Kaipaus vesille

Ummikko_

Nyt on pahasti päässyt venekuume iskemään. Ongelmana on se, että en omaa minkäänlaista tietämystä veneilystä/veneistä. Tarkoituksena olisi, että 5 henkinen perhe voisi matkustaa ja yöpyäkin veneessä. Katselimme tällaista http://www.nettivene.com/319755. onko millainen? kannattaako unohtaa samantien tuon hintaluokan veneet???

13

346

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hintojen noustessa

hinta/laatusuhde putaa kuin lehmän hantä. Tuo voisi olla tosiaan suhteellisen asiallinen peli aloittaa veneily.

• B.F.

Mikäli tekniikka kunnossa niin mikäpä ettei. Hinta on ainakin kohdallaan ja kivan näköinen. Jos ei veneily sitten jatkossa enään innosta on ainakin helppo realisoida kun ei ole tuon enempää kiinni veneessä.

• Moottori lienee ihan ok kunnossa kun on makeavesijäähdytteinen. Ainoa mihin (teknisen kunnon lisäksi) kannattaa kiinnittää huomiota, on nukkumapaikkojen riittävyys. Tuo viiden hengen yöpyminen saattaa vaatia reipasta yhteishenkeä. Ja vanhemmat eivät voi nukkua kahdestaan, mutta onko se edes tarpeen parin päivän retkillä..

• tohon

suunnittelin itse säästin, vanerista tein ja plastiikkipussin laitoin - laitoin elämäni ja nyt kuuden vuoden jälkeen kuudella tonnilla pois annan jos vaan joku ostais. älä hyvä ystävä noihin koske. sen nyt näkee päältä, että ihan hirvee lulla - ei mitään ominaisuuksia. Kattele mieluummin joku merkkivene - niitä on useita ja niissä hintä pysyy ja tietää mitä ostaa, siis yleensä.

• Ummikko_

3 puolsi ja yksi vastaan. Ota tästä sitten selvää. Mitä tarkoitat ominaisuuksilla? venee käyttäytymistä aalloilla tms.? olen siis täysin tietämätön ja kokematon näissä asioissa joten älää hermostuko :) Tarkoitus olisi löytää turvallinen vene aloittelijalle jossa olisi kokoa yöpymistä varten jne. Mitä mieltä olette yleensäkin noista omavalmisteisista veneistä? jälleenmyyntiarvohan ei varmaan päätä huimaa, mutta sillä ei väliä. Tärkeintä on sen turvallisuus. Olisiko joku fiskari tai meriläinen sitten parempi hankinta...Saaristolautturi kurssia odotellessa....

• tarkkaan
        Ummikko_ kirjoitti:

3 puolsi ja yksi vastaan. Ota tästä sitten selvää. Mitä tarkoitat ominaisuuksilla? venee käyttäytymistä aalloilla tms.? olen siis täysin tietämätön ja kokematon näissä asioissa joten älää hermostuko :) Tarkoitus olisi löytää turvallinen vene aloittelijalle jossa olisi kokoa yöpymistä varten jne. Mitä mieltä olette yleensäkin noista omavalmisteisista veneistä? jälleenmyyntiarvohan ei varmaan päätä huimaa, mutta sillä ei väliä. Tärkeintä on sen turvallisuus. Olisiko joku fiskari tai meriläinen sitten parempi hankinta...Saaristolautturi kurssia odotellessa....

Muuten hyvä mutta ratti on väärällä puolella.

• classic boats
        tarkkaan kirjoitti:

Muuten hyvä mutta ratti on väärällä puolella.

onhan maailman parhaissa veneissä kuten Storebro tai Coronet ruori myös paapuurin puolella. ja sitäpaitsi yli puolia suomenkin veneistä ohjataan keskeltä!

• KaJan
        Ummikko_ kirjoitti:

Tuon mallin vene saattaa tai melko varmasti ns. rullaa mutta kun sen tiedät ja hieman harjoittelet erilaisissa keleissä ajoa niin voit itse suunta valinnoilla minimoida sitä ja siitäkin on hieman kiinni missä olet ajatellut veneillä.
        Tosi asia tietysti on että veneen koko auttaa kun keli käy kovaksi.
        Noi itse rakennetut saattaa olla pommeja mutta ota joku joka veneistä " oikeasti" tietää mukaan, niitä jotka kuvittelevat tietävänsä on pursiseuratkin täynnä nimimerkillä pursiseuraan kuuluva ja niiden juttuja kuunnellut.
        Itse olen veneitä rakentanut ja olen sitä mieltä että oikea vene tehdään teräksestä vaikka nyt kuttaberkka veneella ajelenkin. No nämä ovat maku asioita....

• Tsero

Tuossa tilanteessa olevalle suosittelen veneen vuokraamista ensiksi. Siinä saa jo tuntumaa lajiin. Vuokraveneistä sitten saa jo käytännön kokemusta siitä tulevasta omasta veneestä sekä siitä millaisia vaatimuksia omalle veneelle tulee asettaa.

• HippaHeikki

Bellaa esim. 700 tai isompaa

• HippaHeikki

kommentoisin tota venettä, eli näyttää ihan hyvältä itse kaipaisin uimatasoa ja sitten paljon riippuu siitä paljonko veneestä löytyy säilytystilaa.

Kokemuksesta tiedän että kun ton verran porukkaa lähtee niin säilytystilaa pitää olla.
      Muutaman yön reissullakin tarvitaan nyky kesien aikaan paljon lämmintä vaatetta yms.
      Eikä se hinta aina kerro laatua, jos kaikki on ok ja vene miellyttää niin siitä vaan kaupoille. Tietenkin jos vähäänkään epäilyttää, niin ota joku mukaan joka tietää jotain veneistä kun menette venettä katsomaan.

Tässä sitten ihan eri hintaluokkaa nettivene:Vene-Id: 305451 eli kuka mitäkin hakee.

• HippaHeikki

En tiedä mistä päin suomea olet mutta katoppas Tammer-veneen sivut, liike on lopettamassa ja sieltä voi hyvässä lykyssä löytyä kohtuuhintainen paatti.

Itse olen ostanut sieltä 2 venettä eli suosittelen.

• KaJan

Itse aloitimme vastaavalla ja itse asiassa kaikkein hienoimmat reissut tehtiin 6,5 m retkiveneellä . Ahdasta oli mutta lapset oli pieniä ja nauttivat auringosta ja luonnosta .
      Veneily on hieno harrastus jota yritetään pilata hirvittävillä venelisillä mutta kyllä edullisestikin pääsee. Osaatko itse korjailla pikkujuttuja sillä tuon hintaluokan veneessä kannattaa kyllä tietyt paikat tarkastaa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      204
      2368
    2. Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä

Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo
      Sonkajärvi
      40
      1582
    3. Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa

On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall
      Sinkut
      135
      1232
    4. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      288
      1028
    5. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      56
      972
    6. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      296
      940
    7. Kääminsä polttanut taksi suomussalmella

Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen
      Suomussalmi
      20
      912
    8. olisit voinut mies edes

Pyytää anteeksi 🙏🫶
      Ikävä
      55
      906
    9. Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."

Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S
      Tanssii tähtien kanssa
      19
      774
    10. Aina ku nään sun kuvan

Tekis mieli kirjoittaa viesti: Moi kulta, on ikävä❣️🤗 ihan noin vain, lyhyt ja ytimekäs 😁🤭
      Ikävä
      58
      763
    Aihe