Olen tässä miettinyt että mitähän häät kaiken kaikkiaan tulisi maksamaan? Osaako joku kokenut sanoa? :)
Häiden kokonais hinta.
31
2647
Vastaukset
- morsio2009
Meillä kokonaisbudjetti noin 11 000. Ruokiin kuluu suurin osa (100 vierasta, 50 euroa ruuat juomat per vieras), lisäksi rahaa menee pukeutumiseen (noin 2000 yhteensä), kukkiin (noin 500 euroa), bändin ja kamariyhtyeen palkkioihin (noin 800) ja muuhun tilpehööriin. Vihkipaikan vuokra maistraatista tulevan vihkijän palkkio yht. 500 euroa. Juhlapaikan varausmaksu (750e) vähennetään sitten aikanaan ruokalaskusta.
- morsio2009
Oikeassa olette, meillä on kyllä skaalan yläkanttiin budjetti. Tuoreimmassa Olivia-lehdessä oli mielenkiintoinen juttu siitä, millaisia häitä tällä hetkellä järjestetään:
- vain parikyt prosenttia budjetoi häihin yli 10 000
- morsiamista 9% vuokraa pukunsa, melkein kaikki muut ostavat oman ja morsiuspuvun keskihinta tällä hetkellä on 700-800 euroa (omani maksoi 800, lisäksi tuli hunta, kengät, tiara, alusvaatteet ja strassikorut)
Meillä hintaa nostattaa se, että haluamaamme juhlapaikkaan ei voi tuoda ulkopuolista pitopalvelua ja paikan oma pitopalvelu ei ole ihan halpa, onneksi kyseessä erittäin tasokas firma :) Alkoholia tarjoamme alkumaljan ruokaviini boolia, lisäksi on omakustanteinen baari josta voi appiukkokin ostaa vaikka kahville avecin :) Paikalla on A-oikeudet joten olemme heidän alkoholihintojensa "vankeja", omia kun ei sinne saa tuoda. Teemme itse hääkarkit ja pikkuleipiä, kaiken muun hoitaa pitopalvelu - ja näin halusinkin, tuntuisi painajaismaiselta joutua itse kattamaan, stressaamaan ruuan riittävyydestä ja kokkaamaan satapäiselle porukalle edeltävinä päivinä...
Monessa kohti voi säästää, jos katsoo naimisiin.info -foorumin budjettikeskusteluja tajuaa miten yksilöllistä se on, että mihin haluaa panostaa. Tiedän että meillä on Suomen mittapuussa melko överit prinsessahäät mutta näin halusinkin, ja morsian eli minä maksaa suurimman osan kaikista kuluista. Molempien vanhemmat osallistuvat pitopalvelukustannuksiin.
Tuohon meidän budjettiimme sisältyy muutamia juttuja jotka ovat sinänsä tarpeettomia ja kuuluvat kategoriaan "morsian halusi kerrankin panostaa itseensä kun yleensä ei jaksa kauneuden- ym hoidostaan kauheasti perustaa". Minulla on personal trainer, käyn muutaman kerran kosmetologilla, meikin ja kampauksen harjoituskertoineen tekevät tutut ammattilaiset.
Mistä meillä sitten säästetään? Muusikoita on löytynyt suhteilla, teemme itse paperitavarat (kutsukortit, ohjelmat jne), värkkäämme itse koristeluja, heitän oman kimpun enkä osta heittokimppua, hääyön vietämme väsyneinä mutta onnellisina kotona. Häämatkalla emme asu loistohotelleissa vaan majataloissa (häämatka ei siis siälly tuohon 11 000 vaan tulee sen päälle). - häät tulossa
Vieraita n. 70hlö.
Ruokahäät, itse tehdään ruoat ja iltapala. Viinit tehdään itse juomaksi ja hankitaan vähän boolia ja olutta lisäksi.
Kukat kerätään luonnosta, morsiuskimppu ostetaan.
