Air Francen koneen ylinopeus...

Uutta tietoa...

Air Francen kone lensi liian suurella nopeudella pystyvirtaukseen. Tästä syystä kone saavutti pystyvirtauksen huippukohdan liian lyhyessä ajassa ja koneen pystynopeuden muutos ylöspäin (0 - 160 km/h) tapahtui liian nopeasti, todennäköisesti alle kahdessa sekunnissa.

Hitaammin lennettäessä kiihtyvyys on pienempi, koska koneella on enemmän aikaa kiihtyä ilmavirran mukana.

Turvallinen nopeus olisi ollut 300 km/h eikä 920 km/h...

Syyksi liian suureen nopeuteen pidetään väärää nopeustietoa.

6

468

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta kun

      Miten se nyt noin muka, kun jotkut toiset ovat arvioineet, että nopeus oli liian alhainen! Voisit sinäkin jättää tuon spekuloimisen ammattilaisille, ettet ihan kokonaan nolaa itseäsi.

      • dsddds

        "Miten se nyt noin muka, kun jotkut toiset ovat arvioineet, että nopeus oli liian alhainen! Voisit sinäkin jättää tuon spekuloimisen ammattilaisille, ettet ihan kokonaan nolaa itseäsi" Sinäkö se asiantuntija sitten olet? Olen tullut siihen tulokseen, että tällä palstalla kaikista vähiten tietävät asiasta juuri ne, jotka ylenkatsovat toisten spekulointia. Heheh, eräskin väitti tämä kyseinen konetyyppi muka lähetä vikatietoja lennon aikana, vaikka se lähettää, ja sitten kritisoi vielä jotain ihme lentosimulaattorin pelaajia, vaikkei itse tiedä edes sen vertaa asiasta. Mutta joo, täällähän ne pahimmat pellet majailee.


    • tiedetään, että

      ko. konetyypissä on ollut viallisia nopeusmittareita pilvin pimein ja juuri tähän pudonneeseen koneeseen niitä ei oltu vaihdettu.

      Finski otti käyttöön prikulleen saman konemallin muutama kuukausi sitten. Mitenhän niissä mittarit ovat pelailleet, onko vaihdettu?

      • dsdssdsd

        Ei prikulleen samaa konemallia, tuo oli Airbus A330-200, finskillä on A330-300. Ja ymmärtääkseni lähinnä Air francella oli ollut tuon konetyypin kanssa mittareissa ongelmia...


      • asdasafa
        dsdssdsd kirjoitti:

        Ei prikulleen samaa konemallia, tuo oli Airbus A330-200, finskillä on A330-300. Ja ymmärtääkseni lähinnä Air francella oli ollut tuon konetyypin kanssa mittareissa ongelmia...

        Ongelma ei tosiaan ole nopeusmittareissa niinkuin jopa media on tähän mennessä väittänyt, vaan kyse on Pitot-putkista jotka lähettävät dataa nopeusmittariin ohjaamoon. Ja Finnairin Pitot- putkissa ei ole mitään vikaa. Kiitos ja hei.


    • tällä nopeudella kone sakkaa heti 10000m:ssä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ketä tietää

      Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      52
      5941
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

      Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      51
      5414
    3. Onko kaipaamallasi

      Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      53
      3778
    4. Näytitpä taas niin hyvältä!

      Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      14
      3715
    5. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

      Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      104
      3588
    6. Veikeä Satu

      Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      31
      3156
    7. Oletko nyt

      Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      59
      2904
    8. Rakastatko?

      Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      59
      2786
    9. Mikä haluat olla kaivatullesi?

      1. Kaveri 2. Ystävä 3. Panokaveri 4.puoliso 5 jokin muu
      Ikävä
      57
      2456
    10. Kosiako meinasit?

      Voi sua rakas ❤️
      Ikävä
      45
      1903
    Aihe