Sairastan kilpirauhasen vajaatoimintaa lääkityksenä 6pv/vko 1.5tabl. ja 1pv/vko 1tabl. Viimeisimmät labra arvoni olivat:
TSH 0.075 ja T4V 16. Yks lääkäri sanoi että mennään tuolla lääkityksellä toinen sanoi että lääkitystä pitää vähentää. Ketä uskoa?!? Mitä mieltä kolleegat?
TSH 0.075 ja T4V 16. Yks lääkäri sanoi että mennään tuolla lääkityksellä toinen sanoi että lääkitystä pitää vähentää. Ketä uskoa?!? Mitä mieltä kolleegat?
Vastaukset 2
Vanhimmat
ei annosta tarvi vähentää. Toisten TSH:t saa mennä alas lääkityksellä eikä se ole silloin mikään liikatoiminnan merkki. "Todistakoon" ennen mitään annoslaskuja mahdollisen liikatoiminnan ottamalla T3V-kokeen - siitä näkee noista luvuista parhaiten missä mennään.
Tuntemusten mukaan. Mulle tuli heti liikatoimintaoireita, kun TSH meni alle yhden, eli rytmihäiriöitä, ripulia jne. Jos mitään sellaista ei ole, voit varmasti syödä nykyistä annostasi huoletta.