Hääjuhlassa bändi sekä levyt.
Budjetti n. 2500€, mutta lähes kaikki tehdään itse, kakku ostetaan.
- pärjää vähemmälläkin
Hei tyttö 86, älä huoli. Ei juhlat yleensä 11000 euroa maksa. Paljon riippuu siitä, missä pidätte juhlat ja käytättekö pitopalvelua vai teettekö ruuat itse. Jos ei kovin paljon alkoholia tarjoitta, tulee myös halvemmaksi.
- MiuMiu_
Heippa!
Tosiaan riippuu siitä missä häät pitää ja missä mahdolliset jatkot sekä vieraiden määrä.
Meillä hääpudjetti on n.5000€ joka jaottuu jotakuinkin näin:
Kirkko 150€ (ollaan ulkopaikkakuntalaisia)
Musiikki kirkkoon ja hääpaikalle (pianisti ja laulaja) 100€
Muu ohjelma 0€
Puvut yhteensä 300€ (sulhasella oli shaketti jo valmiina)
Juhlapaikka 200€ ruat, kahvit, viinit ym .100 henkilölle yht 3500€ (35E/hlö)
Kukat ja suurinosa muusta koristelusta luonnosta 0€
Kukat kaupasta muu koristelu 50€
Meillä ei muuta alkoholia tuon viinin ja alkumaljan lisäksi tarjoilla, `takakontti baarit`saavat toimia jos joku haluaa päiväsellään nautiskella alkon tuotteita.
Näin meillä :) - hääthäät
Arvio 7e per naama. Itse tehden ja hankittuna. (ruoka juoma)
Kunnon ruokaa ja juomat ruoalla e ttä jälkeen. Juoma tuleen lahden yli. Meno-paluu sinne maksuton.
Hääpaikka ilmainen suhteilla
Hääauto ilmainen
Sormus edullisesti suhteilla
Hääpuku ulkomailta edullisesti 140e
sulhasen puku 150e
kutsut 70e itsetehden
Kukat ja koristekukat n. 130e sis hääkimpun ja heittokimpun
henkilö keittiöön 100e
Kyseessä häät joissa vieraita noin 60-70 henkilöä. Lapsia tuosta 15.
Paljon alle 3000e mennään. Arvio karkeesti nyt semmoinen 2000-2500e.
kaikki hankintaan ja tehdään itse. Talkooapua saatu sukulaisita. Nämä siis nyt vaastapalveluksina jeesaavat.
Ei todellakaan tarvita kymppitonnin budjettia.- Tyttö_86
Kiitos kun jaksoitte vastata. Ihan vain uteliaisuuttani kyselin. Kun näitä satuhää ohjelmia katsellut niin valmisteluihin menee aikaa aja rahaa, kun kampauksia ja meikkejä pitää tehdä ja hääpuku hankkia sun muut.
- että kuin
te käytte "maksuttomasti" tuolla lahden takana? Uimalla Vai?
- hääthäät
että kuin kirjoitti:
te käytte "maksuttomasti" tuolla lahden takana? Uimalla Vai?
Sattuu olemaan sukulainen joka työkseen reissaa viikottain tuolla lahden toisella puolen. Hän se tuo maksutta. Ei ota siitä itselleen mitään.
