensin vesijäähytyksen koneeseeni, eli Waterchill erittäin hiljainen ja lämmöt pysyy alle 36 rasituksessakin ,ja huomaa ei yhtään kotelotuuletinta. asentamiseen meni aikaa noin 5tuntia (muutama tauko) ja kyllä kannatti koneeni on todella hiljainen, ainostaan kiintolevyt pitäää rutisevaa ääntä,(sen nyt kuulee kun ei tuulettimet humise.. ) jos siis äänetöntä konetta haluat niin vedellä jäähdytys on nyt kova sana, ja speksit koneesta Amd athlon 2600xp 1gb sdramm 333 Nvidia 4800 se näyttis, käyttis xp home prossu virtalähde 400w Be quiet (kolmella säädöllå L M ja A ) erittäin hiljainen kahdella tuulettimella, kotelona Tehrmalteke alumiini kotelo ..toimii nyt 2.83ghz teholla ei pätki kaikki toimii .. kiinnostuineille ohjeita ja kuvia sähköpostiste. terveisiä Espoosta toivottaa jmx.

6

2003

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Newbie

      Mitä vaaditaan systeemin ylläpitämiseen? Kiertääkö systeemissä sama vesi koko ajan, miten huolletaan? Pitääkö tarkkailla normaalia enemmän? Eikä varmasti tule vuotoja? Sopiiko "tavalliseen" miditorniin?

      Mitä maksaa?

      • Jmx

        WaterChill sarja on siis valmis sarja joista voi rakentaa itselleen sopivan kokoonpanon. Periaattessa on huoltovapaa huolletaan sen verran, että tarkastetaan että säiliössä on vettä, (säiliö on läpinäkyvä) vettä haihtuu aina jonkinverran , normaalisti jos ei ole vuotoja ei pahemmin tarvitse vettä lisäillä. No vaihtuu vesi jonkin verran lisäysten yhteydessä, muuten ei "huoltoa" kaipaa. Veteen on lisätty levän estoainetta ettei tulisi sameutta ja puhdistettu vesi on suositeltavaa.Sarjat 100-300eur


      • Jmx

        Jatkoa edelliseen katso osoiteesta www asestek.com lisätietoja. ei vuoda jos on oikein asennettu , jos vähänkin on epävarma asennuksen onnistumisesta niin ei kun kaveria hihasta ja apua peliin... , niin ainakin www.only4pro.com myy ko sarjaa suomessa . Voi olla midi torni ahdas riippuen tietenkin missä komponentit sijaitsee.. suosittelen suht tilavaa koteloa niin kyllä mahtuu. Terveisin Jmx


    • Weevil

      Itselläni AMD Thunderbird 1400 MHZ. (Kaikkein kuumin AMD toistaiseksi)

      Ilmajäähdytyksellä normaalikäytössä prossun lämpö meinasi kiivetä jatkuvasti yli 75 asteen.

      Distributed.net:in salasanahaku kuormittaa prossua 100% ja ilmajäähyllä kone sammui ylilämmöstä (>85C) alle kymmenessä minuutissa.

      Nyt on prossun päällä Jimm's PC storesta ostettu vesiblokki. Pöydän alla Etolan 10 litran vesikanisteri, ja vettä kierrättää akvaariopumppu 150 l/h. Paluuletkussa on Fordin lämmityslaitteen 16 x 16 cm kenno vaakasuorassa.

      Näin talvisaikaan prossun lämpö pysyy ilman puhallinta 100% kuormallakin alle 50 asteen.

      Kesällä kennon päällä pyörii yksi 14 cm 24 voltin puhallin 12 voltilla ja kotelossa yksi termostaattipuhallin näytönohjaimen lämmön takia

      Sandra ilmoitti systeemin lämpövastukseksi 0,28

      Kotelo pysyy viileänä kun prosessorin tuuletin ei sitä lämmitä. Poweri saa kotelosta viileämpää ilmaa, jolloin senkään puhallin ei huuda täysillä.

      Eniten mekastaa näytönohjaimen puhallin.

      Systeemin kokonaiskustannus n. 60 euroa

    • Oiler

      Moi,
      mua kiinnostais saada noita kuvia ja ohjeita: [email protected]

      Olis mukavampaa, jos tuolta pöydän alta ei kuuluis tota kohinaa koko ajan...

    • Utelias

      Tahtoisin saada kuvia virityksestäsi.
      Oliko asennus hankala operaatio? [email protected]

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      132
      2407
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      291
      2312
    3. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      75
      1790
    4. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      119
      1462
    5. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      130
      1309
    6. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      64
      1308
    7. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      72
      1040
    8. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      1030
    9. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      47
      925
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      901
    Aihe