Hei,
Minulle on jäänyt hieman epäselväksi tieto, saako pääsykokeessa jotain kaavoja ym erikseen? MAOL ym taulukkokirjoja ei saa tuoda mukana, sen tiedän. Mutta kyamk:n järjestetyssä valmennuskurssilla sain tietää, että pääsykokeen aikana saa erillisen paperin, jossa on tarvittavat kaavat.
Toisaalta, aikaisemmissa pääsykokeissa ei saanut mitään kaavoja ym, eli ne piti päntätä päähän. Eihän siinä mikään, matikan kaavat ovat hyvin muistissa, mutta fysiikan kaavat ei :I
Myöskään koearkisto.com ei sano yhtään mitään, nimittäin edellisin koetehtävät vastaukset ovat vuodelta 2006.
Eli onko kenelläkään mitään hajua noista kaavoista ym nykyaikana?
AMK pääsykoe; kaavat
3
2319
Vastaukset
- rytö
En ole oikeissa pääsykokeissa ikinä ollut, mutta olen nyt harjoitellut ja tehnyt jotain viisi vanhaa pääsykoetta, kaikki 2000-luvulta, eikä niissä ainakaan annettu mitään kaavoja valmiina. Itsellänikin on fysiikan kaavat aivan hakusessa, toivottavasti matikan puolella ei tänä vuonna niitä tarvittaisi. Varsinaisia fyssan laskuja en olekaan niistä edes yrittänyt laskea.
Kemian laskut on aika yksinkertaisia, hyvin pärjää, jos muistaa kuinka ainemäärä(n) lasketaan.
Uudempia kokeita voi muuten löytää ammattikorkeakoulujen omilta sivuilta.- Holets.com
Emmä kyllä kemiaan edes jaksa koskea. Kutonen tuli yhdestä ja ainoasta lukion peruskurssista, enkä enää edes omista kurssin kirjaa.
Fysiikasta taitaa olla nopeus, kiihtyvyys, Newtonin lait, energia ( siirtyminen/liikkuminen jne), lämpö- ja sähköoppi. Näitä käytii valmennuskurssilla läpi. Tuo nopeus- ja sähköoppijutut ovat lähes jokaisessa kokeessa 2006 asti.
Osaakko muute kukaan sanoa kuinka käytännössä toteutetaan lukiolaisten ja amisten yhteispistemäärälaskua. Tarkoitan esim. matikkaa: ammattikoululainen saa helpommin hyvät arvonumerot kuin lukiolainen. Ja näin myös amis saa enempi pisteitä haussa.. jos siis amikset ja lukiolaiset ei eroteta eri ryhmiin. Eli siis katsotaako lukiolaiset ja amikset eri tasolla? Sekä myös miten ammattikorkeakoulupaikat täytetään? Ensin katsotaan amiksia ja sen jälkee hyvinmenestyneitä lukiolaisia?
- niinininin
Kyl niistä mainittas jossain jos sais, ja btw, aika iisejä noi amk pääsykokeet jos vertaa vaikka yliopistoon, pitää olla aika huono jos ei pääse. Ja en tarkoita kettuilla vaan minun mielipiteeni:) ei siis pahalla:)
Jos viittii yhtään lukea niin pääsee varmasti. Ehkä linjat joilla ei ole pääsykokeita voivat olla vaikeampia päästä sisään, esim sairaanhoitaja, jossa olemus ratkaisee!
Itse olen käynyt kahdessa amk kokeessa ja molempiin parhaimpien joukossa sisään (en silloin tiennyt että sen on niin helppoa) ja sitten nyt hain 2 yliopistoon kun tuntuu että rahkeet riittäs vähän enempäänkin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.733644Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91981Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2261323- 1341196
- 1001063
- 1091045
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil701010- 60974
Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik6965- 35876