- morsmaikkuli
Meillä pitopalvelu n.23€/henk, jossa minun vanhemmat ainakin avustaa, sekä juhlapaikan maksuun ei tarvitse sulhasen tai sulhasen perheen osallistua. Ja normaalin kokoiset häät, ei suuret eikä ylipienet. Koristeisiin meni parisen sataa, kutsutkin maksoivat vähän, pukuni oli sen hintainen, mitä muutkin puvut tähän aikaan, häämatkalle ei mennä kun se maksaa eikä mieheni muutenkaan ole mikään häämatkojen yllärijärjestäjä (ja okei pelkään vähän lentämistä), töissä mies muutenkin on niin ettei saa ikinä lomaa häämatkalle (töissä on häiden edeltävänkin päivän). Hyvä kun alkoi nyt vasta suunnitella hääyötä kun hotellitkin on jo varattuna ja hermoaa mulle että mitäs en ole kertonut mitä haluan, kengät olen yrittänyt löytää kaapista, pakolliset kauneusjutut hoidan itse. Sormus oli melko kallis meidän kukkarolle, mutta mies menee samalla kihlasormuksella. Itse kuitenkin ostin kihlasormukseni. Mies osti silloin itselleen kännykän... Valokuvaus on huomattavasti kalliimpaa kun mainitsee "häät" sanan valokuvaamossa. Heti ovat riistämässä. Mieheni kovasti haluaisi luopua valokuvaamosta ja ottaa itse valokuvat. Onhan se kallista... Meillä ei ole videoijaa. Mielestäni mieheni olisi voinut sen järjestää, edes jonkun kameransa kanssa heilumaan. Kukkakimppua minulla ei vielä ole. Minulla on tosiaan ollut ehkä liian ruusuinen kuva häistäni ennen tätä, tyyliin ihanaa järjestellä häitä ja se on onnellisin päivä elämässä ja sulhanen innokkaasti tietysti suhtautuu häihin ja tähän kaikkeen ja appivanhemmat ovat innokkaana mukana kun saavat hyvän tytön sukuunsa. Olen niin stressaantunut kun miehenikin stressaa minua vielä lisää häiden menoilla ja väittää että kun mun piti saada näin isot, suuren budjetin häät. Vaikka hänen ei edes itse tarvitse pitopalveluakaan maksaa. Niin ja pitopalvelu oli ainut vaihtoehto, koska en pysty itse väsäämään yksin kaikkea ruokaa ja ruoan tarjoilijoillekin pitäisi maksaa ja ruoka maksaa ilman pitopalveluakin. Anoppikaan ei ole yhteistyökykyinen. Paitsi avioehdon he ovat hankkineet pakottamalla yli-innokkaasti. Ihmeelliset appivanhemmat. Kauhistelivat kun kerrottiin että mennään naimisiin. Sanoi aluksi tulevansa vain vieraaksi. Noh kai sen ymmärtää kun en ole lääkäri, apteekkari, huijari, enkä omista sataa hehtaaria maata. Olen ihan normaalisti tienaava ihminen vaan ilman velkaa.
Yksinkertaisesti sanottuna häät maksavat liikaa koska onhan se vain yksi päivä ja varsinkin mieheni mielestä oltaisiin voitu heittää sormukset ja papin aamenet vaan maistraatissakin, ja nyt minun mieheni haukkuu minua tuhlariksi (halusin suuren budjetin häät hänen mielestään). Olisi itse osallistunut sitten suunnittelemaan halvempia häitä, muttakun ei sieltä puolelta tule ainakaan yhtään apua. Vaikka eihän sille mitään voi. Eläminen maksaa. Säästäkäähän nyt ainakin muutama tonni häitä varten, ehkä pääsette helpommalla.
Tsemppiä teille. Toivottavasti sulla on mukava mies ja joitain "tukihenkilöitä" häiden järjestämisessä.
Itselläni vähän paskan maku suussa koko häistä kaikkien näiden juttujen jälkeen. Mutta toivotaan että kyllä se siitä kun häät on ohi.- ---k-k-g-j-g-
ihan oikeasti 11 000 e häihin? olenko ainoa jonka mielestä se on aikamoinen summa häistä? olen kyllä satavarma että halvemmallakin saa samanlaiset häät, jos näkee vain vähän vaivaa. siis ihan oikeasti, järkeä nyt vähän päähän
- hääthäät
---k-k-g-j-g- kirjoitti:
ihan oikeasti 11 000 e häihin? olenko ainoa jonka mielestä se on aikamoinen summa häistä? olen kyllä satavarma että halvemmallakin saa samanlaiset häät, jos näkee vain vähän vaivaa. siis ihan oikeasti, järkeä nyt vähän päähän
Kuten tuonne jo listasinkin meidän perheen häiden menoeriä ja kustannuksia. Edullisestikin pääsee naimisiin. Saa kunnon juhlat, kunhan vaan jaksaa vaivautua itse tekemään ja pyytää apua.
