Raskauden oireet/vauvan sukupuoli

Villemo78

Kuinkas teillä on oireiden tai himojen laita ollut odottaessa tyttöä tai poikaa?
Eikös se kuvitelma ainakin ole, että kun raskausaikana maistuu makea, odottaa tyttöä. Ja taasen suolaisen ja rasvaisen himoajat saavat pojan. Hedelmiä popsivat tytönodottajat, ja lihaa rakastavat pojan odottajat.
Pitääkö paikkansa.
Edellisestä raskaudesta tulee vain mieleen että kebab annos maistui, ja sillon sain pojan. Nyt taasen kelpaa hedelmät ja hedelmämehu (ja se suklaa..). Tietoa ei kyllä ole kumpi on tulossa, vielä aikas alussakin n.11vk.

12

2515

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ghjokgdös

ite oon makkeen perrään. ollu jo ennen raskautta. sit taas lihaa tekee enempi mieli kun hedelmiä. eli eli..:) ei haluttu tietää etukäteen kumpi on tulossa. kohan kaikki menee hyvin, ja vauva terve. muulla ei väliä.

• lapsi olisi taas...

En usko moiseen. Kaksi lasta ja pojat ja söin kyllä makeaa ja jätskiä enemmän kuin tässä kolmannessa raskaudessa, jossa pahoinvointi niin kovaa, että siitä syystä jäi syöminen rv 16 asti yleensäkin vähemmälle ja laitan sen piikkiin. Pahoinvointia oli myös aiemmissa raskauksissa, mutta ei näin pahaa ja jostain syystä en kehtaa kuitenkaan tehdä mitään johtopäätöksiä, koska en usko hömppään. Mutta voihan sitä spekuloida.

• villemo78

Eihän näitä tietenkään kukaan tosissaan ota. Jotain vanhankansan ennusmerkkejä. Jossain muistan joskus lukeneeni vastaavanlaisen viestiketjun, ja siihen kirjoittaneilla usein oli nämä ruokapuolen jutut ennustaneet aikas hyvin tuon sukupuolen. Tokihan se on jokaiselle tärkeintä että vauva olisi terve, sillä sukupuolella tuskin on merkitystä. Tämä nyt lähinnä onkin sellaista lämpimikseen jutustelua :)

• täällä.
        villemo78 kirjoitti:

Eihän näitä tietenkään kukaan tosissaan ota. Jotain vanhankansan ennusmerkkejä. Jossain muistan joskus lukeneeni vastaavanlaisen viestiketjun, ja siihen kirjoittaneilla usein oli nämä ruokapuolen jutut ennustaneet aikas hyvin tuon sukupuolen. Tokihan se on jokaiselle tärkeintä että vauva olisi terve, sillä sukupuolella tuskin on merkitystä. Tämä nyt lähinnä onkin sellaista lämpimikseen jutustelua :)

Eihän noihin ruokahimoihin mitään perää ole. Mene ultraan, jos haluat tietää.

Mulle sanoo joka toinen että mulla on tyttömaha ja joka toinen että on poikamaha. Ja joka toinen kerta tulee poikasyke ja joka toinen kerta tyttösyke. Vaikka eihän sykkeen perusteella oikeesti mitään voi sanoa.

Joten uskon vaan siihen, mitä kätilö sanoo synnytyksessä ;-)

• villemo78
        täällä. kirjoitti:

Eihän noihin ruokahimoihin mitään perää ole. Mene ultraan, jos haluat tietää.

Mulle sanoo joka toinen että mulla on tyttömaha ja joka toinen että on poikamaha. Ja joka toinen kerta tulee poikasyke ja joka toinen kerta tyttösyke. Vaikka eihän sykkeen perusteella oikeesti mitään voi sanoa.

Joten uskon vaan siihen, mitä kätilö sanoo synnytyksessä ;-)

Ei tosiaankaan ole väliä kumpi tulee. Tässä huvikseni kyselin näitä syöntipuolen asioita, mutta taitaa kaikki ottaa asian liian tosissaan. No ei voi mitään. :(

• molempi parempi

kyllä itsellä ainakin ensimmäisessä piti paikkansa kun poikaa odotin, herkuttelin paljon suolaisella. Nyt taas syön karkkia ja makeaa enempi kuin koskaan elämässäni, en yleensä ole kovin makean perään. Ja hedelmiä ja kasviksia täytyy aina olla kotona. Ultran mukaan pitäisi myös olla tyttö tulossa, mutta en uskalla täysin luottaa. On vähän poika olo, mutta viimeksi olikin tyttö olo ja poikahan sieltä tuli, joten vaistoihini ei ainakaan ole luottamista :D Mutta olisi hauska kuulla muidenkin kokemuksista, sillä hauskaahan tämä spekuloiminen on vaikkei sillä ihan oikeasti ole mitään väliä onko lapsi tyttö vai poika!

