eli olen eri koneilla tallentanut muistitikulle erinäisiä tiedostoja ja nyt se ei aukea. Tulee jotain virheilmoitusta, jossa lukee näin
"Word experienced an error trying to open the file
Try these suggestions..."
ja kolme vaihtoehtoa, joista en tajuu mitään.
Auttakaa. Olen tallentanut mielestäni ihan oikein, mutta eivät vain aukea. Miten saan tiedostot auki?
Miksi tiedosto ei aukea muistitikulla
8
2171
Vastaukset
- vaihtoehdot...
tänne jos saan vaivata niin valtavasti.
- kiitos sulle
nyt sain suomenkielisinä ne, kun eri koneelta katson. Edelleenkään ei tiedostot aukea, mutta virheilmoitus tulee suomeksi.
Virhe avattaessa tiedostoa Wordissa.
Kokeile seuraavia ehdotuksia
*TArkista asiakirjan sijainti tai aseman käyttöoikeudet (MUISTITIKKU)
*VArmista että vapaata muistia ja levytilaa on riittävästi (ON)
*avaa tiedosto tektinpalautustyökalun avulla ( MITEN?)
Eli mitä tehdä? TEkstinpalautustyökalun ohje on tällainen, enkä tätäkään ymmärrä, sillä en löydä Avaa ja korjaa -ominaisuutta
'
Tämä virhesanoma voi tulla näyttöön useista syistä.
Asiakirja saattaa olla vioittunut. Käytä Palauta teksti -muunninta tai Avaa ja korjaa -ominaisuutta, jotka ovat molemmat käytettävissä Avaa-valintaikkunassa. Palauta teksti -muunnin sijaitsee avattavassa Tiedostotyyppi:-valikossa ja Avaa ja korjaa -ominaisuus Avaa-painikkeessa (napsauta alanuolta itse painikkeen sijaan).
Tiedoston käyttöoikeudet on saatettu määrittää niin, että et pysty käyttämään tiedostoa (luku on estetty). On myös mahdollista, että sinulla ei ole käyttöoikeuksia avata mitään kohteita asemassa tai kansiossa, johon tiedosto on tallennettu. Ota tässä tapauksessa yhteyttä aseman tai kansion omistajaan ja pyydä käyttöoikeudet tiedoston käyttämiseen.
Järjestelmäresurssit (levytila tai RAM-muisti) ovat saattaneet loppua, tai jokin toinen järjestelmässä käynnissä oleva sovellus on saattanut käyttää kaiken vapaana olevan muistin. On myös mahdollista, että muistivuoto käyttää suuren määrän muistia. Paras tapa vapauttaa muistivuodon käyttämä muisti on käynnistää tietokone uudelleen. Saatat pystyä sulkemaan ongelman aiheuttavan ohjelman Tehtävienhallinnan avulla, mutta tätä ei suositella, sillä se saattaa tehdä järjestelmästä entistä epävakaamman.
Tiedostossa, jota yrität avata, saattaa olla lukemisen estävä lukitus. Tiedosto voi olla avoimena toisella käyttäjällä, tai toinen sovellus, jossa on linkki tiedostoon, on lukinnut tiedoston niin, että Word ei voi avata sitä. Jos tiedosto on avattu mukautetussa sovelluksessa, sovellus on saattanut avata tiedoston väärällä tavalla.
Lisätietoja tästä virheestä on Web-sivustossa. - lukitus
kiitos sulle kirjoitti:
nyt sain suomenkielisinä ne, kun eri koneelta katson. Edelleenkään ei tiedostot aukea, mutta virheilmoitus tulee suomeksi.
Eli mitä tehdä? TEkstinpalautustyökalun ohje on tällainen, enkä tätäkään ymmärrä, sillä en löydä Avaa ja korjaa -ominaisuutta
'
Asiakirja saattaa olla vioittunut. Käytä Palauta teksti -muunninta tai Avaa ja korjaa -ominaisuutta, jotka ovat molemmat käytettävissä Avaa-valintaikkunassa. Palauta teksti -muunnin sijaitsee avattavassa Tiedostotyyppi:-valikossa ja Avaa ja korjaa -ominaisuus Avaa-painikkeessa (napsauta alanuolta itse painikkeen sijaan).
Tiedoston käyttöoikeudet on saatettu määrittää niin, että et pysty käyttämään tiedostoa (luku on estetty). On myös mahdollista, että sinulla ei ole käyttöoikeuksia avata mitään kohteita asemassa tai kansiossa, johon tiedosto on tallennettu. Ota tässä tapauksessa yhteyttä aseman tai kansion omistajaan ja pyydä käyttöoikeudet tiedoston käyttämiseen.
Järjestelmäresurssit (levytila tai RAM-muisti) ovat saattaneet loppua, tai jokin toinen järjestelmässä käynnissä oleva sovellus on saattanut käyttää kaiken vapaana olevan muistin. On myös mahdollista, että muistivuoto käyttää suuren määrän muistia. Paras tapa vapauttaa muistivuodon käyttämä muisti on käynnistää tietokone uudelleen. Saatat pystyä sulkemaan ongelman aiheuttavan ohjelman Tehtävienhallinnan avulla, mutta tätä ei suositella, sillä se saattaa tehdä järjestelmästä entistä epävakaamman.
Tiedostossa, jota yrität avata, saattaa olla lukemisen estävä lukitus. Tiedosto voi olla avoimena toisella käyttäjällä, tai toinen sovellus, jossa on linkki tiedostoon, on lukinnut tiedoston niin, että Word ei voi avata sitä. Jos tiedosto on avattu mukautetussa sovelluksessa, sovellus on saattanut avata tiedoston väärällä tavalla.
Lisätietoja tästä virheestä on Web-sivustossa.päällä?
- kiitosq
lukitus kirjoitti:
päällä?
ei ole ainakaan mitään lukitusnappulaa itse tikussa, mutta jos jostain asetuksista olen vahingossa laittanut? onko mahdollista? Mistä sen voi tarkistaa?
- sitä muistitikussa
kiitosq kirjoitti:
ei ole ainakaan mitään lukitusnappulaa itse tikussa, mutta jos jostain asetuksista olen vahingossa laittanut? onko mahdollista? Mistä sen voi tarkistaa?
olevaa. eli ei ollut se vikana.
- vaihtoehdot...
kiitos sulle kirjoitti:
'
Lisätietoja tästä virheestä on Web-sivustossa.Onko kirjoituksellasi tiedostopääte .doc tai .docx vai muu?
Uudempi Office 2007(?) tekee dokkarin, joka ei aukea suoraan vanhemmalla Ohviisilla.
lienee korruptoitunut, kuten usein sattuu. Koeta kopioida ne tiedostot pois tikulta. Jos eivät vieläkään aukea tai kopiointi ei onnistu, ota ne tiedostot käyttöön muualla olevista varmuuskopioistasi. Tikun voit alustaa.
- Kaikki on kokeiltu
eli kaikki em. jutut on kokeiltu, eikä varmuuskopioita otettu. :((
Ongelma kai johtui u3-ohjelmistosta, joka on estänyt tallentamisen tms.
Luovuin toivosta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?961896- 881340
- 1101143
- 761037
- 1191010
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57873- 47791
- 36782
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48741- 33693