11000 on huima summa. Jos rahaa taas on liikaa niin mikäs siinä.
Ja nämä kun kerran mennäännaimisiin niin tehdään se kunnolla:) Sekin onnistuu huokeammalla. Vaivaa ja viitseliäisyyttä. - rahanpoikasta
---k-k-g-j-g- kirjoitti:
Itse olen ajatellut häiden maksimibudjetin ilman hääyöpaikkaa ja matkaa olevan 5000 euroa. Tämäkin tuntuu huimalta summalta, mutta äkkiä se karttuu:
Morsiamen puku 500e
Sulhasen puvun vuokra 100e
kukat häihin 200 e
kampaus 100e
hääpaikan vuokra 500e
70 vieraan kestittäminen a35e = 2450e
hääauton vuokra 100e
musiikki kirkossa 100e
hääbändi 500e
juomat häässä 350e
sormus 300e
kutsukortit ja niiden postitus 100e
muut koristeet 100e
Jotain varmasti unohtuikin, summa siis 5400e ja budjetti menis ainakin jo tällä rikki. - on lausuttu ?
Provoatko ? Sulhanen ottaisi itse kamarakännykällä vihkikuvan, osti kännykän kihlasormuksen sijaan, kampaat ja meikkaat itse. Appivanhemmat tekivät avioehdon teidän nimissä. Mies ei tee mitään.On aina töissä, mutta valittaa kalliista häistä. Vaihtoehdot 1) hän on kusipää, peru vielä kun voit 2) häntä hermostuttaa ja purkaa sen kiukutteluna, pohjimmiltaan rakastaa sinua on vakaa ja säästäväinen mies.
- Mie vain
---k-k-g-j-g- kirjoitti:
joiden hinta asettui myös tuohon haarukkaan. Nyt parilla on eron harkinta- aika loppumassa parin kuukauden kuluttua. Minut ja mieheni vihittiin maistraatissa, todistajat viran puolesta ja tässä ollaan porskuteltu jo pitkään ja hartaasti.
- Tuleva morsian
Mie vain kirjoitti:
joiden hinta asettui myös tuohon haarukkaan. Nyt parilla on eron harkinta- aika loppumassa parin kuukauden kuluttua. Minut ja mieheni vihittiin maistraatissa, todistajat viran puolesta ja tässä ollaan porskuteltu jo pitkään ja hartaasti.
Viestisi sävy oli aivan turhaan kehuskeleva. Ei noilla asioilla ole mitään korrelaatiota, vaikka niin haluaisitkin esittää. Ihana, turhia stressaamaton hääjuhla on vain positiivinen asia.
- santtura
Häiden menot oli yhteensä 13 000e, ja päälle vielä häämatka. Rahaa olisi saanut säästettyä huomattavasti enemmän, jos olisin ehtinyt/jaksanut tarjousten perässä ravata ja suunnitella tarkemmin, mutten pienen vauvan äitinä siihen oikein kyennyt.
Lisäksi halusimme häistämme erilaiset ja eri näköiset kuin "normihäät", joten siihenkin sitten rahaa upposi enemmän...
Bändi oli 1200e, puku 1200e,päälle tietty kengät, ruoat noin 42e/hlö (noin 80 vierasta, sislsi iltapalan), kukat 1500e, päälle sulhon ja bestmanien pukuvuokrat, kaasolle ja morsiusneidoille asut noin 450e, kutsut ja ohjelmat noin 400e, maljakot, kynttilänjalat ja kynttilät noin 150e, pöytäliinat ja muut koristeet jotain, meikki ja kampaus 120e, jne...
kyllähän sitä rahaa saa palamaan...- hortenssat...
