Olemme menossa mieheni kanssa kahdestaan Mallorcalle. Kuulisin mielelläni kokemuksia kyseisestä lomakohteesta. Majaudumme Playa de Palmaan ja tarkoitus olisi viettää sekä ranta- että kaupunkilomaa. :)
Lomalle Mallorcalle.Kokemuksia.
6
1759
Vastaukset
- don luis
on ehkä yksi kuvaavimpia sanoja mallorcasta.on rantoja,kaupunkeja, kyliä, maaseutua , vuoristoa,luolia,huvittelupaikkoja,j.n.e.paljon riippuu siitä mitä lomaltanne odotatte.autonvuokraus on edullista ja lisää mahdollisuuksia tutustua monipuolisesti eri puolelle saarta.tervetuloa mallorcan ystävien pariin.
- :-)
Hola :) Minä olen viettänyt monta ihanaa lomaa Ca´n Pastillassa eli ihan Playa de Palman vieressä, nämä paikathan ovat ns. yhteenkasvaneita eli kävelyetäisyydet ei päät huimaa :)
Aloitetaan lentokentältä eli se sijaitsee lähellä Playa de Palmaa, taksimatka ei pitkä ole, kymmenessä minuutissa olet jo hyvin tod.näk. hotellissasi ellet nyt pahimpaan ruuhkaan joudu.
Palma de Mallorcalle pääsee nopeasti ja käteväti bussilla, joita menee todella tiuhaan tahtiin molempiin suuntiin ja suunta maksaa reilun euron. Bussilla liikkuminen on muutenkin todella helppoa Mallorcalla. Joskus on ruuhkia, mutta seuraavaan tai sitä seuraavaam bussiin mahtuu jo varmasti :)
Rantaa riittää Playa de Palman kohdalla hyvin ja ranta on hoidettu hyvin ja mitään suurempia roskia rannalla ei ole.
Ruokapaikkoja löytyy joka lähtöön, on espanjalaisten suosimia pieniä ravintoloita Ca´n Pastillassa, löytyy pizzaa, pastaa ja salaatteja. Paellaa, lihaa ja kalaa. McDonalds, Burger King ja KFC. Rannan kioskeista saa pikkupurtavaa.
Palma de Mallorcaan kannattaa tutustua ajan kanssa, se on valtavan hieno kaupunki. Vanhakaupunki ja katedraali ovat nähtävyyksiä jo itsestään. Arkkitehtuuri ympäri kaupunkia on todella kaunista ja siinä kävelyn lomassa on mukava istahtaa punaviinille johonkin terassille.
Palma de Mallorcasta löytyy myös upeita kauppoja ja mm. El Corte Inglesin tavaratalot ja St. Miguelin kadulla on paljon ihania putiikkeja. Löytyy myös New Yorker, Pull & Bear, Mango, Zara, Massimo Dutti...
Itse vietän lomani pyöräillen ja tutustuen saaren upeisiin paikkoihin. Bussille pääsee vaikka Porto Pi ostoskeskukseen kun tekee mieli shoppailla :) kulttuuria ja iltaelämää, Palma de Mallorca on Barcelona pienoiskoossa, minun mielestäni.
Minä jo lasken aaumuja seuraavaan reissuuni Mallorcalle :) Oikein hyvää lomaa myös teille ja toivottavasti viihdytte siellä hyvin.Olen kirjoitellut enemmän Kanarian saarten palstalle, mutta myös Mallorcan ystävänä päätin käydä piipahtamassa palstalla. Kuvasit Palman kaupunkia todella hyvin. Me olemme aina asuneet ihan kaupungin tuntumassa, mistä on kiva kävelymatka nähtävyyksiin ja siihen keskustan sykkeeseen, shoppailemaan ja nähtävyyksiä katselemaan.
Saari sinällään on tullut nähtyä lukuisia kertoja, mieliinpainuvimpia kokemuksia ovat olleet tippukiviluolat, Valldemosan luostari, Formentor ja iki-ihana pikkukaupunki Sa Coma. Alcudia jätti vähän kylmäksi, vaikka rannat olivatkin hienot. Muutoin liiaksi pelkästään turistipaikka. Mutta sopi hyvin perhelomailuun.
Ja tietysti se pakollinen käynti helmitehtaalla, josta yhdet hyvälaatuiset killuttimet on vieläkin käytössä.
Summa summarum, ihana saari ja Palma on erinomainen lomakohde joko kaupungissa tai sen liepeillä asuvalle.
- nippe
Alcudian mahtavat rannat,mutta muuten aivan törkeän kallis paikka tyyliin turisteilta rahat pois ruoka ja juoma aivan törkeän kallista,mutta ei voinut muuta kuin kiltisti maksaa,kun e i taksillakaan viitsinyt päivä ajella muihin kaupungeihin syömään.
- ollukeväällä
no ei minusta ollut sen kalliimpaa kuin muuallakaan. ja onhan siellä varsin hyviä ruokakauppoja ,josta voi ostaa monelaista ja kokkailla vaikka välillä kämpillä.
- monenlaista asiaa
ollukeväällä kirjoitti:
no ei minusta ollut sen kalliimpaa kuin muuallakaan. ja onhan siellä varsin hyviä ruokakauppoja ,josta voi ostaa monelaista ja kokkailla vaikka välillä kämpillä.
Ei minustakaan Alcudia erityisen kallis paikka ollut. Hinnat tietysti ravintolan laatutason mukaan. Ja pikkuisen kun viitsi kävellä satamasta rantaa "eteenpäin" ruokien, varsinkin lounaan hinta laski.
Ja Dakotan ribbsit...nam nam.... olivatpa kerrassaan hyviä!
Tästä linkistä löytyy paljon Mallorca asiaa
http://www.mallorcatour.net/fi/
Hyvää lomaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272900Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332545- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542249Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241870Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3911706Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041652- 3111561
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446