vuoden masentavin aika

kun ei ole seuraa

Joulu vielä menee perheen parissa, mutta juhannus on täyttä tuskaa, jos kaveriporukka ei kokoonnu. Parillisilla on yleensä useampi vaihtoehto valita, mutta sinkuilla on vain se oma porukka... Ärsyttää ja ahdistaa jo nyt kaikki, "mitä teet juhannuksena" -kysymykset. EN MITÄÄN!

243

17783

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • GoggiBoiga

      Joko:
      Laukku bissee/päivä
      Boxi/päivä viinii
      4 perhekossuu sun lemppari limppa.

      Ota vaik kaikki

      • siis miksi

        juhannukseen täytyy nykyaikana liittää alkoholin suurkulutus? tai jos ei suurkulutus niin alkoholi yleensäkin?

        eikö se virallisesti ole
        a)Suomen lipun päivä =liputuspäivä
        b)vuoden valoisimman ajan juhla
        c)jos on kristillinen niin Johannes kastajan muisto päivä

        Tietenkään miten juhlia juhannusta-"käyttöopasta" tai "lakia" ei ole, mutta nykyään juhannus yleistetään hyväksi syyksi juoda alkoholia koska "niin on tapana" ja "kaikki muutkin tekevät niin".

        niin että kysyn vain miksi?

        ja aloitus kysymykseen vastaan- vietä juhannuksesi niinkuin itse haluat repäise oikein kunnolla, lähde vaikka etelään tai vaikka lappiin, tee jotain mitä normaalisti et tekisi, ja vaikka sitten yksin. NAUTI ELÄMÄSTÄ! ei siihen alkoholia ja kaveriporukkaa sekä mökkiä tarvitse, vain mielikuvitusta.

        -kiitos.


      • miten vain haluat
        siis miksi kirjoitti:

        juhannukseen täytyy nykyaikana liittää alkoholin suurkulutus? tai jos ei suurkulutus niin alkoholi yleensäkin?

        eikö se virallisesti ole
        a)Suomen lipun päivä =liputuspäivä
        b)vuoden valoisimman ajan juhla
        c)jos on kristillinen niin Johannes kastajan muisto päivä

        Tietenkään miten juhlia juhannusta-"käyttöopasta" tai "lakia" ei ole, mutta nykyään juhannus yleistetään hyväksi syyksi juoda alkoholia koska "niin on tapana" ja "kaikki muutkin tekevät niin".

        niin että kysyn vain miksi?

        ja aloitus kysymykseen vastaan- vietä juhannuksesi niinkuin itse haluat repäise oikein kunnolla, lähde vaikka etelään tai vaikka lappiin, tee jotain mitä normaalisti et tekisi, ja vaikka sitten yksin. NAUTI ELÄMÄSTÄ! ei siihen alkoholia ja kaveriporukkaa sekä mökkiä tarvitse, vain mielikuvitusta.

        -kiitos.

        virallisestihan juhannus nyt on jotakin, mutta auringon korkeimmalla ollessa on täällä pohjoisessa juhlittu kesänvaloa ja elämän kasvua iät ja ajat. Onhan erilaisilla järjestöillä ja yhteisöillä myös juhannustoimintaa. Eikö niistä jokin sopisi?


      • yksin xxx
        siis miksi kirjoitti:

        juhannukseen täytyy nykyaikana liittää alkoholin suurkulutus? tai jos ei suurkulutus niin alkoholi yleensäkin?

        eikö se virallisesti ole
        a)Suomen lipun päivä =liputuspäivä
        b)vuoden valoisimman ajan juhla
        c)jos on kristillinen niin Johannes kastajan muisto päivä

        Tietenkään miten juhlia juhannusta-"käyttöopasta" tai "lakia" ei ole, mutta nykyään juhannus yleistetään hyväksi syyksi juoda alkoholia koska "niin on tapana" ja "kaikki muutkin tekevät niin".

        niin että kysyn vain miksi?

        ja aloitus kysymykseen vastaan- vietä juhannuksesi niinkuin itse haluat repäise oikein kunnolla, lähde vaikka etelään tai vaikka lappiin, tee jotain mitä normaalisti et tekisi, ja vaikka sitten yksin. NAUTI ELÄMÄSTÄ! ei siihen alkoholia ja kaveriporukkaa sekä mökkiä tarvitse, vain mielikuvitusta.

        -kiitos.

        VETTÄ SATAA !!!


      • Parasta-ennen->
        yksin xxx kirjoitti:

        VETTÄ SATAA !!!

        - Juoda itsensä sammuksiin.
        - Joutua seksuaalisen väkivallan uhriksi.
        - Saada puukosta.
        - Saada kirveestä.
        - Joutua onnettomuuteen.
        - HUKKUA.
        - Kusta ja paskoa housuihin.
        - Muistella juhannuksen jälkeen; olix kivaa ketä mua pani
        ketä mää panin, sammuinx mää.....
        - Hyvää juhannusta teille kaikille edellä oleville.
        (Pssst. Mitä mää kirjotan teidän muistoseppeleeseen?
        "Rakkain terveisin: tuntematon, siitäs sait". Niinkö?)


      • lare78
        siis miksi kirjoitti:

        juhannukseen täytyy nykyaikana liittää alkoholin suurkulutus? tai jos ei suurkulutus niin alkoholi yleensäkin?

        eikö se virallisesti ole
        a)Suomen lipun päivä =liputuspäivä
        b)vuoden valoisimman ajan juhla
        c)jos on kristillinen niin Johannes kastajan muisto päivä

        Tietenkään miten juhlia juhannusta-"käyttöopasta" tai "lakia" ei ole, mutta nykyään juhannus yleistetään hyväksi syyksi juoda alkoholia koska "niin on tapana" ja "kaikki muutkin tekevät niin".

        niin että kysyn vain miksi?

        ja aloitus kysymykseen vastaan- vietä juhannuksesi niinkuin itse haluat repäise oikein kunnolla, lähde vaikka etelään tai vaikka lappiin, tee jotain mitä normaalisti et tekisi, ja vaikka sitten yksin. NAUTI ELÄMÄSTÄ! ei siihen alkoholia ja kaveriporukkaa sekä mökkiä tarvitse, vain mielikuvitusta.

        -kiitos.

        Minä juon juhannuksena kunnon kännin, koska se on kivaa. En siksi, että muutkin juo. Typerä kysymys tuo minkä esitit. Juodaanhan suomessa kaikkina muinakin juhlina. Suurin osa juo, koska nii n on hauskempaa, kuin selvinpäin. Osa juo suruunsa, ja osa, koska ovat alkoholisteja. Ja ihan turha sääliä minua, tai muita, jotka ei osaa muka pitää hauskaa selvinpäin. Osaan minä selvinpäinkin pitää hauskaa, niinkuin suuri osa muistakin. Osaan myös pitää hauskaa kännipäissäni.
        Ja miten niin"juhannus yleistetään hyväksi syyksi juoda alkoholia". Eihän se alkoholinjuonti mitään hyväksyttyjä syitä tarvitse. Sen kun juo jos siltä tuntuu, oli jussi tai ei. Ei sen enempää kuin vaikka kusella käynti. Siis jos puhutaan aikuisista ihmisistä.
        Ja tiedoksi, en ole mikään teini, vaan perheellinen mies, jonka alkoholinkäyttö on satunnaista, eikä joka viikkoista.


      • yleensä
        siis miksi kirjoitti:

        juhannukseen täytyy nykyaikana liittää alkoholin suurkulutus? tai jos ei suurkulutus niin alkoholi yleensäkin?

        eikö se virallisesti ole
        a)Suomen lipun päivä =liputuspäivä
        b)vuoden valoisimman ajan juhla
        c)jos on kristillinen niin Johannes kastajan muisto päivä

        Tietenkään miten juhlia juhannusta-"käyttöopasta" tai "lakia" ei ole, mutta nykyään juhannus yleistetään hyväksi syyksi juoda alkoholia koska "niin on tapana" ja "kaikki muutkin tekevät niin".

        niin että kysyn vain miksi?

        ja aloitus kysymykseen vastaan- vietä juhannuksesi niinkuin itse haluat repäise oikein kunnolla, lähde vaikka etelään tai vaikka lappiin, tee jotain mitä normaalisti et tekisi, ja vaikka sitten yksin. NAUTI ELÄMÄSTÄ! ei siihen alkoholia ja kaveriporukkaa sekä mökkiä tarvitse, vain mielikuvitusta.

        -kiitos.

        ihmiset ryyppää ihan sen takia, koska se on mahdollista, ei ole töitä kenelläkään.

        Minun juhannus menee mökillä lähipiirin parissa, tämä ainut aika joulun lisäksi jolloin voidaan kokoontua. Ja kyllä, otetaan alkoholia, mutta myös grillataan, saunotaan, uidaan, poltetaan kokko, pelataan pelejä, eli ei se alkoholi ole se pääpointti siinä vaan yhdessä olo.

        Itselle juhannus on keskikesän juhla, vuoden valoisimman päivän aikaa, yötön yö.


      • mister xxx
        siis miksi kirjoitti:

        juhannukseen täytyy nykyaikana liittää alkoholin suurkulutus? tai jos ei suurkulutus niin alkoholi yleensäkin?

        eikö se virallisesti ole
        a)Suomen lipun päivä =liputuspäivä
        b)vuoden valoisimman ajan juhla
        c)jos on kristillinen niin Johannes kastajan muisto päivä

        Tietenkään miten juhlia juhannusta-"käyttöopasta" tai "lakia" ei ole, mutta nykyään juhannus yleistetään hyväksi syyksi juoda alkoholia koska "niin on tapana" ja "kaikki muutkin tekevät niin".

        niin että kysyn vain miksi?

        ja aloitus kysymykseen vastaan- vietä juhannuksesi niinkuin itse haluat repäise oikein kunnolla, lähde vaikka etelään tai vaikka lappiin, tee jotain mitä normaalisti et tekisi, ja vaikka sitten yksin. NAUTI ELÄMÄSTÄ! ei siihen alkoholia ja kaveriporukkaa sekä mökkiä tarvitse, vain mielikuvitusta.

        -kiitos.

        kertoa sinulle ja kaikille muillekin miks me juodaan..
        http://www.youtube.com/watch?v=c5_SgAbQ7QA


      • timoteitei
        siis miksi kirjoitti:

        juhannukseen täytyy nykyaikana liittää alkoholin suurkulutus? tai jos ei suurkulutus niin alkoholi yleensäkin?

        eikö se virallisesti ole
        a)Suomen lipun päivä =liputuspäivä
        b)vuoden valoisimman ajan juhla
        c)jos on kristillinen niin Johannes kastajan muisto päivä

        Tietenkään miten juhlia juhannusta-"käyttöopasta" tai "lakia" ei ole, mutta nykyään juhannus yleistetään hyväksi syyksi juoda alkoholia koska "niin on tapana" ja "kaikki muutkin tekevät niin".

        niin että kysyn vain miksi?

        ja aloitus kysymykseen vastaan- vietä juhannuksesi niinkuin itse haluat repäise oikein kunnolla, lähde vaikka etelään tai vaikka lappiin, tee jotain mitä normaalisti et tekisi, ja vaikka sitten yksin. NAUTI ELÄMÄSTÄ! ei siihen alkoholia ja kaveriporukkaa sekä mökkiä tarvitse, vain mielikuvitusta.

        -kiitos.

        Koska "tässä maassa aina on naurettu vain päissään, kun murjottanut muuten on sulhanenkin häissään."
        Ja Juhannushan on iloinen juhla. Vähän niinku vappu ja uusi vuosikin.


      • Juhannuksena...
        yleensä kirjoitti:

        ihmiset ryyppää ihan sen takia, koska se on mahdollista, ei ole töitä kenelläkään.

        Minun juhannus menee mökillä lähipiirin parissa, tämä ainut aika joulun lisäksi jolloin voidaan kokoontua. Ja kyllä, otetaan alkoholia, mutta myös grillataan, saunotaan, uidaan, poltetaan kokko, pelataan pelejä, eli ei se alkoholi ole se pääpointti siinä vaan yhdessä olo.

        Itselle juhannus on keskikesän juhla, vuoden valoisimman päivän aikaa, yötön yö.

        Olen koko juhannuksen töissä sairaalassa. Joten joillakin on töitä juhannuksena ja muinakin juhlapyhinä. Tosin mua ei harmita lainkaan, kun ottaa huomioon säätiedotukset. Kesällä on lomia ja vapaapäiviä että kerkee varmasti juhlimaan, saunomaan jne.


      • yleensä kirjoitti:

        ihmiset ryyppää ihan sen takia, koska se on mahdollista, ei ole töitä kenelläkään.

        Minun juhannus menee mökillä lähipiirin parissa, tämä ainut aika joulun lisäksi jolloin voidaan kokoontua. Ja kyllä, otetaan alkoholia, mutta myös grillataan, saunotaan, uidaan, poltetaan kokko, pelataan pelejä, eli ei se alkoholi ole se pääpointti siinä vaan yhdessä olo.

        Itselle juhannus on keskikesän juhla, vuoden valoisimman päivän aikaa, yötön yö.

        Suurin osa suomalaisista ei ole juhannuksena juovuksissa!
        Töitä ON suurimmalla osalla suomalaisista, noin 85 %:lla ainakin!
        Töitä ON muillekin, JOS oikeasti niin haluaa! Ja tulotason VOI rakentaa hyväksikin. Siihen saa jopa apua ja ohjausta; oikein ammattikorkeilla ja yliopistoissa ohjataan. Eikä maksa mitään!
        Eiköhän siis lopeteta paskanpuhuminen siltä osin!


      • selvinpäin
        miten vain haluat kirjoitti:

        virallisestihan juhannus nyt on jotakin, mutta auringon korkeimmalla ollessa on täällä pohjoisessa juhlittu kesänvaloa ja elämän kasvua iät ja ajat. Onhan erilaisilla järjestöillä ja yhteisöillä myös juhannustoimintaa. Eikö niistä jokin sopisi?

        ihan varmana on jos vaan on kiinnostunu semmottista ympäri Suomee tapahtuu joko jonkin aatteen esim. Kristinuskon nimissä ja onhan niitä ei aatteellisiakin kesä tapahtumia ja aina ei edes oo pakko lähtee johonkin maailman ääriin.
        Sitä mä mitä kivaa ylettömässä ryyppäämisessä on sekö että saa päänsä kipeeks vai jos olette täysjäkisiä aikuisia niin sitä pitäs osata elää selvin päinkin


      • pitäs saada
        Parasta-ennen-> kirjoitti:

        - Juoda itsensä sammuksiin.
        - Joutua seksuaalisen väkivallan uhriksi.
        - Saada puukosta.
        - Saada kirveestä.
        - Joutua onnettomuuteen.
        - HUKKUA.
        - Kusta ja paskoa housuihin.
        - Muistella juhannuksen jälkeen; olix kivaa ketä mua pani
        ketä mää panin, sammuinx mää.....
        - Hyvää juhannusta teille kaikille edellä oleville.
        (Pssst. Mitä mää kirjotan teidän muistoseppeleeseen?
        "Rakkain terveisin: tuntematon, siitäs sait". Niinkö?)

        HOITOON


      • hahhah..
        asanteri kirjoitti:

        Suurin osa suomalaisista ei ole juhannuksena juovuksissa!
        Töitä ON suurimmalla osalla suomalaisista, noin 85 %:lla ainakin!
        Töitä ON muillekin, JOS oikeasti niin haluaa! Ja tulotason VOI rakentaa hyväksikin. Siihen saa jopa apua ja ohjausta; oikein ammattikorkeilla ja yliopistoissa ohjataan. Eikä maksa mitään!
        Eiköhän siis lopeteta paskanpuhuminen siltä osin!

        Voi kun oliskin


      • jenka
        asanteri kirjoitti:

        Suurin osa suomalaisista ei ole juhannuksena juovuksissa!
        Töitä ON suurimmalla osalla suomalaisista, noin 85 %:lla ainakin!
        Töitä ON muillekin, JOS oikeasti niin haluaa! Ja tulotason VOI rakentaa hyväksikin. Siihen saa jopa apua ja ohjausta; oikein ammattikorkeilla ja yliopistoissa ohjataan. Eikä maksa mitään!
        Eiköhän siis lopeteta paskanpuhuminen siltä osin!

        Elämässä pitää olla muutakin kuin työnteko ja työn teolla ei rikastu


      • Juhannuksena... kirjoitti:

        Olen koko juhannuksen töissä sairaalassa. Joten joillakin on töitä juhannuksena ja muinakin juhlapyhinä. Tosin mua ei harmita lainkaan, kun ottaa huomioon säätiedotukset. Kesällä on lomia ja vapaapäiviä että kerkee varmasti juhlimaan, saunomaan jne.

        minulla on jussit vapaana aina, mutta kun olin nuorempi, niin mieheni teki aina töitä jussit ja vaput ja uudet vuodet jne. portsarina.Emme me niihin suhtautuneet kummemmin kuin muihinkaan viikonloppuihin, paitsi saatiin rahaa kasaan nuorelle parille, Pakkojuhlia ne ovat jos ei ole luontevaa seuraa missä olla. Ei kylla kannata ottaa paineita. Viettää kivan pidennetyn viikonlopun ja joskus jos tilanne muuttuu niin sitten muuta, :) Tekee mitä tykkää, menee vaikka kirjan kanssa istumaan, jos sää sallii...


    • sinkku ja ylimääräinen

      Jooh, niinhän se on, että juhannuksena tuntuis olevan pakko olla se iso kaveriporukka ja mökki minne mennä. Pariutuneet tuppaavat kerääntyvän yhteen ja hupsista, niin se sinkku jääkin kutsumatta. Saattaishan se olla vaikka vaaraksi juhannusyössä humaltuneille pariutuneille...! Sitten jää vaihtoehdoksi kököttää yksin kotona, tai kerätä ne harvat sinkkukaverit yhteen ja lähtee johonki yhdessä. Mitä enempi tulee ikää, niin sitä todennäkösempi vaihtoehto on se yksin kököttäminen kun sinkkujakin on enää vähemmän.

      • juhannus:(

        Oma lukioaikainen kaveriporukka on vähitellen kuihtunut kokoon, kun seurusteleva ei enää jaksa muistaa kavereitaan. Kaikki juhlat vietetään nykyään pokaystävän tai sen kaveriporukan kanssa. Koska olen kaveriporukkana ainoa sinkku, olen nytkin juhannksena ilman seuraa. Ylpeys ei anna periksi, että tunkisin väkisin jonkn kaverin mukaan. Joten vaihtoehdo ovat olla yksin kotona tai lähteä sukulaisten luo mökille? Olisiko jollain jotain ideoita, mitä tehdä yksin juhannksena? Minnekään ei oikein kehtaa yksin lähteäkään ettei vaikuta todela epätoivoiselta


      • krizzi
        juhannus:( kirjoitti:

        Oma lukioaikainen kaveriporukka on vähitellen kuihtunut kokoon, kun seurusteleva ei enää jaksa muistaa kavereitaan. Kaikki juhlat vietetään nykyään pokaystävän tai sen kaveriporukan kanssa. Koska olen kaveriporukkana ainoa sinkku, olen nytkin juhannksena ilman seuraa. Ylpeys ei anna periksi, että tunkisin väkisin jonkn kaverin mukaan. Joten vaihtoehdo ovat olla yksin kotona tai lähteä sukulaisten luo mökille? Olisiko jollain jotain ideoita, mitä tehdä yksin juhannksena? Minnekään ei oikein kehtaa yksin lähteäkään ettei vaikuta todela epätoivoiselta

        Joka vuosi itsekin tungen jonkun seuraan mutta nyt ei enää oikeen huvita. Luultavasti ihmiset haluavat joskus viettää juhlapyhät omien kavereidensa/tuttujensa kanssa ilman ulkopuolisia tunkeilijoita. Itse pysyn kotona ja kirjoitan kirjaa/kirjoja niin aika kuluu hyvin. Voisit keksiä jotain luovaa: aloita kirjoittaa tarinoita, maalaamaan tauluja tai vaikka joogaamaan. Kyllä niiden parissa aika rientää.. :D


      • sinkku ja erohelvetti

        Suomi on jo vuosia sitten muuttunut sairaaksi (feministiseksi) kulttuuriksi, joka ei tule pysymään liitoksissaan montaa vuosikymmentä enää tällä (kasvavalla) arvomaailmalla - liian moni alkaa oireilemaan lukuisin eri tavoin.

        Avio/avoerot ovat yhtäkkiä räjähtäneet historiallisesti ennennäkemättömälle ME tasolle.
        Yhden ihmisten talouksien määrä on myös täydellisesti ennennäkemätön maailmanhistoriassa.
        Yhä useampi, aikuinen sukukypsä mies elää säälittävästi runkkaillen ilman naista, seksiä sekä ilman jälkipolvea - tai sitten erotettuna heistä vain maksumiehen rooliin.
        Tämä on sairasta sekä evoluutionallisesti, hormonallisesti tai psykologisesti katsottuna.

        - -

        Oikeutetusti voikin kysyä että mikä on enää YHTEISkunta - koska sen ikiaikainen peruspilari perhe ollaan hajoitettu yhtäkkiä täysin.
        Miksi tässä uudessa tilanteessa enää miesten esim pitää maksaa välikädellisesti, pakotetttuna tulonsiirtona valtion kautta (v...mäisten ja feminististen) sinkkuilevien ja eroja tehtailevien naisten elämä? ...verotulothan menee about niin että miehet tekevät niistä 2/3 osaa ja kuluttavat 1/3 - naisilla luku taas on toisinpäin?
        Entä miksi vain miesten enää tässä täysin uudessa arvokulttuurissa pitää pakotettuna mennä aseorjatöihin palkatta eroilevien, sinkkuilevien, l-koodi ynm naisten edestä (ja mahdollisesti tykinruaksi myös)?
        Missä tasa-arvo - velvollisuuksissa ja oikeuksissa ? Miksei tästä raskaasta vero ja aseorjatyö velvollisuudesta voi nyt erota kuten yhtäkkiä kaikesta muustakin?


      • terapia ehkä auttais!
        sinkku ja erohelvetti kirjoitti:

        Suomi on jo vuosia sitten muuttunut sairaaksi (feministiseksi) kulttuuriksi, joka ei tule pysymään liitoksissaan montaa vuosikymmentä enää tällä (kasvavalla) arvomaailmalla - liian moni alkaa oireilemaan lukuisin eri tavoin.

        Avio/avoerot ovat yhtäkkiä räjähtäneet historiallisesti ennennäkemättömälle ME tasolle.
        Yhden ihmisten talouksien määrä on myös täydellisesti ennennäkemätön maailmanhistoriassa.
        Yhä useampi, aikuinen sukukypsä mies elää säälittävästi runkkaillen ilman naista, seksiä sekä ilman jälkipolvea - tai sitten erotettuna heistä vain maksumiehen rooliin.
        Tämä on sairasta sekä evoluutionallisesti, hormonallisesti tai psykologisesti katsottuna.

        - -

        Oikeutetusti voikin kysyä että mikä on enää YHTEISkunta - koska sen ikiaikainen peruspilari perhe ollaan hajoitettu yhtäkkiä täysin.
        Miksi tässä uudessa tilanteessa enää miesten esim pitää maksaa välikädellisesti, pakotetttuna tulonsiirtona valtion kautta (v...mäisten ja feminististen) sinkkuilevien ja eroja tehtailevien naisten elämä? ...verotulothan menee about niin että miehet tekevät niistä 2/3 osaa ja kuluttavat 1/3 - naisilla luku taas on toisinpäin?
        Entä miksi vain miesten enää tässä täysin uudessa arvokulttuurissa pitää pakotettuna mennä aseorjatöihin palkatta eroilevien, sinkkuilevien, l-koodi ynm naisten edestä (ja mahdollisesti tykinruaksi myös)?
        Missä tasa-arvo - velvollisuuksissa ja oikeuksissa ? Miksei tästä raskaasta vero ja aseorjatyö velvollisuudesta voi nyt erota kuten yhtäkkiä kaikesta muustakin?

        Että naisten vikaa taas kun miehet joutuu runkkailemaan ja käymään intin, voi hohhoijaa! Mitä varten pitää yleistää aina kaikki asiat jomman kumman sukupuolen syyksi? Onko naisten syy että heille on tarjolla vain ne huonompipalkkaiset ja raskaimmat duunit, esim. hoitotyö?? Jos saisin enemmän palkkaa siitä duunista jota teen ja jota monet miehet ei pystyis tai suostuis edes tekemään, totta helvetissä maksaisin enemmän verojakin...haloo !!!
        Ja voin kertoa, että joka kerta kun olen halunnut sitoutua niin mies ei ole, jotta toimii se niinkin päin, kuten me kaikki hyvin tiedämme. Ei suvun jatkaminen kiinnosta vaan pitää saada lentää kukasta kukkaan ja runkata vielä siinä välissä!

        Ja sitäpaitsi, tää aihe ei kunnolla kuulu edes tähän keskusteluun!

        Hyvää Juhannusta kaikille Sinkuille - olit sitten mies tai nainen!


      • tasa-arvoa
        terapia ehkä auttais! kirjoitti:

        Että naisten vikaa taas kun miehet joutuu runkkailemaan ja käymään intin, voi hohhoijaa! Mitä varten pitää yleistää aina kaikki asiat jomman kumman sukupuolen syyksi? Onko naisten syy että heille on tarjolla vain ne huonompipalkkaiset ja raskaimmat duunit, esim. hoitotyö?? Jos saisin enemmän palkkaa siitä duunista jota teen ja jota monet miehet ei pystyis tai suostuis edes tekemään, totta helvetissä maksaisin enemmän verojakin...haloo !!!
        Ja voin kertoa, että joka kerta kun olen halunnut sitoutua niin mies ei ole, jotta toimii se niinkin päin, kuten me kaikki hyvin tiedämme. Ei suvun jatkaminen kiinnosta vaan pitää saada lentää kukasta kukkaan ja runkata vielä siinä välissä!

        Ja sitäpaitsi, tää aihe ei kunnolla kuulu edes tähän keskusteluun!

        Hyvää Juhannusta kaikille Sinkuille - olit sitten mies tai nainen!

        Sen verran pakko vastata - ne raskaimmat, likaiset ja kylmissä oloissa tehtävät työt tekevät kyllä miehet tutkitusti. Jostain kumman syystä naiset eivät ole halunneet "tasa-arvoisesti" näille metalli, raksa, metsä ynm aloille näitä naiskiintiöitään kuin vain johtokuntiin, ei lainkaan perustöiden tasolle tasa-arvoa. Vähän samoin kuin asevelvollisuudessakin - ylipäällikkönä (halonen) tai puolustusministerinä (e rehn) kyllä halutaan toimia mutta edes yleistä naissiviilipalvelusta ei voi silti julkisesti ehdottaa ;)

        Mitä tulee palkkaukseen - mainitsemallasi hoitalalla kiristettiin juuri 24% maailmaennätys palkankorotus uhkailemalla keskosia ja veteraaneja.
        Suomessa myöskin on tutkitusti sama palkka, samoissa työnkuvissa sukupuolilla. Edes ns "80 Centtiä" vale ei selitä alkuunkaan sitä että naiset tekevät vain 70% kuluttamastaan veropotista valtiolle ja miehet 130% - eli suomessa voisikin sanoa että miehen euro on 50 centtiä.

        Kaiken tämän voisi juuri ja juuri ymmärtää jos emme eläisi maassa jossa naiset tehtailevat ME tason erolukemista lähes 3/4 - ja jossa historiallisesti täysin ennennäkemätön, kasvava määrä sukukypsään ikään ehtineitä (maksu) miehiä viettää jopa juhannuksensakin ilman naista.

        Hyvin maamme tilaa symbolisoi vielä lisäksi se että siltikin meillä on ilotyttöjäkin 10-20 krt vähemmän suhteutettuna asukaslukuun mitä muissa länsimaissa.

        Eli ei se ihme että suomen miehiä masentaa Jussinakin kun psykologiakin sanoo että pohjimmiltaan masennus on aina libidoenergiaan liittyvä ongelma ;)


        Hyvää Juhannusta tosiaan kaikille sinkuille - olit sitten (yhteiskunnan maksu) mies tai nainen!


