Palma, Cala Mayor, Santa Ponsa vai Playa de Palma?

mirella3

Olen lähdössä heinäkuussa Mallorcalle. Kertokaa kokeneemmat, missä näistä on vähiten niitä kuuluisia britti- ja saksalaisturisteja: Cala Mayor, Santa Ponsa, Palman kaupunki vai Playa de Palma?

Missä näistä on parhaat mahdollisuudet kävelyyn ja pyöräilyyn? Onko Santa Ponsasta helppo tehdä päiväretkiä Palman kaupunkiin, joka myös kiinnostaa kovasti? Haluaisin yhdistää rantalomaan shoppailun, kulttuurin ja retket muuallekin Mallorcalle. Mitä kohdetta suosittelette? Olen kiitollinen vinkeistä!

5

1439

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei pääse eroon

oikein missään, mutta onneksi he viihtyvät brittipubeissa ja burger-kingissä joten ainakin saat syödä rauhassa:) Saksalaisia ei ainakaan "meidän" alueellamme ollut lainkaan, vain skandeja.

Me olimme majoittuneena ihan toisella laidalla Cala d'Orissa mikä oli ihanan rauhallinen paikka, upeat rannat ja pikkukylät! 1 yö oltiin Palman kaupungissa, oikein kaunis kaupunki!

• Huevos con gas

Palma novassa on kiva kävellä ja kun menet siellä syömään Meson son caliumiin niin et törmää britteihin tai ainakaan häiritsevissä määrissä. Ravintola sijaitsee oikeastaan Son caliussa, Palma novan Palman puoleisessa päässä puoli kilsaa.
      Palmassa ja varsinkin vanhassa kaupungissahan kivoja kavelypaikkoja riittää, kannattaa käydä myös "Bellervon linnassa" sinnekkin pääsee näppärästi kävellen Terrenon kaupungin osasta. Cala mayor alkaa olla jo hieman pieni "tunkkainen" paikka, itse rantahan on aivan mahtava, kuningaskin perheineen hengailee siinä ihan nurkilla. Santa ponsaan olemme itse nyt menossa ( käyty läpi Palma nova, Magaluf ja Cala mayor) ja siellä ehkä pyöräilyyn parhaimmat antimet. Santa ponsa on rauhallinen paikka, niin myös Palma nova ja magaluf taas sitten oikein irroittelu paikka. Vuodesta 75 olen Mallorcaa kierrellyt ja on oikeastaan vaikeaa eritellä mikä kenellekkin käy koska makunsa kullakin, nähtävää ja koettavaa Mallorcallahan rittää.

• don luis

aloitin minäkin,jostain syystä arenal/can pastilla suunnalta.toki terrenon kulta-aikaan myös siellä.sittemmin paljon alcudiassa.nyt taas playa de palmaan heinäkuussa.

• pmi

Mallorcalla tuskin pystyy välttämään niin britti- kuin saksalaisturisteja, josko sieltä edes löytäisi paikkaa mihin turistit eivät olisi jo eksyneet. Jos todella haluat välttää pahinta brittiturismia niin palma nova/magaluf ovat ne pahimmat. Santa Ponsa on pääosin Irkkujen kansoittama, mutta kuitenkin suhteellisen rauhallinen kuhan hotelli ei satu baarikadulle. Cala Mayoria en valitettavasti tunne hyvin joten siitä en osaa sanoa juuta enkä jaata. Playa de Palma, noh se on ainakin Palman läheisyydessä.

Kävelyn kannalta suosittelisin ehdottomasti Santa Ponsaa, vaihteleva maasto ja paljon mäkiä. Pyöräilyyn en sitä kyllä suosittele. Alcudia taas on suosittu pyöräilykohde, siellä käy paljon pyöräilijöitä keväsin treenailemassa, on ne sitten harrastelijoita tai ammattilaisia sitä en tiedä.

Santa Ponsasta on loistavat yhteydet bussilla Palmaan ja todellakin Mallorca on saari jossa voit yhdistää niin rantalomailun, shoppailun ja kulttuurin. Mallorca on saari missä ei todellakaan kannata muodostaa mielipidettä turistikohteiden perusteella...niiden ulkopuolella on vasta se aito ja monipuolinen Mallorca. Ja jos vaan mielenkiintoa, energiaa ja aikaa on niin kannattaa lähteä kiertelemään saarta. Pidän itse Mallorcasta juuri sen monipuolisuuden takia.

• mirella3

Kiitos hyvistä vinkeistä! Matka Santa Ponsaan varattu :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      27
      2900
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      33
      2545
    3. 148
      2274
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      54
      2249
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1870
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      391
      1706
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      104
      1652
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      311
      1561
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      135
      1459
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1446
    Aihe