Kuukautiset ja ripuli

mie vain

Onko teillä ollut kuukautisten yhteydessä rajua ripulia?

Kuukautiseni alkoivat n. 4 vuotta sitten.

Koko tämän päivän vatsani on ollut erittäin löysällä ja kun veskiin menee, tuntuu että koko suoli tyhjenee ja VAUHDILLA ! Uloste on täysin vetistä.

Voiko tämä johtua kuukautisista vai onkohan tälle mahdollisesti muu syy?

16

12798

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juttu....

myös minulla.olen muutenkin erittäin kipeä ja paljon vuotava.olen kysäissyt tota ripulihommaa gyneltä ja sain selville syyn...kuukautisten aikaan kohtu suurenee ja paikat ovat väljemmät. mulla kohtu painaa paksusuoleen jolloin tulee kauhea kakka hädän tunne ja silloinkuin tavara ulos tulee ,se on aivan ripulia.

• onkin syynä

Muutama päivä sitten alkoi tämän kuukauden piinaviikko, kuten myös ripuli. Olen epäillyt jo vaikka mitä, mutta jospa tässä onkin selitys tälle. En kyllä muista, että aikaisemmin olisi ollut ripulia kuukautisten aikana. Toivon kuitenkin, että kyse on tästä ja vatsakin palautuu normaaliksi kuukautisten jälkeen. Huh.. :D

• kanerva.......

Minullakin on tullut ripulia silloin kun on ollut kuukautiset. aivan hirveää kun toisesta reiästä tulee verta ja toisesta ripulia. Mutta enpä osaa neuvoa mikä siinä auttaisi. Kokeile vaikka jotain imodiumia, mutta en tiedä auttaako se mitenkään kuukautisten aikana. itse en muistaakseni ole kokeillut mitään kuukautisten aikana ripuliin.
      Mutta siitä on todella pitkä aika kun minulla on viimeksi ollut kuukautiset.

• ziiips

itselläni sama juttu, tosin alkoi vasta reilu vuosi sitten e-pillereiden aloittamisen myötä. menkat alkaa aina sunnuntaisin aamupäivällä. la iltana alkaa ripuli, ja tajuton turvotus sekä ilmavaivat. aamulla olo on mitä kamalin, enkä voi poistua kotoa, kun pakko olla vessa lähellä. myöskään töissä en pysty käymään näinä sunnuntai-päivinä. yleensä ripuli loppuu maanantaihin mennessä, noin kahdenkymmenen vessareissun jälkeen. välillä turvaudun imodiumiin, ja se alkuannostus 2 tablettia riittää. sittenpä ei tosin tarvitse ennen keskiviikkoa vessassa käydäkkään, mutta mielummin niin, kuin että kärsisin ripulista. kyllä on myönnettävä että tämä vaiva elämää rajottaa:/

• ...

"Ihanaa" että muillakin vastaavanlaisia kokemuksia. Mulla on ihan kamala viikko takana, menkat alkoi maanantaina ja koko ajan siitä asti maha ollut aivan "kuralla"... Nyt on jo perjantai eli menkkojen pitäisi pikkuhiljaa loppua mutta aika runsasta vuotoa on vielä... En kyllä muista että tällaista olisi ennen ollut, useita kertoja päivässä pitää käydä "isolla asialla" joka on aivan kuin vettä. Ilmavaivaa löytyy myöskin. Ei pitäis olla mitään mahatautiakaan liikkeellä mut jospa noi menkat oiskin sitten syynä...

• Nainen 44v

Tää vastaus tulee hioeman myöhään.

Hei,

Kerran valitin hoitajalle että mulle tulee ripuli mensijen aikaan. Hoitaja nauroi ja väitti ettei pidä paikkansa.

Kuitenkin sain kuulla muualta että mahdollisesti voi ripuloida mensujen aikana.

• eeegr

Kuukautisten aikana kohtu kramppailee, mikä voi "säteillä" myös peräsuolen puolelle ja aiheuttaa sitten sen, että vatsa on löysällä. Aikalailla normaali ilmiö.

• Merja***

Minulla sama ongelma. Joutuuko joku huomioimaan tämän siteen valinnassa, eli saaattaako teillekin tulla ripulia siteeseen saakka?

• kohtalontoveri

Itselläni myös samanlaisia vaivoja, ollut monta kertaa kuukautisten aikana, jollei miltein aina. Nyttenkin kuukautiset kolmatta päivää menossa ja eilen tuli ripuli. Otin yhden tabletin imodiumia, auttoi joksikin aikaa, mutta tänään kävin veskissä Tossa asioilla, ei ollut enää kovin löysää, mutta nyt tuntuu että pakko ravata vessassa, mutta mitään ei tule!! TUSKAA SANON MINÄ!! Kohta kai pakko popsia toinen imodium..

• Auta

Alavatsa kipeä ja ripulia tulee. Se voi aiheuttaa ripulia kun vatsa "sekaantuu" kovasti. Itselläni on ainakin paha olo ja ripuli.

• Samajuttu

Sama juttu mulla.

• Anonyymi

Juu ekaa kertaa oli pitkästä aikaa.ei ole aina.

• Anonyymi

Minulla on yleensä ripulia, jos olen syönyt jotain sopimatonta. Ota hiilitabletti tai pari niin kyllä se sillä ohi menee. Mulla toimii!

Terv.
      Matias Oskari

• Anonyymi

Monilla on ibs ja varsinkin menkat triggeröivät sen että voipi olla toi paha ripuli sitä. Naisten kroppa ja hormonit on yksi persläpi sanon minä..tällänenkin vaiva ihan kuin kovissa kivuissa ja anemiassa ei olisi jo kestämistä.

• Anonyymi

On ja etenkin kunnon vesiripulia

• Anonyymi

Saan aina kuukautisten alkaessa mielettömän vesiripulin ja myös vehnäallergian sen lisäksi, eli mitään ei saisi syödä paitsi keittoa silloin. Olisikohan tuohon joku oikea lääke että kehtaisi edes ovesta ulos mennä ja ettei tarvitsisi koko kylppäriä siivota joka kerta. Tuntuu siltä että kroppa protestoi kaikin mahdollisin konstein kuukautisia vastaan järjestämällä p*skamyrskyn. Pitäisi kokeilla erilaista ruokavaliota esim. hedelmiä tai muuta juuri ennen kuukautisten alkamista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      121
      2355
    2. 134
      1885
    3. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      63
      1236
    4. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      105
      1206
    5. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      77
      1091
    6. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      1060
    7. Tykkäsit nainen

Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.
      Ikävä
      45
      1039
    8. HESARI: Kahden Pasin pankki OmaSp

Toinen entinen työntekijä sanoi, että Turtio oli organisaatiossa “Jumalasta seuraava, ylöspäin” https://www.hs.fi/visio
      Seinäjoki
      24
      996
    9. Kerroppas nyt

M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉
      Ikävä
      81
      990
    10. Helppo selvittää onko oma täällä

Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse
      Ikävä
      56
      942
    Aihe