International Baccalaureate

Koulu!

Hei!

Haluaisin lapseni käyvän International Baccalaureate - opetussuunitelmaa opettavaa koulua. Itse en tiedä paljon, vaikka olen lukenut eri paikoista, mutta siis osaatteko te hyvät sivistyneet ihmiset kertoa jotain tiivistelmänä.

Haluaisin ainakin tietää, että opetetaanko siellä vain englanniksi vai myös suomeksi?

Ja, että pärjääkö poika jonka unelma on tulla lakimieheksi tai suurlähetteliääksi siellä koulussa, eli onko tuo koulu oikea?

Myös, vielä että jos pojan keskiarvo on 9.8 ja Englannin kieli 10 ala-asteella. Niin pärjääkö hän 7 luokalla helposti tuollaisessa opetussuunitelmaa opettavassa koulussa?

Hän puhuu ja kirjoittaa englantia sujuvasti, mutta pelkään pahasti, että se ei riitä, vai?

Paljonkohan tuo koulu maksaa, ja minkälaiset kriteerit koulun pääsyyn on?

Kiitos paljon jo etukäteen vastauksista.

1

121

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Uskoisitko

      Älkää ikinä menkö IB-lle. Kadun sitä, että menin ja hukkasin elämästäni 3 vuotta. Normaali ylioppilastutkinto on aivan yhtä arvostettu kuin IB-tutkinto ja on helpompaa saada hyviä numeroita lukion puolella kuin IB:llä. En ymmärrä miksi IB-linja edes on Suomessa, sillä siitä ei ole kuin haittaa monelle. Ymmärrän, että IB on ideaalinen vain englantia puhuville opiskelijoille, mutta suomalaisille opiskelijoille siinä ei ole mitään järkeä. Omalla kohdallani IB pilasi kaikki mahdollisuudet jatko-opintoihin, vaikka kuinka paljon töitä lukion aikana tein. Suorita peruslukio, sillä pääset oikeasti paljon pitemmälle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      290
      3257
    2. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      25
      3034
    3. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      24
      2017
    4. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      132
      1916
    5. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      35
      1804
    6. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      119
      1671
    7. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1410
    8. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      2
      1233
    9. Väliämme on noin 6 km

      Niin lähellä ja niin kaukana. Sinä olet kotona, minä olen kotona. Olet jo unessa. Mutta kun herään, olet jo töissä ja vä
      Ikävä
      9
      1153
    10. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      39
      1122
    Aihe