Pitääkö rippijuhliin keksiä jotain ohjelmaa!

NeuvotoN oon

Tulossa rippijuhlat. En aio tarjota lämmintä ruokaa, koska juhlakahvit juodaan sattuneesta syystä vasta illalla. Suolaista kyllä ja kahvileivät yms.

Vieraat ovat tuttuja toisilleen. Kummeista osa ei nähnyt toisiaan aikoihin. Pitäisikö "juhlan kevennykseksi" laatia jotain ohjelmaa, yhteisleikkejä tms.

Varmaan ihan hassu kysymys. Entäs alkumalja? Kuuluuko se juttuun?

Miljoonat kiitokset!

7

5467

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • blondeistablondein72hki

ei ne mitään pakko pullaa ole vaan iloinen tapahtuma.

Kutsumme aina vain läheiset ja tapahtuma rento kuten pitääkin.

Viime kesänä oli eka likka,kohta toisen tytön juhlat ja pian perässä kaksi vielä sekä kaverin poikien joihin mentävä..

• keksi..

mitään ohjelmaa. Se ei kuulu tapoihin. Onhan kyseessä harras kirkollinen juhla. Vähän tarjoilua, seurustelua ja mukavaa yhdessäoloa. Siinä on ohjelmaa tarpeeksi!

• tätisetä

Onko vieraiden tarkoitus olla teillä pitkäänkin? Vai tulevatko he läheltä, jolloin juhlista lähteminenkin onnistuu helposti? Mulle nimittäin syntyi vaikutelma pitkistä rippijuhlista, jolloin ymmärrän kyllä epävarmuutesi mitä kaikkea kivaa vois keskenään tehdä.

Muutenhan rippijuhlat ovat olemukseltaan aika kristilliset ja kaffet juodaan konfirmaation päälle, mikä ei sekään ole pakollista järjestää. Juhlissa ollaan suht lyhyen aikaa esim. tunti ja seurustellaan mitä seurustellaan. Tosin tavat muuttuvat ja juhlista pyritään saamaan kevyemmät, hauskemmat, mutta kannattaa miettiä myös miten paljon itse jaksat höösätä. Joskus yksinkertaisuus on parasta ja homma toimii.Ehdit sinäkin olemaan vieraiden seassa.

Voin vaikuttaa jyrkältä ja saarnaavalta, mutta treenaa juhlakalua jo etukäteen ottamaan vieraat ja lahjat vastaan. Monelle on tosi tärkeää ja mieluista saada ojentaa lahjansa rauhassa, sanoa jotakin kivaa tai halata juhlakalua ja juhlakalun on osattava ottaa se kaikki vastaan, eikä seistä sivuttain vieraisiin ja katsella kaihoisasti kohti omaa huonetta. Jos juhlakalu suostuu edes viisi minuuttia kiertämään vieraat juhlan aikana läpi on siinä mielettömästi jo ohjelman makua, koska siinä vaiheessa sinä saat vanhempana kiitoksia siitä miten talossa on älytty hyvien tapojen päälle tai onpas sun lapsesta kasvanut kypsä niinkin nuorena. Etenkin vanhoille ihmisille on tärkeää saada muistella, miten lapsi oikein kävi erikseen juttelemassa, että olipa kivat juhlat käydä

• NeuvotoN oon

Kiitos, iso KIITOS!

Yritän muistaa: IHAN rennot juhlat vaan. Ei mitään hirveää etikettiä. Tulossahan on kummit. Olemme eroperhe ja juhlat vietetään kahdessa kodissa. Ehkä erikoista, mutta loppujen lopuksi SOPII HYVIN MULLE. En koskaan osannut laittaa juhlia anopin mieliksi ja jos nyt vielä joutuisin jännittämään sitäkin, niin APUA.

Eli minun lähimpäni, kummit, joista toinen ihan lähisukulainen. Rippipappi kyllä tulee, mutta onneksi hänkin on tavallaan perhetuttu. Sitten muutama iäkkäämpi sukulainen, jotka vain "piti" kutsua. Kohtelaisuuden vuoksi.

Pitäkää peukkuja, että selviän. Jännittäääääää...

• shamrock

kyseessä on kirkollinen toimitus, siis kasteen vahvistus (siitä siis sana konfirmaatio)
      Siispä maljat ja yhteisleikit eivät kuulu asiaan, kahvittelut ja hyvät syötävät kyllä.

• Rippiveteraani
    • Ei maljoja

Rippijuhlia vietetään perinteisesti ihan vaan kahvittelemalla lähimpien kanssa.

Jos kaikki vieraat eivät tunne toisiaan, on syytä esitellä itsensä kohteliaasti kättelemällä vanhempaa henkilöä. Myös sinä taimiehesivoitte esitellä nuoremmat vieraat vanhemmille vieraille, jos nämä nuoremmat eivät itse "ymmärrä2 esittäytyä vanhemmalle väelle.

Maljojen kohottelu ei missään nimessä kuulu rippijuhliin, vaikka sitäkin kuulemma näkee.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1652
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1488
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      36
      891
    4. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      849
    5. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      38
      801
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      776
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      43
      728
    8. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      728
    9. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      720
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      690
    Aihe