      • tapetaan
        tasa-arvoa kirjoitti:

        Sen verran pakko vastata - ne raskaimmat, likaiset ja kylmissä oloissa tehtävät työt tekevät kyllä miehet tutkitusti. Jostain kumman syystä naiset eivät ole halunneet "tasa-arvoisesti" näille metalli, raksa, metsä ynm aloille näitä naiskiintiöitään kuin vain johtokuntiin, ei lainkaan perustöiden tasolle tasa-arvoa. Vähän samoin kuin asevelvollisuudessakin - ylipäällikkönä (halonen) tai puolustusministerinä (e rehn) kyllä halutaan toimia mutta edes yleistä naissiviilipalvelusta ei voi silti julkisesti ehdottaa ;)

        Mitä tulee palkkaukseen - mainitsemallasi hoitalalla kiristettiin juuri 24% maailmaennätys palkankorotus uhkailemalla keskosia ja veteraaneja.
        Suomessa myöskin on tutkitusti sama palkka, samoissa työnkuvissa sukupuolilla. Edes ns "80 Centtiä" vale ei selitä alkuunkaan sitä että naiset tekevät vain 70% kuluttamastaan veropotista valtiolle ja miehet 130% - eli suomessa voisikin sanoa että miehen euro on 50 centtiä.

        Kaiken tämän voisi juuri ja juuri ymmärtää jos emme eläisi maassa jossa naiset tehtailevat ME tason erolukemista lähes 3/4 - ja jossa historiallisesti täysin ennennäkemätön, kasvava määrä sukukypsään ikään ehtineitä (maksu) miehiä viettää jopa juhannuksensakin ilman naista.

        Hyvin maamme tilaa symbolisoi vielä lisäksi se että siltikin meillä on ilotyttöjäkin 10-20 krt vähemmän suhteutettuna asukaslukuun mitä muissa länsimaissa.

        Eli ei se ihme että suomen miehiä masentaa Jussinakin kun psykologiakin sanoo että pohjimmiltaan masennus on aina libidoenergiaan liittyvä ongelma ;)


        Hyvää Juhannusta tosiaan kaikille sinkuille - olit sitten (yhteiskunnan maksu) mies tai nainen!

        kaikki naiset Suomesta kun suomalaisilla miehillä on kerran noin paha olla.
        Voivat sit ruveta rällästämään vaikka virolaisten tai venäläisten ilotyttöjen kanssa, ne kun ei tietenkään maksumiehiä etsi - ihan puhtaasta ilosta antavat näille upeille, kamalan kohtalon vangeiksi jääneille suomalaisukoille.
        Ja toi on muuten paskapuhetta että miehet ja naiset saisi saman palkan samasta työstä, ei tod. saa!
        Ja onneksi metsäalalla oli muuten tosi paskat palkat - kun napin painaminen on niiiiin raskasta!
        Ja hei, mihin tutkimuksiin sä koko ajan viittaat - laitas faktoja pöytään sovinisti!


      • Yake
        tasa-arvoa kirjoitti:

        Sen verran pakko vastata - ne raskaimmat, likaiset ja kylmissä oloissa tehtävät työt tekevät kyllä miehet tutkitusti. Jostain kumman syystä naiset eivät ole halunneet "tasa-arvoisesti" näille metalli, raksa, metsä ynm aloille näitä naiskiintiöitään kuin vain johtokuntiin, ei lainkaan perustöiden tasolle tasa-arvoa. Vähän samoin kuin asevelvollisuudessakin - ylipäällikkönä (halonen) tai puolustusministerinä (e rehn) kyllä halutaan toimia mutta edes yleistä naissiviilipalvelusta ei voi silti julkisesti ehdottaa ;)

        Mitä tulee palkkaukseen - mainitsemallasi hoitalalla kiristettiin juuri 24% maailmaennätys palkankorotus uhkailemalla keskosia ja veteraaneja.
        Suomessa myöskin on tutkitusti sama palkka, samoissa työnkuvissa sukupuolilla. Edes ns "80 Centtiä" vale ei selitä alkuunkaan sitä että naiset tekevät vain 70% kuluttamastaan veropotista valtiolle ja miehet 130% - eli suomessa voisikin sanoa että miehen euro on 50 centtiä.

        Kaiken tämän voisi juuri ja juuri ymmärtää jos emme eläisi maassa jossa naiset tehtailevat ME tason erolukemista lähes 3/4 - ja jossa historiallisesti täysin ennennäkemätön, kasvava määrä sukukypsään ikään ehtineitä (maksu) miehiä viettää jopa juhannuksensakin ilman naista.

        Hyvin maamme tilaa symbolisoi vielä lisäksi se että siltikin meillä on ilotyttöjäkin 10-20 krt vähemmän suhteutettuna asukaslukuun mitä muissa länsimaissa.

        Eli ei se ihme että suomen miehiä masentaa Jussinakin kun psykologiakin sanoo että pohjimmiltaan masennus on aina libidoenergiaan liittyvä ongelma ;)


        Hyvää Juhannusta tosiaan kaikille sinkuille - olit sitten (yhteiskunnan maksu) mies tai nainen!

        "Hyvin maamme tilaa symbolisoi vielä lisäksi se että siltikin meillä on ilotyttöjäkin 10-20 krt vähemmän suhteutettuna asukaslukuun mitä muissa länsimaissa."

        Sulla on varmaan esittää todistekkin tästä "tiedosta"? Juhannuksenahan tunnetusti hukkuu porukkaa. Eipä varmaan kukaan pistäisi pahakseen, jos olisit yksi näistä. No mutta, jos säilyt hengissä Jussin yli, niin toivottavasti poikaystäväs panee sua perseeseen vielä ensikin viikolla.


      • kokeillut
        juhannus:( kirjoitti:

        Oma lukioaikainen kaveriporukka on vähitellen kuihtunut kokoon, kun seurusteleva ei enää jaksa muistaa kavereitaan. Kaikki juhlat vietetään nykyään pokaystävän tai sen kaveriporukan kanssa. Koska olen kaveriporukkana ainoa sinkku, olen nytkin juhannksena ilman seuraa. Ylpeys ei anna periksi, että tunkisin väkisin jonkn kaverin mukaan. Joten vaihtoehdo ovat olla yksin kotona tai lähteä sukulaisten luo mökille? Olisiko jollain jotain ideoita, mitä tehdä yksin juhannksena? Minnekään ei oikein kehtaa yksin lähteäkään ettei vaikuta todela epätoivoiselta

        ... hyvää mieluista syötävää...

        eikä alemmuus kompleksia... nyt saa luvan kanssa olla ihan itsensä kanssa... vaikkapa vaan löhötä... ilman että joku pakottaa menemään tai tekemään just jotain tai örveltää korvan vieressä...yms...


      • ....................
        Yake kirjoitti:

        "Hyvin maamme tilaa symbolisoi vielä lisäksi se että siltikin meillä on ilotyttöjäkin 10-20 krt vähemmän suhteutettuna asukaslukuun mitä muissa länsimaissa."

        Sulla on varmaan esittää todistekkin tästä "tiedosta"? Juhannuksenahan tunnetusti hukkuu porukkaa. Eipä varmaan kukaan pistäisi pahakseen, jos olisit yksi näistä. No mutta, jos säilyt hengissä Jussin yli, niin toivottavasti poikaystäväs panee sua perseeseen vielä ensikin viikolla.

        Aloituksen teesien (yksinäisyys, masis, jussi) kunniaksi vastataan vielä nopsaan kun kerran pyysit.

        Suomessa on hädin tuskin todellisuudessa muutama sata aktiivista ilotyttöä vaikka joku yrittää jotain sopertaa parista tuhannesta. Jokainen tietää tämän. Käytännössä ilotytöt puuttuvat kaduilta ja kuppiloista vain Suomesta ja Ruotsista länsimaissa.

        Espanjassa, Italiassa ja Saksassa on aika sama määrä vakituisia ilotyttöjä eli 400 000. Luvut voi vahvistaa vaikka suurlähetystöistä, niin fakta on tämä tieto.

        Suhteutettuna tämä tekee Suomeen Saksan kohdalla niin että Suomessa olisi about 20-30 000 vaki ilotyttöä ja Italian kohdalla about 50 000. Mietipä hiukan.

        Ja myös esim Parisii Moulin R kaupunkialueet ovat järkyn kokoisia - samoin kuin Amsterdamit ynm.

        Aasia, venäjää tai Lat amerikkaa ynm ei kait tarvitse edes mainita ;)

        --

        Copy kiireessä:

        http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Ulkomaisten prostituoitujen joukkovaelluksesta Saksaan ei vielämitään merkkejä/HS20060528SI1UL03d0m

        "Seksimarkkinoilla riittää Saksassa tarjontaa ilman uusia tulijoitakin. Prostituoitujen etujärjestön Hydran mukaan Saksassa työskentelee 400000 prostituoitua, joista noin puolet on ulkomaalaisia." ja toiset 400 000 siis futiskisoihin vierusmaista.

        Myös espanjan ja italian tiedot löydät surffaaamalla.

        Ps. yläpuolelle vielä. Naisten ja miesten palkka on sama samoilla aloilla. kts kirja- mies vailla tasa-arvoa

        Jusseja


      • saa olla
        krizzi kirjoitti:

        Joka vuosi itsekin tungen jonkun seuraan mutta nyt ei enää oikeen huvita. Luultavasti ihmiset haluavat joskus viettää juhlapyhät omien kavereidensa/tuttujensa kanssa ilman ulkopuolisia tunkeilijoita. Itse pysyn kotona ja kirjoitan kirjaa/kirjoja niin aika kuluu hyvin. Voisit keksiä jotain luovaa: aloita kirjoittaa tarinoita, maalaamaan tauluja tai vaikka joogaamaan. Kyllä niiden parissa aika rientää.. :D

        rauhassa luonnon helmassa. Pahinta mitä tiedän olis olla jossain hälinä paikoissa, kun siellä tulee yleensä vaikka mitä ongelmia ja häiriöitä. Ainahan voi tehdä jotain miellyttävää, kuten kirjoittaa tai vaikka maalata aina löytyy muutakin tekemistä kuin ryypätä ja rällästää.Se kun on niin tyhmää.Ja kärsikööt toiset rapuloista ym.jälkitaudeista.MUKAVOO JUHANNUSTA KAIKESTA HUOLIMATTA.


      • pappa neuvoo
        kokeillut kirjoitti:

        ... hyvää mieluista syötävää...

        eikä alemmuus kompleksia... nyt saa luvan kanssa olla ihan itsensä kanssa... vaikkapa vaan löhötä... ilman että joku pakottaa menemään tai tekemään just jotain tai örveltää korvan vieressä...yms...

        tuota samaahan se sinkun elo on läpi vuoden. Olla ihan ittensä kanssa keskenään. Eipä kukaan pakota menemään mihkän. Kun tenavillakin on jo omat menonsa, niin sinkku on entistä enempi omillaan. Joskus vain tuntuu sille, että miksiköhän ei edes tuo jussin juhla voisi olla poikkeus. No nyty tietty joku asiaa paremmin tuntematon tuumaa, että sehä on ittestä kii ollako yksin eli ei. Lähtee vain jonnekin missä tapahtuu. Ei se niin helppoa ole. Useimpiin paikkoihin kun yleensä mennään pareina ja silloin sinkku tuntee olevansa niissäkin ulkopuolinen - milteipä kummajainen. Ja voihan myös olla esimerkiksi terveydellisiä esteitä lähteä rientoihin ja tuolloin sitä tuntee entistä enemmän yksinäisyyttä. Mutta tällaisia asioitahan eivät ymmärrä ne, ketkä eivät oikeasti ole yksin / yksinäisiä.


      • monta
        sinkku ja erohelvetti kirjoitti:

        Suomi on jo vuosia sitten muuttunut sairaaksi (feministiseksi) kulttuuriksi, joka ei tule pysymään liitoksissaan montaa vuosikymmentä enää tällä (kasvavalla) arvomaailmalla - liian moni alkaa oireilemaan lukuisin eri tavoin.

        Avio/avoerot ovat yhtäkkiä räjähtäneet historiallisesti ennennäkemättömälle ME tasolle.
        Yhden ihmisten talouksien määrä on myös täydellisesti ennennäkemätön maailmanhistoriassa.
        Yhä useampi, aikuinen sukukypsä mies elää säälittävästi runkkaillen ilman naista, seksiä sekä ilman jälkipolvea - tai sitten erotettuna heistä vain maksumiehen rooliin.
        Tämä on sairasta sekä evoluutionallisesti, hormonallisesti tai psykologisesti katsottuna.

        - -

        Oikeutetusti voikin kysyä että mikä on enää YHTEISkunta - koska sen ikiaikainen peruspilari perhe ollaan hajoitettu yhtäkkiä täysin.
        Miksi tässä uudessa tilanteessa enää miesten esim pitää maksaa välikädellisesti, pakotetttuna tulonsiirtona valtion kautta (v...mäisten ja feminististen) sinkkuilevien ja eroja tehtailevien naisten elämä? ...verotulothan menee about niin että miehet tekevät niistä 2/3 osaa ja kuluttavat 1/3 - naisilla luku taas on toisinpäin?
        Entä miksi vain miesten enää tässä täysin uudessa arvokulttuurissa pitää pakotettuna mennä aseorjatöihin palkatta eroilevien, sinkkuilevien, l-koodi ynm naisten edestä (ja mahdollisesti tykinruaksi myös)?
        Missä tasa-arvo - velvollisuuksissa ja oikeuksissa ? Miksei tästä raskaasta vero ja aseorjatyö velvollisuudesta voi nyt erota kuten yhtäkkiä kaikesta muustakin?

        vuosituhatta NAINEN oli alistettuna,nyrkin ja hellan välissä joka vuosi tenavia tehden.kai ne nyt naisetkin välillä kaipaa niitä oikeuksiakin välillä.taidat vaan olla tosi katkera jollekkin ex-muijalles ja nyt sit pitää täällä leikkiä sovinistia. huvittavaa:)


      • jokke_

        Asun Turussa ja olen sinkku. Jossain lehdessä luki, että Turussa muka 40 % sinkkuja. Voiko pitää paikkaansa? Tuntuu, että juuri lomat yms..tekevät sinkun elämästä vaikean, mutta ilmeisesti ei tarvi olla yksin "ongelmansa" kanssa.


      • black11

        Asun Turussa ja olen sinkku. Jossain lehdessä luki, että Turussa muka 40 % sinkkuja. Voiko pitää paikkaansa? Tuntuu, että juuri lomat yms..tekevät sinkun elämästä vaikean, mutta ilmeisesti ei tarvi olla yksin "ongelmansa" kanssa.


      • muuten kumma
        juhannus:( kirjoitti:

        Oma lukioaikainen kaveriporukka on vähitellen kuihtunut kokoon, kun seurusteleva ei enää jaksa muistaa kavereitaan. Kaikki juhlat vietetään nykyään pokaystävän tai sen kaveriporukan kanssa. Koska olen kaveriporukkana ainoa sinkku, olen nytkin juhannksena ilman seuraa. Ylpeys ei anna periksi, että tunkisin väkisin jonkn kaverin mukaan. Joten vaihtoehdo ovat olla yksin kotona tai lähteä sukulaisten luo mökille? Olisiko jollain jotain ideoita, mitä tehdä yksin juhannksena? Minnekään ei oikein kehtaa yksin lähteäkään ettei vaikuta todela epätoivoiselta

        aina kun nainen pariutuu niin se alkaa viettämään aikaansa poikaystävänsä kaveripiirissä. Ja ne omat kaverit unohtuvat. Mutta poika ei unohda omia kavereitaan. Ja kun pyytää kylään niin vastaus on, et "en mä tiiä...pitää kysyä Pekalta/Mikolta/Timolta millo sille kävis!!! Toki saavat tulla yhdessäkin, mutta mikä on ku ei voi tulla yksin, ilman puolisoa?? Siten olisi paljon hauskempaakin.


      • sinkku jo 9v
        pappa neuvoo kirjoitti:

        tuota samaahan se sinkun elo on läpi vuoden. Olla ihan ittensä kanssa keskenään. Eipä kukaan pakota menemään mihkän. Kun tenavillakin on jo omat menonsa, niin sinkku on entistä enempi omillaan. Joskus vain tuntuu sille, että miksiköhän ei edes tuo jussin juhla voisi olla poikkeus. No nyty tietty joku asiaa paremmin tuntematon tuumaa, että sehä on ittestä kii ollako yksin eli ei. Lähtee vain jonnekin missä tapahtuu. Ei se niin helppoa ole. Useimpiin paikkoihin kun yleensä mennään pareina ja silloin sinkku tuntee olevansa niissäkin ulkopuolinen - milteipä kummajainen. Ja voihan myös olla esimerkiksi terveydellisiä esteitä lähteä rientoihin ja tuolloin sitä tuntee entistä enemmän yksinäisyyttä. Mutta tällaisia asioitahan eivät ymmärrä ne, ketkä eivät oikeasti ole yksin / yksinäisiä.

        En kyllä jaksa ymmärtää aina niitä yksinäisiä ihmisiä, jotka itkee yksinäisyyttään. Minä olin 21 vuotta vähemmän yksin juhannukset ja katsoin ja kestin sitä kännistä ja örveltävää kumppania sen sukulaisia tai sen kavereita, etc.
        Nyt ei tartte enää väkisin tehdä mitään. Voi nauttia kotona omasta rauhastaan vaikka hyvän leffan parissa ja myös ilman niitä lapsia, jotka Luojan kiitos ovat omissa riennoissaan :).
        Elämä on just niin hyvää ja miellyttävää, miksi sen itse tekee. Nauttikaa hyvät ihmiset kesästä, luonnosta ja siitä, että SAATTE valita joko yksinäisyyden tai seurassa olon. Koska ihmisen pitäisi oppia elämään ensin yksinään pystyäkseen nauttimaan täysin elämästä.
        Mutta tämähän on toki vain minun mielipiteeni.

        Hyvää Juhannusta silti ihan kaikille kanssaeläjille!


      • pappa neuvoo
        sinkku jo 9v kirjoitti:

        En kyllä jaksa ymmärtää aina niitä yksinäisiä ihmisiä, jotka itkee yksinäisyyttään. Minä olin 21 vuotta vähemmän yksin juhannukset ja katsoin ja kestin sitä kännistä ja örveltävää kumppania sen sukulaisia tai sen kavereita, etc.
        Nyt ei tartte enää väkisin tehdä mitään. Voi nauttia kotona omasta rauhastaan vaikka hyvän leffan parissa ja myös ilman niitä lapsia, jotka Luojan kiitos ovat omissa riennoissaan :).
        Elämä on just niin hyvää ja miellyttävää, miksi sen itse tekee. Nauttikaa hyvät ihmiset kesästä, luonnosta ja siitä, että SAATTE valita joko yksinäisyyden tai seurassa olon. Koska ihmisen pitäisi oppia elämään ensin yksinään pystyäkseen nauttimaan täysin elämästä.
        Mutta tämähän on toki vain minun mielipiteeni.

        Hyvää Juhannusta silti ihan kaikille kanssaeläjille!

        No minä en örvellä kännisä. Edes juhannuksena ( enkä ole edes ollut kännisä erinäisiin vuosiin). Enkä itke yksinäisyyttäni. Mutta ymmärrän niitä sinkkuja, ketkä eivät tahtoisi olla yksin ainakan juhannuksena. Ymmärrän heitä siksi, että olen itsekin yksin. Olen myös menettänyt terveyteni ilman omaa syytäni, joten en pääse juhannusrientoihin, vaikka ehkä tahtoisinkin. Vaikuttaa sille, että sinä et ymmärtänyt edes sitä, mitä edellisessä viestissäni kerroin. Siis sitä, että useimmat meistä sinkuista ( tuo sinkku on muuten mielestäni outo nimitys vapaalle ja yksin elävälle ihmiselle, sillä se on vanhakantainen sana ja alunperin tarkoittaa sian kinkkua) saavat "nauttia" omasta rauhastaan läpi vuoden tahtoivatpa sitä eli eivät. ja useimmat heistä tahtoisivat viettää edes juhannuksensa toisten seurasa, mutta valitettavasti heidät ikään kuin "unohdetaan" kutsua mukaan, tahikka mukana ollessaan he saavat kokea olevansa niitä ylimääräisiä ja jopa "säälistä" mukaan pyydettyjä.

        Tiedän, että hieman kärjistän tätä asiaa. Mutta uskonpa, että monikin tahtomattaan yksin oleva tuntee tämän ongelman olevan näin, kuten sen tässä kuvailin.


      • Totinen torvensoittaja
        .................... kirjoitti:

        Aloituksen teesien (yksinäisyys, masis, jussi) kunniaksi vastataan vielä nopsaan kun kerran pyysit.

        Suomessa on hädin tuskin todellisuudessa muutama sata aktiivista ilotyttöä vaikka joku yrittää jotain sopertaa parista tuhannesta. Jokainen tietää tämän. Käytännössä ilotytöt puuttuvat kaduilta ja kuppiloista vain Suomesta ja Ruotsista länsimaissa.

        Espanjassa, Italiassa ja Saksassa on aika sama määrä vakituisia ilotyttöjä eli 400 000. Luvut voi vahvistaa vaikka suurlähetystöistä, niin fakta on tämä tieto.

        Suhteutettuna tämä tekee Suomeen Saksan kohdalla niin että Suomessa olisi about 20-30 000 vaki ilotyttöä ja Italian kohdalla about 50 000. Mietipä hiukan.

        Ja myös esim Parisii Moulin R kaupunkialueet ovat järkyn kokoisia - samoin kuin Amsterdamit ynm.

        Aasia, venäjää tai Lat amerikkaa ynm ei kait tarvitse edes mainita ;)

        --

        Copy kiireessä:

        http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Ulkomaisten prostituoitujen joukkovaelluksesta Saksaan ei vielämitään merkkejä/HS20060528SI1UL03d0m

        "Seksimarkkinoilla riittää Saksassa tarjontaa ilman uusia tulijoitakin. Prostituoitujen etujärjestön Hydran mukaan Saksassa työskentelee 400000 prostituoitua, joista noin puolet on ulkomaalaisia." ja toiset 400 000 siis futiskisoihin vierusmaista.

        Myös espanjan ja italian tiedot löydät surffaaamalla.

        Ps. yläpuolelle vielä. Naisten ja miesten palkka on sama samoilla aloilla. kts kirja- mies vailla tasa-arvoa

        Jusseja

        Just joo, vai pitäisi Suomessa olla enemmän huoria... Eli kaipailet enemmän ihmiskauppaa, naisiin kohdistuvaa väkivaltaa ja sukupuolitauteja. Jos nyt suoraan sanotaan niin ajatus on sekä helvetin iljettävä että sairas. Itse olen sinkkumies, mutta olen vakaasti sitä mieltä että prostituutio pitää kitkeä kokonaan yhteiskunnasta. Jo pelkästään sen vuoksi että se itsessään on väärin, ja kun vaakakuppiin laitetaan lieveilmiöt, niin jokainen kengännumeroa isommalla ÄO:lla varustettu näkee mitä tarkoitan. Kylmä tosiasia on, että jokainen mies ei aina voi saada pesää. Sitä(kin) varten meillä on kaksi kättä, jos ymmärrät mitä tarkoitan. Seksinpuutteeseen ei kuole, eikä seksi ole ihmisoikeus. Minusta ajatuskin seksin ostamisesta on niin alentava, että jos en ilmaiseksi saa niin olen ilman. Ei se maailma kuitenkaan pillun ympärillä pyöri, vaikka niin moni luulee.

        Hyvät juhannukset kaikille!


      • mitään ei ole pakko...
        sinkku jo 9v kirjoitti:

        En kyllä jaksa ymmärtää aina niitä yksinäisiä ihmisiä, jotka itkee yksinäisyyttään. Minä olin 21 vuotta vähemmän yksin juhannukset ja katsoin ja kestin sitä kännistä ja örveltävää kumppania sen sukulaisia tai sen kavereita, etc.
        Nyt ei tartte enää väkisin tehdä mitään. Voi nauttia kotona omasta rauhastaan vaikka hyvän leffan parissa ja myös ilman niitä lapsia, jotka Luojan kiitos ovat omissa riennoissaan :).
        Elämä on just niin hyvää ja miellyttävää, miksi sen itse tekee. Nauttikaa hyvät ihmiset kesästä, luonnosta ja siitä, että SAATTE valita joko yksinäisyyden tai seurassa olon. Koska ihmisen pitäisi oppia elämään ensin yksinään pystyäkseen nauttimaan täysin elämästä.
        Mutta tämähän on toki vain minun mielipiteeni.

        Hyvää Juhannusta silti ihan kaikille kanssaeläjille!

        ..olla yksin tai kaksin tai kolmin,jos ei halua,ja jos taas haluaa olla yksin tai kaksin tai kolmin,niin sitten on.Turhaa narinaa ja marinaa,kun ei ole tuon vakavammasta asiasta kyse,kun juhannuksen vietosta...voi pyhä yksinkertaisuus.Ja asiahan muuttui tässä ketjussa taas jälleen kerran feminismiin ja huoriin ja kaikkeen muuhun,paitsi pääasiaan.On se vallan mahotonta,ettei tästäkään osata keskustella asiana,vaan vedetään kaikki mahdollinen ja mahdoton "kakka-puhe"mukaan.....huh:) tulipahan sanottua ja näin...mutta kuitenkin oikein mukavaa Juhannusta yksin,kaksin tai porukassa oleville ja toivotaan mukavaa säätäkin,ettei tarvi ainakaan sadetta katsella:)...J.K. maristaan oikeista asioista,eikä joutavanpäiväisistä:)))


      • sinkku jo 9v
        pappa neuvoo kirjoitti:

        No minä en örvellä kännisä. Edes juhannuksena ( enkä ole edes ollut kännisä erinäisiin vuosiin). Enkä itke yksinäisyyttäni. Mutta ymmärrän niitä sinkkuja, ketkä eivät tahtoisi olla yksin ainakan juhannuksena. Ymmärrän heitä siksi, että olen itsekin yksin. Olen myös menettänyt terveyteni ilman omaa syytäni, joten en pääse juhannusrientoihin, vaikka ehkä tahtoisinkin. Vaikuttaa sille, että sinä et ymmärtänyt edes sitä, mitä edellisessä viestissäni kerroin. Siis sitä, että useimmat meistä sinkuista ( tuo sinkku on muuten mielestäni outo nimitys vapaalle ja yksin elävälle ihmiselle, sillä se on vanhakantainen sana ja alunperin tarkoittaa sian kinkkua) saavat "nauttia" omasta rauhastaan läpi vuoden tahtoivatpa sitä eli eivät. ja useimmat heistä tahtoisivat viettää edes juhannuksensa toisten seurasa, mutta valitettavasti heidät ikään kuin "unohdetaan" kutsua mukaan, tahikka mukana ollessaan he saavat kokea olevansa niitä ylimääräisiä ja jopa "säälistä" mukaan pyydettyjä.

        Tiedän, että hieman kärjistän tätä asiaa. Mutta uskonpa, että monikin tahtomattaan yksin oleva tuntee tämän ongelman olevan näin, kuten sen tässä kuvailin.

        Kyllä minä ymmärsin, olen sisälukutaitoinen. Mutta en vaan jaksa ymmärtää sitä kitinää yksinäisyydestä. Se on asennekysymys, niinkuin kaikki muukin.

        Olen monta juhannusta viettänyt sinkkuna niitten 'pariutuneitten' kavereittenkin kanssa, ilman tunnetta, että olen tunkeilija tai säälistä pyydetty, tai että esim. ystävätär pelkää minun yrittävän napata hänen miestään.
        Jos ei ole ystäviä, niin on syytä katsoa peiliin ja tehdä vähän itsetutkistelua. Ei kenenkään onni ja hyvä olo voi riippua toisista ihmisistä, tai sen ei ainakaan pitäisi mennä niin. Toiset on vaan sellaisia ressukoita, ettei niillä ole hyvä olla, ellei ole aina joku 'viihdyttämässä'.

        Täällä missä minä nyt asun, ei ole koko ongelmaa, kun täällä ei edes juhannusta vietetä... joten se siitä.

        Viettäkää te siellä Suomessa lokoisat jussit, joko yksin tai porukoissa. Ja yrittäkää hyvät ihmiset opetella nauttimaan elämästä. Täällä ollaan vaan kerran, eikä sitä aikaa kannata tuhlata turhaan sureksimiseen =)


      • .
        juhannus:( kirjoitti:

        Oma lukioaikainen kaveriporukka on vähitellen kuihtunut kokoon, kun seurusteleva ei enää jaksa muistaa kavereitaan. Kaikki juhlat vietetään nykyään pokaystävän tai sen kaveriporukan kanssa. Koska olen kaveriporukkana ainoa sinkku, olen nytkin juhannksena ilman seuraa. Ylpeys ei anna periksi, että tunkisin väkisin jonkn kaverin mukaan. Joten vaihtoehdo ovat olla yksin kotona tai lähteä sukulaisten luo mökille? Olisiko jollain jotain ideoita, mitä tehdä yksin juhannksena? Minnekään ei oikein kehtaa yksin lähteäkään ettei vaikuta todela epätoivoiselta

        minun mielestäni hyvä juhannus olisi esim silleen että paistaa jtn lettuja ja ostaa muutenki kaikkee sipsiä ja karkkia ja vaikka limsaa (ei aina känniin tarvi päästä.. ja säälittävää kännätä yksin..) sitten vuokraa leffoja, vaikka vaa jotai iha hömppä elokuvia joissa ei oo mitää järkee tai sit kattoo jotai omia vanhoja elokuvia jota ei oo kattonu pitkää aikaa. ja jos nyt sattuiski oleen satamatta.. ni vois vaikka grillata kaikkee hyvää. minulle ainakin tollane kävis vaikka vielä perheen kanssa vietän juhannusta mökillä. ja tuollain me varmaa tehdään tänäki juhannuksena. se on vähä niinku perinne. :)


      • nyt lässytä!!!
        muuten kumma kirjoitti:

        aina kun nainen pariutuu niin se alkaa viettämään aikaansa poikaystävänsä kaveripiirissä. Ja ne omat kaverit unohtuvat. Mutta poika ei unohda omia kavereitaan. Ja kun pyytää kylään niin vastaus on, et "en mä tiiä...pitää kysyä Pekalta/Mikolta/Timolta millo sille kävis!!! Toki saavat tulla yhdessäkin, mutta mikä on ku ei voi tulla yksin, ilman puolisoa?? Siten olisi paljon hauskempaakin.

