Millaisia hintoja Heikius taloilla on? Toimitusajat? Nyt vasta törmäsin kyseiseen talovalmistajaan. Oravaistaloja ollaan aiemmin mietitty mutta törmättiin vähän epämiellyttävään myyjään, joten homma jäissä.
Muutenkin nuo Heikius-talojen mallit vaikuttivat monipuolisilta ja helposti muunneltavilta. Nyt kaikki kommentit Heikiuksesta riviin!
Heikius-talot, kokemuksia?
6
4466
Vastaukset
- on juuri
valmistumassa oleva heikiustalo. Muutamme sisään kuukauden kuluttua, ehkä aiemminkin, toimitus oli toukokuun ensimmäisellä viikolla. Ei mitään valittamista, päin vastoin. Olemme tyytyväisiä koko pakettiin. Olemme saaneet juuri sitä mistä on sovittu. Ainoat yllätykset mitä on tullut, ovat olleet vain positiivisia. Vastaava mestari, yläkertaa tekevät timpurit, maalarit, takantoimittaja ja jopa rakennustarkastaja ovat kehuneet talon laatua, teknisiä ratkaisuja ja viimeistelyn tasoa.
Loppupeleissä oli kova kilpailu heikiuksen ja oravaisten välillä. Ratkaisu heikiuksen eduksi oli heidän mahdollisuus ja halu muokata talosta meidän toiveiden mukainen. Hinnoissa ei ollut mainittavaa eroa. Käytin vastaavaa mestaria katsomassa sekä heikiusta että oravaistaloa ja hänen mukaansa laatu ja viimeistely olivat molemmissa erittäin hyvää. Teknisten ratkaisujen perusteella hän piti molempia erittäin hyvinä vaihtoehtoina.
Teimme sopimuksen Joulukuussa. Toimitus sovittiin huhtikuun loppuun, pystytys oli juuri ennen vappua. Pystytys tehtiin 3:ssa päivässä. Ensimmäisen päivän iltana talo oli sateelta suojassa, sähköt lämmöt ja vesi päällä.
Talo on , vaikka valmistalo onkin, meille yksilöllisesti suunniteltu eikä siitä maallikko kovin helpolla tunnista tyypillisiä valmistalon piirteitä. Veikkaan ettei toista samanlaista Heikius valmistaloa ole.
Itse en välittäisi kamalasti myyjän persoonasta, enkä siitä mitä myyjä lupaa, vaan siitä mitä on kirjoitettu sopimukseen.
Omien kokemustemme perusteella voin suositella Heikiustaloa.- minkä mallin valitsitte?
Vai teittekö ns. oman mallin? Vielä jos viitsisit kertoa neliömäärän ja paketin hinnan?
Saako Heikiustaloilta jättää pois joitakin osia valmispaketista, mikä laskee hintaa, vai onko talo otettava täysin sisustettuna? Esim. meillä saataisiin portaat ja keittiökalusteet hankinttua erittäin helposti ja edullisesti muuta kautta.
Kuten huomaat, en ole vielä ehtinyt Heikiukseen ottaa yhteyttä. Teen sen kyllä, mutta juuri nyt on tietenkin miljoona kysymystä mielessä, kun juuri vasta tämän talovalmistajan bongasin! - lienee sovittavissa
minkä mallin valitsitte? kirjoitti:
Vai teittekö ns. oman mallin? Vielä jos viitsisit kertoa neliömäärän ja paketin hinnan?
Saako Heikiustaloilta jättää pois joitakin osia valmispaketista, mikä laskee hintaa, vai onko talo otettava täysin sisustettuna? Esim. meillä saataisiin portaat ja keittiökalusteet hankinttua erittäin helposti ja edullisesti muuta kautta.
Kuten huomaat, en ole vielä ehtinyt Heikiukseen ottaa yhteyttä. Teen sen kyllä, mutta juuri nyt on tietenkin miljoona kysymystä mielessä, kun juuri vasta tämän talovalmistajan bongasin!Heikiuksen kanssa voi sopia/neuvotella liki kaikesta. Ainoat rajoitukset, ainakin miedän osalta, tuntui tulevan teknisissä rajoitteissa. Siinäkin kyllä pyrittiin tekemään niin paljon kuin kohtuullisesti oli mahdollista.
Muokkasimme valmistalosta omanlaisemme. Se ei ehkä muistuta alkuperäistä mallia kovinkaan paljoa. kaikkea ei tarvitse tilata Heikiukselta, kunhan se vain hyvissä ajoin sovitaan.
