erilaisia näppylöitä

tuulia

Eli. Olen lukenut moniakin ihotauteja käsitteleviä kirjoja ja artikkeleita, mutta jostain syystä niiden tieto ei aina mielestäni ole kattavaa. Onko joku huomannut saman? Mielenrauhaani helpottaakseni keräsin listan näpyistä, mitä olen huomannut omalla ihollani.

a)mustapäät. Yleensä melko pieniä, musta pää (kuten nimikin kertoo). Puristettaessa pieni, kiinteä valkoinen varsi tulee ulos.

b)märkäpäät (finni). Puertava näppylä, jossa keskellä valkoinen mätäpää, jota puristettaessa tulee märkää ulos. joskus kivulias.

c)paiseet. Ihon alla olevia paiseita, jotka (ainakaan itselläni) eivät aina edes tee päätään pinnalle, että niitä voisi puhkaista. Hyvin kivuliaita ja joskus isokokoisia.

(d)valkopäät. Itselläni on joskus vähän miliumien tapaisia, kovia, valkopäisiä näppylöitä, jotka eivät ole tulehtuneet. Eivät puristettaessa lähde helposti pois, mutta kun lähtevät, ovat kovia ja valkoisia.)

(e)mustat jutskat. En keksinyt parempaa nimeä, koska en niistä mistään ole löytänyt tietoa. Joskus jossain ihohuokosessa näyttää olevan musta pää, mutta kun puristan, sisältä tulee pikku-pikku määrä vähän kuin nestemäistä mustaa väriä. Siis todella vähän, mutta kuitenkin huomattavasti.

Jos joku tuntee asiakseen tehdä tarkennuksia tai lisäyksiä, niin vapaasti vain! Oman ihoni kohdalla näitä em. näppyjä löytyy aina silloin tällöin.

3

722

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mies

puristele ihmeessä lisää ja kerro miten vaikuttaa :D

mikä ihme siinä on että akat niitä puristelee, se vaan pahentaa tilannetta.

• akkasisun

mulla oli enne otsa täynnä musta päitä ja finnejä... sitten oon alkanut puristelee ja puristelun jälkeen pessyt niin on ne kadonnut!!
        ei oo mulle ainakaa tullu pahemmaks...

• nänninnpäy

vanha viestit vastataan nyt...
      Nuo mustat ovat laajentuneita ihohuokosia joihin kertyy likaa yms. Puristettaessa ihan than tavallisestakin ihosta tulee nestettä. Ihoa ei saarikkoa puristelemalla. Ongelmat usein lisääntyvät, kun ruttaat yhtä paikkaa ja ihoon puristuu viereen likaa huokosiin tai ne tukkeutuvat purituksesta / turvoten ja tulehtuvat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. R.I.P Marko lämsä

Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi
      Tampere
      62
      4362
    2. Vappu terveiset kaivatullesi

otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡
      Ikävä
      155
      1823
    3. Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut

Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html
      Maailman menoa
      14
      1543
    4. Puskaradio huutaa

Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !
      Suomussalmi
      38
      1317
    5. Miksi aina vain seksiä?

Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau
      Sinkut
      168
      1083
    6. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      58
      929
    7. Vieläkin jaksaa

naurattaa. 😆 🐽🐷🤣 M - N
      Ikävä
      79
      925
    8. Martinalta vakava ulostulo

Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      847
    9. Hei rakas A,

olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en
      Ikävä
      54
      821
    10. Kyllä sitä on tyhmä

Ettei aikoinaan sua ottanut. Huomenta❤️
      Ikävä
      39
      791
    Aihe