1500 kukkiin ? Olisko sulla laittaa kuvia tästä puutarhasta ?
- Henni78
hortenssat... kirjoitti:
1500 kukkiin ? Olisko sulla laittaa kuvia tästä puutarhasta ?
Kukkakoristelut olivat isoja kimppuja 2 kpl/pöytä, 1 vielä isompi buffetpöytään, ja morsiuskimppu, lisänä mie.hen ja bestmanien vieheet ja muovikassillinen terälehtiä heiteltäväksi. Kimppuja oli kaikenkaikkiaan 20 kpl
Kimput olivat tosi isoja, kukkina mm. orkideoita, ruusuja, neilikoita.... Kimpun värinä olivat limenvihreä, hot-pinkki, räikeä oranssi ja ripaus lilaa. Oli aika makeet.
Halusin panostaa nimenomaan juuri kukkiin ja saada niillä näyttävyyttä ja väriä juhlaan. Tuntuu, että muissa häissä kukat on aina saman muotin mukaan tehtyjä, joko ykskaks kukkaa lasimaljakossa tai sitten kukkaköynnös/luonnonrisuja pöytää pitkin. Kauniita osa on ollut, mutta halusin jotain erilaista. Ja hienosti onnistui. Tätini, joka on entinen kukkakauppias, kyllä huomasi, että ei ne mitään halpoja kimppuja olleet.
Jos osaat neuvoa, miten saisin tähän kuvia linkitettyä, niin voin yrittää... - nähdä
Henni78 kirjoitti:
Kukkakoristelut olivat isoja kimppuja 2 kpl/pöytä, 1 vielä isompi buffetpöytään, ja morsiuskimppu, lisänä mie.hen ja bestmanien vieheet ja muovikassillinen terälehtiä heiteltäväksi. Kimppuja oli kaikenkaikkiaan 20 kpl
Kimput olivat tosi isoja, kukkina mm. orkideoita, ruusuja, neilikoita.... Kimpun värinä olivat limenvihreä, hot-pinkki, räikeä oranssi ja ripaus lilaa. Oli aika makeet.
Halusin panostaa nimenomaan juuri kukkiin ja saada niillä näyttävyyttä ja väriä juhlaan. Tuntuu, että muissa häissä kukat on aina saman muotin mukaan tehtyjä, joko ykskaks kukkaa lasimaljakossa tai sitten kukkaköynnös/luonnonrisuja pöytää pitkin. Kauniita osa on ollut, mutta halusin jotain erilaista. Ja hienosti onnistui. Tätini, joka on entinen kukkakauppias, kyllä huomasi, että ei ne mitään halpoja kimppuja olleet.
Jos osaat neuvoa, miten saisin tähän kuvia linkitettyä, niin voin yrittää...Helpointa varmaan kun menet osoitteeseen
www.aijaa.com
ja lisäät tuonne kuvan etsimällä kohdasta "selaa" (pääset tarkastelemaan oman tietokoneesi tiedostoja). Valitset sieltä kuva ja noudatat ohjeita. Kun kuva on latautunut, tulee kuvan alle lukemaan muutamia kenttiä tekstiä, erilaisia nettiosotteita, niin niistä vaan kopiot linkin tänne.
Kannattaa kokeilla itse avaamalla toinen nettiselainsivu ja kopioida linkki ensiksi siihen ja katsoa miltä se näyttää. Linkissä voi olla kaikkea muuta "sälää" mukana, mutta poistat ne vaan sitten. osoitteen pitäisi olla suunnilleen muotoa http://www.aijaa.com/123456789.jpg
Nuo numerot voivat olla muitakin merkkejä kuin numeroita.
