Terhi 375

em.veneilijä

Nouseeko Terhi 375 liukuun millä moottoriteholla?

5

835

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Terppa385

Ei nouse liukuun millään koneteholla, johtuen veneen muodosta yms, muistaakseni maks konetehosuositus 5hp muutenkin. Eli ajettaessa 10heppasella ei mene yhtään kovempaa kuin esim 5hp.

• kokeiltu on

Tarvit 60hp tehoja, viisikymppisellä ei vielä ihan noussut muttei ollut kyllä kaukana!

• Aivan turhaa

Terhi 375 on kokeilematta, mutta samankokoisen ja -muotoisen paatin perään ruuvasin kerran kokeeksi kiinni 12 hv:n Tohatsun.

Kunnon liukuun vene ei noussut, mutta täydellä kaasulla ajettaessa kulku muistutti jossain määrin liukumista. Aivan hirveä ajettava – ainakaan aallokkoa ei olisi kärsinyt olla yhtään!

Ei tehnyt mieli kokeilla toista kertaa. Kun paatin perää ei ole tehty kantavaksi, ei moottorin tehoa kerta kaikkiaan voi käyttää hyväksi!

• minulla on 385

moi
      minulla on terhin 385 vene 5hp honda perässä olen kokeillut yamahan 9,9 wmax:illa joka oli ns viritetty 15 eise plaaniin nouse vaikka lisäis sata heppaa pohjan muoto ei oli tehty liuttavaksi vaan mahdollisimman kevyeksi soutaa..

• Muistan erittäin hyvin Kitöloppet:in vuonna 1982. Minä olin silloin hoikka 7-vuotias, ja veneenä Särki 400, 4 hp Johnssonilla (kulki muuten 13 solmua kun olin yksin). Neliheppasten luokassa oli vastassa ko. Terhi, myös neliheppaisella, kuskina 10 kg painavampi naapuri. Voitin melkein yhden ratakierroksen marginaalilla, vaikka kisa oli vain (muistaakseni) neljän kierroksen mittainen..

Pointtina on se, että kuskin paino vaikuttaa, ja rungon muoto.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      31
      5836
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      39
      3842
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      183
      3333
    4. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      12
      2778
    5. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      29
      2242
    6. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      2197
    7. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      162