Nouseeko Terhi 375 liukuun millä moottoriteholla?
Terhi 375
5
835
Vastaukset
- Terppa385
Ei nouse liukuun millään koneteholla, johtuen veneen muodosta yms, muistaakseni maks konetehosuositus 5hp muutenkin. Eli ajettaessa 10heppasella ei mene yhtään kovempaa kuin esim 5hp.
- kokeiltu on
Tarvit 60hp tehoja, viisikymppisellä ei vielä ihan noussut muttei ollut kyllä kaukana!
- Aivan turhaa
Terhi 375 on kokeilematta, mutta samankokoisen ja -muotoisen paatin perään ruuvasin kerran kokeeksi kiinni 12 hv:n Tohatsun.
Kunnon liukuun vene ei noussut, mutta täydellä kaasulla ajettaessa kulku muistutti jossain määrin liukumista. Aivan hirveä ajettava – ainakaan aallokkoa ei olisi kärsinyt olla yhtään!
Ei tehnyt mieli kokeilla toista kertaa. Kun paatin perää ei ole tehty kantavaksi, ei moottorin tehoa kerta kaikkiaan voi käyttää hyväksi! - minulla on 385
moi
minulla on terhin 385 vene 5hp honda perässä olen kokeillut yamahan 9,9 wmax:illa joka oli ns viritetty 15 eise plaaniin nouse vaikka lisäis sata heppaa pohjan muoto ei oli tehty liuttavaksi vaan mahdollisimman kevyeksi soutaa.. Muistan erittäin hyvin Kitöloppet:in vuonna 1982. Minä olin silloin hoikka 7-vuotias, ja veneenä Särki 400, 4 hp Johnssonilla (kulki muuten 13 solmua kun olin yksin). Neliheppasten luokassa oli vastassa ko. Terhi, myös neliheppaisella, kuskina 10 kg painavampi naapuri. Voitin melkein yhden ratakierroksen marginaalilla, vaikka kisa oli vain (muistaakseni) neljän kierroksen mittainen..
Pointtina on se, että kuskin paino vaikuttaa, ja rungon muoto.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.315836- 393842
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1833333- 122778
- 292242
- 122197
- 1621906
- 181535
- 1051372
- 251263