Ei ehkä ollut kovin tieteellisellä tavalla selostettu, mutta mitäs sitä blondi itselleen voi.. :)
- 6 vierasta
Meillä oli vain kuusi vierasta eli molempien vanhemmat sekä parhaat ystävät. Mietittiin alussa myös niitä isompia perinteisiä häitä, mutta päädyttiin sitten tuohon ratkaisuun, joka tuntui paljon enemmän "omalta". Ja osoittautuikin aivan loistavaksi jutuksi. Häistä jäi tosi hyvä muisto.
Rahaa silti meni ihan kiitettävästi. Meidät vihittiin hotellissa, johon vihkijä tuli maistraatista. Siihen aikaan (joitakin vuosia sitten) vihkijät eivät saaneet ottaa erillistä maksua, jos vihkiminen tapahtui arkipäivänä työaikana, joten ostimme hänelle lahjan sen sijaan. Hääpäivällinen oli saman hotellin ravintolan kabinetissa.
Morsiamen puku ja "tilpehöörit" (kengät, alusvaatteet, laukku): 400 euroa
Morsiamen kampaus ja meikkaus: 200 euroa
Morsiuskimppu: 100 euroa
Sulhasen frakin vuokra: 100 euroa
Sulhasen "sulhashoito": 80 euroa
Lahja vihkijälle: 50 euroa
Laulukvartetti: 300 euroa
Hääkuvaus: 460 euroa
Ajelu limousinella: 200 euroa
Sviitti hotellissa, jossa vihkiminen: 573 euroa
Huone hotellissa vieraille: 200 euroa
Hääpäivällinen juomineen 8 hengelle: 868 euroa
Ilmoitukset kahteen eri lehteen: 142 euroa
Eli yhteensä 3673 euroa plus noin 800 euroa sormuksiin. - Surullinen morsian
Joo, kovasti murhetta tuottaa rahapuoli. Valitettavan paljon sukua mulla, joten vieraita olisi tulossa n. 100.
Itse olen nuori ja juuri omaan asuntoon muuttanut eli en voi itse maksaa oikein mitään häiden kustannuksia. Sulhasen isä on jämähtänyt vanhoihin perinteisiin, eikä suostu maksamaan muuta kuin sulhasen puvun. Omilla vanhemmillani ei ylimääräistä rahaa paljoa ole, joten häiden budjettitavoite olisi 2000e.
Olisiko teillä siis ehdotuksia miten säästää häissä? Selkeitä, käytännönvinkkejä siis. Tällä hetkellä aiotaan säästää näin:'
- Juomina pelkästään maitoa, vettä ja kotikaljaa. Niin ja alkumaljana kuohuviiniä.
- Kimpun tekee äitini, joka on floristikoulussa. Kirkkoa ei paljoa koristella ja pöytiin koristeet tehdään itse ja mahdollisimman edullisesti
- Puvun vuokraan, jos vain sopiva löytyy edullisesti.
- Sormuksen aion löytää Kultakeskuksen tehtaanmyymälästä alennusmyynneistä
- Tanssia ei tule, joten musiikki hoituu pyytämällä kaverin tyttöystävää esiintymään
Ideoita?- olis täs
Jos alkoholia haluatte tarjota niin voitte laittaa "omakustanne baarin" eli lippaan juomien viereen ja kyltin "maksa oman tunnon mukaan". Kokemusten mukaan ihmiset ovat avokätisiä. Tästä tietysti pitää mainita kutsussa, jotta vieraille on käteistä mukanaan.
Ruuaksi voisi olla keittoa, joka on edullista ja helppo tehdä itse. Esim kalakeitto on täyttävää ja hyvää.
Jos tekee perinteisen kermakakun, sen saa helposti tehtyä itse ja siihen voi vaikka vuokrata sellaisen spiraalitelineen.
Me itse ruokimme ja kestitämme 100 henkeä koko illaksi noin 5000 eurolla ja meillä on koko hela hoito, eikä ole paljoa laskeskeltu rahoja. Eli kyllä tuohon budjettiin pääset. Älä sure.