• Kesä-äiti_78

Poika on varmasti tulossa ja olen ollut kamalasti makean perään:) Eli suklaa ja irtokarkit tekevät kauppansa. Samoin olen syönyt kamalasti hedelmiä ja tuoreita vihanneksia. Varsinaisia ruoka-annoksia olen pienentänyt, sillä ei niinkään tee mieli raskasta ruokaa, vaan täytän lautasen salaatilla.

• rv32

Ekassa raskaudessa söin pelkkää jäätelöä ja pizzaa. Ei ollut ollenkaan pahoinvointia. Poika tuli.
        Nyt oli alussa pahoinvointia ja tyttö-olo.. mut ultran mukaan olis poika tulossa. Hedelmät, raejuusto ja muffinsit on maistunut nyt parhaiten. Eli kai se poika sit on ku ultrassa näky vehkeet. :p

• rv32

himoitsin suklaata ja kirsikkatomaatteja esikoista odottessani, enkä voinut sietää lihaa enkä edes lihan hajua ja poika sieltä tuli. eli ei ainakaan esikoisen kanssa tuo pitänyt paikkaansa...
      nyt tekisi mieli koko ajan jäätelöä tai suolapähkinöitä ja lihaa tulee syötyä todella paljon ja kaikissa muodoissa vaikka olen ollut aina todella nirso lihan kanssa (ennen ei kelvannut makkaroista kun atrilli, pekoniin ja salamiin en ole koskaan koskenut jne), mutta nyt menee kaikki mahdollinen ja hyvää on! saa nähdä kumpi nyt sitten tulee...

• mamma52**

-ekasta(poika) teki mieli makeaa.
      -tokasta(poika) ei kummempia mielitekoja.
      -kolmannesta(tyttö) tosi suolaista; suolakalaa, savukalaa, papusoppaa, lihapiirakkaa, loppuaikana makeaakin. lisäksi janotti, teki mieli shamppanjaa tai pommacia tms. ja kaikkea raikasta, hedelmiä muunmuassa (ehkä kun suolaiset janotti?).
      -neljännestä(tyttö) ei myöskään kummempia mielitekoja, loppuaikana meni rusinoita kilokaupalla, vielä laitoksellakin, ja sama jano kuin kolmannestakin.
      lievää pahoinvointia oli ekasta ja kolmannesta.

• kolmatta odotan ja ...

kolmatta odotan ja ennestään on tyttö ja poika.
      ekasta söin ihan hirveesti hedelmiä, vihanneksia ja lihaa ... samoin kakkosesta.
      eka oli poika ja toka tyttö.
      kummastakin olen popsinut viinirypäleitä ihan hulluna ja takasta vesimeloonia vielä siihen päälle ku oli kesä.
      nyt kolmannesta syön taas ihan samalailla, ei tee makeeta mieli yhtään vaan kaikkea raikasta ja sit oikeeta lihaa, ei possua :).
      ja tyttö pitäisi taas olla tulossa.

niin enpä oikeen tiiä miten tuo syöminen ja sukupuoli liittyy yhteen ...
      kun odotin poikaa niin kaikki sanoi heti et poika maha ja kun odotin tyttöä niin sanovat heti et tyttö maha kun niin levee. mutta nyt en oikeen tiiä onko levee vai ei :).

kummastakin tullut painoa sen 25kg. ny rv 36 ja painoa tullut 10kg.
      kummastakin kasvanut hiukset ihan hirveesti, kuin olis peruukki ollu päässä ...
      nyt kolmannesta on vaan hiukset lähtenyt, kasvaa huonosti ??

ekasta ei ollut yhtään pahoinvointia eikä muitakaan vaivoja.
      tokasta ja nyt kolmannesta on ollut pahoinvointia rv 16 asti ja jaloissa hirvee turvotus, selkä kipee ja issias toisessa pakarassa. ja siis tyttöjä kumpikin.

sitä raakataan sanoa et kun tyttöä odottaa niin niitä vaivojakin on enemmän ...

• villemo78

..olen itsekin kuullut, että tytöt olisivat "raskaampia" odottaa, ja vaivoja enemmän. Sit muistan että joku vanha joskus sanoi että tyttö vie raskausaikana äitinsä kauneuden. Ja just tuo mahan muoto, itselläni kaks poikaa, ja molemmista "poikamaha". Nyt en vielä osaa sanoa, ainakin vatsa on iltaisin todella turvoksissa..
        Syömispuoli ei näytä pitävän paikkaansa vastausten perusteella..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      20
      2383
    2. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      238
      1746
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      310
      1305
    4. Miten tämä meidän tarina

Sitten päättyy?
      Ikävä
      65
      969
    5. Kulujen jako parisuhteessa

Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai
      Parisuhde
      53
      935
    6. En todellakaan halua että

Tämä päättyy näin
      Ikävä
      39
      844
    7. Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?

Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.
      Ikävä
      53
      835
    8. J miehelle viesti menneisyydestä

On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e
      Ikävä
      35
      747
    9. Valitse, kenen kanssa seurustelet

Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan
      Hindulaisuus
      273
      683
    10. Paikat tapeltu

Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh
      Ähtäri
      35
      681
    Aihe