jännä sana

tyhmä sana

"katkeruus"

Ei siitä kyllä ihan ensimmäisenä tule mielentila mieleen... lähinnä jokin oikein kirpeä, raparperia muistuttava maku tai sitten jokin erittäin karvas maku joka jäisi suuhun pyörimään.
Raakoja viinimarjoja, raakoja omenoita, blääh, ovatpa typerän sanan tunnetta kuvaamaan valinneet :P

3

558

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sanahirviöstä.

Kautta historian naiset on vaiennettu sanomalla: olet kateellinen, katkera ja mustasukkainen jos puhuu epäkohdista. Jo pikkutyttönä sanottiin: pitää hymyillä niin miehet tykkäävät.

Katkeria ovat ne jotka kiusaavat inhottavat tyypit eivätkä ne jotka asiasta kertovat, minun mielestäni.

Epäkohdista kertominen kuitataan aina: älä ole noin katkera.

Katkeraksi haukkuminen on aina ollut tehokas keino vaientaa toisinajattelijat, naiset, rikoksen uhrit yms.

• sanoisin vain että...

..eiköhän tuota katkeruutta käytetä myös valkoisia heteromiehiä vastaan, nähtävästi ihan korkojen kanssa.
        Olen kuitenkin samaa mieltä sanasta vaientamistyökaluna, "katkeruus" on helppo vasta-argumentti vailla mitään vaateita perustelulle ja yleensä netissä ainoastaan osoitus kyvyttömyydestä (tietyin varauksin tässäkin) saada aikaiseksi _rakentavaa_ vastaväitettä.

Nykyään keskusteluissa katkeraksi sanominen on vähän sama kuin sanoisi mielipidettä vain "tyhmäksi"

• tarkoitin.
        sanoisin vain että... kirjoitti:

..eiköhän tuota katkeruutta käytetä myös valkoisia heteromiehiä vastaan, nähtävästi ihan korkojen kanssa.
        Olen kuitenkin samaa mieltä sanasta vaientamistyökaluna, "katkeruus" on helppo vasta-argumentti vailla mitään vaateita perustelulle ja yleensä netissä ainoastaan osoitus kyvyttömyydestä (tietyin varauksin tässäkin) saada aikaiseksi _rakentavaa_ vastaväitettä.

Nykyään keskusteluissa katkeraksi sanominen on vähän sama kuin sanoisi mielipidettä vain "tyhmäksi"

Työpaikoilla tuo katkeraksi leimaaminen on yleistä. Netissä tietysti kyllä, mutta eihän se ole niin vakavaa kuin työpaikalla.
        Työpaikkakiusaaminen kuitataan usein sanomalla uhrilelle. "olet niin katkera että sinun pitää lähteä pois jos sulla on noin paha olla".
        Varmaan miehille sanotaan samalla tavalla, mutta erityisesti naisia haukutaan aina mustasukkaiseksi kateelliseksi ja katkeraksi ja tästä syystä jo pikkutytöt oppivat hymyilemään, teeskenetelmään ja vaikenemaan epäkohdista.

Tyhmäksi haukkuminen on myös yleistä. Siis jos esitän mielipiteen, joka eroaa kiusaajan mielipiteetstä niin olen tyhmä. Siis vaikka kyse olisi faktasta. Työpaikkakiusaajani sanoivat, että olen tyhmä koska minulla oli eri pääaine kuin pomon tyttärillä. Moni ulkopuolinen uskoi asian ja kuvitteli minun olevan tyhmä.
        Ja jos yritin sanoa asiasta jotain, olin katkera.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen kannatusromahdus ilahduttaa

Siin' ei hyvä häviä. Luotto parempaan tulevasuuteen alkaa taas palautua.
      Maailman menoa
      148
      4465
    2. Avopuoliso, mies-/naisystävä vai mikä?

Kävin eilen irl keskustelun, joka jätti minut pohtimaan seuraavaa ... millä nimityksellä kutsua henkilöä, jonka kanssa o
      Ikävä
      184
      2944
    3. Riikka ohoi! Saksa alensi bensaveroa, missä euron bensa?

Perussuomalaisten yksi vaalilupauksista oli euron bensiini suomalaisille autoilijoille. Ei ole näkynyt. Jopa vasemmis
      Maailman menoa
      13
      2691
    4. Huvittava ilmiö: Vasemmistolaiset uskoo sokeasti SDP:n parantavan heidän

elämäänsä, jos demarit johtaa seuraavaa hallitusta (Kyse on siis palstan vasemmistolaisista) Totuus on toinen, nimittäi
      Maailman menoa
      87
      2687
    5. Pitkän päivän ilta

Tarina elämättömästä miehestä, jonka elämän täytti velvollisuudentunto. Pikkutarkka, huolellinen, hyvällä katsottu, miel
      Ikävä
      126
      2337
    6. Totuus sattui demareihin, vaativat asiallisen jutun poistoon

ja oli vielä suosittu, mutta kun demarit tarpeeksi valittivat, niin poistettiin. Raukkamaista toimintaa. Eli siis juttu
      Maailman menoa
      52
      1952
    7. Tulipalo rivitalossa, tuhoutuu täysin

Kainuun pelastuslaitos sai hieman puolenyön jälkeen maanantaina ilmoituksen rivitalon huoneistossa syttyneestä tulipalos
      Puolanka
      32
      1878
    8. En selvinnyt ilman naarmuja

Vaikka ehkä kuvittelin sen olevan ilmoitusluonteinen asia, jonka jälkeen kaikki palaa entiselleen ja ilma puhdistuu. Naa
      Ikävä
      13
      1795
    9. Miksi Kuhmolaiset on niin nyrpeä ilmeisiä?

Miksi suurin osa (ei onneksi kaikki) on niin typääntyneen näkösiä elämäänsä? Tuijotetaan toisia pahansuopaisesti ja kat
      Kuhmo
      9
      1420
    10. Olet ainutlaatuinen

Sinussa on jotain, jota en osaa oikein edes pukea sanoiksi. Jotain paljon syvempää, kuin ulkoinen ihanuutesi. Jotain ain
      Ikävä
      36
      1023
    Aihe