sanokaapas kumpi on parempi,vator 15dl vm78 vai hirvas 440tl 80luvun puolesta välistä,vatorissa 55tohatsu ja hirvaksessa 55 trimmi suzuki,koneet vm88,aattelin jomman kumman ostaa...veneet jotakuinkin saman kuntoiset,kumpiko moottori on paremmassa maineessa? tl vene kuume...
vator vs hirvas
3
6129
Vastaukset
- kummastakaan
Kummastakaan veneestä et haukkaa paskaa, ainakaan paljon sillä noihin ei montaa seteliä kannata tuhlata. kumikin tuonikäinen kone on aika hutoin maineessa mutta toisaalta saattaa olla vaikka kuinka hyvä yksilö.
Jos koeajossa lähtee hyvin käyntiin ja vastaa kaasuun sekä trimmi toimii niin mikäpä ettei. Koeajamatta älä osta ja ennen ajoon lähtiessä tutkaile konetta ja kokeile samalla onko se kenties käytetty valmiiksi lämpimäksi käyntiinsaamisen helpottamiseksi. Alapäässä ei saisi olla isoja kiveenajon merkkejä ja yleinen siisteyskin kertoo jotain. Kumiosat saattavat olla pykineet ainakin mikäli koneet ovat seisoneet ajamatta. Varastossa vuosia seisonutta ei kannata ostaa.
Vaikeahan noista on sanoa näkemättä...Kyllähän Vator on veneenä monta pykälää Hirvasta parempi. Sääli että nuo moottorit ovat sitten juuri toisinpäin. Tosin Tohatsu on ikäänsä nähden vanhanaikaisempi, joten toiminnassa ei välttämättä ole eroa.
Itse valitsisin Vatorin sen ominaisuuksien puolesta, ja vaihtaisin vaikka moottorin muutaman vuoden päästä, jos tarvitsee..
- Markku Karkku
En tarkalleen muista enkä etsinytkään mimmoinen vene tuo Hirvas lienee. Avoveneinä tuonmittaiset ovat kevytkulkuisia mutta tl-versioita en tunne. Tuo Vator taitaa olla Nettiveneen sivuilla. Veneenä näyttää kuvien mukaan hyvältä ikäisekseen. Siisti vene päiväajeluille. Varmasti se Hirvaksen päihittää veneenä. Mikäli kone on soiva peli niin pakettihan on silloin oiva peli. Tingit hintaa vähän ja vot. Tuonikäiset moottorit ovat aina jonkinmoisia arvoituksia. Hyvin pidetyt toimivat kuin junan vessa mutta saattaapa olla sellaisiakin joilla ei tee kerrassa mitään. Koeajo antaa paljon osviittaa koneen toiminnasta. Tuolla edellä olikin jo hyviä koeajo-ohjeita. Mikäli nykyinen omistaja ei saa konetta kunnolla käyntiin niin tuskin se sujuu heti sinultakaan. Seuraile tilanntta ja kuuntele käyntiä. Mikäli kone osottautuu paskaksi et kuitenkaan kärsi siinä hirveitä sillä vene näyttää ihan hyvältä, mikäli se on se Nettiveneen paatti. Siinä tosin näyttäisi olevan aika omintakeinen kaikuanturin sijoitus trimmilevyn päähän. Levyn asento vaikuttaa silloin oleellisesti kaiun toimintaan anturikulman muutoksen myötä.
Onnea vaan kaupantekoon ja tervetuloa meidän optimististen veneilijöiden joukkoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273343- 402197
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut352148Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s71887Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta421518- 381329
- 1251222
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2591200Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451145- 131099