Meitsi on vissii vähän avuton näissä hommissa ku meillä on kotona aina pesty matot painepesurilla. Ja nyt oon muuttanu omaan kämppään, ja pitäs mennä kait tollaselle yleiselle matonpesupaikalle. Mut miten niitä mattoja siellä hinkataan? Millasta pesuainetta mukaan? Oon kuullu vaan puhuttavan että mäntysuopaa, muuta nestemäisenä vai sellasena kiinteänä palasena? Ja hinkataanko sitä jollai juuriharjalla vai millä? Kyseessä on aivan tavalliset räsymatot...
miten pestä matot?
2
257
Vastaukset
Osta kaupasta mäntysuopaa joko nestemäistä tai saippuapalana. Ja osta kuurausharja sellainen käteen sopiva ei mitään pitkävartista. Sitten mene mattolaiturille. Kasta ensin vedellä koko matto ja sitten laitat vielä maton päälle vettä ja sitten mäntysuopaa hyvin ja alat harjata sitä mattoa ja sitten mattoa siirrät eteenpäin ja sitten sama juttu maton kummaltakin puolin. Sitten huutelet mattoa hyvin ja ripustat sen kuivumaan. Ja jos mankeli on niin voit manklata sen, jos haluat. Muista hakea matto aina hyvissä ajoin pois sieltä kuivumasta, että muutkin saavat laittaa mattoja kuivumaan. Itse, kun pesen niin jätän sen pariksi kolmeksi tunniksi kuivumaan ja sitten tuon kotia ja kuivatan sen narullani kotona tai sisätiloissa. Valvo myös kotona maton kuivumista, ettei se homehdu.
- eh..me
Ei kuulosta kovin vaikealta.. Mulla on tollanen juuriharja, jota käytetty kylppärin lattian pesuun, kait se käy mattojenki pesuun?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hallitus pyrkii rajoittamaan kaupan omien halpamerkkien myyntiä
Helsingin Sanomien mukaan hallitus valmistelee lakihanketta, joka suitsii kaupan valtaa ja rajoittaa omien halpamerkkien1743047- 522401
- 2372250
Huomenna sähkö maksaa jo yli 60 snt/kWh. Milloin ALV putoaa?
Kysynkin persuilta, että milloin aiotte pudottaa sähkön arvonlisäveron kuten Marinin hallitus teki sähkön hinnan noustes2572046Vain persut vastustivat hiilivoimaloiden alasajoa
Persut vastusti jyrkästi hiilen kieltolakia ja on myöhemmin vaatinut hiilivoimaloiden pitämistä käytössä. He perusteliva301743Työvoimatoimisto
Nyt kysyisin miksi pitää käydä työvoimatoimistossa paikanpäällä, kun he eivät muuta tee kuin laittavat koneelle uudet ve531637Muistattekos kuinka kokoomus ja persut vinkuivat sähkön hinnasta?
Oppositiossa vuonna 2022, kun sähkön hinta uhkasi nousta 20 senttiin kilowattitunnilta? Nyt ovat hiiren hiljaa, kun pitä841490- 1331294
Onko jollekin vielä epäselvää Raamatun kanta homoseksuaaliseen käytökseen?
😺 On oma mielipiteesi mikä tahansa on hyvä muistaa, mikä on Jumalan mielipide. Edelliset ketjut ovat tulleet täyteen jo3181098Nalle Wahlroos ei ulise kuten Teemu Selänne sähkölaskuista
Nalle "hah hah" nauroi saamistaan sähkötuista, kun taas Teemu-poika itkeä tirautti kovasta sähkön hinnasta. Nalle nauro141061