Air Francen koneen ylinopeus...

Uutta tietoa...

Air Francen kone lensi liian suurella nopeudella pystyvirtaukseen. Tästä syystä kone saavutti pystyvirtauksen huippukohdan liian lyhyessä ajassa ja koneen pystynopeuden muutos ylöspäin (0 - 160 km/h) tapahtui liian nopeasti, todennäköisesti alle kahdessa sekunnissa.

Hitaammin lennettäessä kiihtyvyys on pienempi, koska koneella on enemmän aikaa kiihtyä ilmavirran mukana.

Turvallinen nopeus olisi ollut 300 km/h eikä 920 km/h...

Syyksi liian suureen nopeuteen pidetään väärää nopeustietoa.

6

485

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta kun

      Miten se nyt noin muka, kun jotkut toiset ovat arvioineet, että nopeus oli liian alhainen! Voisit sinäkin jättää tuon spekuloimisen ammattilaisille, ettet ihan kokonaan nolaa itseäsi.

      • dsddds

        "Miten se nyt noin muka, kun jotkut toiset ovat arvioineet, että nopeus oli liian alhainen! Voisit sinäkin jättää tuon spekuloimisen ammattilaisille, ettet ihan kokonaan nolaa itseäsi" Sinäkö se asiantuntija sitten olet? Olen tullut siihen tulokseen, että tällä palstalla kaikista vähiten tietävät asiasta juuri ne, jotka ylenkatsovat toisten spekulointia. Heheh, eräskin väitti tämä kyseinen konetyyppi muka lähetä vikatietoja lennon aikana, vaikka se lähettää, ja sitten kritisoi vielä jotain ihme lentosimulaattorin pelaajia, vaikkei itse tiedä edes sen vertaa asiasta. Mutta joo, täällähän ne pahimmat pellet majailee.


    • tiedetään, että

      ko. konetyypissä on ollut viallisia nopeusmittareita pilvin pimein ja juuri tähän pudonneeseen koneeseen niitä ei oltu vaihdettu.

      Finski otti käyttöön prikulleen saman konemallin muutama kuukausi sitten. Mitenhän niissä mittarit ovat pelailleet, onko vaihdettu?

      • dsdssdsd

        Ei prikulleen samaa konemallia, tuo oli Airbus A330-200, finskillä on A330-300. Ja ymmärtääkseni lähinnä Air francella oli ollut tuon konetyypin kanssa mittareissa ongelmia...


      • asdasafa
        dsdssdsd kirjoitti:

        Ei prikulleen samaa konemallia, tuo oli Airbus A330-200, finskillä on A330-300. Ja ymmärtääkseni lähinnä Air francella oli ollut tuon konetyypin kanssa mittareissa ongelmia...

        Ongelma ei tosiaan ole nopeusmittareissa niinkuin jopa media on tähän mennessä väittänyt, vaan kyse on Pitot-putkista jotka lähettävät dataa nopeusmittariin ohjaamoon. Ja Finnairin Pitot- putkissa ei ole mitään vikaa. Kiitos ja hei.


    • tällä nopeudella kone sakkaa heti 10000m:ssä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      580
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      482
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe