15-vuotias tyttäremme unohti mennä sovitulle hammaslääkäri ajalle,kahden päivän päästä saapui tyttäremme nimellä,uhkaava karhukirje.Tässä laskussa ilmoitettiin että se on ulosotto kelpoinen.Ihmettelimme tätä asiaa töissä kuinka viisitoista vuotiaalla koululaisella voi olla ulosmitattavia tuloja,vai lapsilisistäkö nämä peritään,entä meneekö tämän ikäiseltä lapselta luottotiedot?Tiedän kyllä että kaupunki muuttanut käytäntöä,ja ilmoittanut perivänsä maksun peruuttamatta jääneestä ajasta.Tuntuu vain kovin ihmeelliseltä,että 15-vuotias saa heti tälläisen uhkauskirjeen,onko tälläinen edes laillista?
onko tämä mahdollista
2
532
Vastaukset
- Laillista....
Kyllä se on ihan täysin laillista. Jopa luottotiedotkin voi alaikäiseltä mennä, jos hänen nimissään olevaa laskua ei maksa.
Jos vanhemmat eivät sitä maksa, niin menee luottotiedot varattomuusmerkinnällä ja kun tyttärenne sitten joskus saa palkkaa, niin ne maksut peritään häneltä korkojen kanssa.
Joten maksakaa se lasku pois.- Laillista....
...Luottotietorekisteriin saa tallettaa alaikäistä koskevina maksuhäiriötietoina vain ulosottotiedot, jotka on luovutettu luottotietotoimintaa varten ulosottorekisteristä.....
Eli tuo on luottotietolaista. Tarkoittaa sitä, että jos tuota hammaslääkärilaskua ei makseta ja se on ulosottokelpoinen, niin kun se menee ulosottoon, niin ulosotto ilmoittaa tuon luottotietorekisteriin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723033
- 552685
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322295- 792168
- 951976
- 361803
- 121566
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171517Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301360Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291329