        Taitaa mennä just eikä melkein toisten päin tuo asia!


      • vain, mutta
        pappa neuvoo kirjoitti:

        No minä en örvellä kännisä. Edes juhannuksena ( enkä ole edes ollut kännisä erinäisiin vuosiin). Enkä itke yksinäisyyttäni. Mutta ymmärrän niitä sinkkuja, ketkä eivät tahtoisi olla yksin ainakan juhannuksena. Ymmärrän heitä siksi, että olen itsekin yksin. Olen myös menettänyt terveyteni ilman omaa syytäni, joten en pääse juhannusrientoihin, vaikka ehkä tahtoisinkin. Vaikuttaa sille, että sinä et ymmärtänyt edes sitä, mitä edellisessä viestissäni kerroin. Siis sitä, että useimmat meistä sinkuista ( tuo sinkku on muuten mielestäni outo nimitys vapaalle ja yksin elävälle ihmiselle, sillä se on vanhakantainen sana ja alunperin tarkoittaa sian kinkkua) saavat "nauttia" omasta rauhastaan läpi vuoden tahtoivatpa sitä eli eivät. ja useimmat heistä tahtoisivat viettää edes juhannuksensa toisten seurasa, mutta valitettavasti heidät ikään kuin "unohdetaan" kutsua mukaan, tahikka mukana ollessaan he saavat kokea olevansa niitä ylimääräisiä ja jopa "säälistä" mukaan pyydettyjä.

        Tiedän, että hieman kärjistän tätä asiaa. Mutta uskonpa, että monikin tahtomattaan yksin oleva tuntee tämän ongelman olevan näin, kuten sen tässä kuvailin.

        sinkku tulee eng. sanasta single. Että se siitä kinkusta!


      • älä sää
        sinkku ja erohelvetti kirjoitti:

        Suomi on jo vuosia sitten muuttunut sairaaksi (feministiseksi) kulttuuriksi, joka ei tule pysymään liitoksissaan montaa vuosikymmentä enää tällä (kasvavalla) arvomaailmalla - liian moni alkaa oireilemaan lukuisin eri tavoin.

        Avio/avoerot ovat yhtäkkiä räjähtäneet historiallisesti ennennäkemättömälle ME tasolle.
        Yhden ihmisten talouksien määrä on myös täydellisesti ennennäkemätön maailmanhistoriassa.
        Yhä useampi, aikuinen sukukypsä mies elää säälittävästi runkkaillen ilman naista, seksiä sekä ilman jälkipolvea - tai sitten erotettuna heistä vain maksumiehen rooliin.
        Tämä on sairasta sekä evoluutionallisesti, hormonallisesti tai psykologisesti katsottuna.

        - -

        Oikeutetusti voikin kysyä että mikä on enää YHTEISkunta - koska sen ikiaikainen peruspilari perhe ollaan hajoitettu yhtäkkiä täysin.
        Miksi tässä uudessa tilanteessa enää miesten esim pitää maksaa välikädellisesti, pakotetttuna tulonsiirtona valtion kautta (v...mäisten ja feminististen) sinkkuilevien ja eroja tehtailevien naisten elämä? ...verotulothan menee about niin että miehet tekevät niistä 2/3 osaa ja kuluttavat 1/3 - naisilla luku taas on toisinpäin?
        Entä miksi vain miesten enää tässä täysin uudessa arvokulttuurissa pitää pakotettuna mennä aseorjatöihin palkatta eroilevien, sinkkuilevien, l-koodi ynm naisten edestä (ja mahdollisesti tykinruaksi myös)?
        Missä tasa-arvo - velvollisuuksissa ja oikeuksissa ? Miksei tästä raskaasta vero ja aseorjatyö velvollisuudesta voi nyt erota kuten yhtäkkiä kaikesta muustakin?

        lässytä! Meil sovittiin et lapsi asuu isänsä kanssa, enkä valita yhtään elareista. !!!!!!!


      • Jokunen*
        sinkku jo 9v kirjoitti:

        Kyllä minä ymmärsin, olen sisälukutaitoinen. Mutta en vaan jaksa ymmärtää sitä kitinää yksinäisyydestä. Se on asennekysymys, niinkuin kaikki muukin.

        Olen monta juhannusta viettänyt sinkkuna niitten 'pariutuneitten' kavereittenkin kanssa, ilman tunnetta, että olen tunkeilija tai säälistä pyydetty, tai että esim. ystävätär pelkää minun yrittävän napata hänen miestään.
        Jos ei ole ystäviä, niin on syytä katsoa peiliin ja tehdä vähän itsetutkistelua. Ei kenenkään onni ja hyvä olo voi riippua toisista ihmisistä, tai sen ei ainakaan pitäisi mennä niin. Toiset on vaan sellaisia ressukoita, ettei niillä ole hyvä olla, ellei ole aina joku 'viihdyttämässä'.

        Täällä missä minä nyt asun, ei ole koko ongelmaa, kun täällä ei edes juhannusta vietetä... joten se siitä.

        Viettäkää te siellä Suomessa lokoisat jussit, joko yksin tai porukoissa. Ja yrittäkää hyvät ihmiset opetella nauttimaan elämästä. Täällä ollaan vaan kerran, eikä sitä aikaa kannata tuhlata turhaan sureksimiseen =)

        Ei, sinä luit, muttet todella ymmärtänyt. Pakko puttua tähän keskusteluun nyt, koska te ihmiset joilla todella on niitä ihmisiä ympärillä, ette todella vain ymmärrä.

        Terveen ihmisen määritelmään kuuluu jo pelkästään psykologian mukaan, että mielestä pidetään sosiaalisilla kontakteilla, mielekkäällä työllä ja rentouttavalla vapaa-ajalla huolta, samalla tavalla kuin fyysisestä olemuksesta pidetään liikkumalla ja syömällä terveellistä ravintoa huolta. Siis kehon ja mielen terveyttä. Mikäli jokin osa-alue näistä puuttuu, seuraa aivan varmasti mielenterveysongelmia. On täysin eriasia valita yksinäisyys kuin olla yksin tahtomattaan.

        Todella kammottavaa, että yksinäiselle ihmiselle mennään vielä sanomaan että "olisi itsetutkiskelun paikka". Huomaa, että olet jostain tiiviimmästä yhteisöstä, kenties pikkukaupungista tai maalaiskunnasta, etkä todella tiedä "sosiaalisesti kontaktittoman" ihmisen elämästä mitään. Aikamme kummallisin ilmiö on, että asutaan isoissa kaupungeissa, mutta yksinäisyys on valtavan suurta. Saatat kulkea tosiaan useita vuosia ilman, että puhut kenellekään töiden ulkopuolella, töissäkin puhe rajoittuu työasioihin ja satunnaisiin "hei/moi/miten vkl meni", mutta todellisuudessa ketään ei aidosti kiinnosta.

        Aikanaan oli moukkamaista, että käännettiin selkä sille joka rinkiin pyrki mukaan, nyt se on normaalia käytöstä, koska oma napa on tärkein napa ja niin edelleen? Ihmisillä, joilla on jo näitä rinkejä, ts. normaaleja sosiaalisia kontakteja edes parin ihmisen verran, eivät helposti hyväksi uusia ihmisiä mukaan, koska he eivät ymmärrä juuri miten yksinäinen joku voi olla ja ajattelevat, että kyllä silläkin varmaan kavereita on tai kyllä se löytää jonkun porukan.

        Ihmiset saattavat olla jopa niin yksinäisiä, että vaihtavat rakastamaansa alaa, että saisivat sosiaalisia kontakteja. Ihmisen onni ja hyvä olo, niin surullista kuin se onkin, ihan aikuisten oikeasti riippuu toisista ihmisistä, eli niistä mielekkäistä sosiaalisista kontakteita, että tuntee kuuluvansa yhteisöön. Siinä vaiheessa kun pudotaan yhteisön ulkopuolelle, ihmisellä ei ole paljoa enää hävittävää ja tulee näitä koulusurmia. Kun kukaan "ei välitä" minusta, miksi minä välittäisin kenestäkään? Suomessa vain on tapana niellä juuri kaltaistesi ääliöiden takia nämä asiat ja yleensä tarttua aseeseen tai puukkoon ja kohdistaa viha itseensä. Nykyiset nuoret häpeävät yhä vähemmän, mennään idolsiin ja halutaan kuuluisaksi. Myös kynnys kohdistaa viha näihin ihmisiin joita "ei kiinnosta", laskee.

        "Toiset on vaan sellaisia ressukoita, ettei niillä ole hyvä olla, ellei ole aina joku 'viihdyttämässä'." Kyse ei ole siitä, että pitäisi olla koko ajan joku viihdyttämässä. Sinä saatat olla katkera siitä, että jouduit viihdyttämään muita. Tästä kommentista pohjimmiltaan näkee, ettet todellakaan tiedä mistä puhut. Nämä juhannus-yksinäiset tyytyisivät siihen yhteen iltaan, että edes yhtenä iltana vuodessa joku istuisi heidän kanssaan lasilliselle tai pelaamaan seurapeliä ja oikeasti kysyisi, että miltä sinusta tuntuu, miten sinulla on sujunut, mitä elämässäsi on tapahtunut jne.

        Pistetään sinun kaltaisesi ihmiset vankilan eristysselliin pariksi vuodeksi, ja näytetään ikkunasta miten elämä valuu ohitsesi. Kahden vuoden päästä joku tulee kysymään, maistuisiko kupponen teetä ja pieni juttutuokio. Väittäisinpä, että asenteessasi olisi tapahtunut radikaali muutos.

        Ps. Täällä ollaan tosiaan vain kerran. Se aika olisi ihana käyttää niihin kokemuksiin, jotka voi myös jakaa jonkun ihmisen kanssa. Jaettu ilo on kaksinkertainen ilo ja jaettu suru on puolet surusta....


      • siripiri48"
        sinkku jo 9v kirjoitti:

        En kyllä jaksa ymmärtää aina niitä yksinäisiä ihmisiä, jotka itkee yksinäisyyttään. Minä olin 21 vuotta vähemmän yksin juhannukset ja katsoin ja kestin sitä kännistä ja örveltävää kumppania sen sukulaisia tai sen kavereita, etc.
        Nyt ei tartte enää väkisin tehdä mitään. Voi nauttia kotona omasta rauhastaan vaikka hyvän leffan parissa ja myös ilman niitä lapsia, jotka Luojan kiitos ovat omissa riennoissaan :).
        Elämä on just niin hyvää ja miellyttävää, miksi sen itse tekee. Nauttikaa hyvät ihmiset kesästä, luonnosta ja siitä, että SAATTE valita joko yksinäisyyden tai seurassa olon. Koska ihmisen pitäisi oppia elämään ensin yksinään pystyäkseen nauttimaan täysin elämästä.
        Mutta tämähän on toki vain minun mielipiteeni.

        Hyvää Juhannusta silti ihan kaikille kanssaeläjille!

        ok itse olen viettänyt 11v juhlapyhät itsekseni ilman traumoja en ole siihen pakoitettu vaan olet oikeassa kun on käynyt perhehelvetin läpi niin ah " nyt on ihanaa kun saa olla itsenäinen ,tokia ystäviä pitää olla ,,,,mutta itsensä kanssa toimeen tulevia, huonossa liitossa voi tuntea itsensä tosi yksinäiseksi,kiun yksin yksinään :)Hyvää ja turvallista juhannusta niin yksineläjille kuin liitossa oleville.


      • olen minä
        kokeillut kirjoitti:

        ... hyvää mieluista syötävää...

        eikä alemmuus kompleksia... nyt saa luvan kanssa olla ihan itsensä kanssa... vaikkapa vaan löhötä... ilman että joku pakottaa menemään tai tekemään just jotain tai örveltää korvan vieressä...yms...

        Kui ottaa stressiä siitä, mitä pitää tai ei pidä juhannuksena tehdä? Tekee vaan samoja juttuja ku vapaalla muutenki! Ja jos on jotain pientä kivaa luvassa, niin ottaa sen sitä vastaan. Jos ei ole mitään juttua kehitteillä, niin lungisti vaan, tapahtumia tulee kyllä jokaiselle jossakin vaiheessa! oikeastaan se on vaan ihmisen mielikuvituksesta kiinni, miten hauskaa ja jännää elämässä voi olla.


      • Totisempi soittaja :D
        Totinen torvensoittaja kirjoitti:

        Just joo, vai pitäisi Suomessa olla enemmän huoria... Eli kaipailet enemmän ihmiskauppaa, naisiin kohdistuvaa väkivaltaa ja sukupuolitauteja. Jos nyt suoraan sanotaan niin ajatus on sekä helvetin iljettävä että sairas. Itse olen sinkkumies, mutta olen vakaasti sitä mieltä että prostituutio pitää kitkeä kokonaan yhteiskunnasta. Jo pelkästään sen vuoksi että se itsessään on väärin, ja kun vaakakuppiin laitetaan lieveilmiöt, niin jokainen kengännumeroa isommalla ÄO:lla varustettu näkee mitä tarkoitan. Kylmä tosiasia on, että jokainen mies ei aina voi saada pesää. Sitä(kin) varten meillä on kaksi kättä, jos ymmärrät mitä tarkoitan. Seksinpuutteeseen ei kuole, eikä seksi ole ihmisoikeus. Minusta ajatuskin seksin ostamisesta on niin alentava, että jos en ilmaiseksi saa niin olen ilman. Ei se maailma kuitenkaan pillun ympärillä pyöri, vaikka niin moni luulee.

        Hyvät juhannukset kaikille!

        Eiköhän tässä tarkoitettu kuitenkin sitä kuinka hyvin suomessa on että niitä ilolintuja ei löydy miltään kujilta vaikka hakemalla hakisi. Vaikka kukapa niitä nyt hakisikaan. Olet kyllä oikeassa siinä että ei niitä tarvitakaan senkään vertaa mitä niitä mahtanee löytyä suomesta. Iljettävimpiä "töitä" maailmassa mitä voi löytää.


      • tähän..
        sinkku jo 9v kirjoitti:

        En kyllä jaksa ymmärtää aina niitä yksinäisiä ihmisiä, jotka itkee yksinäisyyttään. Minä olin 21 vuotta vähemmän yksin juhannukset ja katsoin ja kestin sitä kännistä ja örveltävää kumppania sen sukulaisia tai sen kavereita, etc.
        Nyt ei tartte enää väkisin tehdä mitään. Voi nauttia kotona omasta rauhastaan vaikka hyvän leffan parissa ja myös ilman niitä lapsia, jotka Luojan kiitos ovat omissa riennoissaan :).
        Elämä on just niin hyvää ja miellyttävää, miksi sen itse tekee. Nauttikaa hyvät ihmiset kesästä, luonnosta ja siitä, että SAATTE valita joko yksinäisyyden tai seurassa olon. Koska ihmisen pitäisi oppia elämään ensin yksinään pystyäkseen nauttimaan täysin elämästä.
        Mutta tämähän on toki vain minun mielipiteeni.

        Hyvää Juhannusta silti ihan kaikille kanssaeläjille!

        minusta nyt oli teillä kahdella ihan eri asioista kysymys, sinulla ja tuolla "pappa neuvoo" nimimerkillä.

        Se pappa tuntui olevan oikeasti yksinäinen, eli ei ole seuraa, vaikka tahtoisi. Ei normaali arkenakaan. Ja tätä vissiin jatkunut jo vuosia.

        Sinusta taas sai käsityksen, että olet aikanasi saanut yliannostuksen "sosiaalista" elämää juhlien vietoissa. Ja arkisin sinulla on myös sosiaalista elämää.
        Nyt sitten olet vain juhlapyhät ihan mielelläsi yksikseen, vapaasta tahdosta. Ja mikäs siinä, ihan ymmärrettävää, jos muutoin elämässä on hälinää ja hässäkkää.

        Mutta mietipä jos yksinäisyyttäsi jatkuisi vaikka 10 vuotta, eikä olisi ystäviäkään. Alkaisit sinäkin varmasti ajatella, että olisi se kiva edes juhannuksena olla porukassa.


      • riss
        terapia ehkä auttais! kirjoitti:

        Että naisten vikaa taas kun miehet joutuu runkkailemaan ja käymään intin, voi hohhoijaa! Mitä varten pitää yleistää aina kaikki asiat jomman kumman sukupuolen syyksi? Onko naisten syy että heille on tarjolla vain ne huonompipalkkaiset ja raskaimmat duunit, esim. hoitotyö?? Jos saisin enemmän palkkaa siitä duunista jota teen ja jota monet miehet ei pystyis tai suostuis edes tekemään, totta helvetissä maksaisin enemmän verojakin...haloo !!!
        Ja voin kertoa, että joka kerta kun olen halunnut sitoutua niin mies ei ole, jotta toimii se niinkin päin, kuten me kaikki hyvin tiedämme. Ei suvun jatkaminen kiinnosta vaan pitää saada lentää kukasta kukkaan ja runkata vielä siinä välissä!

        Ja sitäpaitsi, tää aihe ei kunnolla kuulu edes tähän keskusteluun!

        Hyvää Juhannusta kaikille Sinkuille - olit sitten mies tai nainen!

        Tuota olisko se ihan noin että kaikki miehet haluais olla sitoutumatta?Ehkä se ei ole vaan "natsannut" kummallatkaan puolelta.Itse olin YK-joukoissa kun Elisabeth Rehniltä tuli mahtikäsky että Naisetkin pääsee armeijaan.Hieno juttu,äänestin muuten Lisbettiä pressan vaaleissakin mutta silloin aika ei ollut vielä "kypsä".Hyvää Jussia vaan kaikille tasapuolisesti!


      • sinkku jo 9v
        Jokunen* kirjoitti:

        Ei, sinä luit, muttet todella ymmärtänyt. Pakko puttua tähän keskusteluun nyt, koska te ihmiset joilla todella on niitä ihmisiä ympärillä, ette todella vain ymmärrä.

        Terveen ihmisen määritelmään kuuluu jo pelkästään psykologian mukaan, että mielestä pidetään sosiaalisilla kontakteilla, mielekkäällä työllä ja rentouttavalla vapaa-ajalla huolta, samalla tavalla kuin fyysisestä olemuksesta pidetään liikkumalla ja syömällä terveellistä ravintoa huolta. Siis kehon ja mielen terveyttä. Mikäli jokin osa-alue näistä puuttuu, seuraa aivan varmasti mielenterveysongelmia. On täysin eriasia valita yksinäisyys kuin olla yksin tahtomattaan.

        Todella kammottavaa, että yksinäiselle ihmiselle mennään vielä sanomaan että "olisi itsetutkiskelun paikka". Huomaa, että olet jostain tiiviimmästä yhteisöstä, kenties pikkukaupungista tai maalaiskunnasta, etkä todella tiedä "sosiaalisesti kontaktittoman" ihmisen elämästä mitään. Aikamme kummallisin ilmiö on, että asutaan isoissa kaupungeissa, mutta yksinäisyys on valtavan suurta. Saatat kulkea tosiaan useita vuosia ilman, että puhut kenellekään töiden ulkopuolella, töissäkin puhe rajoittuu työasioihin ja satunnaisiin "hei/moi/miten vkl meni", mutta todellisuudessa ketään ei aidosti kiinnosta.

        Aikanaan oli moukkamaista, että käännettiin selkä sille joka rinkiin pyrki mukaan, nyt se on normaalia käytöstä, koska oma napa on tärkein napa ja niin edelleen? Ihmisillä, joilla on jo näitä rinkejä, ts. normaaleja sosiaalisia kontakteja edes parin ihmisen verran, eivät helposti hyväksi uusia ihmisiä mukaan, koska he eivät ymmärrä juuri miten yksinäinen joku voi olla ja ajattelevat, että kyllä silläkin varmaan kavereita on tai kyllä se löytää jonkun porukan.

        Ihmiset saattavat olla jopa niin yksinäisiä, että vaihtavat rakastamaansa alaa, että saisivat sosiaalisia kontakteja. Ihmisen onni ja hyvä olo, niin surullista kuin se onkin, ihan aikuisten oikeasti riippuu toisista ihmisistä, eli niistä mielekkäistä sosiaalisista kontakteita, että tuntee kuuluvansa yhteisöön. Siinä vaiheessa kun pudotaan yhteisön ulkopuolelle, ihmisellä ei ole paljoa enää hävittävää ja tulee näitä koulusurmia. Kun kukaan "ei välitä" minusta, miksi minä välittäisin kenestäkään? Suomessa vain on tapana niellä juuri kaltaistesi ääliöiden takia nämä asiat ja yleensä tarttua aseeseen tai puukkoon ja kohdistaa viha itseensä. Nykyiset nuoret häpeävät yhä vähemmän, mennään idolsiin ja halutaan kuuluisaksi. Myös kynnys kohdistaa viha näihin ihmisiin joita "ei kiinnosta", laskee.

        "Toiset on vaan sellaisia ressukoita, ettei niillä ole hyvä olla, ellei ole aina joku 'viihdyttämässä'." Kyse ei ole siitä, että pitäisi olla koko ajan joku viihdyttämässä. Sinä saatat olla katkera siitä, että jouduit viihdyttämään muita. Tästä kommentista pohjimmiltaan näkee, ettet todellakaan tiedä mistä puhut. Nämä juhannus-yksinäiset tyytyisivät siihen yhteen iltaan, että edes yhtenä iltana vuodessa joku istuisi heidän kanssaan lasilliselle tai pelaamaan seurapeliä ja oikeasti kysyisi, että miltä sinusta tuntuu, miten sinulla on sujunut, mitä elämässäsi on tapahtunut jne.

        Pistetään sinun kaltaisesi ihmiset vankilan eristysselliin pariksi vuodeksi, ja näytetään ikkunasta miten elämä valuu ohitsesi. Kahden vuoden päästä joku tulee kysymään, maistuisiko kupponen teetä ja pieni juttutuokio. Väittäisinpä, että asenteessasi olisi tapahtunut radikaali muutos.

        Ps. Täällä ollaan tosiaan vain kerran. Se aika olisi ihana käyttää niihin kokemuksiin, jotka voi myös jakaa jonkun ihmisen kanssa. Jaettu ilo on kaksinkertainen ilo ja jaettu suru on puolet surusta....

        Elämä on valintoja täynnä. Lähimain ainoa asia, jota emme voi valita, on omat vanhempamme.

        Ihminen on niin oman onnensa kuin onnettomuutensakin seppä ja yksinäinen voi olla isossa kaveriporukassakin, jos niikseen tulee.

        Jotenkin tuntuu, että tästä juhannusasiastakin sukeutui taas kerran elämää suurempi keskustelu. No, onhan meillä sinkuilla (kinkuilla) juhannuksena edes yksi ilo: tämä suomi24 =)))

        Joten iloisaa juhannusta edelleenkin kaikille!


      • ...,....

        Meillä on parikin isoa mökillistä.. niin seurustelevia, kun sinkkujakin..
        Sun kaverit on vaan sitten perseestä...


      • sinkku jo 9v kirjoitti:

        En kyllä jaksa ymmärtää aina niitä yksinäisiä ihmisiä, jotka itkee yksinäisyyttään. Minä olin 21 vuotta vähemmän yksin juhannukset ja katsoin ja kestin sitä kännistä ja örveltävää kumppania sen sukulaisia tai sen kavereita, etc.
        Nyt ei tartte enää väkisin tehdä mitään. Voi nauttia kotona omasta rauhastaan vaikka hyvän leffan parissa ja myös ilman niitä lapsia, jotka Luojan kiitos ovat omissa riennoissaan :).
        Elämä on just niin hyvää ja miellyttävää, miksi sen itse tekee. Nauttikaa hyvät ihmiset kesästä, luonnosta ja siitä, että SAATTE valita joko yksinäisyyden tai seurassa olon. Koska ihmisen pitäisi oppia elämään ensin yksinään pystyäkseen nauttimaan täysin elämästä.
        Mutta tämähän on toki vain minun mielipiteeni.

        Hyvää Juhannusta silti ihan kaikille kanssaeläjille!

        Itse olen vasta 22-v ja juuri sinkkuuntunut. Olen elämänvaiheessa, jossa mietiskelen elämänteitä: Perhe? Kumppani? Ikisinkku nautiskelija? Elämän nauttija? Mitä noista todella haluan lyhyelle elämälleni?

        Olen kaatumassa nuoruuden nauttimiseen, kuin seurustelukumppanilla nuoruuden pilaamiseen. Ennen kaikkea nautiskelen omista asioista ja juituista joita teen. :)

        Viimeaikoina valmistumisen jälkeen, kaikki tutut kaverit ovat kaikonneet. Syytä en tiedä. Yksin jälleen, mutta se ei lannista minua :).

        Vietän jussin kotikunnan puskanjuures perukass paikallisia kaloja kiusaten :).


      • yksi saman kokenut
        Jokunen* kirjoitti:

        Ei, sinä luit, muttet todella ymmärtänyt. Pakko puttua tähän keskusteluun nyt, koska te ihmiset joilla todella on niitä ihmisiä ympärillä, ette todella vain ymmärrä.

        Terveen ihmisen määritelmään kuuluu jo pelkästään psykologian mukaan, että mielestä pidetään sosiaalisilla kontakteilla, mielekkäällä työllä ja rentouttavalla vapaa-ajalla huolta, samalla tavalla kuin fyysisestä olemuksesta pidetään liikkumalla ja syömällä terveellistä ravintoa huolta. Siis kehon ja mielen terveyttä. Mikäli jokin osa-alue näistä puuttuu, seuraa aivan varmasti mielenterveysongelmia. On täysin eriasia valita yksinäisyys kuin olla yksin tahtomattaan.

        Todella kammottavaa, että yksinäiselle ihmiselle mennään vielä sanomaan että "olisi itsetutkiskelun paikka". Huomaa, että olet jostain tiiviimmästä yhteisöstä, kenties pikkukaupungista tai maalaiskunnasta, etkä todella tiedä "sosiaalisesti kontaktittoman" ihmisen elämästä mitään. Aikamme kummallisin ilmiö on, että asutaan isoissa kaupungeissa, mutta yksinäisyys on valtavan suurta. Saatat kulkea tosiaan useita vuosia ilman, että puhut kenellekään töiden ulkopuolella, töissäkin puhe rajoittuu työasioihin ja satunnaisiin "hei/moi/miten vkl meni", mutta todellisuudessa ketään ei aidosti kiinnosta.

        Aikanaan oli moukkamaista, että käännettiin selkä sille joka rinkiin pyrki mukaan, nyt se on normaalia käytöstä, koska oma napa on tärkein napa ja niin edelleen? Ihmisillä, joilla on jo näitä rinkejä, ts. normaaleja sosiaalisia kontakteja edes parin ihmisen verran, eivät helposti hyväksi uusia ihmisiä mukaan, koska he eivät ymmärrä juuri miten yksinäinen joku voi olla ja ajattelevat, että kyllä silläkin varmaan kavereita on tai kyllä se löytää jonkun porukan.

        Ihmiset saattavat olla jopa niin yksinäisiä, että vaihtavat rakastamaansa alaa, että saisivat sosiaalisia kontakteja. Ihmisen onni ja hyvä olo, niin surullista kuin se onkin, ihan aikuisten oikeasti riippuu toisista ihmisistä, eli niistä mielekkäistä sosiaalisista kontakteita, että tuntee kuuluvansa yhteisöön. Siinä vaiheessa kun pudotaan yhteisön ulkopuolelle, ihmisellä ei ole paljoa enää hävittävää ja tulee näitä koulusurmia. Kun kukaan "ei välitä" minusta, miksi minä välittäisin kenestäkään? Suomessa vain on tapana niellä juuri kaltaistesi ääliöiden takia nämä asiat ja yleensä tarttua aseeseen tai puukkoon ja kohdistaa viha itseensä. Nykyiset nuoret häpeävät yhä vähemmän, mennään idolsiin ja halutaan kuuluisaksi. Myös kynnys kohdistaa viha näihin ihmisiin joita "ei kiinnosta", laskee.

