kertokaa Jeep Cherokee:n + ja - !?

m-akseli

Tarttis laittaa jokin työ auto ja tuollainen Jeep cherokee diesel 2,5CRD tai 2,8CRD vm.2002--> voisi olla hyvä vaihtoehto. Autossa kiinostaa parempi varustelu taso esim hiluxiin verrrattuna.

Arvostan: Ilmastointia, Webastoa, Monitoimi rattia, Vakionopeudensäädintä, Sähkö laseja/peilejä, Automaatti vaihteita, taloudellisuutta, yms.

Käyttö:
Olen metsäkoneenkuljetaja ja autolla vedetäään usein 1000-2000kg kärryä. Sorateitä ajetaan paljon ja keskisen suomen tiet ovat mäkisiä. Talvella oman haasteeensa tuovat toisinaaan auraamattomat tiet ja parkkipaikkojen puute jolloin auton joutuu ajamaan usein penkalle tai kesällä metsän puolelle. Autolla ajetaan myös maantie ajoa ja kilometrejä kertyy vuodessa 15 000-25 000 joten kulutuksen tulisi olla kohtuullinen. Talvella neliveto joutuu olemaan päällä käytännössä koko talven. Välillä tulee ajettua yöllä aika reilussti joten mikään pomppiva kiikku auto ei saa olla. Tähän asti homman on hoitanut Toyota Hilux.

Eli kertokaahan hyvät ja huonot puolet autosta!?
Luotettavuus?
Huoltojen/varaosien hinnat ja niiden saatavuus?
Ruostuuko?
Ajettavuus talvella, kesällä, soralla, maantiellä?
Kulutus?
Kumpi parempi automaatti vai manuaali?
Tyypillisiä vikoja?
Onko lämmin talvella?
Onko vuosimalleja joita tulisi välttää?
Verhoiluiden/sisustan kestävyys?
Irroitettavan vetokoukun toimivuus?
Valojen tehokkuus?
Kenen valmistama moottori ja vaihteisto/niiden toiminta?

9

7517

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • m-akseli

      Unohtu laittaa että mitäs eroa on noilla eri varustelutasoilla? Ku näyttää olevan sport, sport s, extreme sport, renegade, limited s?!

    • nypyttäjä

      Takana 12000 km 2.8 automaatilla. Ostettaessa edelliset ajanut n.36000km.Ei vielä ongelmia.Huollot maksaa merkkiliikkeessä tietty liikaa mielestäni. lähinnä noi öljyt joita riittää vaihdettavaksi.
      ruostetta ei vielä näy.(2006 malli)-
      Ajettavuus riittävän hyvä, Ei moottoritie ajoa.
      Kulutus 9,1 - 9.7
      Ehdottomasti automaatti,mahdollisuus ajaa nelikolla pitävällä alustalla.
      Talvellakin pärjää lämmön suhteen.
      Valot heikot mielestän.
      Moottori on se italialaista perua oleva Ex VM valmistama pata, vääntöä ihan hyvin
      riittää ja automaati vaihtaa sujuvasti.
      Valittamista, letkulämmitin on huonossa paikassa antaa väärää tietoa lämpöanturille, lämmitys otettava pois n.10min.ennen lähtöä. näin saa hehkut päälle pakkasella. Ed.omistaja laitattanut valoautomaatin siis valoja ei saa pois.
      Siinä jotain.

      • m-akseli

        Kiitoksia noista tiedoista. Kulutus tuntuu olevan kohtuu kova tai rippuu varmaaan miten ajaa ja ei nuo painavat nelivedot ilmaseks liiku. Millaset huoltovälit tuossa sitten on ja mitä muita öljyjä niissä vaihdetaan kuin moottori öljyt? Onko sinulla nahka vai kangas sisusta? Miten on kestänyt kun olen katsonut että joissain nahka halkeillut kummallisesti. Miten hyvin lähtee pakkasella käyntiin jos ei saa lämmitykseen? Oletko kuullut muilta vastaavien omistajilta tyyppivioista? Onko sinun tarvinut vaihtaa autoon muuta kuin öljyjä?