Toimitimme itse omat tapetit ja laatat ja porealtaan tehtaalle. Itse teimme/teetimme/teétämme saunan lauteet ja muutaman erikoislaatoituksen.
Heikius-talot eivät halunneet laatoittaa em seiniä koska ne olisivat, heidän mukaan, saattaneet vaurioitua kuljetuksessa. Seinät kyllä vahvistettiin laatoitustoiveita varten.
Heikiustalon asiakassovelluksia löytyy täältä:
http://www.heikius.com/kategori/372/asiakassovelluksia.html
Kun teimme sopimuksen, huhut syvästä lamasta oli pahimmillaan. Kireän taloustilanteen ja kovahkon kilpailutuksen takia saimme talomme muutoksineen muutaman vuoden takaiseen (alkuperäisen) mallin hintaan. Sopimuksen hinta oli sitten selkeästi suurempi koska tilasimme aika paljon lisukkeita.
jos olette tosissaan ostamassa taloa, käykää katsomassa ja vertailkaa. Käykää muidenkin kuin heikiuksen&oravaisten esittelyissä, myös suurelementtitalojen. Katsokaa mistä tykkäätte ja mistä ette. Sitten vain skissaamaan rohkeasti taloa. suunnittelija kyllä kertoo, mitä pystytään toteuttamaan ja mitä ei. Meidän ratkaisussa esimerkiski valmistaloille tyypillinen kantava keskiseinä pystyttiin häivyttämään liki kokonaan ja olohuone-aula-keittiö saatiin meidän mieleiseksi. - rakennuspinta-ala
minkä mallin valitsitte? kirjoitti:
Kuten huomaat, en ole vielä ehtinyt Heikiukseen ottaa yhteyttä. Teen sen kyllä, mutta juuri nyt on tietenkin miljoona kysymystä mielessä, kun juuri vasta tämän talovalmistajan bongasin!unohtui. eli rakennuspinta-ala on n 230 m2
- Tyytyväinen 69
Monet luulevat, että ottamalla talotehtaaseen suoraan yhteyttä niin saa talon edullisemmin. Ainakin meidän tapauksessa kaksikielinen paikallinen talomyyjä oli ehdoton valtti hintaneuvotteluissa ruotsinkielisen tehtaan kanssa. Luulen, että hän sai läpi monet muutokset lähes kuluitta. Olen kohdannut saman yhtiön toisen talomyyjän jonka tyyli muistutti lähinnä käytettyjen autojen kauppiasta, joten myyjän valinnassa kannattaa olla tarkka. Meidän myyjämme toimi Porvoossa joten onneksi hänen persoonansa sopi meille eli hän oli aina valmis keskustelemaan kaikesta eikä vain yrittänyt myydä kuten hesan edustaja.
- Minä vaan
Tyytyväinen 69 kirjoitti:
Monet luulevat, että ottamalla talotehtaaseen suoraan yhteyttä niin saa talon edullisemmin. Ainakin meidän tapauksessa kaksikielinen paikallinen talomyyjä oli ehdoton valtti hintaneuvotteluissa ruotsinkielisen tehtaan kanssa. Luulen, että hän sai läpi monet muutokset lähes kuluitta. Olen kohdannut saman yhtiön toisen talomyyjän jonka tyyli muistutti lähinnä käytettyjen autojen kauppiasta, joten myyjän valinnassa kannattaa olla tarkka. Meidän myyjämme toimi Porvoossa joten onneksi hänen persoonansa sopi meille eli hän oli aina valmis keskustelemaan kaikesta eikä vain yrittänyt myydä kuten hesan edustaja.
Minä olen törmännyt epämiellyttävään Heikius talomyyjään Helsingissä, ja siksi kääntänyt katseet kohti Oravaistaloa, jonka myyjä on osannut käyttäytyä asiallisesti omassa roolissaan.
Hämmästyttää kuinka paljon myyjä voi vaikuttaa niinkin mittavaan ostopäätökseen kuin omakotitalo! Jos ostaisin Heikiustalon niin ottaisin suoraan yhteyttä tehtaaseen, koska ko. myyjän kanssa en suostu asioimaan.
Tai joku täällä kehui Porvoon myyjää, onkohan myyjillä kuinka tiukat alueet joille saa myydä taloja? Talotehtaalle olen soittanut ja tavannut miellyttävän ja asian osaavan myyjän siellä, kieli vähän tosiaan vaikeutti keskustelua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2083336Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2401673Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus971523- 921419
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461354Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1601286Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121218Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231039Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89952Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.55882