        "Toiset on vaan sellaisia ressukoita, ettei niillä ole hyvä olla, ellei ole aina joku 'viihdyttämässä'." Kyse ei ole siitä, että pitäisi olla koko ajan joku viihdyttämässä. Sinä saatat olla katkera siitä, että jouduit viihdyttämään muita. Tästä kommentista pohjimmiltaan näkee, ettet todellakaan tiedä mistä puhut. Nämä juhannus-yksinäiset tyytyisivät siihen yhteen iltaan, että edes yhtenä iltana vuodessa joku istuisi heidän kanssaan lasilliselle tai pelaamaan seurapeliä ja oikeasti kysyisi, että miltä sinusta tuntuu, miten sinulla on sujunut, mitä elämässäsi on tapahtunut jne.

        Pistetään sinun kaltaisesi ihmiset vankilan eristysselliin pariksi vuodeksi, ja näytetään ikkunasta miten elämä valuu ohitsesi. Kahden vuoden päästä joku tulee kysymään, maistuisiko kupponen teetä ja pieni juttutuokio. Väittäisinpä, että asenteessasi olisi tapahtunut radikaali muutos.

        Ps. Täällä ollaan tosiaan vain kerran. Se aika olisi ihana käyttää niihin kokemuksiin, jotka voi myös jakaa jonkun ihmisen kanssa. Jaettu ilo on kaksinkertainen ilo ja jaettu suru on puolet surusta....

        Olipa hyvä kirjoutus sinulta ! Kiitos siitä ! :) Olisinpa voinut lukea tuon kirjoituksesi paljon aikaisemmin. Kerrankin on joku, joka oikeasti ymmärtää mitä se on kun on yksin. Ei vaan tiettynä päivänä vaan monena päivänä vuodesta. Luulen, että varsinkin tämä sinun kirjoittamasi lämmitti alottajan mieltä. Ehkä sinäkin olet kokenut sen mitä minä, monet muut, aloittaja on kokenut.

        Monet eivät tainneet ymmärtää oikeesti, mitä aloittaja tarkoitti. Tuntui niin kipeältä vieläkin, kun luin tuota kirjoitustasi. Kipeältä muistaa ne ajat, muistaa se tuska mitä monet ei ymmärrä. Muistan varmaan aina vaikka oma elämän tilanne on muuttunut. En koskaan halua niitä aikoja edes unohtaa.

        Viime juhannuksena vielä yksin, ei ollut mitään suunnitelmia juhannukseksi. Tuntui samalta kuin aloittajastakin, niin kipeältäkin kun ihmiset kyselivät juhannus suunnitelmista eikä niitä ollut. Ennen sitä niin pelkäs kaikkia isompia juhlapyhiä, odotti vain että menisivät äkkiä ohitse. Tulisi normaali arki taas eikä tarvisi elää niitä pitkiä, tyhjältä tuntuvia päiviä.

        Tämän vuoden juhannuksena en ole enää yksin, kultainen rengas kiiltelee sormessa. Silti vieläkin, tuntuu ettei osaa nauttia ja kovin paljoa odota juhannusta tai muitakaan pyhiä, pitempiä vapaita. Muistaa vielä liian hyvin sen, minkälaista oli ennen. Sen, että niitä ihmisiä on vieläkin jotka kokevat samalla tavoin kuin itsekin silloin. Että jossain vieläkin on joku, joka ei yksin haluais olla. Joku joka haluais olla samalla lailla kuin itsekin, muiden joukossa.


      • ssinkku
        terapia ehkä auttais! kirjoitti:

        Että naisten vikaa taas kun miehet joutuu runkkailemaan ja käymään intin, voi hohhoijaa! Mitä varten pitää yleistää aina kaikki asiat jomman kumman sukupuolen syyksi? Onko naisten syy että heille on tarjolla vain ne huonompipalkkaiset ja raskaimmat duunit, esim. hoitotyö?? Jos saisin enemmän palkkaa siitä duunista jota teen ja jota monet miehet ei pystyis tai suostuis edes tekemään, totta helvetissä maksaisin enemmän verojakin...haloo !!!
        Ja voin kertoa, että joka kerta kun olen halunnut sitoutua niin mies ei ole, jotta toimii se niinkin päin, kuten me kaikki hyvin tiedämme. Ei suvun jatkaminen kiinnosta vaan pitää saada lentää kukasta kukkaan ja runkata vielä siinä välissä!

        Ja sitäpaitsi, tää aihe ei kunnolla kuulu edes tähän keskusteluun!

        Hyvää Juhannusta kaikille Sinkuille - olit sitten mies tai nainen!

        Runkkaahan ne naisetkin...ja parisuhteessakin :D vai eikö ;)


      • lähde liikkeelle
        pappa neuvoo kirjoitti:

        tuota samaahan se sinkun elo on läpi vuoden. Olla ihan ittensä kanssa keskenään. Eipä kukaan pakota menemään mihkän. Kun tenavillakin on jo omat menonsa, niin sinkku on entistä enempi omillaan. Joskus vain tuntuu sille, että miksiköhän ei edes tuo jussin juhla voisi olla poikkeus. No nyty tietty joku asiaa paremmin tuntematon tuumaa, että sehä on ittestä kii ollako yksin eli ei. Lähtee vain jonnekin missä tapahtuu. Ei se niin helppoa ole. Useimpiin paikkoihin kun yleensä mennään pareina ja silloin sinkku tuntee olevansa niissäkin ulkopuolinen - milteipä kummajainen. Ja voihan myös olla esimerkiksi terveydellisiä esteitä lähteä rientoihin ja tuolloin sitä tuntee entistä enemmän yksinäisyyttä. Mutta tällaisia asioitahan eivät ymmärrä ne, ketkä eivät oikeasti ole yksin / yksinäisiä.

        No mitäs kökötät katto netistä joku ´kiva Juhannusjuhla ja lähde sinne niitä on nimittäin sellasiakin míssä ei viina ja ryyppääminen oo itse tarkotus vaan mukava yhdessä olo. Siälä voit sáada ihan jopa úusia ystäviä tulevaisuuden varalle.


      • mukavaa
        . kirjoitti:

        minun mielestäni hyvä juhannus olisi esim silleen että paistaa jtn lettuja ja ostaa muutenki kaikkee sipsiä ja karkkia ja vaikka limsaa (ei aina känniin tarvi päästä.. ja säälittävää kännätä yksin..) sitten vuokraa leffoja, vaikka vaa jotai iha hömppä elokuvia joissa ei oo mitää järkee tai sit kattoo jotai omia vanhoja elokuvia jota ei oo kattonu pitkää aikaa. ja jos nyt sattuiski oleen satamatta.. ni vois vaikka grillata kaikkee hyvää. minulle ainakin tollane kävis vaikka vielä perheen kanssa vietän juhannusta mökillä. ja tuollain me varmaa tehdään tänäki juhannuksena. se on vähä niinku perinne. :)

        Mä en kyllä jaksas istuu sísällä koko kaunista suvipäivää. Asun maalla ja mulla on selkee visio hyppään pyörän selkään ja lähden katteleen kaunista luontoo


      • ainakaan juhannuksena
        tasa-arvoa kirjoitti:

        Sen verran pakko vastata - ne raskaimmat, likaiset ja kylmissä oloissa tehtävät työt tekevät kyllä miehet tutkitusti. Jostain kumman syystä naiset eivät ole halunneet "tasa-arvoisesti" näille metalli, raksa, metsä ynm aloille näitä naiskiintiöitään kuin vain johtokuntiin, ei lainkaan perustöiden tasolle tasa-arvoa. Vähän samoin kuin asevelvollisuudessakin - ylipäällikkönä (halonen) tai puolustusministerinä (e rehn) kyllä halutaan toimia mutta edes yleistä naissiviilipalvelusta ei voi silti julkisesti ehdottaa ;)

        Mitä tulee palkkaukseen - mainitsemallasi hoitalalla kiristettiin juuri 24% maailmaennätys palkankorotus uhkailemalla keskosia ja veteraaneja.
        Suomessa myöskin on tutkitusti sama palkka, samoissa työnkuvissa sukupuolilla. Edes ns "80 Centtiä" vale ei selitä alkuunkaan sitä että naiset tekevät vain 70% kuluttamastaan veropotista valtiolle ja miehet 130% - eli suomessa voisikin sanoa että miehen euro on 50 centtiä.

        Kaiken tämän voisi juuri ja juuri ymmärtää jos emme eläisi maassa jossa naiset tehtailevat ME tason erolukemista lähes 3/4 - ja jossa historiallisesti täysin ennennäkemätön, kasvava määrä sukukypsään ikään ehtineitä (maksu) miehiä viettää jopa juhannuksensakin ilman naista.

        Hyvin maamme tilaa symbolisoi vielä lisäksi se että siltikin meillä on ilotyttöjäkin 10-20 krt vähemmän suhteutettuna asukaslukuun mitä muissa länsimaissa.

        Eli ei se ihme että suomen miehiä masentaa Jussinakin kun psykologiakin sanoo että pohjimmiltaan masennus on aina libidoenergiaan liittyvä ongelma ;)


        Hyvää Juhannusta tosiaan kaikille sinkuille - olit sitten (yhteiskunnan maksu) mies tai nainen!

        (Niin ja tasa-arvon nimissä pitäs varmaan miestenkin pitäs synnyttää vähintää kolme lasta míeheen ja sitä ennen kantaa niitä mahassaa yhdeksän kuukautta ja synnytyksen jälkeen vielä imettää ja vaihtaa vaipat yms.)
        Tosin en kyllä tiedä miten tämä liittyi juhannuksen viettoon?!
        Nauttikaa nyt juhannuksesta olitte sitten naituja tai naimattomia, miehiä tai naisia ja viälä selvin päín jos osaatte olla järkeviä aikuisia ihmisiä!!!


      • juhannuksen viettoon
        ssinkku kirjoitti:

        Runkkaahan ne naisetkin...ja parisuhteessakin :D vai eikö ;)

        Mitenkä toi liittyy juhannukseen syntyykö Suomessa lapsia vain maaliskuussa vai


      • niin...
        mitään ei ole pakko... kirjoitti:

        ..olla yksin tai kaksin tai kolmin,jos ei halua,ja jos taas haluaa olla yksin tai kaksin tai kolmin,niin sitten on.Turhaa narinaa ja marinaa,kun ei ole tuon vakavammasta asiasta kyse,kun juhannuksen vietosta...voi pyhä yksinkertaisuus.Ja asiahan muuttui tässä ketjussa taas jälleen kerran feminismiin ja huoriin ja kaikkeen muuhun,paitsi pääasiaan.On se vallan mahotonta,ettei tästäkään osata keskustella asiana,vaan vedetään kaikki mahdollinen ja mahdoton "kakka-puhe"mukaan.....huh:) tulipahan sanottua ja näin...mutta kuitenkin oikein mukavaa Juhannusta yksin,kaksin tai porukassa oleville ja toivotaan mukavaa säätäkin,ettei tarvi ainakaan sadetta katsella:)...J.K. maristaan oikeista asioista,eikä joutavanpäiväisistä:)))

        Nautitaan kesästä eikä aina marista. Musta tuntuu ettei tää kansa osaa muuta kun marista; ja ainoot ilot on viina ja runkku.
        Kun suomessa on talvi ja pimeää niin kaikki narisee siitä ja kun on kesä ja valoisaa niin siitäkin täytyy keksiä joku valittamisen aihe.


      • tiedä
        tähän.. kirjoitti:

        minusta nyt oli teillä kahdella ihan eri asioista kysymys, sinulla ja tuolla "pappa neuvoo" nimimerkillä.

        Se pappa tuntui olevan oikeasti yksinäinen, eli ei ole seuraa, vaikka tahtoisi. Ei normaali arkenakaan. Ja tätä vissiin jatkunut jo vuosia.

        Sinusta taas sai käsityksen, että olet aikanasi saanut yliannostuksen "sosiaalista" elämää juhlien vietoissa. Ja arkisin sinulla on myös sosiaalista elämää.
        Nyt sitten olet vain juhlapyhät ihan mielelläsi yksikseen, vapaasta tahdosta. Ja mikäs siinä, ihan ymmärrettävää, jos muutoin elämässä on hälinää ja hässäkkää.

        Mutta mietipä jos yksinäisyyttäsi jatkuisi vaikka 10 vuotta, eikä olisi ystäviäkään. Alkaisit sinäkin varmasti ajatella, että olisi se kiva edes juhannuksena olla porukassa.

        Oon kolmekymppinen sinkku ja mulla ei ennen oo ollu ketään kavereita ainakaan kahteenkymmeneen vuoteen ennen kun viime kesänä tulin uskoon et silleen. En halua tällä patistaa enkä jeesustella, se on kunkin asia mihin uskoo tai uskooko mihinkään. Myös se kun muutin Hämeestä EPeelle autto asiaa paljon jo ennen sitä


      • ei ihan mummo vielä
        pappa neuvoo kirjoitti:

        tuota samaahan se sinkun elo on läpi vuoden. Olla ihan ittensä kanssa keskenään. Eipä kukaan pakota menemään mihkän. Kun tenavillakin on jo omat menonsa, niin sinkku on entistä enempi omillaan. Joskus vain tuntuu sille, että miksiköhän ei edes tuo jussin juhla voisi olla poikkeus. No nyty tietty joku asiaa paremmin tuntematon tuumaa, että sehä on ittestä kii ollako yksin eli ei. Lähtee vain jonnekin missä tapahtuu. Ei se niin helppoa ole. Useimpiin paikkoihin kun yleensä mennään pareina ja silloin sinkku tuntee olevansa niissäkin ulkopuolinen - milteipä kummajainen. Ja voihan myös olla esimerkiksi terveydellisiä esteitä lähteä rientoihin ja tuolloin sitä tuntee entistä enemmän yksinäisyyttä. Mutta tällaisia asioitahan eivät ymmärrä ne, ketkä eivät oikeasti ole yksin / yksinäisiä.

        Olen kanssasi täysin samaa mieltä, "olla itsensä kanssa keskenään". Oon varmaan ns. ikisinkku. Ystäviä toki löytyy, mutta lähes kaikki perheellisiä. Kutsuttu on Jussia viettämään, mutta edellä joku totesi kaikkien olevan pareja tai perheelllisiä, niin ei oikein tunnu luontevalta tunkea joukkoon. Yksin aion tämän juhannuksen viettää kaupungissa koirani kanssa, jossei muuta tekemistä niin koiran kanssa ulos kävelemään. Eipä muuta, kun toivotaan että muilla on mukavammat jussit. Eli ei muuta kun hyvää Juhannusta kaikille, kukin tavallaan.


      • Kolmekymppinen sinkku
        KeijuN8605 kirjoitti:

        Itse olen vasta 22-v ja juuri sinkkuuntunut. Olen elämänvaiheessa, jossa mietiskelen elämänteitä: Perhe? Kumppani? Ikisinkku nautiskelija? Elämän nauttija? Mitä noista todella haluan lyhyelle elämälleni?

        Olen kaatumassa nuoruuden nauttimiseen, kuin seurustelukumppanilla nuoruuden pilaamiseen. Ennen kaikkea nautiskelen omista asioista ja juituista joita teen. :)

        Viimeaikoina valmistumisen jälkeen, kaikki tutut kaverit ovat kaikonneet. Syytä en tiedä. Yksin jälleen, mutta se ei lannista minua :).

        Vietän jussin kotikunnan puskanjuures perukass paikallisia kaloja kiusaten :).

        Sain jo nuorena huonon kuvan miehistä ja eikä mulla hirveesti ollu likkakavereitakaan ja myöhemmin ilmeni se miksi olin mieluummin yksin kuin ikäisteni kanssa tunsin olevani erilainen enkä edes halunnut olla muiden kanssa (fyysinen kehitys oli jäänyt kesken). ja kun olin jo tottunut oleen yksin en enää oikein tiennyt kuinka pääsisin muiden seuraan vaikka tahtoisin joten olin itsekseni. Joten onko tämä nyt oman tahdon valinta vai olosuhteiden pakosta sen mieluummin päättäköön joku muu.


      • akka
        Yake kirjoitti:

        "Hyvin maamme tilaa symbolisoi vielä lisäksi se että siltikin meillä on ilotyttöjäkin 10-20 krt vähemmän suhteutettuna asukaslukuun mitä muissa länsimaissa."

        Sulla on varmaan esittää todistekkin tästä "tiedosta"? Juhannuksenahan tunnetusti hukkuu porukkaa. Eipä varmaan kukaan pistäisi pahakseen, jos olisit yksi näistä. No mutta, jos säilyt hengissä Jussin yli, niin toivottavasti poikaystäväs panee sua perseeseen vielä ensikin viikolla.

        Miehet ne sinne veden varaan ennemmin joutuu kun naiset Ja sinä paskiainen joutaisit sen listan kärkeen


      • pappa neuvoo
        Jokunen* kirjoitti:

        Ei, sinä luit, muttet todella ymmärtänyt. Pakko puttua tähän keskusteluun nyt, koska te ihmiset joilla todella on niitä ihmisiä ympärillä, ette todella vain ymmärrä.

        Terveen ihmisen määritelmään kuuluu jo pelkästään psykologian mukaan, että mielestä pidetään sosiaalisilla kontakteilla, mielekkäällä työllä ja rentouttavalla vapaa-ajalla huolta, samalla tavalla kuin fyysisestä olemuksesta pidetään liikkumalla ja syömällä terveellistä ravintoa huolta. Siis kehon ja mielen terveyttä. Mikäli jokin osa-alue näistä puuttuu, seuraa aivan varmasti mielenterveysongelmia. On täysin eriasia valita yksinäisyys kuin olla yksin tahtomattaan.

        Todella kammottavaa, että yksinäiselle ihmiselle mennään vielä sanomaan että "olisi itsetutkiskelun paikka". Huomaa, että olet jostain tiiviimmästä yhteisöstä, kenties pikkukaupungista tai maalaiskunnasta, etkä todella tiedä "sosiaalisesti kontaktittoman" ihmisen elämästä mitään. Aikamme kummallisin ilmiö on, että asutaan isoissa kaupungeissa, mutta yksinäisyys on valtavan suurta. Saatat kulkea tosiaan useita vuosia ilman, että puhut kenellekään töiden ulkopuolella, töissäkin puhe rajoittuu työasioihin ja satunnaisiin "hei/moi/miten vkl meni", mutta todellisuudessa ketään ei aidosti kiinnosta.

        Aikanaan oli moukkamaista, että käännettiin selkä sille joka rinkiin pyrki mukaan, nyt se on normaalia käytöstä, koska oma napa on tärkein napa ja niin edelleen? Ihmisillä, joilla on jo näitä rinkejä, ts. normaaleja sosiaalisia kontakteja edes parin ihmisen verran, eivät helposti hyväksi uusia ihmisiä mukaan, koska he eivät ymmärrä juuri miten yksinäinen joku voi olla ja ajattelevat, että kyllä silläkin varmaan kavereita on tai kyllä se löytää jonkun porukan.

        Ihmiset saattavat olla jopa niin yksinäisiä, että vaihtavat rakastamaansa alaa, että saisivat sosiaalisia kontakteja. Ihmisen onni ja hyvä olo, niin surullista kuin se onkin, ihan aikuisten oikeasti riippuu toisista ihmisistä, eli niistä mielekkäistä sosiaalisista kontakteita, että tuntee kuuluvansa yhteisöön. Siinä vaiheessa kun pudotaan yhteisön ulkopuolelle, ihmisellä ei ole paljoa enää hävittävää ja tulee näitä koulusurmia. Kun kukaan "ei välitä" minusta, miksi minä välittäisin kenestäkään? Suomessa vain on tapana niellä juuri kaltaistesi ääliöiden takia nämä asiat ja yleensä tarttua aseeseen tai puukkoon ja kohdistaa viha itseensä. Nykyiset nuoret häpeävät yhä vähemmän, mennään idolsiin ja halutaan kuuluisaksi. Myös kynnys kohdistaa viha näihin ihmisiin joita "ei kiinnosta", laskee.

        "Toiset on vaan sellaisia ressukoita, ettei niillä ole hyvä olla, ellei ole aina joku 'viihdyttämässä'." Kyse ei ole siitä, että pitäisi olla koko ajan joku viihdyttämässä. Sinä saatat olla katkera siitä, että jouduit viihdyttämään muita. Tästä kommentista pohjimmiltaan näkee, ettet todellakaan tiedä mistä puhut. Nämä juhannus-yksinäiset tyytyisivät siihen yhteen iltaan, että edes yhtenä iltana vuodessa joku istuisi heidän kanssaan lasilliselle tai pelaamaan seurapeliä ja oikeasti kysyisi, että miltä sinusta tuntuu, miten sinulla on sujunut, mitä elämässäsi on tapahtunut jne.

        Pistetään sinun kaltaisesi ihmiset vankilan eristysselliin pariksi vuodeksi, ja näytetään ikkunasta miten elämä valuu ohitsesi. Kahden vuoden päästä joku tulee kysymään, maistuisiko kupponen teetä ja pieni juttutuokio. Väittäisinpä, että asenteessasi olisi tapahtunut radikaali muutos.

        Ps. Täällä ollaan tosiaan vain kerran. Se aika olisi ihana käyttää niihin kokemuksiin, jotka voi myös jakaa jonkun ihmisen kanssa. Jaettu ilo on kaksinkertainen ilo ja jaettu suru on puolet surusta....

        Kiitos kirjoituksestasi. Huomasin, että sinä sekä luit, että ymmärsit lukemasi. ilman, että minun tarvitsi vääntää mallia piikkilangasta.

        Hyvää juhannusta Sinule


      • pappa neuvoo
        yksi saman kokenut kirjoitti:

        Olipa hyvä kirjoutus sinulta ! Kiitos siitä ! :) Olisinpa voinut lukea tuon kirjoituksesi paljon aikaisemmin. Kerrankin on joku, joka oikeasti ymmärtää mitä se on kun on yksin. Ei vaan tiettynä päivänä vaan monena päivänä vuodesta. Luulen, että varsinkin tämä sinun kirjoittamasi lämmitti alottajan mieltä. Ehkä sinäkin olet kokenut sen mitä minä, monet muut, aloittaja on kokenut.

        Monet eivät tainneet ymmärtää oikeesti, mitä aloittaja tarkoitti. Tuntui niin kipeältä vieläkin, kun luin tuota kirjoitustasi. Kipeältä muistaa ne ajat, muistaa se tuska mitä monet ei ymmärrä. Muistan varmaan aina vaikka oma elämän tilanne on muuttunut. En koskaan halua niitä aikoja edes unohtaa.

        Viime juhannuksena vielä yksin, ei ollut mitään suunnitelmia juhannukseksi. Tuntui samalta kuin aloittajastakin, niin kipeältäkin kun ihmiset kyselivät juhannus suunnitelmista eikä niitä ollut. Ennen sitä niin pelkäs kaikkia isompia juhlapyhiä, odotti vain että menisivät äkkiä ohitse. Tulisi normaali arki taas eikä tarvisi elää niitä pitkiä, tyhjältä tuntuvia päiviä.

        Tämän vuoden juhannuksena en ole enää yksin, kultainen rengas kiiltelee sormessa. Silti vieläkin, tuntuu ettei osaa nauttia ja kovin paljoa odota juhannusta tai muitakaan pyhiä, pitempiä vapaita. Muistaa vielä liian hyvin sen, minkälaista oli ennen. Sen, että niitä ihmisiä on vieläkin jotka kokevat samalla tavoin kuin itsekin silloin. Että jossain vieläkin on joku, joka ei yksin haluais olla. Joku joka haluais olla samalla lailla kuin itsekin, muiden joukossa.

        tavallaan harmittaa, että alunperin lähdin mukaan tähän keskusteluun lainkaan. Mitä pidemmälle se etenee, sen kipeämmälle alkaa tuntumaan. Luulin, että en moisesta olisi moksiskaan enää omalla kohdalla, sillä olenhan uusiopoikamiehenä jo yhdeksättä vuotta. Alunperin halusin vain aloittajalle kertoa, että ymmärrän hänen tuskansa / turhautumisensa mutta sitten tuli mieleen, että olisi todellakin mukavaa josko edes yhtenä iltana tahikka viikonloppuna olisi joku kenen kanssa jakaa kesän "juhlahetki". Saada olla jonkun kainalossa. Lähellä. Olisi joku kuka välittää. En ole katkera enempää kuin valittajakaan. Jumpikaan ei hyödytä. Mutta kun luin, että se on minun oma valinta, että olen yksin niin se kuohautti sappea. Jos minulla olisi tallella vielä normaali terveys, että voisin lähteä jonnekin edes juhannuksena niin hätäkös tässä olisi. Mutta näin ollen se tuo kesän tärkein juhla(kin) menee neljän seinän sisällä. Keskenäni.

        Ps. hyvä kirjoitus sinulakin. Hyvää juhannusta


      • yksi saman kokenut
        pappa neuvoo kirjoitti:

        tavallaan harmittaa, että alunperin lähdin mukaan tähän keskusteluun lainkaan. Mitä pidemmälle se etenee, sen kipeämmälle alkaa tuntumaan. Luulin, että en moisesta olisi moksiskaan enää omalla kohdalla, sillä olenhan uusiopoikamiehenä jo yhdeksättä vuotta. Alunperin halusin vain aloittajalle kertoa, että ymmärrän hänen tuskansa / turhautumisensa mutta sitten tuli mieleen, että olisi todellakin mukavaa josko edes yhtenä iltana tahikka viikonloppuna olisi joku kenen kanssa jakaa kesän "juhlahetki". Saada olla jonkun kainalossa. Lähellä. Olisi joku kuka välittää. En ole katkera enempää kuin valittajakaan. Jumpikaan ei hyödytä. Mutta kun luin, että se on minun oma valinta, että olen yksin niin se kuohautti sappea. Jos minulla olisi tallella vielä normaali terveys, että voisin lähteä jonnekin edes juhannuksena niin hätäkös tässä olisi. Mutta näin ollen se tuo kesän tärkein juhla(kin) menee neljän seinän sisällä. Keskenäni.

        Ps. hyvä kirjoitus sinulakin. Hyvää juhannusta

        Jokunen taitaa tietää oikeasti mitä se todella on, kun on yksin. Tämmöisiä Jokusia tarvittaisiin useampikin, jotka ymmärtää Pappaa ja muitakin, jotka siinä elämän tilanteessa ovat. Jos näin vois sanoa. Jokusella oli niin hyvä juttu, että melkeen hämmästyin kun sitä viime yönä luin. Sitä, että miten joku voikaan kirjoittaa nuin hyvin, kirjoittaa justiin niin kuin se omalla kohdallakin oli.

        Pappa: Ehkä se menee vielä ohitte, nämä jutut sai vaan miettimään uudestaan sitä omaa yksinäisyyttä, yksin olemista. Omia juttuja, jotka kipeältä tuntuu. Ehkä sen kuuluukin mennä niin, tulla aikoja jolloin tuntuu kipeeltä. Ja sillon, kun sen aika on, suree ja miettii, itkeekin jos siltä tuntuu jotta sekin olo voi joskus muuttua toiseksi, paremmaksi.

        Minä ainakin koitin, unohtaa ja painaa sitä tuskaa, yksin olemista jonnekkin syvälle missä ei niin kipeältä tuntuis. Koitin olla miettimättä et missä muut ihmiset kenties ovat juuri nyt ihmisten seurassa, sellaisten ihmisten seurassa jotka ovat heille tärkeitä. Toissa juhannuksena välillä unohdinkin, välillä muistin. Itkin, kun siltä tuntui. Annoin kyynelten tulla ja sen surun pois, mitä koin yksin ollessani. Se helpotti eikä se juhannuskaan niin pahalta tuntunu mitä etukäteen pelkäsin.

        Toiselle ihmiselle on niin helppoa sanoa, että se on oma valinta kun ei tiedä koko asiasta mitään. Ei ole sitä samaa kokenyt. Miksi lyödä lyötyä, kun toinen muutenkin jo makaa maassa..


      • ymmärrys
        yksi saman kokenut kirjoitti:

        Olipa hyvä kirjoutus sinulta ! Kiitos siitä ! :) Olisinpa voinut lukea tuon kirjoituksesi paljon aikaisemmin. Kerrankin on joku, joka oikeasti ymmärtää mitä se on kun on yksin. Ei vaan tiettynä päivänä vaan monena päivänä vuodesta. Luulen, että varsinkin tämä sinun kirjoittamasi lämmitti alottajan mieltä. Ehkä sinäkin olet kokenut sen mitä minä, monet muut, aloittaja on kokenut.