P.S. Perinne siitä, että morsiamen suku maksaa häät tulee siitä, että sulhanen kustantaa sitten morsiamen loppuelämän, kun tämä on kotirouvana. Meneekö teillä näin? Jos ei niin mainitsepa sulhasellesi ja käske sanomaan isälleen myös tästä.
- morsmainen
Meidän budjetti oli kaikkinensa 25 000 e (ei sisältänyt häämatkaa). Vieraita tuli 70. Järjestäjille kustansimme majoituksen paikan päällä sekä kaasoille ja b.maneille puvut ja kampauksen.
Vieraille tarjoiltiin ruoka, kahvitus, iltapala ja niille jotka jäivät aamuun, aamupala.
Suurin kustannuserä oli pukuni, alkoholit ja tietenkin ruoka.
Paikkana vanha vuokrattu kartano. Pitopalvelu hoiti ruan hääpäivän aattoon asti, vapaaehtoiset aamupalan.- morsmainen
Unohtui mainita vielä suurin menoerä, joka oli tietenkin yöpyminen ja paikan vuokra yleensä. Kustannus kaikkiaan oli ehkä keskivertohäitä korkeampi, mutta kerrranhan sitä naimisiin mennään...heh.
Toki kotikutoiset häät järjestää edullisemmin, ja oma panos voi tuntua ihan mukavalta. Itselleni, saati läheisilleni en sitä stressiä halunut.
- molemmilta
Viieraita oli 90, joista 15 alle 12-vuotiaita.
Pitopalvelu 2700, kutsukortit yms 200, valokuvat 300, jatkojuomat 500, iltapalatarpeet 100 (loput jäi pitopöydästä), piharakennelmat 200. Yhteensä 4000. Eli 2000 molemmilta. Lahjojen varaan emme mitään laskeneet. Varovastikin arvioiden tuli 2000 edestä rahaa, lahjakortteja ja sellaista mitä olisi muutenkin hankintalistalla.
Ohjelma oli sukulaispohjalla ja levytanssit jatkopaikalla. Juhlapaikka oli pitopalvelun puolesta kotikaljalla. Jatkopaikkana suvun kesäpaikka, johon jätimme 200 euron piharakennelmat. Telttakatos oli töistä lainassa.
Vaatteisiin, kampaukseen, sormukseen, kukkiin yms. henkilökohtaiseen kului 1000, ainakin sulhasen puvulle on jatkokäyttöä ja molempien kengille. Lahjoja ja kukkia ostamme muutenkin ja kampaajallakin tulee käytyä. Ei ajateltu: nyt häät maksaa, hankimme kaikkea pikku hiljaa.- ja hyvin riitti
Meillä oli 55 vierasta, joista muutama lapsia. rahaa meni 3000 euroa. Ruoka tarjottiin, mutta väännetiin sukulaisten ja ystävien voimin. Juomaa oli runsaasti, hankittu tallinnasta ja lidlistä. Ruoan ja juomien osuus budjetista oli noin 1000e. Pukuihin, kenkiin, kampaukseen ja meikkiin meni noin 1000 euroa. Sormus 500 ja loppusumma menikin kaikenlaiseen tilpehööriin: pöytäliinat, koristelut, riisit, kutsukortit ja valokuvaus! Paikka saatiin lahjana ja kukat olivat luonnosta. Musiikkina toimi cd-levyt ja dj oli bestman. =) meillä se etu että ihania ystäviä, jotka auttoivat kaikessa mahdollisessa. Muutoin. esim ruoan laittaminen olisi ollut täysi mahdottomuus. =)
- kusstannuksissa
näin. Vieraita n 100
- juhlapaikka 300
- ruoka ja juoma 350 (pitopalvelu)
- bändi 700 (erittäin hyvää rautalanka musaa)
- laulaja kirkossa 100 (musiikkiopistolta)
- olut 120 (tallinnasta)
- siideri 60 (tallinnasta)
- booli 100 /tallinnasta)
- matka Tallinnaan 14e/2 hlö
- limsat 20 (lidl)
