Eli. Olen lukenut moniakin ihotauteja käsitteleviä kirjoja ja artikkeleita, mutta jostain syystä niiden tieto ei aina mielestäni ole kattavaa. Onko joku huomannut saman? Mielenrauhaani helpottaakseni keräsin listan näpyistä, mitä olen huomannut omalla ihollani.
a)mustapäät. Yleensä melko pieniä, musta pää (kuten nimikin kertoo). Puristettaessa pieni, kiinteä valkoinen varsi tulee ulos.
b)märkäpäät (finni). Puertava näppylä, jossa keskellä valkoinen mätäpää, jota puristettaessa tulee märkää ulos. joskus kivulias.
c)paiseet. Ihon alla olevia paiseita, jotka (ainakaan itselläni) eivät aina edes tee päätään pinnalle, että niitä voisi puhkaista. Hyvin kivuliaita ja joskus isokokoisia.
(d)valkopäät. Itselläni on joskus vähän miliumien tapaisia, kovia, valkopäisiä näppylöitä, jotka eivät ole tulehtuneet. Eivät puristettaessa lähde helposti pois, mutta kun lähtevät, ovat kovia ja valkoisia.)
(e)mustat jutskat. En keksinyt parempaa nimeä, koska en niistä mistään ole löytänyt tietoa. Joskus jossain ihohuokosessa näyttää olevan musta pää, mutta kun puristan, sisältä tulee pikku-pikku määrä vähän kuin nestemäistä mustaa väriä. Siis todella vähän, mutta kuitenkin huomattavasti.
Jos joku tuntee asiakseen tehdä tarkennuksia tai lisäyksiä, niin vapaasti vain! Oman ihoni kohdalla näitä em. näppyjä löytyy aina silloin tällöin.
erilaisia näppylöitä
3
722
Vastaukset
- Mies
puristele ihmeessä lisää ja kerro miten vaikuttaa :D
mikä ihme siinä on että akat niitä puristelee, se vaan pahentaa tilannetta.- akkasisun
mulla oli enne otsa täynnä musta päitä ja finnejä... sitten oon alkanut puristelee ja puristelun jälkeen pessyt niin on ne kadonnut!!
ei oo mulle ainakaa tullu pahemmaks...
- nänninnpäy
vanha viestit vastataan nyt...
Nuo mustat ovat laajentuneita ihohuokosia joihin kertyy likaa yms. Puristettaessa ihan than tavallisestakin ihosta tulee nestettä. Ihoa ei saarikkoa puristelemalla. Ongelmat usein lisääntyvät, kun ruttaat yhtä paikkaa ja ihoon puristuu viereen likaa huokosiin tai ne tukkeutuvat purituksesta / turvoten ja tulehtuvat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi624362Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1551823Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141543Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !381317Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1681083- 58929
- 79925
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.169847Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54821- 39791