matosta koirankarvat pois?

....

No ei ehkä matosta yleensä kysellä koirapalstalla,mutta luultavasti jollain on joku keino kun karvanlähöstä kyse... :D
Eli meillä on tollanen ryijymatto ja kaks koiraa joista lähtee hirveesti karvaa. Se matto on koko ajan karvoissa,että milläköhän muulla sais ne karvat pois ku imuroimalla? ja vaikka sitä mattoo imurois tunnin ne karvat ei lähe >:( että onko kenelläkää neuvoja asiaan :D

8

1373

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sienellä

Minä olen ensin imuroinut ja sen jälkeen laittanut suihkupulloon vettä ja pyykinhuuhteluainetta joka vie pois sähköisyyde, suihkuta matolle ja pyyhi joko kostealla sienellä tai lastalla karvat rullaantuu paakuiksi ja on helppo joko lakasta tai vaan poimia käsin pois.

• dezzo

juuriharjalla itse olen ottanut, kostutan sen ensin hyvin vedessä tai suihkutan vettä mattoon ihan vähän (jotakin ainetta voi heittää sekaan) ja sen jälkeen vetelen juuriharjalla pitkin mattoa ja karvat jää paakkuina harjaan, hyvä tulee! :) oletko muuten pessyt mattojasi? kun itselläni lähes kaikki matot ryijymattoja ja pesu olisi tarpeen mutta pesulan hinnat on aika huimaavia.. :/ vai onko muuta keinoa kuin pesulaan vieminen ettei matot mene pilalle..?

• alkuperäinen..

en oo pessy,kun en tiiä miten sitä saa pestä.. Kun sieltä altaki on vahingossa irrotettu se lappu jossa en pesuohjeet lukee. Pitää kokeilla noita!

• voi pestä

Jos on mahdolisuus pestä joko isolla kalliolla tai muuten tasaisella paikalla .Sekoita hienopesujauhetta ämpäriliseen vettä kastele matto hyvin ja kaada pesuaine matolle levitä käsin tasaisesti vaahdota ja pese joka paikasta ,huuhtele hyvin ja anna kuivua tasaisella alustalla ettei veny ja värit mene sekaisin veden tulee olla käden lämpöistä.Näin olen pessyt jopa vanhoja villa ryijyjä.

• dezzo
        voi pestä kirjoitti:

Jos on mahdolisuus pestä joko isolla kalliolla tai muuten tasaisella paikalla .Sekoita hienopesujauhetta ämpäriliseen vettä kastele matto hyvin ja kaada pesuaine matolle levitä käsin tasaisesti vaahdota ja pese joka paikasta ,huuhtele hyvin ja anna kuivua tasaisella alustalla ettei veny ja värit mene sekaisin veden tulee olla käden lämpöistä.Näin olen pessyt jopa vanhoja villa ryijyjä.

maton ohjeissa sanotaan että tarvitsee tasovesipesun pesulassa. mutta siis näinkö voi myös toimia kuten sanoit? hieman pelottaa vaan että meneekö kuprulle koko matto ja pilalle vaikka tasaisella kuivuisi? koska kun parit koiran pissit matolle tullut niin sehän menee kuprulle ja menee aikansa ennenkun matto oikenee..

• *Vaihto*
        dezzo kirjoitti:

maton ohjeissa sanotaan että tarvitsee tasovesipesun pesulassa. mutta siis näinkö voi myös toimia kuten sanoit? hieman pelottaa vaan että meneekö kuprulle koko matto ja pilalle vaikka tasaisella kuivuisi? koska kun parit koiran pissit matolle tullut niin sehän menee kuprulle ja menee aikansa ennenkun matto oikenee..

Maotn vaihto on yksi - kannattaisi hieman aina kahtoa 'koiraystävällisiä' mattoja :)

• turbosuulake

Ostin imurin ja sen varusteisiin kuului turbosuulake, jossa on alla sellanen pyörivä harja. Se on aivan loistava. Sillä lähtee koirankarvat irti matosta. En tiedä sitten, jos on tosi pitkänukkanen matto, että sopiiko sellaiseen.

• sakemaanikko

kumihanskalla pyyhkimällä. Vinkki on Sillä siisti-ohjelmasta. Paras tietenkin on imuri, jossa on mattotamppari, mutta ne ovat kalliita vehkeitä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      46
      3108
    2. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      46
      2911
    3. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      53
      2584
    4. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      51
      2525
    5. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      32
      2106
    6. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      58
      1860
    7. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      45
      1789
    8. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      44
      1645
    9. Oon niin surullinen

Ettei meistä tullut sitä mitä toivoin
      Ikävä
      48
      1582
    10. Mitä sitten odotat

Jos seurailet vain tekemisiäni
      Ikävä
      26