Kyseessä on vm 1997 Almera 1,4, ajett 230.000 km, siis jäähdytinnestettä häipyy jonnekin, että on noin 500 km ajon jälkeen paisunta-astia lähes tyhjä. Olen yrittänyt paikallistaa vuotoa, kaikki liitokset oon tarkistanut ja ajon jälkeenkään ei ole tallin lattialle tullut pisaroita. Olen sitäkin tarkkaillut, että jos kannentiiviste vuotaisi, muttei tule ainakaan painetta paisunta-astian kautta, ei kupli. Voisikohan se vuotaa sitten jotenkin muutoin kannentiivisteen kautta. Entäs vesipumppu, sitä ei juuri pääse näkemään, että vuotaisiko sieltä silloin kun moottori pyörii. Onko vesipumpun vaihto kuinka työläs, termostaatin vaihdoin, kun kävi kylmänä, se toimii nyt. Eipä siellä konepellin alla oo muita vikoja ollutkaan.
Onko toisilla kokemuksia vastaavasta veden "karkailusta"?
Kyseleepi vanhempi Nissan-mies...
jäähdytinneste häippäseepi
3
2274
Vastaukset
- ylävesiletku
voi vähän tihruttaa. Valuu sitten jäähdyttäjää pitkin ja ehtii haihtumaan ennen kun tiputtelee.
- huoleen
Omistin aikaisemmin vanhemman Nissanin, vm. -88 jossa jo oli sama ongelma, paisuntasäiliö tyhjenee, Nyt tiedän toisen Nissanin, n15 jossan sama oire eli paisuntasäiliö tyhjänä. Merkillistä kuitenkin, että itse jäähdytin oli täynnä nestettä, sen kanssa ei ollut mitään ongelmia.
Aikani täytin ja lisäilin siihen vanhempaan autoon jäähdytin nestettä, mutta sitten lopetin se koska
a) se tyhjeni aina uudestaan
b) siitä ei tuntunut olevan mitään haittaa vaikka se olikin tyhjänä. Lämmöt nousi normaalisti eikä yhtään liikaa. Sama juttu tuossa n15 Nissanissa, vaikka paisuntasäiliö on tyhjillään, ei mitään ongelmia.
Tämä lienee näitä Nissanin kuuluisia "ominaisuuksia", ei vikoja. Eli jos kärry kestää tyhjällä paisuntasäiliöllä ajon, siitä vaan eikä tarvii turhaa stressata sillä tyhjällä säiliöllä. JOS sensijaan tulee ongelmia, ni sit tietysti pitää selvittää mihin neste häviää. - seonsunny
Mulla rupes vesipumppu vuotaa stefasta, aina kun kävi ni tihkus sieltä ja maahan tuli läikkää.
Suurinpiirtein samat kilsat ko sulla ja olis siin pumpussa laakeri jo aika jumissa.Kyllä siinä vissiin pari tuntia meni kun sen sai vaihdettua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä1012160Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2981960Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1041806Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3441771Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.2091637- 321381
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii271159Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941143Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤691111- 511067