        Monet eivät tainneet ymmärtää oikeesti, mitä aloittaja tarkoitti. Tuntui niin kipeältä vieläkin, kun luin tuota kirjoitustasi. Kipeältä muistaa ne ajat, muistaa se tuska mitä monet ei ymmärrä. Muistan varmaan aina vaikka oma elämän tilanne on muuttunut. En koskaan halua niitä aikoja edes unohtaa.

        Viime juhannuksena vielä yksin, ei ollut mitään suunnitelmia juhannukseksi. Tuntui samalta kuin aloittajastakin, niin kipeältäkin kun ihmiset kyselivät juhannus suunnitelmista eikä niitä ollut. Ennen sitä niin pelkäs kaikkia isompia juhlapyhiä, odotti vain että menisivät äkkiä ohitse. Tulisi normaali arki taas eikä tarvisi elää niitä pitkiä, tyhjältä tuntuvia päiviä.

        Tämän vuoden juhannuksena en ole enää yksin, kultainen rengas kiiltelee sormessa. Silti vieläkin, tuntuu ettei osaa nauttia ja kovin paljoa odota juhannusta tai muitakaan pyhiä, pitempiä vapaita. Muistaa vielä liian hyvin sen, minkälaista oli ennen. Sen, että niitä ihmisiä on vieläkin jotka kokevat samalla tavoin kuin itsekin silloin. Että jossain vieläkin on joku, joka ei yksin haluais olla. Joku joka haluais olla samalla lailla kuin itsekin, muiden joukossa.

        joku muukin tuntee yksinäisyyden tuskan...yksinäisyys on myös yksinhuoltajan osa. olen kyllä yrittänyt kutsua juhannusseuraa, vuokrata mökkejä, kutsunut itse itseni kylään...silti nytkin itku kurkussa mietin parin seuraavan päivän ohjelmaa. tänä vuonna kun rahaa ja voimia on vähän, en tiedä mihin menisimme. kotona en halua olla.
        olen keksinyt hyväksi vaihtoehdoksi yleiset leirintäalueet.lapsilla ainakin on seuraa ja eivät opi yksinäisyyteen. pääsemme telttapaikan hinnalla saunaan, uimaan ja grillaamaan. seura on satunnaista, mutta joskus itsekin saa mukavan juttutuokion jonkun kanssa.
        jostain syystä tämä juhannus on nykyään kaikista inhottavin aika. ehkä siihen liittyy niin monta loukkaantumisen kokemusta. minulle on mm. naurettu päin naamaa kun olen kysynyt kimppamökille seuraa, siskolla olimme yhden juhannuksen jonka jälkeen ilmoitettiin että emme ole jatkossa tervetulleita jne. emme ole huonoja vieraita, tuomme omat eväät ja teemme osamme töistä. mutta yksi erittäin huono puoli minussa on..en nimittäin juo, en paria olutta enempää. mutta tylsäksi ei pääse silti haukkumaan.

        ihmisillä on ne samat juhannuksenviettopaikat olleet jopa vuosikymmeniä! sanoisin myös että nämä pelkäävät muuttaa kuvioita..jäädä yksin tai tehdä muuta. itse en enää ehdottele kenellekään mitään. ja jos kutsua ei kuulu niin ei ole tervetullut.

        mutta tosiaan katselisitte ihmiset ympärillenne ja olisitte suvaitsevaisia.jonakin päivänä voitte jäädä yksin tekin!


      • pappa neuvoo
        yksi saman kokenut kirjoitti:

        Jokunen taitaa tietää oikeasti mitä se todella on, kun on yksin. Tämmöisiä Jokusia tarvittaisiin useampikin, jotka ymmärtää Pappaa ja muitakin, jotka siinä elämän tilanteessa ovat. Jos näin vois sanoa. Jokusella oli niin hyvä juttu, että melkeen hämmästyin kun sitä viime yönä luin. Sitä, että miten joku voikaan kirjoittaa nuin hyvin, kirjoittaa justiin niin kuin se omalla kohdallakin oli.

        Pappa: Ehkä se menee vielä ohitte, nämä jutut sai vaan miettimään uudestaan sitä omaa yksinäisyyttä, yksin olemista. Omia juttuja, jotka kipeältä tuntuu. Ehkä sen kuuluukin mennä niin, tulla aikoja jolloin tuntuu kipeeltä. Ja sillon, kun sen aika on, suree ja miettii, itkeekin jos siltä tuntuu jotta sekin olo voi joskus muuttua toiseksi, paremmaksi.

        Minä ainakin koitin, unohtaa ja painaa sitä tuskaa, yksin olemista jonnekkin syvälle missä ei niin kipeältä tuntuis. Koitin olla miettimättä et missä muut ihmiset kenties ovat juuri nyt ihmisten seurassa, sellaisten ihmisten seurassa jotka ovat heille tärkeitä. Toissa juhannuksena välillä unohdinkin, välillä muistin. Itkin, kun siltä tuntui. Annoin kyynelten tulla ja sen surun pois, mitä koin yksin ollessani. Se helpotti eikä se juhannuskaan niin pahalta tuntunu mitä etukäteen pelkäsin.

        Toiselle ihmiselle on niin helppoa sanoa, että se on oma valinta kun ei tiedä koko asiasta mitään. Ei ole sitä samaa kokenyt. Miksi lyödä lyötyä, kun toinen muutenkin jo makaa maassa..

        kiitos, kirjoitit kauniisti.

        Hyvää Juhannusta


      • pappa neuvoo
        ymmärrys kirjoitti:

        joku muukin tuntee yksinäisyyden tuskan...yksinäisyys on myös yksinhuoltajan osa. olen kyllä yrittänyt kutsua juhannusseuraa, vuokrata mökkejä, kutsunut itse itseni kylään...silti nytkin itku kurkussa mietin parin seuraavan päivän ohjelmaa. tänä vuonna kun rahaa ja voimia on vähän, en tiedä mihin menisimme. kotona en halua olla.
        olen keksinyt hyväksi vaihtoehdoksi yleiset leirintäalueet.lapsilla ainakin on seuraa ja eivät opi yksinäisyyteen. pääsemme telttapaikan hinnalla saunaan, uimaan ja grillaamaan. seura on satunnaista, mutta joskus itsekin saa mukavan juttutuokion jonkun kanssa.
        jostain syystä tämä juhannus on nykyään kaikista inhottavin aika. ehkä siihen liittyy niin monta loukkaantumisen kokemusta. minulle on mm. naurettu päin naamaa kun olen kysynyt kimppamökille seuraa, siskolla olimme yhden juhannuksen jonka jälkeen ilmoitettiin että emme ole jatkossa tervetulleita jne. emme ole huonoja vieraita, tuomme omat eväät ja teemme osamme töistä. mutta yksi erittäin huono puoli minussa on..en nimittäin juo, en paria olutta enempää. mutta tylsäksi ei pääse silti haukkumaan.

        ihmisillä on ne samat juhannuksenviettopaikat olleet jopa vuosikymmeniä! sanoisin myös että nämä pelkäävät muuttaa kuvioita..jäädä yksin tai tehdä muuta. itse en enää ehdottele kenellekään mitään. ja jos kutsua ei kuulu niin ei ole tervetullut.

        mutta tosiaan katselisitte ihmiset ympärillenne ja olisitte suvaitsevaisia.jonakin päivänä voitte jäädä yksin tekin!

        Enpä minäkän enää viitti "tuppaantua" toisten juhannusjutuja sotkemaan. Toivon, että tulisi kaunis sää, että voisin kuunnella ja nauttia lintujen laulusta. Se ainakaan ei maksa mitään ja kun nautiskelen niistä sulosoinnuista avoimen ikkunan kautta, niin en edes ole tungeteleva.


    • juttuu

      EI niin mitään suunnitelmii. Kaikki ympäril vaan hykertelee kuin kiva jussi tulos. Ite jään pakosta kotiin ku ei oo kutsuttu mihinkään. Oon kurkkua myöten täynnä puheita: "Mennään kaverin mökille ja grillataan ja saunotaan." Noh, pitäkää kivaa. Mut omapa on kai vikani ku en oo tunkemas mukaan väkisin...

      • ichigo-79

        kaveri oikaystävineen ja perheineen kokoontuu maalle vanhempiensa luo jusiia viettämään...siis AINA ..

        minä sitten jään väkisin ulos...toki voin mennä oman perheeni luio mutta kotona on vielä pienempiä sisaruksia ja uudet "ystävät" vanhemmilla...joten jotenkin tuntuu että väkisin vaan tuppaudun sinnekin...

        Eikä musta oo väkisin mihinkään seuraan tuppautumaan, kumn ei ole kun yksi semmone porukka ja ne on siellä maaalla...kyllä käyp katteeks...yksin siinä siten...

        Tänään ja eilen jo työkaverit uteli että mites jussina...?
        no ...EN MITÄÄN....


    • veikkax

      Tässä viestiketjussa kaikki on kuin minun ajatuksiani.No empä sitten ole yksin
      ajatuksineni. 40v sinkkumies on ulkona kaikesta.Hyvää jussia teille kaikille ,yritetään pärjätä!

      • Chicitita

        Suomessa on PALJON sinkkuja jo ihan tilastollisesti. Eipä se silti paljon helpommaksi tee yksittäisen sinkun elämää. Luin myötätunnolla kaikki edellä olevat jutut ja olen aivan samaa mieltä ja kokenut samoja tuntemuksia. En ole vielä ikäloppu, lapset ovat maailmalla ja mies mallia ex, joten olen siis uusiosinkku:). Lisäjarruna on vielä koirani, joka on minulle hyvin tärkeä seuralainen ja ystävä. Koiraihmistä ei kutsuta senkään vertaa mihinkään yhteisiin juhliin, ei jouluna eikä juhannuksena. Koirahan saattaa tuoda sitä elämän makua liikaakin kuvioihin. Joten yritetään sinnitellä edes omassa seurassa ja uskotaan siihen, että kun pärjää itsensä kanssa, pärjää kaikkien muidenkin kanssa. Mukavaa juhannusta kaikille sitkeille sinkuille ja nautitaan omannäköisestä elämästä!


      • grillimies1
        Chicitita kirjoitti:

        Suomessa on PALJON sinkkuja jo ihan tilastollisesti. Eipä se silti paljon helpommaksi tee yksittäisen sinkun elämää. Luin myötätunnolla kaikki edellä olevat jutut ja olen aivan samaa mieltä ja kokenut samoja tuntemuksia. En ole vielä ikäloppu, lapset ovat maailmalla ja mies mallia ex, joten olen siis uusiosinkku:). Lisäjarruna on vielä koirani, joka on minulle hyvin tärkeä seuralainen ja ystävä. Koiraihmistä ei kutsuta senkään vertaa mihinkään yhteisiin juhliin, ei jouluna eikä juhannuksena. Koirahan saattaa tuoda sitä elämän makua liikaakin kuvioihin. Joten yritetään sinnitellä edes omassa seurassa ja uskotaan siihen, että kun pärjää itsensä kanssa, pärjää kaikkien muidenkin kanssa. Mukavaa juhannusta kaikille sitkeille sinkuille ja nautitaan omannäköisestä elämästä!

        taitaa mennä grillin ääressä tuokin juhlat - vähän juomia maistellen hyvässä seurassa rannalla,,, mikäs sen parempaa


      • KateK

        NO voin lohduttaa, että erottuani, olen melkein joka vuosi yrittänyt keplotella yli juhannuksen lasten kanssa. Itse lapsena totuin siihen, että oltiin maalla. Nyt kun mökkiä ei ole (eikä sukua lähellä) pitänee taas yrittää kehittää muuta. Surullista. Myös lapsille, kun ei ole isoja juhlia tai edes ystäviä, jotka kutsuvat mukaan. Ei ole puhelin soinut...


      • toivorikas
        Chicitita kirjoitti:

        Suomessa on PALJON sinkkuja jo ihan tilastollisesti. Eipä se silti paljon helpommaksi tee yksittäisen sinkun elämää. Luin myötätunnolla kaikki edellä olevat jutut ja olen aivan samaa mieltä ja kokenut samoja tuntemuksia. En ole vielä ikäloppu, lapset ovat maailmalla ja mies mallia ex, joten olen siis uusiosinkku:). Lisäjarruna on vielä koirani, joka on minulle hyvin tärkeä seuralainen ja ystävä. Koiraihmistä ei kutsuta senkään vertaa mihinkään yhteisiin juhliin, ei jouluna eikä juhannuksena. Koirahan saattaa tuoda sitä elämän makua liikaakin kuvioihin. Joten yritetään sinnitellä edes omassa seurassa ja uskotaan siihen, että kun pärjää itsensä kanssa, pärjää kaikkien muidenkin kanssa. Mukavaa juhannusta kaikille sitkeille sinkuille ja nautitaan omannäköisestä elämästä!

        Eikös juhannus- ja muillekin sinkuille ole olemassa jotain sinkkuyhdistyksiä, joiden kautta löytyy sinkuille tekemistä juhannukseksi. Tai jos ei löydy, niin huomio sinkkuyhdistykset!!!...järjestäkää sinkuille joku "kokoontumisajo" jonnekin päin suomenmaata. Sinne varmaan olis tulijoita...näistä kirjoituksista päätellen...
        Mutta oikein hyvää Juhannusta kaikille sinkuille ja ei sinkuille kaikesta huolimatta..
        Toivoo Rakastunut Sinkku =)


      • assss

        vanhanajan pariutumistapaamisia (juhannusjuhlia) yksinäisillekin, vai kuinka?
        Minulla on ikää jo hieman yli 50 v, mutta ei meillä ole yhtään erilainen juhannus kuin muutkaan mökkiviikonloput. Jos muija oikuttelee, niin saan lähteä yksin mökille.
        Muija on kyllä karkottanut kaikki tutut pois, joten ei tarvitse vierailujakaan pelätä.

        Muija riitelee kanssani ja pojat eivät haluaisi tulla maalle mukaan.
        Nyt olisi kyllä heidän pakko tulla mökille, koska aina istuvat pc:n vieressä pelaamassa. He ovat vielä alaikäisia (alle 18 v).
        Tuskin pojat ovat paljoa kiinnostuneita mistään nuorten juhlinnoista.

        Aika ulkona ovat siis jotkut perheellisetkin juhannusmenoista.


      • kind.probable
        assss kirjoitti:

        vanhanajan pariutumistapaamisia (juhannusjuhlia) yksinäisillekin, vai kuinka?
        Minulla on ikää jo hieman yli 50 v, mutta ei meillä ole yhtään erilainen juhannus kuin muutkaan mökkiviikonloput. Jos muija oikuttelee, niin saan lähteä yksin mökille.
        Muija on kyllä karkottanut kaikki tutut pois, joten ei tarvitse vierailujakaan pelätä.

        Muija riitelee kanssani ja pojat eivät haluaisi tulla maalle mukaan.
        Nyt olisi kyllä heidän pakko tulla mökille, koska aina istuvat pc:n vieressä pelaamassa. He ovat vielä alaikäisia (alle 18 v).
        Tuskin pojat ovat paljoa kiinnostuneita mistään nuorten juhlinnoista.

        Aika ulkona ovat siis jotkut perheellisetkin juhannusmenoista.

        Viiskymppinen eronnut nainen ja kaikki naisystävät perheellisiä, omat lapset aikuisia ja omissa menoissa. Sukulaisten kanssa ei juurikaan ole yhteistä.Eli yksin sitä on juhannuksen ja kadehtien miettii perheellisten ja parillisten juhlintaa. MUTTA sai tuo "onhan niitä" nimimerkin juttu mieleen entiset ajat ja olenkin iloinen, etten tarvitse katsella entistä äijää ja sen itsekkyyttä. Juhannus oli ihan yhtä tyhjän kans.Otappa sinä viiskymppinen vaimo käsipuoleen ja vie hänet vaik lavatansseihin vaikka ette tanssisikaan. Keksi jotain uutta, ei sitä mökille menoa. Lapset voi jäädä keskenään jos ovat järkeviä yli 15v tai sitten pyytää sukulaisia katsomaan sen aikaa kun hoidatte parisuhdettanne (ja sen voi kertoa sukulaisille, niin ymmärrystä löytynee)
        Taidan minäkin laittautua tanssuihin..sittenkin


      • Pulkassa

        Ollaan. Kukahan mahtaa tätä pulkkaa vetää?


      • assss
        kind.probable kirjoitti:

        Viiskymppinen eronnut nainen ja kaikki naisystävät perheellisiä, omat lapset aikuisia ja omissa menoissa. Sukulaisten kanssa ei juurikaan ole yhteistä.Eli yksin sitä on juhannuksen ja kadehtien miettii perheellisten ja parillisten juhlintaa. MUTTA sai tuo "onhan niitä" nimimerkin juttu mieleen entiset ajat ja olenkin iloinen, etten tarvitse katsella entistä äijää ja sen itsekkyyttä. Juhannus oli ihan yhtä tyhjän kans.Otappa sinä viiskymppinen vaimo käsipuoleen ja vie hänet vaik lavatansseihin vaikka ette tanssisikaan. Keksi jotain uutta, ei sitä mökille menoa. Lapset voi jäädä keskenään jos ovat järkeviä yli 15v tai sitten pyytää sukulaisia katsomaan sen aikaa kun hoidatte parisuhdettanne (ja sen voi kertoa sukulaisille, niin ymmärrystä löytynee)
        Taidan minäkin laittautua tanssuihin..sittenkin

        joka asiassa. Se osaisi tanssia, olihan hän nuorena avustava tanssinopettajakin.
        Itse en osaa tanssia ja se on minulle ollut aina ongelma.

        Ei hän suostu minun kanssani mihinkään lähtemään, hyvä kun edes mökille tulee.
        Muija on niin marttyyria kuin olla voi. Se on niin tarkka kaikista töistään ja siksi aina stressaantunut. Hänenkin pitäisi kyllä vähän ruuvata pipoaan löysemmälle.
        Muija pyrkii kai aina tekemään töissä kaikki liian hyvin ja siksi "rentoutuu" kotona aina vittuilemalla minulle. Meidän suhteemme on kyllä aika kummallinen. Ei ole ihme että tässä aika pian 50 v täytettyäni turhat puntissa pömpötykset loppuivat. On tässä aina ollut muutaman vuoden taukoja.
        Tosiaan, ei meillä ole mitään "pakollisia" menoja joillekin perhetutuille tai pariskunnille. Kerran vuodessa käydään jossain sukuloimassa. Lähisukulaisia näkee ohimennen muutenkin, eikä muija näiden minun lähisukulaisteni kanssa halua olla tekemisissä (ns. sinkkuja). Kyse taitaa olla jakamattoman kuolinpesän valtataisteluista.
        Itse en pysty millään vaikuttamaan muijani päähän. Hän ei oikein halua mitään yhteistä tekemistä. Ehkä jokin muutos pitää tehdä sitten kun pojat ovat jo aikuisia.

        Pojat ovat hyvin järkeviä, kilttejä 15 ja vajaa 17 vuotiaita. Taitavat elellä aika paljon tietokoneidensa kanssa. Se ei ole hyvä asia. Pitäisi oikeasti tehdä kaikenlaista muutakin.


      • sinkut
        toivorikas kirjoitti:

        Eikös juhannus- ja muillekin sinkuille ole olemassa jotain sinkkuyhdistyksiä, joiden kautta löytyy sinkuille tekemistä juhannukseksi. Tai jos ei löydy, niin huomio sinkkuyhdistykset!!!...järjestäkää sinkuille joku "kokoontumisajo" jonnekin päin suomenmaata. Sinne varmaan olis tulijoita...näistä kirjoituksista päätellen...
        Mutta oikein hyvää Juhannusta kaikille sinkuille ja ei sinkuille kaikesta huolimatta..
        Toivoo Rakastunut Sinkku =)

        mites olis festarit ainakin Porissa on se nuorison ykkösvaihtoehto RMJ, sinne voi sinkutkin tulla, tiedä vaikka ei enää oliskaan sinkku sen jälkeen...
        Hauskaa Jussia vaan kaikille.


      • kind.probable
        assss kirjoitti:

        joka asiassa. Se osaisi tanssia, olihan hän nuorena avustava tanssinopettajakin.
        Itse en osaa tanssia ja se on minulle ollut aina ongelma.

        Ei hän suostu minun kanssani mihinkään lähtemään, hyvä kun edes mökille tulee.
        Muija on niin marttyyria kuin olla voi. Se on niin tarkka kaikista töistään ja siksi aina stressaantunut. Hänenkin pitäisi kyllä vähän ruuvata pipoaan löysemmälle.
        Muija pyrkii kai aina tekemään töissä kaikki liian hyvin ja siksi "rentoutuu" kotona aina vittuilemalla minulle. Meidän suhteemme on kyllä aika kummallinen. Ei ole ihme että tässä aika pian 50 v täytettyäni turhat puntissa pömpötykset loppuivat. On tässä aina ollut muutaman vuoden taukoja.
        Tosiaan, ei meillä ole mitään "pakollisia" menoja joillekin perhetutuille tai pariskunnille. Kerran vuodessa käydään jossain sukuloimassa. Lähisukulaisia näkee ohimennen muutenkin, eikä muija näiden minun lähisukulaisteni kanssa halua olla tekemisissä (ns. sinkkuja). Kyse taitaa olla jakamattoman kuolinpesän valtataisteluista.
        Itse en pysty millään vaikuttamaan muijani päähän. Hän ei oikein halua mitään yhteistä tekemistä. Ehkä jokin muutos pitää tehdä sitten kun pojat ovat jo aikuisia.

        Pojat ovat hyvin järkeviä, kilttejä 15 ja vajaa 17 vuotiaita. Taitavat elellä aika paljon tietokoneidensa kanssa. Se ei ole hyvä asia. Pitäisi oikeasti tehdä kaikenlaista muutakin.

        Voi hyvänen aika kun nauratti tuo sinun kirjoituksesi. Anteeksi, ei varmaan naurata sinua. Yksin on vaikea parisuhdetta hoitaa, tosiaan. Lähtisköhän rouvasi parisuhdeterapeutille (vai mikä mahtanee olla nimitys)? vois olla hyvä puhua asioista nyt, sitten kun on mitta täysi, se ei enää onnistu. Menee välit poikki mahdollisen eron tullessa ja se ei ole hyvä asia vaik lapset ois aikuisia. Tiedän kokemuksesta.
        Vaimosi on tyytymätön elämäänsä ja se purkautuu vittuilemalla, ainakin minulla oli asia niin. Pyydä häntä lukemaan nämä tekstit, niin ehkä herää tajuamaan, että korjausliike olis syytä tehdä. Ja muistathan sinäkin, että toista ihmistä ei voi muuttaa, itseään voi ja omaa asennoitumistaan. Ala sinä tekemään asioita eri tavoin. Tee sellaisia juttuja, joista saat iloisen mielen. Vaikka vaimoa ei niihin juttuihin saiskaan mukaan.
        Niin, ja näin ammattikasvattajana sanoisin, että pojat pitäis saada liikunnan/urheilun pariin. Joku laji löytyy, mihin kiinnostusta olis, pois koneen ääreltä.


      • assss
        kind.probable kirjoitti:

        Voi hyvänen aika kun nauratti tuo sinun kirjoituksesi. Anteeksi, ei varmaan naurata sinua. Yksin on vaikea parisuhdetta hoitaa, tosiaan. Lähtisköhän rouvasi parisuhdeterapeutille (vai mikä mahtanee olla nimitys)? vois olla hyvä puhua asioista nyt, sitten kun on mitta täysi, se ei enää onnistu. Menee välit poikki mahdollisen eron tullessa ja se ei ole hyvä asia vaik lapset ois aikuisia. Tiedän kokemuksesta.
        Vaimosi on tyytymätön elämäänsä ja se purkautuu vittuilemalla, ainakin minulla oli asia niin. Pyydä häntä lukemaan nämä tekstit, niin ehkä herää tajuamaan, että korjausliike olis syytä tehdä. Ja muistathan sinäkin, että toista ihmistä ei voi muuttaa, itseään voi ja omaa asennoitumistaan. Ala sinä tekemään asioita eri tavoin. Tee sellaisia juttuja, joista saat iloisen mielen. Vaikka vaimoa ei niihin juttuihin saiskaan mukaan.
        Niin, ja näin ammattikasvattajana sanoisin, että pojat pitäis saada liikunnan/urheilun pariin. Joku laji löytyy, mihin kiinnostusta olis, pois koneen ääreltä.

        on vaimonikin. Ja naurut sille! Auktoriteetillaan ja paremmuudellaan hän on estänyt minua olemasta mukana kasvatuksessa. Itse olisin hyvin pätevä matematiikassa, mutta en saa opettaa kun en kuulemma osaa. Ja sitten pojat laiskottelevat koulussakin. Minulla on yliopistotutkinto matematiikasta.
        Appiukkonikin ihmettelen, miten pärjään hänen tyttärensä kanssa. Vaimoni on aina ollut hyvin vaikea ihminen. Omasta mielestään vain tahtonainen. Ei tahdolla voi aina mennä eteenpäin. Työelämässäkin voidaan vaikka savustaa pois.
        Tarkoitan tietysti tyyppiä, joka aina on saanut oman tahtonsa läpi. Ei sellaista voi moni hyväksyä, ei varmaan edes työnantaja. Sen verran muijalla on ollut järkeä, että ei sovella samanlaista käyttäytymistään työpaikalla kuin kotona. Jos hän olisi yksityisellä töissä, niin olisi varmaan ollut vaikeaa tuolla luonteella.

        No nyt kuulemma lähdemme kaikki juhannuksena mökille. En olisi ollut yllättynyt, vaikka hän olisi kiusalla saanut pojatkin jäämään kaupunkiin, enimmäkseen vain pelaamaan tietokonepelejä (jotain sotapelejä internetissä).


      • veneessä
        Pulkassa kirjoitti:

        Ollaan. Kukahan mahtaa tätä pulkkaa vetää?

        juhannuksena ollaan.
        moni vain yksin soutaa kuten minäkin.


      • jep.
        Chicitita kirjoitti:

        Suomessa on PALJON sinkkuja jo ihan tilastollisesti. Eipä se silti paljon helpommaksi tee yksittäisen sinkun elämää. Luin myötätunnolla kaikki edellä olevat jutut ja olen aivan samaa mieltä ja kokenut samoja tuntemuksia. En ole vielä ikäloppu, lapset ovat maailmalla ja mies mallia ex, joten olen siis uusiosinkku:). Lisäjarruna on vielä koirani, joka on minulle hyvin tärkeä seuralainen ja ystävä. Koiraihmistä ei kutsuta senkään vertaa mihinkään yhteisiin juhliin, ei jouluna eikä juhannuksena. Koirahan saattaa tuoda sitä elämän makua liikaakin kuvioihin. Joten yritetään sinnitellä edes omassa seurassa ja uskotaan siihen, että kun pärjää itsensä kanssa, pärjää kaikkien muidenkin kanssa. Mukavaa juhannusta kaikille sitkeille sinkuille ja nautitaan omannäköisestä elämästä!

        koiraihmisiä ei kutsuta bileisiin, koska ketä kiinnostaa jussina ne rotikan tms. ärhentelyt. juhannus on IHMISTEN juhla.


      • kind.probable
        assss kirjoitti:

        on vaimonikin. Ja naurut sille! Auktoriteetillaan ja paremmuudellaan hän on estänyt minua olemasta mukana kasvatuksessa. Itse olisin hyvin pätevä matematiikassa, mutta en saa opettaa kun en kuulemma osaa. Ja sitten pojat laiskottelevat koulussakin. Minulla on yliopistotutkinto matematiikasta.
        Appiukkonikin ihmettelen, miten pärjään hänen tyttärensä kanssa. Vaimoni on aina ollut hyvin vaikea ihminen. Omasta mielestään vain tahtonainen. Ei tahdolla voi aina mennä eteenpäin. Työelämässäkin voidaan vaikka savustaa pois.
        Tarkoitan tietysti tyyppiä, joka aina on saanut oman tahtonsa läpi. Ei sellaista voi moni hyväksyä, ei varmaan edes työnantaja. Sen verran muijalla on ollut järkeä, että ei sovella samanlaista käyttäytymistään työpaikalla kuin kotona. Jos hän olisi yksityisellä töissä, niin olisi varmaan ollut vaikeaa tuolla luonteella.

        No nyt kuulemma lähdemme kaikki juhannuksena mökille. En olisi ollut yllättynyt, vaikka hän olisi kiusalla saanut pojatkin jäämään kaupunkiin, enimmäkseen vain pelaamaan tietokonepelejä (jotain sotapelejä internetissä).

        No, ole MIES ja sano sille muijalles, että nyt tehään niin kuin sinä sanot. Älä alistu.
        Jospa se sun muijas on narsisti, niin kuin minun ex mieheni. Ulkopuoliset ei voi tietää mitä henkistä kyykytystä sellainen ihminen kotona pitää. Töissä ja ulkopuolisille ollaan niin sosiaalisia, mutta heikkoa itsetuntoa sitten pönkitetään puolisoa nujertamalla.
        Loppujen lopuksi sitä on aika onnellinen, kun saa tehä juhannuksenakin mitä haluaa, tai olla tekemättä yhtikäs mitään.


