Allergisen kukat?

öhm.

Neuvokaa minkälaisen kukkakimpun tms. voi viedä allergiseen perheeseen tuliaiseksi?

7

5058

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Milla

      Silkkiset kukkaset ovat sopivia ja säilyvät vuosikausia.

      Myös paperinarusta valmistetut kukat ja asetelmat ovat kauniita.

    • niisku

      Hei,
      hajukukista alkaa nenä heti vuotamaan. Lisäksi inhoan silkkikukkia ja kuivakukkia. Niiden lahjoittajat varmaan odottavat näkevänsä ne kuvioissa seuraavat kymmenen vuotta...Minulle käy krysanteemit, niistä ei lähde juuri lainkaan tuoksuja.

      • Sola

        hui...pujoallergikot saattaa saada oireita kryssistäkin, joten krysanteemi kyllä kannattaa unohtaa!


    • Sola

      Kannattaa varmaan kysyä heiltä iteltänsä, minkälaista allergiaa sairastavat!!

      Vie jotain muuta kukkien tilalle! Vaikka jotain erikoisempaa herkkua, josta tiedät heidän pitävän.

    • allergikko

      Viherkasvit sisäilman puhdistajina



      Viherkasvien pitäminen sisällä on todettu hyödylliseksi muutenkin kuin vain sisustuksellisena elementtinä. Eräiden viherkasvien on nimittäin havaittu parantavan sisäilman laatua. Hengittäessään kasvit poistavat sisäilman runsasta hiilidioksidipitoisuutta. Runsas hiilidioksidi tuntuu nenässä tunkkaisuutena. Lisäksi kasvit tuottavat happea ja kosteuttavat sisäilmaa.

      Rönsylilja imee tupakan savua
      Parhaiten sisäilman epäpuhtauksiin tehoavia kasveja on havaittu olevan kymmenkunta. Ehkä tehokkain näistä on vaatimaton rönsylilja. Muita tehokkaita ovat mm. muratti, gerbera ja eri vehkat. Tutkimusten mukaan normaalikokoisen kodin ilmanpuhdistajiksi riittää 8-15 kasvia.

      Useiden kasvien oletetaan sitovan itseensä sisään työntyneitä pakokaasuja ja saasteita. Niiden on myös huomattu imevän itseensä tupakan savua. Liian tiivis rakentaminen ja lastulevyn runsas käyttö ovat tuoneet muassaan sisäilmaan haitallisia kemikaaleja, kuten formaldehydiä ja bentseeniä, joita kasvien aineenvaihdunta hajottaa vaarattomampaan muotoon.

      Allergisille sileälehtisiä
      Kasveille herkistyneille ihmisille useimmat sisäkasvit voivat aiheuttaa allergisia reaktioita hengitysteiden tai ihon kautta. Esimerkiksi maitiaisnestettä sisältävät kasvit kuten limoviikuna, ovat hyviä ilmanpuhdistajia, mutta voivat toisaalta aiheuttaa myös allergiaa. Maitiaisnesteen allergeenit leviävät pölyhiukkasten mukana huoneeseen. Allergisille suositellaankin vain sileälehtisiä kasveja, joista ainakin pölyt saa helposti pois.

      • noita

    • Ruusunnupukki

      Ruusukimppu sopii parhaiten. Itselläni on astma ja erilaisia allergioita. Minulle on aina ollut mieluisaa nauttia ruusuista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minua odottaa

      Joku todella ihana nainen jossain tulevaisuudessa. Siihen uskon ja luotan. 🤗❤️✨
      Sinkut
      219
      4137
    2. Miten toivoisit

      Teidän välien olevan tällä hetkellä? Tässä tilanteessa?
      Ikävä
      121
      4006
    3. Keksitkö keinon

      Miten voin nähdä ihastusta joka ei myönnä tunteitaan.
      Ikävä
      48
      3622
    4. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      61
      2942
    5. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      200
      2731
    6. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2508
    7. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2498
    8. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2396
    9. T- miehelle....

      Kuka sua rakastaa? Kertoi rakastavansa....
      Suhteet
      41
      2279
    10. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2235
    Aihe