Meillä on tuollainen marimekon vahakangas ja siinä alkaa olla aika hyvin pinttynyttä likaa. Pääasiassahan tuo on ruokaa mutta on lujassa. Kysymys kuuluukin: VOIKO LAITTAA PESUKONEESEEN? Vai meneekö pilalle. Joku ehdotti kloriitilla puhdistamista jos on valkoinen mutta tuo on värikäs. >Kuinkahan kävis?
Vahakankaan puhdistaminen
3
2723
Vastaukset
- koneessa
Huuhteluainetta täysi annos myös. Minulla tosin halpiskerni vain...
- olen pessyt
ja hyvässä kuosissa on. Ikää balttiarallaa kymppivee.
- Uunoanneli
Mulla on myös Marimekon vahakangas pöytäliinana ja olen säilyttänyt hoito-ohjeen. Sen mukaan kankaan voi pestä pesukoneessa40 asteessa, ei valkaisua eikä rumpukuivausta. Näin olen tehnyt, mutta en ole saanut siitä marinadi- ja painomustetahroja pois, vaikka esikäsittelin sitä Vanish-tahranpoistoaineella. Ennen konepesua yritin poistaa tahroja emäksisellä puhdistusaineella sekä Viledan taikasienellä. Ei lähtenyt irti. Ilmeisesti tahrat ovat imeytyneet niin lujasti kankaan kuituihin. Tosin kankaasta ei ole myöskään lähtenyt väri tai kuviot voimakkaista kokeiluista huolimatta. Taidan kokeilla vielä jollain, mitä suosittelette?
Myyjä opasti kangasta ostaessani poistamaan ketsuppi. ym tahrat tuoreeltaan, joka tietysti kuulostaakin järkevältä. En vain ole koko aikaa kotona kangasta vahtimassa, joten mies ja lapset ovat onnistuneet jättämään siihen kastikkeita. Vielä; osa painomustetahroista lähti sillä Viledan taikasienellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku604736Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362169Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti541773- 1841732
Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1671557Sari Multala teki "riikkapurrat"
Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.2811401Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm2011242- 881169
- 2061158
- 651104