      • onni olla
        assss kirjoitti:

        joka asiassa. Se osaisi tanssia, olihan hän nuorena avustava tanssinopettajakin.
        Itse en osaa tanssia ja se on minulle ollut aina ongelma.

        Ei hän suostu minun kanssani mihinkään lähtemään, hyvä kun edes mökille tulee.
        Muija on niin marttyyria kuin olla voi. Se on niin tarkka kaikista töistään ja siksi aina stressaantunut. Hänenkin pitäisi kyllä vähän ruuvata pipoaan löysemmälle.
        Muija pyrkii kai aina tekemään töissä kaikki liian hyvin ja siksi "rentoutuu" kotona aina vittuilemalla minulle. Meidän suhteemme on kyllä aika kummallinen. Ei ole ihme että tässä aika pian 50 v täytettyäni turhat puntissa pömpötykset loppuivat. On tässä aina ollut muutaman vuoden taukoja.
        Tosiaan, ei meillä ole mitään "pakollisia" menoja joillekin perhetutuille tai pariskunnille. Kerran vuodessa käydään jossain sukuloimassa. Lähisukulaisia näkee ohimennen muutenkin, eikä muija näiden minun lähisukulaisteni kanssa halua olla tekemisissä (ns. sinkkuja). Kyse taitaa olla jakamattoman kuolinpesän valtataisteluista.
        Itse en pysty millään vaikuttamaan muijani päähän. Hän ei oikein halua mitään yhteistä tekemistä. Ehkä jokin muutos pitää tehdä sitten kun pojat ovat jo aikuisia.

        Pojat ovat hyvin järkeviä, kilttejä 15 ja vajaa 17 vuotiaita. Taitavat elellä aika paljon tietokoneidensa kanssa. Se ei ole hyvä asia. Pitäisi oikeasti tehdä kaikenlaista muutakin.

        52 vuotiaan miehen kanssa. Olen huomattavasti nuorempi, eikä mieheni ex-ollut paha. Hänen aikansa vain koitti nopeasti poistua tästä maailmasta.

        Olemme juuri kihlautuneet, eikä ikä vaikuta mitään. :)

        Tosin itse olen pelännyt mieheni sukulaisten suhtautumista, mutta jussin vieton kutsuja on tullut juuri hänen suvultaan eniten.


      • ymmärrä teitä
        Chicitita kirjoitti:

        Suomessa on PALJON sinkkuja jo ihan tilastollisesti. Eipä se silti paljon helpommaksi tee yksittäisen sinkun elämää. Luin myötätunnolla kaikki edellä olevat jutut ja olen aivan samaa mieltä ja kokenut samoja tuntemuksia. En ole vielä ikäloppu, lapset ovat maailmalla ja mies mallia ex, joten olen siis uusiosinkku:). Lisäjarruna on vielä koirani, joka on minulle hyvin tärkeä seuralainen ja ystävä. Koiraihmistä ei kutsuta senkään vertaa mihinkään yhteisiin juhliin, ei jouluna eikä juhannuksena. Koirahan saattaa tuoda sitä elämän makua liikaakin kuvioihin. Joten yritetään sinnitellä edes omassa seurassa ja uskotaan siihen, että kun pärjää itsensä kanssa, pärjää kaikkien muidenkin kanssa. Mukavaa juhannusta kaikille sitkeille sinkuille ja nautitaan omannäköisestä elämästä!

        Olen sinkku ihan omasta halusta ja silti aion nauttia juhannuksesta varsinkin jos ei kauheesti sada sit se on kyllä tylsää. Mulla on selkee suunnitelma mä lähden pyöräileen pitkin kyliä ja katteleen ympärilleni. Kyllä maalla on mukavaa


      • ihmeessä
        KateK kirjoitti:

        NO voin lohduttaa, että erottuani, olen melkein joka vuosi yrittänyt keplotella yli juhannuksen lasten kanssa. Itse lapsena totuin siihen, että oltiin maalla. Nyt kun mökkiä ei ole (eikä sukua lähellä) pitänee taas yrittää kehittää muuta. Surullista. Myös lapsille, kun ei ole isoja juhlia tai edes ystäviä, jotka kutsuvat mukaan. Ei ole puhelin soinut...

        jonnekin kivalle, lapsiystävälliselle leirintäelueelle. ei tarviste olla edes kaukana. telttapaikka yhdelle yölle 10-20 euroa, perhesauna n.15 euroa tunti. grillattavat mukaan ja kori pikkulimsoja. siinä juhannus!

        terveisin yksi köyhä yh


    • kotona..

      Jaa, no mun mielestä taas on ihanaa, kun saa olla omassa kodissa ihan rauhassa ilman mitään hössötystä, häslinkiä, ajelua paikasta toiseen ja jonottamista ruokakaupassa! Tehdään miehen kanssa pihahommia se mitä jaksetaan, kattellaan telkkaria, luetaan lehtiä, käydään lenkillä ja nukutaan pitkään. Mikäs sen rennompaa? :)

      Miksi juhannuksena (tai minään muunakaan juhlapyhänä) pitäisi aina tehdä jonkun ihme rituaalin mukaan asioita? Onko jouluna PAKKO ravata sukulaisissa paketteja vaihtelemassa? Vappuna PAKKO istua sillileipä suupielessä tuhannen muun kanssa piknikillä? Ja juhannuksena PAKKO nököttää mökillä, vaikka sataisi mummoja taivaalta?

      Jos joku suuttuu siitä, että rikon hänen pyhiä pyhänviettokaavojaan, niin aivan sama minulle. Onneksi on vapaus valita!

      • valittamista

        toisilla sinkuilla, eikö teillä tosiaan riitä mielikuvitusta viettää aikaanne. Minä yksi monista yksieläjistä aion ajella viikonloppuna prätkällä, jos keli saallii poikkean kalassa, ainakin yhtenä päivänä aion grillata juhannuksen kunniaksi hyvät pihvit ja saattaa olla että poikekan läheisellä rantaterassilla lonkulla tai parilla. Minä en ainakaan näe mitään vaikeaa tuossa jussin vietossa.


      • krizzi
        valittamista kirjoitti:

        toisilla sinkuilla, eikö teillä tosiaan riitä mielikuvitusta viettää aikaanne. Minä yksi monista yksieläjistä aion ajella viikonloppuna prätkällä, jos keli saallii poikkean kalassa, ainakin yhtenä päivänä aion grillata juhannuksen kunniaksi hyvät pihvit ja saattaa olla että poikekan läheisellä rantaterassilla lonkulla tai parilla. Minä en ainakaan näe mitään vaikeaa tuossa jussin vietossa.

        tälleen kun alaikäinen vielä on niin ei omista minkäännäköistä ajopeliä millä sitten ajella. Eikä löydy mitään "ylimääräisiä" ajanviettotavaroita kuten onkea. Yksin ei tule lähdettyä minnekään niin että tekemistä ei kauheasti loppujen lopuksi ole.


      • Juhannusheili 2009

        Tuli vain tässä mieleeni, että onks teillä kenties vähän huonoja kavereita? Mä olen kaveriporukoissani melkein ainut sinkku ja aina mut on kyllä kutsuttu mukaan mökeille ja grillaamaan. Koskaan en eläissäni ole aatellu "tunkevani" johonkin mukaan, koska kyllä meillä se ystävyys perustuu siihen yhdessäoloon, eikä siihen, että joskus sillon tavataan , kun jää kumppanilta aikaa. Meillä on aina mahtavia bileitä, eikä mulla ole mitään juhannusheilan puute-morkkista.
        Menkää itteenne ja keksikää joku oma juttunne. Mä en tänä vuonna päässy kavereitten kanssa mihkään, kun joudun oleen töissä, mutta ei se maailma kaadu. Älkää jääkö kotiin nyyhkimään.
        Hauskaa jussia ja grillikelejä kaikille


      • meibi

        En ole sinkku, minä tykkään vaan olla omissa oloissani, en kutsu vieraita mökilleni enkä mene toisten mökeille vaikka kutsu kävis, kuuntelen vaan tuulen huminaa ja makailen verkkokiikussa ja istuskelen laiturilla jos ilma lämpii


      • bibibell
        valittamista kirjoitti:

        toisilla sinkuilla, eikö teillä tosiaan riitä mielikuvitusta viettää aikaanne. Minä yksi monista yksieläjistä aion ajella viikonloppuna prätkällä, jos keli saallii poikkean kalassa, ainakin yhtenä päivänä aion grillata juhannuksen kunniaksi hyvät pihvit ja saattaa olla että poikekan läheisellä rantaterassilla lonkulla tai parilla. Minä en ainakaan näe mitään vaikeaa tuossa jussin vietossa.

        voi kun olisikin prätkä :(,,myin sen halvalla Karjaalle kun Helsingissä siitä alkoi hävitä osasia..


      • krizzi
        Juhannusheili 2009 kirjoitti:

        Tuli vain tässä mieleeni, että onks teillä kenties vähän huonoja kavereita? Mä olen kaveriporukoissani melkein ainut sinkku ja aina mut on kyllä kutsuttu mukaan mökeille ja grillaamaan. Koskaan en eläissäni ole aatellu "tunkevani" johonkin mukaan, koska kyllä meillä se ystävyys perustuu siihen yhdessäoloon, eikä siihen, että joskus sillon tavataan , kun jää kumppanilta aikaa. Meillä on aina mahtavia bileitä, eikä mulla ole mitään juhannusheilan puute-morkkista.
        Menkää itteenne ja keksikää joku oma juttunne. Mä en tänä vuonna päässy kavereitten kanssa mihkään, kun joudun oleen töissä, mutta ei se maailma kaadu. Älkää jääkö kotiin nyyhkimään.
        Hauskaa jussia ja grillikelejä kaikille

        haluavat viettää juhlapyhät aina perheensä parissa!!! ei sinne voi niin vain mennä rikkomaan heidän rauhaansa ja perinteitänsä ja tuntea sitten olevansa ulkopuolinen kaikessa suhteessa...


      • ei vapaata eikä pakkoa

        ALoittaja käsittääkseni puhui siitä, että haluttaisi mennä muiden joukkoon, mutta ei kehtaa olla vaivoiksi. Silloin yksin kotiin jääminen on pakko. Osa ihmisista on -yllätys yllätys - sellaisia että ilo on ylimmillään silloin kun tietää että muutkin ovat liikenteessä.

        Mä aion mennä mökille juhannuksena, vaikka ei ole pakko. Uskomatonta, vai mitä.


      • Perttu
        meibi kirjoitti:

        En ole sinkku, minä tykkään vaan olla omissa oloissani, en kutsu vieraita mökilleni enkä mene toisten mökeille vaikka kutsu kävis, kuuntelen vaan tuulen huminaa ja makailen verkkokiikussa ja istuskelen laiturilla jos ilma lämpii

        sulla onkin varaa valita, oletko yksin vai seurassa.


    • eurotettu

      Juhannustanssit, höystettynä 'oikeilla' virvokkeilla! Siellä on varmasti muita samasta kohtalosta 'kärsiviä'!

    • 222

      hauskaa ole aina parillisillakaan jos toiselle riittää ajankuluksi pelkkä television katselu oli pyhä tai arki.

      • Nana13

        Ei ole helppoo, ei. Kattoo kun toinen vetää kaljaa niin paljo ku sielu sietää ja ite en käytä alkoholia ollenkaan.
        Mitä järkee tollases juomises on, kun ei oteta toista huomioon. Oli juhannus tai ei, sama homma jatkuu aina.
        Ei tollasta jaksa enää, ainakaa mä.


    • hra.74

      mitä ne on?

      • raivio-raitis-

        Taas raitis jussi,ei alkoholia ei tupakkaa korkeintaan pari kuppia kahvia ja ihan omasta tahdosta . =)


    • nettitreffit

      Mutta nyt sinkut hakemaan seuraa toisistaan !!! Vieläl ehdit juhannukseksi sopiin treffit, vaikka useamman sinkun kanssa. Ilmoitus vaan tänne tai ystävyys -palstalle. Älä masennu vaan hae sinkkuseuraa !

    • heh heheh

      se on korvien välissä vika jos masentaa. Juhannus on ihanaa aikaa vaikka ei ole mökkiä.

      • kotonaistuva

        Mutta jos ei tunne yhtään ihmistä. Tai ei ole väleissä tai niillä on muuta. Silloin sitä vaan istuu kotona ja on tietsikalla ja katsoo TV:tä. Alkomaholikaan ei onnea tuo. En edes osta yhtään moista juomaa. Kadut hiljenee. ON autiota ja tyhjää.


      • ichigo-79
        kotonaistuva kirjoitti:

        Mutta jos ei tunne yhtään ihmistä. Tai ei ole väleissä tai niillä on muuta. Silloin sitä vaan istuu kotona ja on tietsikalla ja katsoo TV:tä. Alkomaholikaan ei onnea tuo. En edes osta yhtään moista juomaa. Kadut hiljenee. ON autiota ja tyhjää.

        Ainakin minulla...T_T'


    • ..juhannuksesta kannate ahdistua..ihmisiä on varmasi liikkeellä esim .baareissa..ei yksin tarvi olla..mukavaa juhannusta!

      • Zaainah

        Hei,
        Sellainen ryhmä on olemassa kuin eurosinkut, jotka näyttävät kehittävän kaikkea kivaa yhteistä tekemistä niin kuin nyt juhannuksenakin heillä on tarjota pari eri tapahtumaa esim.mökkeilyä porukassa ym.

        tässä linkki heidän sivustolleen :

        http://eurosinkut.net/


    • irtiotto.

      massasta tekee itse kullekin gutaa.

      • jussia näin

        Mie ainaskin aion viettää jussia ihan omassa seurassa jotain hyvää syöden ja juoden. Sääkin vaikuttaa viileältä ja sateiselta joten mikä sen mukavampi kuin nauttia lämpimästä ja saunoa mukavuuksien ulottuvilla. Oon parikymppinen nuori nainen, jonka useammat olettaisivat viettävän riehakasta jussia. Mun jussi nyt sattuu olemaan tämmöinen.


      • kanssa:]
        jussia näin kirjoitti:

        Mie ainaskin aion viettää jussia ihan omassa seurassa jotain hyvää syöden ja juoden. Sääkin vaikuttaa viileältä ja sateiselta joten mikä sen mukavampi kuin nauttia lämpimästä ja saunoa mukavuuksien ulottuvilla. Oon parikymppinen nuori nainen, jonka useammat olettaisivat viettävän riehakasta jussia. Mun jussi nyt sattuu olemaan tämmöinen.

        Miulla samallainen ajatus.kun ei ole miestä eikä mökkiä sukulaisilla ja kaverit omien ukkojensa kanssa kuka missäkin.vähän ahistaa aina tää juhannus mutta yritän ettei ahistus saa ylivaltaa.ulkoilen,katon leffoja ja teen hyvää ruokaa:]ihanaa oli lukea että muillakin samanaisia ajatuksia!


    • Sambasisko

      Menkää ihmeessä kaikki sinkut ja muutkin tanssista tykkäävät kesälavalle juhannuksena tanssimaan. Siellä ei tarvitse olla yksin ja tunnelma on aivan ihana. Olen parisuhteessa, mutta me taas väistelemme kaikkia mökkikutsuja koko kesän, koska emme vain ole mökki-ihmisiä. En tarkoituksella soitakaan kenellekään ystävälle juhannuksen alla, että ei tarvitse selitellä, miksi emme halua heidän mökilleen. Minä laitan mieluummin tanssimekon päälle ja kengät kainaloon ja menoksi!

      • yksi tanssija

        Kyllä osu niin nauruhermoon jotta.....pakko kommentoida. "Mekko päälle ja kengät kainaloon???? eikö sun ole vaikee tanssia kengät kainalossa??:))))


    • nainen 43 vee vanha

      Noinhan se tuppaa menemään. Jos ei ole perhettä ja ikää mittarissa yli 30 vee, vaihtoehdot on vähissä.
      Jos olisin alalla jossa tehtäisiin pyhätöitä, olisin ilman muuta Juhannuken duunissa.
      Tässä iässä kaikki ystäväni ovat perheellisiä, jotaka viettävät kaikki muutkin pyhät ja juhlat vain ja ainoastaan oman perheensä tai tuttavapariskuntiensa kanssa. Kysymykseen 'mitä teet jussina' ei jaksa enää edes vastata = en mitään.

      Itse yritän etukäteen tehdä pyhistä mahdollisimman kiduttomia... eli käyn lenkillä, tai pyöräilemässä joka pvä, jos ilmat sallii. Ostan hyvää ruokaa, katson jonkin leffan joka etukäteen nauhalla digiboksissa. Surffaan netissä, luen kirjaa, siivoan vaikka komeron, pesen pyykkivuoren pois, järjestän valokuvia tai lähden ulos kameran kanssa.

      Eli pieni etukäteen suunnittelu auttaa ja toisaalta jos ilmat sallii, kameralla voi saada yllättävän hauskoja kuvia autiosta kaupungista jne :D

      • perheellinen

        Jos et tule kutsutuksi ni voit varmaan miettiä syytä että miksiköhä? Ehkä sua ei haluta mukaan. Keksi ite tekemistä ja sitte kehut kaikille että kuinka mukavaa oli.


      • haawa

        On tässä parillisillakin ahdistusta.. Ei ole oikein ystävää kenen kanssa lähteä juhlimaan, kaikki töissä tai toisella paikkakunnalla joko oman kultansa kainalossa tai myöskin töissä..Itsellä se ongelmana, etten aina viitsisi tunkea poikaystäväni ja hänen kavereidensa seuraan, vaikka itse viihtyisinkin. Poikaystäväni kuitenki selkeästi haluaa viettää aikaa ystäviensä kanssa. Jotenkin tuntuu, että tämä juhannus kökötetään yksin kotona masentuen kaukana sosiallisesta kanssakäymisestä...Olis eka jussi yhdessä, mutta päästän menemään enkä jaksa nalkuttaa.. Tosin siinä huomaan merkitykseni ja on aika kysyä pitäisikö sitten päästää kokonaan. On siis aika keskustella asiasta ja ehkäpä itkeä juhannusyö:) Tällasta tää elämä on.


      • LÄHIÖPÄIJÄ

        Niin, olen keski-ikäinen mies, onnekseni saan työskennellä sosiaali- terveys alalla.
        Vietän "Jussin" töissä. Ei ongelmaa!


      • pariskunnan mies
        perheellinen kirjoitti:

        Jos et tule kutsutuksi ni voit varmaan miettiä syytä että miksiköhä? Ehkä sua ei haluta mukaan. Keksi ite tekemistä ja sitte kehut kaikille että kuinka mukavaa oli.

        vaikka itse olen perheellinen, aika outo vastaus sulla... eikö tuossa yllä juuri ehdoteta tekemistä.
        harva pariskunta jaksaa muistaa ei-perheelisiä. se on kyllä tosi juttu.


      • repe.
        LÄHIÖPÄIJÄ kirjoitti:

        Niin, olen keski-ikäinen mies, onnekseni saan työskennellä sosiaali- terveys alalla.
        Vietän "Jussin" töissä. Ei ongelmaa!

        taidat olla työnarkomaani?


      • ONKO TOTTA
        haawa kirjoitti:

        On tässä parillisillakin ahdistusta.. Ei ole oikein ystävää kenen kanssa lähteä juhlimaan, kaikki töissä tai toisella paikkakunnalla joko oman kultansa kainalossa tai myöskin töissä..Itsellä se ongelmana, etten aina viitsisi tunkea poikaystäväni ja hänen kavereidensa seuraan, vaikka itse viihtyisinkin. Poikaystäväni kuitenki selkeästi haluaa viettää aikaa ystäviensä kanssa. Jotenkin tuntuu, että tämä juhannus kökötetään yksin kotona masentuen kaukana sosiallisesta kanssakäymisestä...Olis eka jussi yhdessä, mutta päästän menemään enkä jaksa nalkuttaa.. Tosin siinä huomaan merkitykseni ja on aika kysyä pitäisikö sitten päästää kokonaan. On siis aika keskustella asiasta ja ehkäpä itkeä juhannusyö:) Tällasta tää elämä on.

        NO VOI helevetti!

        mitä ihmettä seurustelet ihmisen kanssa joka ei halua viettää juhannusta kanssasi!
        potkase pelolle, väärä tyyppi sinulle, HERÄÄ JO!!!!!!!!!!!!!!!!!!


    • perheellinen

      Eivät sinkut ole ainoita, joilla on juhannuksena joskus yksinäistä ja tylsää. Meillä taas on mies töissä kaikki juhlapyhät, kun toiset juhlii. Mökkikutsuja tms. ei itselle ja lapsilleni tule, joten vietämme jussin kolmisin kotona. Grillailemme, pelailemme, lueskelemme ja katsomme telkkaria. Eipä eroa paljon muista päivistä. Eivät kaikki suomalaiset tosiaankaan juhli juhannusta jossain mökillä tai kaveriporukassa ryypäten. On paljon erilaisia juhannuksenviettotapoja. Ei saa antaa kysymysten "mitä teet juhannuksena?" ahdistaa. Viettäkäämme kaikki itsellemme sopiva juhannus!

    • murmur29

      itse vasta uuteen kaupunkiin(joensuu)muuttanut, muutamia hyviä ystäviä täällä, mut ei kuitenkaan oo yhteisiä juhannus suunnitelmia, menevät mökille perheen kanssa/tai eivät tee yksinkertaisesti mitään..Minä naikkonen se meinaan ottaa repun selkään, jossa viiniä ja muuta juomaa, mennä puistoon ja sit jokiasemalle, juon itteni humalaan ja tutustun ihmisiin, eli sit mulla on juhannusseuraa.!!!!!Rohkeesti vain humalaan, ja menoks..toki voihan sitä selvinki päin mennä, mut itellä ainaki humalassa rohkeutta lisää.

    • miramelli

      Ja mikä estää lähtemästä vaikkapa ulkomaille? Mä lähden englantiin. Ihan yksin voi matkustaa ja itse asiassa kannattaakin, näkee ja kokee enemmän. Lisäksi tutustuu mielenkiintoisiin ihmisiin.

    • murmur27

      itse vasta uuteen kaupunkiin(joensuu)muuttanut, muutamia hyviä ystäviä täällä, mut ei kuitenkaan oo yhteisiä juhannus suunnitelmia, menevät mökille perheen kanssa/tai eivät tee yksinkertaisesti mitään..Minä naikkonen se meinaan ottaa repun selkään, jossa viiniä ja muuta juomaa, mennä puistoon ja sit jokiasemalle, juon itteni humalaan ja tutustun ihmisiin, eli sit mulla on juhannusseuraa.!!!!!Rohkeesti vain humalaan, ja menoks..toki voihan sitä selvinki päin mennä, mut itellä ainaki humalassa rohkeutta lisää.

      • kkkkkkkkk

        rohkeasti yksin
        Kirjoittanut: murmur27 / Tänään / klo 15:23 itse vasta uuteen kaupunkiin(joensuu)muuttanut, muutamia hyviä ystäviä täällä, mut ei kuitenkaan oo yhteisiä juhannus suunnitelmia, menevät mökille perheen kanssa/tai eivät tee yksinkertaisesti mitään..Minä naikkonen se meinaan ottaa repun selkään, jossa viiniä ja muuta juomaa, mennä puistoon ja sit jokiasemalle, juon itteni humalaan ja tutustun ihmisiin, eli sit mulla on juhannusseuraa.!!!!!Rohkeesti vain humalaan, ja menoks..toki voihan sitä selvinki päin mennä, mut itellä ainaki humalassa rohkeutta lisää.


    • paljon tapahtumia
    • Kunpa löytyisikin se pimu joka lähtis juoksemaan alasti kanssani pellolle.

      • takiaiset munissa

        Siinäpä se juhannusromantiikka aukeaisi kun irroittelisitte takiaispalloja toistenne karvoista.
        Mistähän tämäkin juolahti kieroutuneeseen mieleeni sillä itsekkin tekisin jotain hullunhauskaa alastoman naiseläjän kanssa kunhan sellaisen taas jostain löytäisi.


    • _itsellinen_

      Vai tätä se nykyinen narsistinen maailmanaika teettää. Aineelliset asiat ihmisillä kunnossa. Holhousyhteiskunta paapoo jo paljon, mutta vielä pitäisi jostakin tipahtaa huvitukset/ajankulu taivaanmannana ilman, että itse ryhtyy keksimään, mitä elämällänsä tekisi. Valmiinako se pitäisi saada ostarista kauniisti paketoituna ja käyttöohjein.

      Jos ei uskalla ryhtyä elämään, niin toivottavasti kuolemiseen aikanaan rohkeus piisaa.

    • W4lter

      ainakin nauttii omasta rauhasta. Osa suvusta lähtee mökille kuin myös omat porukat. Ite aion jäädä kotiin koska saa hurjat kaks kokonaista päivää olla ittekseen ja tehdä mitä lystää. Tekemistä löytää aina tai viimestään se löytää sinut.

    • Pitänee varmaan vetää peitto korviin ja yrittää nukkua koko viikonlopun ohi.

    • juustokeitto

      Juhannus on raivostuttava.. Humalaiset hukkuu järviin.. Ja kaikki alkaa puhua juhannuksena että Tästä se loppukesä nyt alko!! >:/

      Ja juhannukset vietän yksin tylsästi kotona, kun kaikki lähtee ryyppäämään.

    • Make60

      Jos et muuta keksi niinlähde vaikka laivaristeilylle niin kyllä aika kuluu rattoisasti.

    • golden summer

      Voisikohan tästä juhannuksesta nauttia yksinäisenä. Voisikohan sitä ostaa kotiin hyvää ruokaa. Mennä vaikka keskellä yötä uimaan Littoisten järveen. Muista kuitenkin ottaa uimapuku, sillä siellä voi olla muitakin. Voisiko katsella järven selkää autosta, jos sataa. Kuunnella paras nyyhkymusaCD ja itkeä tirauttaa. Lukea raamattua yksin rannalla, ja kiittää Jumalaa, kun on niin kaunis kesäkuun ilta ja yö. Vaikka muut melskaa ja hoippuu kännissä.

    • mikä rauha ja hiljaisuus

      Toisin minulla, akka hilaa kaikki sukulaiset ja ystävät pentuineen meille juhannukseksi. Eikä kaikki mene tietenkään sen pillin mukaan ja minullehan se siitä nalkuttaa. Jokainen tuo viinaa ja kaljaa enemmän kuin omiksitarpeiksi.
      Voisin vaihtaa paikkoja sinun kanssasi jussin ajaksi, jopa maksaisin siitä. Voi jos sais vaan olla kaikessa hiljaisuudessa.

    • yksinäisistä yksinäisin

      Voisikohan tänä Juhannuksena nauttia hiljaisuudesta ja yksinäisyydestä. Lähteä autolla järven rantaan, katsella järven selkää autosta, jos sataa. Kuunnella nyyhkyCD:tä ja itkeä tirauttaa, kun on niin yksinäinen, isossa joukossakin yksin. Voisiko mennä uimaan tuohon kylmään veteen ja nauttia sen märästä viileydestä. Täytyy muistaa ottaa uimarengas mukaan ja ainakin uimapuku. Voisiko nauttia keskiyön uinnista ilman alkoholia. Voisiko nauttia nuotion äärellä, vaikka ei tunne ketään, nauttia kipunoista ja tulen liekistä. Voisiko vain kävellä suviyössä ja kiittää Jumalaa siitä, kun saa elää ja kokea tämän kaiken ihanuuden, tuoksuvan kesän. Voisiko istahtaa rannalle ja lukea raamattua, kun muut juovat itsensä umpitunneliin. Sinne edessäsi on taivas ja maa ja meri tai järvi. Nauti niistä vaikka olet yksin.

      • ...,...

        ...tai voisko tylsällä puisella voiveitsella sahata ranteitaan.. tai vaikka roikkua löysässä hirressä ja odotella että se jesse tulis...


    • joo-oo o

      Aina sitä samaa "no mitäs meinaat juhannuksena?, ottahan vähä kuppia ja naisihin?". Noi kysymykset kyllä jokseenki vituttaa ku taas saa sanoa että "en mee mihinkää"

    • juhannuksena.

      Ja kaikki juhlat, yksin. Toivottavasti joskus on parasta seuraa tulevaisuudessa juhliin, kun en ole koskaan päässyt "juhlimaan". Ei juoden vaan ihan normaalit jutut.

    • Diibadaabadaa

      Lähde ulkomaille! Olin kerran Pariisissa juhannuksena, ja kukaan ei tiennyt mistään juhannuksesta mitään, joten ei ollut minkäänlaista stressiä.

