Unisieppari toimii

Ostin vuosi sitten Maailma kylässä -festareilta intiaanien unisiepparin, jonka piti viedä pahat unet pois. Se veikin, mutta samalla se vei pois käsitykseni, että toimivaa taikuutta ei ole - miten voi rengas, jonka sisällä on verkko ja ympärillä höyheniä, poistaa pahat unet noin vain?! Objektiivisena ihmisenä minun oli pakko uskoa, kun kerran itse huomasin unisiepparin toimivan, mutta maailmankuvani järkkyi...

Niinpä olen yrittänyt pähkäillä erilaisia selityksiä, kunnes nyt sitten keksin yhden, joka voisi pitää paikkaansa tieteellisen maailmankäsityksen sisällä:
Uneen vaipuessamme kuljemme pois päivän toimista, ikään kuin raskaita asioita väistellen johonkin keveään, hataraan, kuin jonkin (päivän toimien muistojen) lomitse. Voiko se olla kuin kulkisi tunnelia tai jostakin oviaukontapaisesta - esim. unisiepparin renkaasta, siinä kun on mukavasti pelkkää tyhjää keskellä? Päivän murheet painavat harteilla ja saattavat samaistua, jäädä unisiepparin verkkoon unimaisen mielikuvan avulla. Sivuilla linnunsulat suojaavat kamalaa maailmaa vastaan.
No juu, onhan tämä kaukaa haettua, mutta paras selitys, jonka olen onnistunut keksimään. Toki on ankeaa, jos on pakko selittää kaikki, mutta kun tämä on maailmankuvani ainoa anomalia. Tähän asti olen onnistunut selittämään kaiken muun: meditaation, rukouksen voiman, ihmeparantumiset, noituuden, aaveet,... Unisieppari vain on mystisesti karttanut selitysyrityksiäni, mutta nyt jo voin sanoa, että maailmankuvani on taas puolitieteellinen - en tiedä, onko se hyvä vai huono asia.

8

11117

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sieppaaja

      Moikka.Kiva että olet saanut apua unisiepparista. Itselläkin ollut käytössä monta,monta vuotta ja hyvin on rakkine toiminut... Mutta,mutta,ikävä särkeä illuusiosi,että siihen liittyisi mitään magiaa: Unensieppari toimii siten,että kun uskot/tiedät että se toimii,niin se tosiaan toimii!!Tähän juuri perustuu placebo-lääkkeet,uskomushoidot,noituudet ym,joita ei kannata väheksyä,sillä mielen voimat ovat uskomattoman vahvat...Tälle kaikelle on siis jopa tieteelliset selitykset(ainakin osittain),mutta jos opiskelet ns.rajatietoa tarpeeksi niin löydät kyllä selitykset kaikkiin kysymyksiisi,eikä se yhtäkkiä olekaan niin outoa,vaan selvää ja loogista jos pää vain kestää...Kaikki on nimittäin helpompaa ja selvempää,kun ottaa rohkeasti asioista selvää... Mutta kauniita unia jatkossakin !! t:syreeni

    • Indrid

      Todennäköisimmin vaikutat uniisi antamalla itsellesi suggestion että tulee tapahtumaan asia X. Kun unista on kyse, ei välttämättä edes huomaa että suggestio tulee annettua, se voi tapahtua vähän kuin "salaa omalta itseltä" vaikka itse kuitenkin on se joka asian suorittaa.

      Ihmiset voivat tahdon voimalla nähdä esim. ns. tietoisia (lucid) unia noudattamalla jotain tiettyä toimintakaavaa jonka ovat jostakin oppineet.

      Sanotaan sitä mielen osaa josta emme ole tietoisia vaikka sitten alitajuiseksi mieleksi, niin tämä alitajuinen mieli piut paut nakkaa siitä mihin ihminen päivätietoisuudessaan uskoo ja mihin ei. Sen vuoksi jokin "maaginen" toimenpide kuten unisiepparin tekeminen ja ripustaminen voi saada aikaan halutut tulokset, koska varsinainen toimija on se osa mieltä joka ei ole fiksoitunut mihinkään tiettyyn asiaan kuten johonkin uskontoon uskomiseen, materialismiin tms. Tavallaan voisi melkein ajatella että alitajuinen mieli on kuin luova ja leikkivä lapsi jolle pääasia on ovatko asiat mielenkiintoisia, voimakkaita aistimuksia herättäviä yms. Järkeilevä, analysoiva päivämieli yleensä pyrkii tappamaan kaiken leikin ihmisen elämästä, ja sitten leikki/elokuva/draivi palaa painajaisten muodossa, ellei ihminen aikaansaa miellyttävämpää tapaa purkaa patoutumiaan.

    • äijä 95

      homo

    • kutisa

      ei mun ainakaa toimi toi unisieppari ? iha outoo , ite ostin eilen , mutta ei toiminu viime yönä !

    • "Uneton" sieppari

      Mun käsityksen mukaan unisieppari vie kyllä pahat unet muttei se mikään taikakalu sinäänsä oo... Luulisin, että riittää että uskoo siihen että se sängyn päädyssä roikkuva sieppari vie pahat unet. Se pelkkä usko riittää viemään ne. Itse en ole moneen vuoteen muistanut uniani (paitsi joitakin merkittäviä) eikä minulla ole mitään unisiepparia mutta voisin silti semmoisen tehdä itse. :)

    • ^^

      Hmm, mäki sain unisiepparin! :D
      Se toimii just täydellisesti.
      Karkottaa kaikki pahat unet ja saan aina hyvin nukuttua :)
      Hyvä ostos oli.

      • feng sui sammakko

        Unisieppari toimii lumelääkkeen tavoin. Annoit sille merkityksen, luotit siihen ja kas, sehän toimii. Olisit voinu laittaa unisieppariksi vaikka siivilän ja sanoa itselles, et pahat unet poistuu ja varmaan poistuu.

        Kokeiles huvikses katsoa YLE Areenasta Mielen Salattu voima. Tosin on kiire katsomisella, ku poistuu parin päivän kuluttua.

        "Mielen salattu voima: 1/3: Usko, niin paranet.
        Useat tutkimukset osoittavat, että usko paranemiseen merkitsee jopa enemmän kuin annettu hoito. Jopa lumeleikkaus voi toimia. Ihmismieleen kätkeytyy toisaalta myös pelottavia ja tuhoavia voimia."


        http://areena.yle.fi/video/1315511829091


    • Anonyymi

      Tein ite unisiepparin ja se TOIMII en ole nähnyt painajaisia 1 vuoteen😮😮😴

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1525
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1164
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1097
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      996
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      965
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      917
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      842
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      664
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      640
    Aihe