- kuohuviini 100 (tallinnasta)
- sormukset 600 (molemmille)
- sulhasen vaatteet 120 (vuokrattu)
- hääpuku 350 (teetetty, hinta kankaineen)
- lasten vaatteet 300 ( 3 morsiustytön pukua, teetetty ja kaksi tummaa poikien pukua)
- lasten kengät 45 (5 paria)
- morsiammen kengät 40
- kampaus 70 (koe kampauksineen)
- meikki 65 ( koemeikkeineen )
- korut 30 ( ostettu alesta)
- kutsukortit ja postimerkit 100 (itse tehty)
- kakut 250 (sukulaistyttö tekee)
- hääyö ja häämatka 350 (mökkiloma)
- koristeet ja koristekukat 100 ( itse tehden ja kaveri tekee asetelmat pöytiin)
- morsiuskimppu, vieheet 6 kpl, kaason ja morsiustyttöjen rannekukkalaitteet 4 kpl 70e - muuanpa
30henk. Ja kokonais pudjetti ilman sormuksia ja häämekkoa oli n.1100e. eli meillä oli:
booli
juhlapaikka
pitopalvelu
hääkakku
omat leivonnaiset ja leivät
kuvaus liikkeessä
hääauto - tutuilta
musiikki - cd:levyt, karaoke tietokoneelta
hääkimppu kukkaliikkeestä
koristelut ja kukat juhlapaikkaan - tosi kauniita kukkia yms. anopin ja äidin kukkapehkoista saa kesällä, kannattaa itse tehdä ehdottomasti eikä mene kauaa! Tietenkin häiden aikaan nähden kannattaa katsoa ovatko kukat parhaimmillaan silloin.- vielä tuohon..
ja todellakin riitti tuolle porukalle ruoka ja iltapala saatiin päivällä yli jääneistä salaateista ja leivistä! Ja hauskaa oli!
hääyö oli maksuton kun oltiin tuttujen mökillä se.
- sirruu
Tämän maksaa meidän häät:
-kirkko ilmainen
-bussikuljetus kirkolle ja juhlapaikalle 160€
-kukat 300€
-pitopalvelu 2200€ sis.iltapalan
-juomat n.500€
-kampaaja meikki 150€ sis.hiusvärin
-puku 150€ (talvella ostettu alesta)
-miehen puku 130€/vuokra
-hilpehööriä kutsut ym. 100€
-bändi 800€
-valokuvaus 700€ sis.kiitoskuvat ja kuvaa koko päivän ym...
-matka 1400€
-ja varmasti vielä 150€ turhuuteen:))
Maksaa ja me ollaan ostettu pitkin vuotta kaikkea ettei näin kuukautta ennen sit kaikkea makseta! Toisaalta maksaa kaikki muukin. Ikinä ei olla minkään näkösiä juhlia pidetty/järjestetty ja haluttiin 70 ystävää ja sukulaista juhlimaan meidän kanssa. Häälahjaks varmasti saadaan rahaa joka uppoaa matkalle:) eli sinne on omasta takaa luottokortti. säästöt meni juhliin. Vuosi säästettiin ja lähes koko summa saatiin kasaan kun tingittiin hippaamisesta ja talven etelän matkasta. Ja se me tehtiin et asuntolaina laitettiin ensi kerran koroille 3kk ajaksi saatiin loput 2 tonnia kasaan! eikä tarvinnu lainottaa!
Jokainen tekee juhlat niinkun haluaa makso 5000€ tai 25 000€ niin eipä se muilta pois ole! Ja kai kaikki sen tietää et nykyään erotaan herkemmin ja ikuista onnea on vaan saduissa...Mut uskon et jokainen toivoo olevansa loppuelämän miehen/vaimon kanssa jonka nai!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1921321Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221138- 48864
- 70860
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53780Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50745- 53702
- 33692
- 60689
- 52657