      • Ake Make Pera Ja Mä

        Osta moottoripyörä ja tule kokkoontumaan porukkaan. Kaikki mahtuu mukaan, aivan sama oletko parillinen vai pariton. Riittää kun ajat portista sisään kahdella pyörälla, sen jälkeen on seuraa ihan varmasti, Jussina tai muinakin kesäviikonloppuina :)


      • hauskaa oli
        Ake Make Pera Ja Mä kirjoitti:

        Osta moottoripyörä ja tule kokkoontumaan porukkaan. Kaikki mahtuu mukaan, aivan sama oletko parillinen vai pariton. Riittää kun ajat portista sisään kahdella pyörälla, sen jälkeen on seuraa ihan varmasti, Jussina tai muinakin kesäviikonloppuina :)

        Parikymmentä kesää kokeilin tuota konseptia. Rahaa paloi mahottomasti. Viinaksia tuli nautiskeltua eri puolilla Eurooppaa ja naiskenneltuakin tuli vaikka kuinka. Sitten tuli kuvioihin eukko joka tappoi kaiken ilon elämästä. Ei saisi enää edes muistella noita lystejä aikoja.


    • minnenenänäyttää

      Kun minä olin sinkku, juhannukset menivät kotona murjottaessa, kun minnekään tapahtumiin tms. ei "kehtaa lähteä" yksin. Eräänä juhannuksena sitten olin ottanut viikon vapaata sen jälkeen, ostanut lentolipun Englantiin ja varannut kentälle vuokra-auton. Odotellessani lentokenttäbussia aattoaamuna katselin öriseviä juhannuksen viettäjiä ja ajattelin, että jääkää tänne ördäämään, ei jää ikävä! Ja sitten vain matkaan, ilman sen tarkempia suunnitelmi kuin että Englannissa piti olla lentokentällä takaisin viikon päästä. Se oli ehkä paras lomamatkani siihen asti. Useinhan yksinäiset pakenevat tällaisia perhejuhlia matkoille. Ne parit, joille lapsettomuus on kova paikka, lähtevät jouluksi muualle jne.

    • teinnäin

      Kun minä olin sinkku, juhannukset menivät kotona murjottaessa, kun minnekään tapahtumiin tms. ei "kehtaa lähteä" yksin. Eräänä juhannuksena sitten olin ottanut viikon vapaata sen jälkeen, ostanut lentolipun Englantiin ja varannut kentälle vuokra-auton. Odotellessani lentokenttäbussia aattoaamuna katselin öriseviä juhannuksen viettäjiä ja ajattelin, että jääkää tänne ördäämään, ei jää ikävä! Ja sitten vain matkaan, ilman sen tarkempia suunnitelmi kuin että Englannissa piti olla lentokentällä takaisin viikon päästä. Se oli ehkä paras lomamatkani siihen asti. Useinhan yksinäiset pakenevat tällaisia perhejuhlia matkoille. Ne parit, joille lapsettomuus on kova paikka, lähtevät jouluksi muualle jne.

    • Juhannusjuhlaton

      Jos joku juhlia haluaa Juhannusta niin ensin Suomessa ja sitten tiistaina Tallinnassa!
      Virolaiset juhlivat oikeana Juhannuspäivänä, täällä ihan hyvä, että viikonloppuna vain.
      Tuo sekoiluviikonloppu on ohimenevää ja viikon päästä jo muistoja - mitä tuosta paineita ottamaan!

    • bardo

      Suomi tuntuu kyllä välillä niin huonoitsetntoisten ja selkäänpuukottajien maailmalta että välillä oikein tuumannut että miksi ei ole olemassamitää vapaita juhlia/baaria/alueita mihin voi rehellisesti kävellä yksin tapaamaan muita yksin tulleita ja pitää hauskaa tyyliin sosiaalikeskukset ungdomshuset, tanskas tai muutamat säälittävät yritykset suomessa vallattuina taoloina..

      Kaikki ihmisten vapaa tututustuminen tuntuu olevan eristetty tästä mondernista yhteiskunnasta...

      Yhdistettynä suomailaiseen p-jalkaisuuteen että aina pitää olla iso porukka joka tutustuu toiseen eikä avoimesti ihminen ihmiselle...

      Tämä on typerä juntti maa.. siksi. kai. juhannuskin. on. niin. masentavaa. aikaa.

    • paljolti

      millaiset kelit juhannukseksi osuu. Jos vettä sataa tai on kylmää niin vituks menee.

    • onsetässäkin

      On se tässäkin taas itkun aihetta.

      Mikä ihmisiä vaivaa kun koko ajan on jotain p**kaa mitä pitää jankuttaa ja miettiä. Terve aikuinen ihminen pystyy elämään yhden tai 1000 juhannusta ihan itsekseen jos on pakko.

      Oon ite eronnu puoli vuotta sitten ja kyllä tietysti masentaa ja ***uttaa olla yksin juhannuksena - mutta mitä sitten?

      Elämästä ei minua mikään estä nauttimasta. Ei sitten mikään.

      Mistä tämäkin "onnistumisen kulttuuri" on tullut; jos kaikki ei mene kuten kaikilla kokoomuslaisilla niin sitte on köydenpätkä kaulassa. Kaiken pitää kiiltää ja pahimmatkin mokat ja virheet paremmissa perheissä piilotetaan jonnekin neliveto Audin tai purjeveneen kiiltoon.

      Hyvää mielenterveyttä!

      • vali vali

        --- mutta mitä sitten? on oivallinen kysymys kaikenlaisten pikkumurheiden keskellä, siinä olet tasan oikeassa.

        - eräs jolla pelkästään yksinäisiä juhannuksia ja siitä huolimatta elossa


    • Kaljamies24PACK

      ei muutakun KALJOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO

      • turrutus

        Kun ottaa tarpeeksi niin ei suru paina ja seuraavakin päivä menee ilman murheita yksinäisyydestä, kun vaan yrittää selvitä hengissä karmeasta olostaan, ellei sitten ala ottamaan lisää..


    • Minä -tana

      JUST nimittäin ajattelin IHAN samaa! EN MITÄÄN!
      Kiitos, löyty sielunvelitaisisko -ttu.

    • Aimitennii?

      JUST nimittäin ajattelin IHAN samaa! EN MITÄÄN!
      Kiitos, löyty sielunvelitaisisko -ttu.

    • M.Virtanen

      Täältähän saisi hyvän juhannus porokkan kasaan. :D

    • Emilia50+

      mutta ei haittaa...vaikka olisi se hauskaa viettää juhannus jonkun kivan miehen kanssa..

    • tee itse

      juhannuksesta omannäköisesi. Ei ole pakko juhlia vanhojen kaavojen mukaan. Mä olen töissä, koska vapaaehtoisia kysyttiin. Teen sen ihan rahan takia ja siksi, että annan perheellisille mahdollisuuden olla vapaalla. Loppuajaksi olen varannut hyvää lukemista, ruokaa ja lepoaikaa itselleni. Voin käydä lenkillä tai hauatusmaalla jos ilmat sallivat, jos eivät, katselen canal :ssalta leffoja.

      Vapaapäivänä arkena menen sitten shoppaileman itselleni jotain kivaa juhannusrahoilla ja näin palkitsen itseni.

      Hyvää juhannusta sulle =)

    • itse pilaan sen muiltaki

      en minäkään tee mitään. Olen kipeenä (ei mikään nuhakuume), ei edes töihin pääse. Perhe raukka joutuu sen takia kotona viihtymään. Noh toisaalta hyvä ettei tuu humalassa tapeltua... voihan sitä ihan näin selvinpäinkin

    • paikkoja ois muutamaki mihin pyydetty mutta ku tilillä on 30centtiä rahaa ni ei paljo huvita pummilla lähtee

    • Mitä jos kokeilisit...

      ... kutsua luoksesi jonkun toisen, jonka tiedät olevan yksin? Minun juhannusaattoni järjestyi sillä tavoin.

      Tiedän kyllä, mitä yksinäisyys on.

      • voimakkaasti...

        maantiellä. siinä se juhannus menee mutkapätkillä mukavasti.


      • nii mäkin

        on rauhaa ja lepoa, sitä ettei tarvitse tehdä mitään eikä ole kiirettä. Ei tarvitse suorittaa, järjestää, keksiä tai touhuta, jos ei huvita. Voi päättää ihan itse, mitä tekee. Voi vaikka nukkua tai tehdä rästiin jääneitä asioita. Yksinäisyys on vapautta.


    • Pakkojuhlintaa

      Miksi pitäis tehdä mitään? Sen takiako, että voi vastata kyselijöille, että tekee jotain? Mitä väliä sillä niille on, mitä sinä teet? Nuku, jos ei ole muuta tekemistä.

    • Hieman varttuneempi

      Jos eivät tuon kummempia ole! Juhannus on vuoden upeinta aikaa, oli sää mitä tahansa, oli kavereita taikka ei. Ei minullakaan ole juhannuskavereita eikä menopaikkoja. Silti aion nauttia juhannuksesta, kesästä, pakenevasta nuoruudesta, elämästä (grillaten, kalastaen, urheillen). Tehkäämme kaikki samoin! Kukin sitä, mistä pitää. Moni meistä - myös minä itse - takertuu usein pikkuseikkoihin ja epäolennaisuuksiin. Ja on tyytymätön elämäänsä. Sitten jos menettää jotain suurta, tajuaa, miten tyhmä ja itsekäs oli. Ja sen, että kaikki oli kuitenkin hyvin, vaikkei sitä tajunnut silloin. Näin se menee. Sitä sanotaan myös elämäksi. Kiitollisuus ja tyytyväisyys ovat askeleet onneen.

      • pappa neuvoo

        Enpä sitä minäkään ihan pennunhuima enää ole. En tiedä, kelle kommentisi tarkotit, mutta ihmettelen, että vähättelet toisten ongelmia. Ne ongelmat, jotka sinusta ovat ehkä pieniä voivat jollekulle toiselle olla ylitsepääsemättömän suuria.
        Esimerkiksi minulle nuo neuvosi / vinkkisi ovat kuin myrkkyä. annoit vihjeeksi, että voi grillata, kalastaa ja/tai urheilla. Vesisateessa ei paljonkaan grillailla ja muutenkaan sitä ei voi eikä viitti tehdä koko pyhäseutua. Nuo kaksi muuta vaihtoehtoa ovat sitten ne myrkky tällaiselle, joka on menettänyt jo jotakin suurta. Terveytensä. Kun ei kykene kalastaan, niin ei kykene.
        Toisekseen kerropa minulle mihin se minun tuntemani yksinäisyys katoaa, josko tossa takapihalla keskenäni grillailen tahikka jossakin lammenrannalla olisin ahvenaa narraamasa vapa ja syötit ainoana seuranani? Mutta älä huoli. Vaikuttaa sille, etten minäkän jää ilman juhannus seuraa tänä vuona. Paleltaa nimittäin siihen malliin, että taidan saada seurakseni kesäflunssan. Siinä sitä seuraa riittääkin jopa kyllästymiseen asti.


    • *Sinkku N39*

      Itse asustelen sinkkuna maaseudulla jossa joka paikkaan on pitkä matka. Kaupunkissa voisi mennä satamaan tai kaupunkille kattelee ja kävelemään ihmisten ilmoille.

      Itse olen onneksi tanssitaitoinen ja ajattelin mennä ihan tommolan lavalle tanssimaan ;)

      Kesällä voi mennä matoongelle tai jutella netissä kavereiden kanssa :) Sieltähän tapaa nettituttavuuksia muitakin yksinäisiä. Samalla voi naksahtaa kemiaa ja tiie mitä siitä seuraa vaikka loppuelämäksi kumppani jos kemia oikein kolahtaa ;)

      On tässä sinkkuudessa hyvät puoletkin, ei tarvi kuunnella kitisevää miestä tai naista, ei tarvi tilittää kenellekään yhtään mitään voi mennä ja tulla miten haluaa.

      Joskus sitä kyllä haluisi läheisyyttä.

      Tanssimaan voi mennä selvinpäin jopa juhannuksenakin, niinkuin muuloinkin. Ei tarvi alkohoolia nauttia, ja omalla autolla pääsee vaikka minne. Sattui vaan huonot sateiset, kylmät ilmat juhannukseksi :( Ei se menoa haittaa.

      Sanoin äsken naapurin lapsille että pistäkää päälle kunnolla vaatetta ettette tuu kipeeksi että en kesällä jouda hoitelemaan kun on paljon menoja ;)

      Ei tarvi riidellä kumppanin kans kun sitä ei ole ;) Naapurit osaavat sen verran kiusata ja härnätä ja puuttua asioihin jotka heille ei kuulu, eikä heillekään tarvi menoja tilitellä. Sinkkunaisen elämä kun tuntuu kiinnostavan naapureitakin ihan uteliaisuuteen saakka. Aikansa kuluksi nauraa vaikka heille ja niiden typerille touhuille ;)

      Koitappas piristyä ja käy vaikka kaupunkilla, aina joku juttukaveri löytyy jostain. Ala vaikka itse juttelee jonkun kanssa kun näät yksinäisen ihmisen.

    • Omalla kohdallani juhannus ei ole muuta kuin ylimääräinen vapaapäivä (jos sattuisi töissä olemaan). Itselleni joulun edeltävä odotusaika on kaikkein masentavinta aikaa. oikeastaan kaikki juhlapyhät joulua lukuunottamatta ovat itselleni lähinnä ylimääräisiä vapaapäiviä. Kaikkein ärsyttävintä juhannuksessa on se, että periaatteessa sitä olisi mahdollista joka vuosi juhlia isolla porukalla, muttei paljoa kiinnosta, kun kaikki muut olisivat ympäripäissään ja itse kun en alkoholijuomia käytä ollenkaan, niin ei siinä olisi mitään järkeä.

    • _cassie_

      Moi!

      Nyt lopetetaan tämä voivottelu ja tehdään asialle jotain. Kaikki jyväskyläläiset tai lähistöltä olevat, jolla ei vielä ole suunnitelmia jussiks, eiköhän laiteta jalalla koreasti ja laiteta omat toiminnat pystyyn! Saanko keltään tukea idealleni vai onko sutena syntynyt?:)

    • kalenterijuoppojen

      päivinä se tahtoo olla vaan niin et kaikki vinkuu et mitä uutenavuonna,vappuna,jussina, jne niinkuin se nyt maailman loppua tietäis jos ei jollakin lailla ko. päiviä konkreettisesti huomioi....aivan sama mikä päivä milloinkin on koska voi niitä vietellä" millon lystää vai johtuisko se vaan siitä kun kalenteris on ja kansa sellasta määkijä lammas lauma porukkaa et jos muutkin niin pakko myös tavalla tai toisella itekkin vaikkei hittojakaan kiinnosta. yksi konsti näistä jos ei halua vietellä on olla/mennä töihin näinä päivinä jos mahdollista ja hyvä muistaa toki sekin et monet "joutuukin" töissä oleen ko.aikoina. ei siit kannate depistellä,siinä se menee kuin muutkin päivät kun ei ota niistä paineita vaan on kuin muulloinkin...

    • **SinkkuN39**

      Ystävät pitäisi säilyttää, Poikakaverit/tyttökaverit saattaa jättää tai hylätä. Tosi ystävät ei jätä. Jos poikakaverit/tyttökaveri jättää/ hylkää niin mitä jää, no tietty ystävät. Mut jos ystävät on jättänyt ja ero tulee silloin ei jää mitään :(

      Olen itsekin huomannut kun parisuhteessa on kriisi meneillään silloin ystävä juohtuu mieleen, ja sitten sitä puidaan surua, ja sitten kun taas kaikki on hyvin ei kuulu mitään mistään päin. Onhan se väärin!

      Voisihan sitä käydä terassilla juomassa vaikka siiderit tai oluet ;) Ei tarvi känniä vedellä ;) tai vaikka kahvi kupposen juomassa. Istua siinä aikaa ja katella sitä ihmisten touhua.

      Onhan se kynnys käydä ensin yksin, mutta sitä kun vaan ottaa ja lähtee. Tansseissa kun voi tanssia ja ei siinä niin kauheesti yksin tarvi olla. Etenkin kun pääsee vielä itse hakemaan.

      Kun ei ole niin ujo ja hiljainen niin kyllä juttuseuraa löytyy.

      Pää pystyyn, päivä menee loppujen lopuksi tosi nopeesti ;)

      • täällä meitä viedään kui

        Pässiä narussa. joku IDIOT panee otsikoin, ja Pässit määkiin mukana ruodussa...


      • täällä meitä viedään kui

        Pässiä narussa. joku IDIOT panee otsikoin, ja Pässit määkiin mukana ruodussa....


    • repe.

      Juhannus on iso juhla vuoden kohokohta sit ei voi verrata jouluun väitetään että se on jopa suurin kirkkovuoden juhla kristityillä kenenkään ei tarvii siit ottaa paineita joillekkin se merkkaa enemmän kun toisille kenenkään ei tartte siit uskonnollisuuden vuoks ahdistua näin ajattelen vaikken kovin hyvä uskovainen olekkaan. armo on kaikkia varten.

    • repe.

      Juhannus on iso juhla vuoden kohokohta sit ei voi verrata jouluun väitetään että se on jopa suurin kirkkovuoden juhla kristityillä kenenkään ei tarvii siit ottaa paineita joillekkin se merkkaa enemmän kun toisille kenenkään ei tartte siit uskonnollisuuden vuoks ahdistua näin ajattelen vaikken kovin hyvä uskovainen olekkaan. armo on kaikkia varten.

    • JUHANNUSTA

      KUULE, MULLE ON TULLU SEMMONEN BUUMI,ETT VIIHTYY AINA VAAN PAREMMIN ITTENSÄ SEURASSA...HYVÄ KIRJA,MUSIIKKI,ULKOILLA,MAATA SOFFALLA...IHMINEN KAIPAA RAUHOITTUMISTA,ITTENSÄ KANSSA OLEMISTA,SITT ON ANTAA ENEMMÄN MUILLEKIN KUN ON LADANNUT.TÄLLAISET JUHLAPYHÄT ON MULLE NIITÄ LATURIPÄIVIÄ..

    • joukkeri

      Mioi!!

      Täällä yksinäinen, vapaa lapin äijä odottaa vapailta naisilta vinkkejä juhannustaian rikkomiseen. Oletko valmis tekemään jotain mukavaa kanssani, vastaa jos uskallat!!!laitan viestiä kaikille asiallisesti kirjoittaneille ja parhaille kaksikin)))

    • sitä juhannusta

      ole tullut juhlittua enää vuosiin. Oikeastaan aina odotan että päästään juhannuksen ohi että päästäisiin varsinaiseen asiaan. Mikä se asia on? No siitä minulla ei ole mitään hajua, täekeintä kuitenkin että juhannus menee ohi ja pois haitolta.

    • kun on yksin

      ...eikä nyt kannata sanoa että opettele olemaan yksin - minä nautin yksinolosta ja viihdyn hyvin yksin, silti juhlapyhinä koskee...

      Olen huomannut että paras keino minulle on olla yksin luonnon keskellä - siellä ei ole mitään juhlapyhiä vaan jokainen päivä on ihmeitä ja kauneutta täynnä, eikä koskaan tunnu yksinäiseltä.

      En oikein kestä mennä ihmisten joukkoon sillä oma yksinäisyys tuntuu silloin vain pahemmalta, enkä erityisesti pidäkään mistään ihmispaljouksista kuten eurosinkkujen kokoontumiset. Mieluiten viettäisin juhannukstakin oman rakkaan kanssa kahdestaan tai tuttujen joukossa mukavalla porukalla, mutta kun sitä rakasta ei nyt ole niin olen sitten mieluummin ihan yksin.

    • olapallonivel

      Vedä lärvät eli perseet olallensa,
      yksinkertasta!

      • ooopååa

        juhannus on vain yksi kesän viikonloppu muitten joukossa. Miksi ottaa siitä stressiä? Maanantaina jo helpottaa...
        Sinkkuna ym yksinäisenä on varmasti masentavaa.
        Sama hommahan se on vapun ja uudenvuoden kanssa. Jatkuva pakkojuhlinnan maku. Kapakat tyhjänä.
        Kellä ei ole mökkiä- voi sitä onnetonta.
        Paskat haistatan näille pakkopäiville. Ollaan ihan rauhassa ja tehään sitä mitä huvittaa. Kohta se on jo joulu......kin....taas.......


    • lähelläkään

      joulua!!!! Ottaen huomioon myös kasvisilmiöt, että ilmatkin on niiiin piristävät.

    • ajoista

      kun todella pahasti ahistaa..

      Itse lähden suomesta pois ystävien kanssa näinä aikoina...joulu on pikkupakko olla suvun takia kotona.
      Ex mies jätti mut ennen häitä 4 vuoden seurustelun jälkeen,hävisi ja kun yritin yhteyttä uhkasi lähästymiskiellolla.
      Löysi tuoreempaa lihaa vaikka itse olen 25v. kolme vuotta nuorempi vissiin veti puoleensa..vaikka itsekin on 28v.
      Ei voi muuta sanoa kun paska olo,ollut jo liian kauan.
      Toinen ei suostu sanaa vaihtamaan,eroa ei ole ikinä selvitetty mitenkään.
      Suu suppuun vaan,hieno homma.

    • Moneskimo

      Ketä täs huijataan hirveet perseet sitä kuiteskin otetaan vaik vain parille/lasillisel liikenteeseen lähetään. Sinkkuna mennään eikä meinata katsotaan ja korkataan

    • joku muukin, nyyh

      Olen juuri sen ikäinen, että pääsisin minne vaan haluisin, mutta kun ei ole porukkaa jonka kanssa mennä (vaikea tutustua ja tutuilla on miehet, joitten kans ne tekee kaiken) Eikä kehtaa mennä oikein yksinkään, eikä se välttämättä ois kivaakaan.

      Tänään alko vituttaa työt niin paljon, että päätin lähteä isäni ja äitipuoleni mökille ja vedän sellaset perseet, että on hauskaa. Onneksi äitipuoli on enemmänkin ystävä ja sen seurassa on hauskaa lähes varmasti.

      Mutta sit ku kysytään et mitä teet jussina, niin hiukka harmittaa ku nuoremmatki menee kaveriporukallaan. Ja ne miettii, et oon outo tai jotai ku ei ole kavereita. :/

      Rehellisesti sanoen oon sitä mieltä, että parempi on pitää hauskaa "vanhusten" kanssa tai olla yksin ku paskalla kaveriporukalla.

      • että..

        ..en ole ainoa, jolle juhlapyhät ovat melkoista pakkopullaa. Neljäkymppinen sinkkumies pienehköstä kaupungista joka käytönnössä tyhjenee ihmisistä juhannuksena. Ei mitään järkevää paikkaa minne mennä "jussina". Festarit ei enää tällä iällä nappaa, mökkiä ei ole, kaikki vanhat kaverit ovat joko muuttaneet muualle tai ovat perheellisiä. Kalsarikännit kotonakaan ei juuri kiinnosta, joten mitä hittoa sitä sitten teet? Turhauttavaa.


    • juhannus tarjolla

      Täällä tarjolla vapaaehtoinen työleiri ;) Tarjoan syömiset ja kohtuudella juomisetkin, saunomiset ja yösija löytyy. Pihahommia: kaivamista, mullan kärräämistä ja sen sellaista :)) Tervetuloa sinkut!! Ja muutkin toki.

    • Sanji1

      Käytä hyväksesi se, että kaupunki on tyhjänä. Omaa aikaa. Lue, askartele, leikkaa vaikka nurmikko, ihan mitä vaan. Tai älä tee mitään. Mikä siinä on niin vaikeaa? Pakko olla juhannussuunnitelmia, kun kavereillakin on?



      Itse olen töissä mahdollisimman paljon. Muut kaverit (kaksi eri kaveriporukkaa) lähtee mökille vetämään kännit. Todistin tämän viime- ja toissajuhannuksena, ja kun en itse alkoholia käytä (21v tilastoihme, eikä mitään uskistaustaa), päätin että tänä vuonna en lähde mukaan kärvistelemään.

      Toinen kaveri on myös duunissa, päätettiin että vietetään juhannus kahdestaan sen kämpällä. Leivotaan jotain ja katsotaan leffaa.

    • julkkis

      me mennään mökille mun tädin

    • Sinkku joka osaa juhlia

      Juhannus on yks parhaimmista juhlapyhistä, ellei paras.
      Itse juhlin sitä ystävien kanssa, milloin milläkin mökillä.

      Ps.Älä jää kotiin homehtumaan ..festareille tai tansseihin.

    • sukulaisten luo

      Henkisesti kurja olla yksin jos sitä ei tahdo. Mutta nytkin ootte löytäny netin ihmeellisen maailman josta voi löytää sen kumppanin itelleen.. sokkotreffeille kaksi yksinäistä juhannuksena. Kokkoja poltellaan meillä päin useammassa paikassa, sitä kattomaan ja siitä juttelemaan ihmisten kans. Saattaapi vaikka tulla kutsu paukuille. Ja mikäs vika niis sukulaisis? Mulla ainakin hyvät sukulaiset vaikka jotkut väittävätkin et suku on pahin.

      • täälläkin

        oli mutta viime tipassa kaverit pyysivät lähtemään vuokramökille mukaan. Porukka ei ole kaikkein hauskinta/tutuinta mutta uskon, että sielläkin voi pitää hyvin hauskaa. Varsinkin nuoriin vedoten, onse melko ankeeta jos kaverit soittelevat kännipuheluita samalla kun itse olet jumiutuneena kotisohvalle :/


    • Tuulianna62

      Juhannus on masentavin juhla meille sinkuille. Juhannus on parien ja perheiden juhla. Ja paljon pahempi ja masentavampi kuin joulu. Mihin sitä itsensä laittasi taas säilöön täksi keskikesän juhlan ajaksi? Kunhan nyt vain ohi menisi.
      Tuulianna62

    • aurinko ainakin

      tuossa kuvassa risukasaan tai oikeasti piisaminpesään heijastuu.

    • mertsiyksi

      Höpö höpö! Kaikkialla kaunis kesä! Mutta joulu, se on pirullisin keksintö, kaikki pyörii vain sen ympärillä eikä mikään ole tavallista...

    • sexotron

      ja jostai syystä kun on naisvipinää nii ne aina kuihtuu just enne juhannusta ja baariin pitää mennä yksin

    • vaan

      Ei kannata hermoilla juhannuksesta. Se on vaan yksi ryyppyjuhla muutenkin viinaanmenevän suomalai-ugrilaisen melankolisen luonteenpiirteen omaavan kansamme häröilykulttuurissa.
      Se on yksi hailee missä sen viettää, jos nyt ei putkassa eikä järven pohjassa. Minne tosin moni joka juhannus päätyy. Valitettavasti.

    • luonnonlapsi

      Miksi sun pitää tehdä jotain? Etkö voi vain olla ja nauttia Suomen kesästä, vesisateesta, hyttysistä ja YKSINÄISYYDESTÄ! Ei aina tartte olla muita, onhan täällä lintuja jotka laulaa todella kauniisti. Hiljennyppä kuunteleen sitä ja selvinpäin! Hyvää jussia sulle!

    • awerwa

      Viime juhannus oli melko masentava. Olin sairastanut puoli vuotta piilevää keuhkokuumetta, lääkäri huomasi sen viikkoa ennen juhannusta ja sain antibioottikuurin. Paskoin viikon ajan kuus kertaa päivässä, juhannusaattona olin kuumeessa ja söin sateisella & helevetin kylymällä mökin pihalla makkaraa. Yheltätoista nukkuun.

      Tänä juhannuksena aattelin pistää paremmaks, mennä mökille kaveriporukassa, jua ja syä hyvin ja kuunnella huippuja biisejä & tanssia niitten tahtiin!

    • Piristy nyt vähän

      > Ärsyttää ja ahdistaa jo nyt kaikki, "mitä teet juhannuksena" -kysymykset.

      Suomen kielen tarpeettomin lause on "Mitä teet juhannuksena?", koska kaikki 5 miljoonaa tekevät sitä yhtä ja samaa.

      Oikeampi kysymys onkin, että " Missä teet sitä juhannuksena?"

      • kaikki.

        päivät ovat masentavia,ei yksin Juhannus. Itse aion nauttia Juhannuksesta ulkoilun merkeissä,satoi tai paistoi ja syödä hyvää ruokaa. Alkoholia en tarvitse,hauskaa voi pitää ilman sitäkin. Masentuneille neuvoksi,ottakaa itseänne niskasta kiinni ja muuttakaa asennetta,koska kukaan muu ei sitä pysty tekemään ja nautikaa kesästä!


      • AviomiesX

        Toiset luonnossa, toiset aviovuoteessa, jotkut saunan lauteilla, jotkut vedessä.Kaikilla samanlaiset naimapuuhat.


