Kämppikseni ei siivoa!

siipeilijä

Olen nyt yli vuoden asunut nykyisen kämppikseni kanssa. Aluksi en kiinnittänyt siivoamiseen ym. huomiota, mutta pikkuhlijaa olen alkanut ärsyyntyä todella paljon. Tiskaaminen sujuu luonnostaan vuorotellen, mutta ilmeisesti se onkin ainoa asia jonka kämppikseni mieltää kohtuulliseksi puhtaanapidoksi.

Kuluneen vuoden aikana kämppikseni on:
-imuroinut 2 kertaa
-vienyt roskat 5 kertaa
-pyyhkinyt pölyt 0 kertaa
-siivonnut vessan 0 kertaa

Näinkö vähän voi vuodessa siivota? Olen itse joutunut paikkaamaan yksikseni tätä aukkoa siivoamisessa, mutta olen myös pitänyt taukoja siivoamisessa. Tuloksena oli 4 viikon roskapussit eteisessä (lukuisista huomautuksista huolimatta) sekä pölyiset lattiat ja täydellisen oksettava vessa kokonaisuudessaan.

Olen hyvissä väleissä kämppikseni kanssa, ja pystyn hyvin sanomaan hänelle mitä ajattelen. Olen yrittänyt viestittää, että hänen siivoamisensa on ala-arvoisella tasolla, mutta hän ei tunnu välittävän. Itselleni riittäisi että edes kerran kuussa vuorotellen imuroitaisiin ja muuten siistittäisiin, eli se olisi joka toinen kuukausi per asukki. Miten tämä voi olla kenenkään mielestä liikaa? Miten sitä persettä ei voi nostaa sieltä tietokonetuolista kerran kuussa muutaman tunnin ajaksi, jotta koti pysyisi puhtaana? Olemme molemmat miehiä, ja en itsekään ole mikään siivousintoilija. En silti halua asua täydellisessä sikolätissä.

Olen tämän loputtoman vatvomisen myötä alkanut ärsyyntymään myös pienemmistä asioista. Makaronit lentelevät pitkin lattiaa keittiössä, kaapin ovet jäävät auki, sokeri/suola-paketit jäävät pöydälle, uunipellit jäävät pöydälle odottamaan seuraavaa käyttökertaa, mikron lunkka jää auki, hellakin useita kertoja jäänyt päälle... lista voisi jatkua loputtomiin!

Voi kun olisi jokin lääkepilleri jolla voisin huumata kämppikseni siivoamaan edes hieman enemmän. Voisin myös pistää lääkkeen hänen suoneen suoraan piikillä. Pois muuttaminen tuntuu epäsoveliaalta kiristykseltä, ja kaksistaan on halvempi asuakin. Mikä siis avuksi? Toista ihmistä ei voi muuttaa - vai voiko?

1

790

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mitäpä, jos sopisitte aina esim. kaksi kertaa kuukaudessa, että alatte nyt yhdessä siivoamaan koko huushollinkin. Omat huoneet siivoatte itse, mutta keittiö, vessa ja eteinen yhdessä. Ei tästä muuten tule mitään. Tai käske sen pojan äiti tulemaan siivoamaan poikansa sotkut vuorollaan sinun kanssa. Taitaa olla niin, että tämä poika on kotona niin passattu ollut, ettei varmaan sitä itse huomaa. Onko tämä sitä uusavuttomuutta vai mitä tämä on?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      74
      4036
    2. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      2151
    3. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      237
      1406
    4. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      153
      1380
    5. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      116
      1207
    6. Pitikö mennä rakastumaan

Oi kyllä, kyllä piti. Kiitos vaan sulle mies! Todella kiitän..
      Ikävä
      112
      1178
    7. Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...

Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil
      Maailman menoa
      72
      1089
    8. Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!

No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik
      Viihde ja kulttuuri
      7
      1056
    9. Mitä tai ketä kaivattusi

muistuttaa?
      Ikävä
      60
      994
    10. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35