      • nypyttäjä
        m-akseli kirjoitti:

        Kiitoksia noista tiedoista. Kulutus tuntuu olevan kohtuu kova tai rippuu varmaaan miten ajaa ja ei nuo painavat nelivedot ilmaseks liiku. Millaset huoltovälit tuossa sitten on ja mitä muita öljyjä niissä vaihdetaan kuin moottori öljyt? Onko sinulla nahka vai kangas sisusta? Miten on kestänyt kun olen katsonut että joissain nahka halkeillut kummallisesti. Miten hyvin lähtee pakkasella käyntiin jos ei saa lämmitykseen? Oletko kuullut muilta vastaavien omistajilta tyyppivioista? Onko sinun tarvinut vaihtaa autoon muuta kuin öljyjä?

        Kulutus on suuri myönnetään. Tehdas ilm. keskikulutukseksi 9,9.
        Huoltoväli 15000 tonnin välein tai 12kk.
        Öljyistä, peräöljyt ja vaihdelaatikkoöölit ja tais olla viel tasauspyörästöönkin.
        Mulla sport malli siinä kangas penkit. Limidet mallissa nahkapenkit vaatis kai
        vähän hoitoa aiheilla.
        Pakkasesta lähtee käyntii.autoa voi letkulämmittimellä lämmittää,mut otettava hieman ennen lähtöä johto pois että lämpö tasaantuu ja kone vaatii hehkutusta.
        Edellinen Jeeppi oli mulla 2.4 pensa manuaali. En suosittele kone hengetön, teho ja vääntö ylä kierroksilla. Vikoja ei ole ollut riesaksi asti, kuluvia osia vaihdeltu tarvittaessa.Hinta laatu kohdillaan mielestäni. ps.tuulilasit eivät kuulema kestä. Vaihdatin edelliseen itsekkin. 350 Euroo.


      • 2004 Laredo 2,7 CRD
        nypyttäjä kirjoitti:

        Kulutus on suuri myönnetään. Tehdas ilm. keskikulutukseksi 9,9.
        Huoltoväli 15000 tonnin välein tai 12kk.
        Öljyistä, peräöljyt ja vaihdelaatikkoöölit ja tais olla viel tasauspyörästöönkin.
        Mulla sport malli siinä kangas penkit. Limidet mallissa nahkapenkit vaatis kai
        vähän hoitoa aiheilla.
        Pakkasesta lähtee käyntii.autoa voi letkulämmittimellä lämmittää,mut otettava hieman ennen lähtöä johto pois että lämpö tasaantuu ja kone vaatii hehkutusta.
        Edellinen Jeeppi oli mulla 2.4 pensa manuaali. En suosittele kone hengetön, teho ja vääntö ylä kierroksilla. Vikoja ei ole ollut riesaksi asti, kuluvia osia vaihdeltu tarvittaessa.Hinta laatu kohdillaan mielestäni. ps.tuulilasit eivät kuulema kestä. Vaihdatin edelliseen itsekkin. 350 Euroo.

        Osta minulta toimiva 250 000 ajettu yksilö. Huollettu ja kunnossa. Tarjoa !!!! Itse en enää tarvitse vetoautoa, joten luovun.


    • korpikytö

      250000tkm kohdalla saa varautua kansiremppaan italialainen 2,5l kone paska muuten ok auto.

    • ahdh

      2.5 ja 2.8 ovat molemmat niitä italodiiseleitä ei kovin luotettavia ja kestäviä suomen olosuhteissa

      • omistaja

        2,8 crd ei ole italiaano vaan gyntteri


    • 6+11

      VM-Motorin tekosia ovat molemmat!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1336
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1195
    3. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      55
      914
    4. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      906
    5. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      77
      819
    6. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      31
      784
    7. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      162
      773
    8. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      766
    9. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      59
      754
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      76
      675
    Aihe