    • Jorma.Kovanen

      "Pullo, pillu ja juhannus, siinä suven huipennus."

      -Hannu Salama, Juhannustanssit-

      • Toi VIINA

        SWIDDU.. mitä meette pakoon,. NO TIETTY PELKÄÄTTE; SIIHEN PELKOON JUOTTE ETANOLIA ERI MUODOISAAN..


      • Toi VIINA

        SWIDDU.. mitä meette pakoon.. NO TIETTY PELKÄÄTTE; SIIHEN PELKOON JUOTTE ETANOLIA ERI MUODOISAAN....


    • oma valintahan tuo on

      Luuletko että "parillisilla" on aina sen hauskempaa? Sitä joutuu tekemään kompromisseja miehensä kanssa tyyliin minne mennään ja jos ollaankin yhtä mieltä ei se tarkoita että on kivaa. Lisäks saattaa olla että huomaa ukkonsa vilkuilevan parempikroppaista kaveriparin naisosapuolta tms mukavaa. Sinkkuna sitä saa itse päättää menonsa ja tulemisensa. Sä et sen onnellisempi olis tossa tapauksessa varattunakaan. Toi on just tollasta suomalaisten tyypillistä valitusta vaikka kaikki on hyvin. Mitä jos hankkisit vaikka elämän`?

      • vain syödään hyvin

        ja rakastellaan vaimon kanssa ja nautitaan suvesta, lapset, siis nuoret ovat mökillä mummon ja serkkujen kanssa!

        Lämmitetään pihasauna ja vastotaan ja levätään, ilman viunaa!

        Hyvää keskikesänjuhlaa kaikille!

        ps:ja toki uidaankinnn...


    • elämä lopuu kohta

      Olen aivan maissa, olen todella yksin juhannuksen, juhla jota 4v. sitten vietin perheen ja ystävien kanssa, nyt olen yksin kun muksu on isällään koko juhannuksen ja kaikki parisuhteessa olevat pelkää kutsua sinkkua kylään.
      Tämä on todella masentavaa aikaa, juon pään täyteen ja mietin jos vaikka luovutan koko tään elämän edessä

      • hyvämeininki

        Noi järjestää juhannuskemut, jossa pelkästään sinkkuja! Mukavaa juhannusta kaikille - kyllä se elämä iloksi muuttuu... :)


      • riss

        Ei kannata luovuttaa,eletään koska elämä on suurin lahja minkä ihminen voi saada.Kyllähän minullakin tuollaisia ajatuksia talvella tuli kun erosin syksyllä mutta täällä sitä ollaan.Jussi varmaan sitten menee yksin saunoessa ja kavereille soitellessa...


      • olen kokenut saman

        Olen kokenut elämässäni saman tilanteen joskus vuosia sitten, lapset vaan eivät olleet isällään vaan sukulaisissa, koska isä oli omalla tahollaan 'Juhannusta viettämässä'.
        Tosin en silloinkaan kyllä harkinnut elämästä luopumista.
        Elämä on liian kallisarvoinen asia hukkaan heitettäväksi tuollaisen asian takia. Tiedän kyllä, koska olen saman kokenut, että ahdistus on suuri ja ikävä voi tuntua jopa fyysisenä kipunakin, mutta mietipä sitä, että sinulla on kuitenkin se lapsi. Jo hänen takiaan kannattaa jatkaa. Sinä olet hänen ainoa äitinsä!!!
        Sinä olet varmasti vielä aika nuori etkä voi tietää, mitä ihanaa elämä vielä sinunkin eteesi tuo. Joten häntä pystyyn vaan! Eihän se juhannus ole juuri yhtä viikonloppua ihmeellisempi. Ajattele, että tämä juhannus menee nyt näin, mutta vuoden päästä kaikki on toisin; paljon iloisemmin!

        Oikein hyvää Juhannusta sulle lämpimän halauksen kera!


    • Joulu on

      kaikkein masentavinta aikaa. Ehdottomasti.

    • nyt on tekojen paikka

      siis olen taas yksin tään juhannuksen , kukaan pari ei halua kutsua sinkkua juhliin ja mun muksu menee isälleen koko juhannukseksi.
      Tosi paska fiilikset

    • juttu :/

      ajattelin että EN tee mitään, loikoilen vaan kotona, otan vähä vettä väkevämpää ja rentoudun.. Sinkkuuden huono puoli on just tää, ettei keksi tekemistä aina juhlapyhisin :( ja kaverit on puolisoidensa kanssa, eli ei niidenkään mukaan viitti ängetä.

    • mies23v

      Joo, siis oon samaa mieltä sun kanssas. juhannuksessa on paljon ikäviä piirteitä. jos kokon edessä vaikka seisoo, niin naamaa alkaa polttaa. ja silmät kuivuu päähän. bisse/siideri väljähtyy nopeesti siinä lämmössä ja känninen keittiömestari paistaa makkarat miten sattuu. kerrassaan kaaoottista ja ikävää. mitä vielä? teki oikeesti pahaa lukea toi sun viestis. jospa nyt vaan nautittaisiin suomen kesästä sellaisena kuin se on ja juhlittaisiin juhannuksena niinkuin pitääkin? itse olen sinkku, eikä tullut mieleenkään miettiä, että ikävää, kun en tee mitään. totta kai teen. jos mulla ei olis kavereita, niin hommaisin niitä, varsinkin jussinahan niitä takuulla löytyy. Pää pystyyn!

    • en minäkään tee mitään

      Hei!
      Juhannukseen rakennetaan yleensä jotain myytejä. Mut sehän on tavallinen viikonloppu. En ole montaakaan kertaa elämässäni (50v) juhlinut juhannusta.
      Parasta on, kun otat sen ajan itsellesi ja teet silloin mitä olet aina halunnut.
      Minusta ihaninta on kun kaupunki on hiljainen.. ei ruuhkia..ei kaupat auki.
      Jos haluu baariin aina joku on auki, mut siellä on kerrankin kivaa porukkaa.
      Jos haluat ystäviä ympärille, nekin ovat samanlaisia, kuin muinakin päivinä.
      Reippaasti juhannusta "viettämään".
      Yks täti vaan...

    • ja valoisinta

      yötä teille kaikille, juhannuksesta huolimatta!

      Minä en ole nähnyt Suomen kesää pariinkymmeneen vuoteen. Kateeksi käy. Nauttikaa. Älkää örveltäkö kännissä vaan nauttikaa kuin ihmiset.

    • eronnut äitiliini

      Juhannuksena on kolme päivää vapaata, jos et työskentele palvelualoilla: ravintola, sairaala tms. ja jos et siis työskentele edellä mainituilla aloilla, voit varmaankin hakeutua vapaaehtoiseen talkootyöhön asuinpaikkakuntasi / vanhan kotipaikkakuntasi juhannustapahtumaan!
      Ja jos missään ei tapahtumia järjestetä, niin vanhainkodit ovat täynnä "unohdettuja" vanhuksia, joita voit ilahduttaa vierailemalla heidän luonaan!
      Ajattele, jos vaikka veisit juhannusaattona yksinäisen vanhuksen ulos katsomaan kaunista kesää....ne vanhuksetkin hoidetaan nykyään ihan sisätiloissa eikä kenelläkään ole aikaa ulkoiluun heidän kanssaan.
      Mitä Sinä siinä Valitat, jos Sinä voit kuitenkin valita mitä teet vapaa-aikanasi /:)

    • suvi_

      Todellakin. Vaikka itse seurustelen työnarkomaanin kanssa en vietä taaskaan hänen kanssaan juhannusta emme siis asu yhdessä. Juhannus on yhtä tuskaa. Kaveripiiri tarpeeksi pieni, porukoille meno ei tule kuulonkaan jos ei halua kuunnella juopottelua ja riehumista. Ainoa vaihtoehtoa on nyyhötän kotonani telkkarin ääressä kuunnellen alakerran naapurin riehumista. Todella masentava juhannus taas !

      • lksdlsdkl

        Kiva huomata että en ole ainoa joka on lopen vittuuntunut suomalaisten juoppojen riehumiseen ja ryyppäämiseen.

        Se on kumma että miten ne "juhlat" aina jossain vaiheessa muuttuu ihme tappeluiksi, meluamiseksi ja räyhäämiseksi. Pitäs varmaan alkaa järjestämään jollakin saarella "uskomattomat" juhannusbileet, joka vetäisi mahdollisimman monta juoppoa, siellä sitten olisi kaikkia jänniä kilpailuja:

        1: Juo itsesi hengiltä kilpailu
        2: Saaren ympäriuinti
        3: Seisaaltaan soutu lyijyvaljaissa


    • minä ole

      En ole kokenut juhannuksena mistään jäävän paitsi vaikka sinkku olenkin, lähes ainoa ystäväpiiristäni. Aina on mukavaa ollut, ennen tuli oltua isolla porukalla mökillä, nykyään festareilla. Ja sinne voi lähtee vaikka yksinään ja ei yksin tarvi olla. Kyllä ennemmin juhannusta vietän kun joulua. Ja kannattaa varmaan miettiä millasia kavereita sulla on jos pariutuneet ei sinkkua ota mukaan. Itseäni ei ainakaan pariskuntien seura haittaa, he kun yleensä hoitavat lähentelynsä jossain muualla kuin ihmislauman keskellä. Kyllähän juhannuksena menoa on jos asenne on vain kohillaan.

    • Nobody

      Perustelut: ei kultaa, perheeseen huonot välit (pl. oma lapsi), pimeä vudenaika.. mitä muutakaan tehdä, kuin masentua kotona kynttilänvalossa tms!
      Juhannus taas on keskellä kesää ja satoi tai paistoi, niin ihmisiä liikkuu ulkona, eikun sekaan vaan! Ja viinan kanssa tai ilman..!

      • kuin

        mikä tahansa viikonloppu, milloin ystävät kokoontuu yhteen.


    • sinkku-leidi

      ei todellakaan ole, juhannus aattona on monenlaista tapahtumaa, mutta vertaappa jouluaattoon...sulla on perhe, monilla ei sitä ole...lapset ulkomailla yms. Nautitaan valosta ja lämmöstä yksin taikka ystävien kans.

    • jokuvaan sinkkuminä

      Moi. Minä olen yksi sinkku miljardien sinkkujen joukossa, tulen viettämään juhannuksen jälleen yksin ja masentuneena. Toivottavasti joku sielunkumppani huomaa kuinka hieno ihminen olen. Olen hirvittävän ujo. En jaksa kännätä koska se on helvetin idioottimaista touhua. En tiedä mitä jussina tekisi, tykkäisin mennä kuuntelemaan jotain livemusaa mutta niitä känniääliöitä on joka puolella kuitenkin.

    • homo sapiens

      Paljon masentavampaa on kun TV:stä julistetaan homouden evankeliumia. Koko media on homojen valtaama foorumi. Lesbo- ja homo-ohjelmat täyttävät törkyohjelmilla kaikki kanavat. Se vasta masentavaa onkin heterojen mielestä.

    • pahaa keliä

      niin, että keskesän juhla tulisi 'juhlittua=kärsittyä' äkkiä alta pois.

    • mutta kun ei

      Kesän karmein viikonloppu.

      Pitää olla ja osallistua ja mitä kaikkea.

      Tosi tressi.

      Taidan jättää mökkiviikonlopun väiin ja maata kotona soffalla kaupungissa.
      Mitä ihmettä vois keksiä selitykseksi..?

    • homo sapiens

      Kaikki juhlapyhät ovat piinallisia epätoivoisille sinkuille, yksinäisille, yksineläville, joita Suomen aikuisväestöstä taitaa olla jo kohta puolet, ellei yli puolet. Perhe-nimistä instituutiota ei kunnioiteta enää, se on hajotettu. Vain homot ja lesbot pitävät meteliä parisuhteensa siunaamisesta. Heteroilta parisuhde puuttuu lähes poikkeuksetta. Mutta kun presidentiksikin valitaan SETA:n puheenjohtaja (SETA on homojen ja lesbojen järjestö), niin mitä voi odottaa tämän maan päättäjiltä, muuta kuin homojen ja lesbojen suosimista.

      Siksi täällä nykään on niin paljon yksinäisiä, eronneita, sinkkuja, vanhoja piikoja ja vanhoja poikia, kun homouden evankeliumia saa vapaasti julistaa ja homot ja lesbot mellastavat TV:ssä joka päivä. Mies ja nainen eivät enää löydä toisiaan tässä maailmassa. Estrogeenia vaan pienille pojille syötetään ruuan muodossa. Kohta maailmaan ei edes synny enää kunnollisia miehiä, joissa olisi testosteronia. Miehet on kadottanut identiteettinsä, samoin naiset. Kukaan ei enää tiedä mitä on aito maskuliinisuus tai aito feminiinisyys.

      Tämä on hälyttävää. Synti rehottaa Suomessa, kun YLE:kin julistaa homojen suulla, että he ovat syntyneet homoina. Sillä syntiä puolustetaan, että se on synnynnäistä. Totisesti synti on synnynnäistä ihmiselle. Sitä kutsutaan nääs perisynniksi, että ihminen on taipuvaisempi syntiin, kuin hyvän ja oikean valinnan tekemiseen.

      Hyvää Juhannusta tälle homovaltiolle!

    • yarrrr!!111!

      Nummirockiin koko juhannukseksi!

    • MINÄ OON

      töissä juhannuksen.
      Ja sitäpaitsi, mikä hätänä ihmisellä, jos sanoo keskikesän juhlaa masentavaksi. Jos jostain kaamosjutusta olis kysymys, olisin myötämielisempi tarinaasi.

      • Elämäänsä eksynyt

        Kello on kolme yöllä ja suunnittelen että jos menisin piiiiitkästä aikaa festareille- ei siksi että sinne tekisi mieli vaan siksi että olen näemmä ensimmäistä kertaa 20 vuoteen jussina yksin enkä todellakaan ole sitä omasta halustani! Vaimo ja lapset lähtivät eilen salaa kotoa ja minä olen siihen ilmeisesti jollain tavalla syypää...ja suoraan sanoen en oikein sulata sitä että lapset olivat ns.juonessa mukana ... nyt olis hyvät neuvot kalliit eikä sitten mitään vittuiluja kiitos!


      • lksdlkdslksd
        Elämäänsä eksynyt kirjoitti:

        Kello on kolme yöllä ja suunnittelen että jos menisin piiiiitkästä aikaa festareille- ei siksi että sinne tekisi mieli vaan siksi että olen näemmä ensimmäistä kertaa 20 vuoteen jussina yksin enkä todellakaan ole sitä omasta halustani! Vaimo ja lapset lähtivät eilen salaa kotoa ja minä olen siihen ilmeisesti jollain tavalla syypää...ja suoraan sanoen en oikein sulata sitä että lapset olivat ns.juonessa mukana ... nyt olis hyvät neuvot kalliit eikä sitten mitään vittuiluja kiitos!

        Pieksitkö vaimon ja lapset tällä kertaa etukäteen niin on helpompi nostella sitä olut tuoppia kun ei ole kädet niin maitohapoilla sitten Juhannuksena?


      • ja miksi?
        Elämäänsä eksynyt kirjoitti:

        Kello on kolme yöllä ja suunnittelen että jos menisin piiiiitkästä aikaa festareille- ei siksi että sinne tekisi mieli vaan siksi että olen näemmä ensimmäistä kertaa 20 vuoteen jussina yksin enkä todellakaan ole sitä omasta halustani! Vaimo ja lapset lähtivät eilen salaa kotoa ja minä olen siihen ilmeisesti jollain tavalla syypää...ja suoraan sanoen en oikein sulata sitä että lapset olivat ns.juonessa mukana ... nyt olis hyvät neuvot kalliit eikä sitten mitään vittuiluja kiitos!

        En tiedä mitä teillä tarkalleen ottaen on tapahtunut, mutta aika usein rauhallinen ja mahdollisimman vähän ketään syyllisiä etsivä keskustelu auttaa oikeestaan mihin tahansa ongelmaan. Etsikää syitä, ei syyllisiä. Sano vaimolle, miltä susta tuntuu, mutta jos mahdollista, älä syytä ketään (ainakaan ketään muita). Sen sijaan jos tiedät, että sinussa itsessäsi on syytä, pyydä anteeksi (niin, että todella tarkoitat sitä).

        Älä ainakaan vedä mitään hirveitä itsesääli/kosto/vitutuskännejä, se tuskin auttaa asiaa...

        Ja jos teillä on vaimon kanssa ongelmia, niin älkää käyttäkö lapsia välikappaleena riidoissa.

        Rauhallista jussia, toivottavasti kaikki kääntyy hyväksi!


    • lskdlskdlksd

      Suomen virallinen "hakkaa vaimoasi päissään" päivä, se päivä vuodesta jolloin hävettää eniten olla suomalainen, hyvänä kakkosena tulee vappu, sillonkin suomalainen JUOPPOMIES hakkaa naiseltaan luulot pois. Sama miten se suomijuoppo hakkaa sitä akkaansa, niin sen suu käy ja käy ja käy koska se akkakin on niin vitun PÄISSÄÄÄN että se ei tajua olla hiljaa. Ainoa keino saada siis akka vaijennettua on tappaa se ja sitähän mies nyrkeillä yrittää, mutta tyydytään yleensä myös hyvään tajuttomuuteen, mutta eihän sekään suomijuopolta onnistu, KUN SE ON NIIIN PÄISSÄÄÄÄN!

      Toivotaan yhdessä että myös tänä juhannuksena järviin ja jokiin hukkuu mahdollisimman monta JUOPPOA. Niin on ens juhannus pikkaisen rauhallisempi kuin edellinen. Ja ehkä vuonna 2245 juopot ovat kuolleet sukupuuttoon ja saisimme sitten OIKEAN syyn JUHLIA sitä juhannusta.

      Ja turhaan te muut neuvotte että mihin kannattaisi mennä juhannuksena jos ei se ryyppäys innosta. Kaikki paikat on katsokaas kiinni ja ihan sama minne menet, jos siellä on ihmisiä, ne kaikki on varmasti PÄISSÄÄN.

      • white widow

        sä viitti yleistää,ei meillä juoda kuin saunaoluet eikä hakata naisia. Meille juhannus on perhejuhla,johon myös lapset osallistuvat esim käymällä kattomassa kokkoa,pelaamalla ulkopelejä ,kalastetaan, grillataan,saunotaan ja lapset tykkää eikä vaimokaan oo valittanu että sitä hakataan.


    • white widow

      toisten örveltää umpijurrissa monta päivää,tiiä mitä tapahtuu ku läträtään tuon kuningas-alkoholin kanssa et muisti menee ja tulee ainaki kaamee darra ja vitunmoinen morkkis. Mä häippäsen mökin rauhaan vaimon ja muun perheen kanssa,missä ei juoppoja näy eikä kuulu ja hyvä niin. Sit ku lapset menee nukkumaan,teen vaimolle ja ittelleni jopparaiset hyvästä kukasta,saunomme ja uimme (jos vesi ei ole älyttömän kylmää) nautimme hiljaisuudesta ja luonnonäänistä saunaoluen ja jopparaisen kera. Se vasta mukavaa onkin,eikä tarvitse herätä kamalaan krapulaan ja morkkikseen.

      • torkkuja...

        Minä vietän lapseni kanssa ihan tavallisen perjantain. Murkku istuu tietsikalla ja minä makaan sovalla, vuoroin silmät auki tai kiinni. Siinä se menee kuten muutkin päivät, ohi.


    • Aviomiesx

      Kyllä tiedetään mitä juhannuksena tehdään - tietysti naidaan!

    • Härmäläänen

      Hei. Unohda kaverit ja lähde Kauhavallelentäjien juhannukseen. Onhan sielläkin juoppoja, mutta myös lapsiperheitä. Alueella on Sariolan tivoli, Musiikkiohjelmaa ja tanssit. Kts lentäjienjuhannus. Tule pohjanmaalle nauttimaan yöttömästä yöstä. Tänne pääsee vaikka junalla.

    • Paras.

      Mahtavaa..Keski kesä.Ja wiskyä.

    • Yksin kotona

      Juhannuksena suomalaiset taantuvat jälleen eläimen tasolle.

      Viinaa kuluu tavallista enemmän ja keskikesän yöttömässä yössä luonnon keskellä estoton seksi kuuluu vanhojen hyvien tapojen mukaan normaaliin pyhänviettoon suomalaisten keskellä.

      Juhannushan on keskikesän juhlan tilalle siirretty kristillinen pyhäpäivä, minkä tarkoituksena metsäkansasta tehtiin kristittyjä.

      Pakanallisten juhlien poistaminen kalenterista ei kuitenkaan poista ihmisistä niitä luonteenpiirteitä, jotka ovat saaneet suomalaiset palvomaan luontoa ja eläimiä vuosisatojen ajan.

      Kysymys siis kuuluu : "Miksi Suomen hallitus näkee yrittää kitkeä nollatoleranssi-menetelmillä suomalaisista eläimellisiä tekoja pois kaikkina muina kalenteripäivinä, mutta sulkee silmänsä pyhinä, jolloin viina virtaa ja käytös on kaikkea muuta paitsi asiallista ?"

      Mieleeni tulee vain sana tekopyhyys, jota voidaan käyttää sopivissa yhteyksissä korostamaan suomalaisten jumalallisia ominaisuuksia kuten rehtiyttä, tehokkuutta, taitavuutta, kristillisyyttä ja inhimillisyyttä, mutta unohdetaan ihmisten valheet, petokset, panettelut, kiristykset, kiduttamiset, hyväksikäytöt sekä ruotuun pakottamiset, jotka ovat valtionjohdon, puolueiden ja tavallisten suomalaisten arkipäivää.

      • homo sapiens

        On totta - eikä vain juhannuksena - että suomalaiset ovat taantuneet eläimen tasolle. Kaikki viinaa kuluttavat kansalaiset harrastavat ruumiin eritteiden vaihtamista tavallista enemmän keskikesän yöttömässä yössä, siis juhannuksena. Kaikilla eläimellisillä suomalaisilla estoton seksi kuuluu normaaliin pyhänviettoon.

        Erityisesti poliitikot ja kaikki viralliset hyssyttelijät ja sosottelijat ovat tekopyhiä väittäessään että suomalaisilla muka olisi jumalallisia ominaisuuksia kuten rehtiyttä, tehokkuutta, kristillisyyttä ja inhimillisyyttä. Tämä on täyttä skeidaa.

        Muistakaa poliitikkojenne valheet, valtiopetokset, toinen toisensa panettelu, kiristykset, hyväksikäytöt sekä ruotuun pakottamiset, jotka ovat valtionjohdossa ja puolueissa arkipäivää.

        Synti on kuulemma kansakunnan häpeä. Muistelenkin, että viime vuosina olen joutunut usein häpeämään maailmalla, sitä että olen Suomesta tai suomalainen. Nokia on mustannut maineensa ainakin Saksassa, puunjalostusteollisuus Argentiinassa, urheilijat doping-käryissä ja poliitikot huoraamalla tai edustamalla seksuaalisia vähemmistöjä.

        Pääministerit ovat viime vuosina tahranneet kaikki maineensa eroamalla ja huoraamalla. Missä muussa maassa sellainen jää rankaisematta paitsi Suomessa.

        Presidenttimme on ollut homojen ja lesbojen puheenjohtaja ja hän sössöttää, edellinen pressa oli invalidi, joka kompurpoi valtiomme maailman kartalle.

        Eikö tästä maasta tosiaan löydy yhtään normaalijärkistä ihmistä, joka ei olisi moraalsesti arvelluttava valtiollisiin edustustehtäviin kuten presidentin ja pääministerin tehtäviin.


    • Niin mekin tehtiin

      5 sitten. Pähkäiltiin joka toinen juhannus et mitä tedhään ja minne mennään. Nyt ei ole enää ongelmaa mitä tehdä lomalla tai juhlapyhinä. Sato vettä tai paistoi, aina yhtä hauskaa. Niin alkoholin kanssa kun ilmankin...

    • 7 yrttiä laudalla

      Sama vika kuin aloittajalla. Joulut ja pääsiäiset menee vanhempien kanssa mutta juhannus on aina se hankalin.

      Itselläni on mennyt pari suhdetta poikki Juhannuksen aikaan ja siitä onkin kehkeytynyt aika mörkö. Pakko olisi keksiä jotain actionia vaikka mistä kivenkolosta. Tuntuu kuin päällä olísi taian sijasta kirous

      Vanhempien luo mökille voi aina tietenkin mennä mutta omalle kohdalleni koen säälittäväksi 36-v vanhapiikana hengailla porukoiden kaa.

      Parituneet kaverit puuhailee keskenään. Yhden kaverin äiti kuoli, toinen kaveri on masennuksen syövereissä eikä tahdo kontakteja ulkomaailmaan. Kaikilla on jo jotain suunnitelmia. Enkä oikein osaa tuppautua seuraan.

      Sukulaisten armopaloja olisi tietenkin saatavilla vaan ei ole mukavaa olla aina muiden kyytien ja ruoka-aikojen varassa. (En omista autoa)

      Tällä kertaa oli vaarassa, että juhannus onnistuu. Tapailukumppanin kanssa oli tarkoitus lähteä veneilemään mutta säätiedotus ei hyvää lupaa. Ei kai sitten lähdetä. Ihan ymmärrettävää sinänsä.

      Varasuunnitelma on kuulemma mennä hänen vanhempiensa mökille (en ole edes tavannut heitä aikaisemmin). Juttu ei ole mielestäni vielä siinä vaiheessa, että tavattaisiin vanhemmat saati sitten että kännätään kolme päivää putkeen kaikki yhdessä.

      Joku varmaan miettii nyt, että mitä se akka siinä oikein valittaa, kun vaihtoehtoja kerran on mutta jos edes kerran saisi sellaisen juhannuksen kuin haluaisi. Hyvää ruokaa ja sopivasti juomaa rakkaan ihmisen seurassa. Vähän romantiikkaa.

      Taidan jäädä kotiin ja pitää ruokaorgiat.

      Hyvää Jussia kaikille varsinkin teille, jotka syystä tai toisesta vietätte sen yksin.

    • harvahammas

      Kun juhannus lähestyy, niin suomalaiset muuttuvat hiljaisiksi ja ystävällisiksi.

      On tullut aika jälleen tulla toimeen toisten ihmisten kanssa pakosta, koska juhlia ei voi yksin, eikä kukaan halua juhlia yksin.

      Pää kumarassa mennään Alkon ovesta sisään ostamaan juhannus-viinat ja viinojen määrällä ei haluta ylpeillä, koska mielessä kaikuvat vielä äidin ja viranomaisten varoittavat sanat viinan kiroista.

      Alko on melkein kuin seksikauppa, paitsi että useampi suomalainen hyväksyy Alkossa käynnin seksikaupan sijaan.
      Molemmat kaupat kiehtovat ajatusta lähestyvästä ruumiinnautinnosta, ja hyvin useinhan viinan juomiseen liittyy seksin harrastaminen luontevana jatkona.

      Koska seksi on jotain likaista ja kiellettyä, ja siihen liittyy paljon vaaroja, niin järkevät suomalaiset eivät lähde seksiin selvinpäin eivätkä rahan kanssa.
      Sensijaan suomalainen juo itsensä niin känniin, että voi edes lähestyä vastakkaista sukupuolta.

      Kännissä rakastelu on vain kokeilevaa, eikä tarkoitettu tosissaan tehdyksi.
      Jälkeenpäin humalassa tehdyt virheet on helppo kuitata viinan piikkiin.

      Isä-rahajumala muistuttaa suomalaisia koko vuoden kunnon kansalaisen arvoista, joita seuratessaan ihmiset erkaantuvat yhä enemmän luonnosta ja kulutushysteriassaan raiskaavat huomaamattaan äiti-luontoa.

      Suurimman osan vuodesta suomalaiset juoksevat oravanpyörässä ja elävät hissukseen rahajumalan varoitukset mielessään, mitä nyt viikonloppuisin viinaa kuluu paljon viikon aikana muistiin kerääntyneen saastan tyhjentämiseen.

      Kesän kuumuudessa isä-rahajumala kääntää takin ja alkaa suositella valtion monopolialkoholia eri muodoissaan virkistäväksi janojuomaksi ulkotilaisuuksissa.

      Kun juhannus koittaa, niin isä-rahajumala lyö kättä äiti-luonnon kanssa, eivätkä eläimetkään näytä enää niin pahoilta vaan kaikkien kanssa eletään harmonisessa sopusoinnussa.

      Juhannusjuhlat yltyvät bakkanaalisiksi sitä mukaa kun alkoholia kaatuu kurkusta alas ja on mahdollisuus hyväksytysti tutustua vastakkaiseen sukupuoleen ulkona järjestettävillä festivaaleilla.

      Viina, seksi ja väkivalta - rituaali siirtyy luontoon jokakesäisen perinteen mukaisesti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      28
      1387
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1292
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1206
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1204
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1191
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1183
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1177
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe