"Tulevaisuudessa satakuntalaisella puulla on menekkiä"
Yllä otanta Satakunnan Kansan uutisesta jossa väitetään, että tulevaisuudessa satakuntalaisella puulla on menekkiä.. Merkillistä.. Minusta kun on ihan näyttänyt siltä, ettei tulevaisuudessa satakunnassakaan ole enää puuta. Sen verran ahkerasti metsäkoneet rahtaavat puuta tienvierustoille. Jopa kannotkin, joka kertoo että puusta on huutava pula. Hakkeestakin... Vuosituotoksi asijantuntijat saavat puulle hämmästyttävän korkeita lukuja. Mikä ettei, hakepuuta, mutta tukkipuu kaiketi tarvitsee edelleen sen n.70 vuotta kasvuunsa. Se hyvä puoli nykyisessä metsänhoidossa kyllä on, ettei metsdään juuri enää nykyisin pääse eksymään. Melkeimpä näkyy aina asutus vaikka seisoisi metsän keskellä,heh..
Satakuntalaisella puulla menekkiä...
7
156
Vastaukset
- vaikka aiheesta
minkäväristä wc-paperia itse käytät? Onko siinä parfyymi mukana?
Sillä saat taas nimimerkkisi näkyviin. Minkähän niminen sairaus tuo itsensäkorostaminen taas olikaan? Heh.- von Lagerbom
Kun pitää aina minun kirjoituksiini puuttua,heh. Keskity sinä vaan niihin parfymoituperseasioihin. Taitaa olla sinulle kuitenkin tutmpaa,heh..
- von ääliö
von Lagerbom kirjoitti:
Kun pitää aina minun kirjoituksiini puuttua,heh. Keskity sinä vaan niihin parfymoituperseasioihin. Taitaa olla sinulle kuitenkin tutmpaa,heh..
tehtailee päivittäin samasta asiasta? heh-heh-heh-hee
- parannettavaa
Satakunnassakin puukauppa lisääntyy nykyisestä, kun markkinahinnat kasvavat. On kyseenalaista, säilyykö selluteollisuus Satakunnassa ja naapurimaakunnissa. Motot ja metsätraktorit ovat kyllä työssä, mutta niitäkin menee lisääntyvissä määrin työttmyyskortistoon, kun markkinahinnat ovat niin alhaiset. Mielestäni motot saisivat jättää palstalle enemmän puita kuin huonokuntoiset, pystyynkuolleet havut sekä pihlajat.
Poliittisissa päätöksissä energiapuu nostaa suosiotaan, minkä takia myös kannot ja risut kerätään. Tukkipuu tarvitsee mainitsemasi 70-80 vuotta. Taimikonhoidossa on vielä työvoimapula, että sitä kuitu- ja tukkimittaista puuta tulisi aikaa myöten.- von Lagerbom
Onko tulevaisuudessa enää metsiä, vai pelkkiä taimikoita, joista kerätään rannetta vahvaa puuta energiatalouteen ja selluksi.. Entisaikoina oli tiloille ylpeilyn aihe kun oli kirveenkäymätöntä metsää.. Nyt selkärangattomat poliitikkomme omanvoitonpyynnissä kehittävät lakeja kansaa köyhdyttääkseen... Tuulet, myrskyt tulevat yhä lisääntymään kun saavat vapaasti kerätä voimaa metsäraiskioilta... Helvetin ruman näköistä jälkeäkin nykyään tehdään metsissä. Ajeleepa missäpäin tahansa, tien vierustoilla näkee tyhjäksi hakattua metsämaata, jossa suuria kuoppia revittyjen kantojen ja metsäkoneitten jäljiltä. Jokamiehen oikeuksia marjastukseen ja sienestykseen ei oikein voi hyödyntää koska kulkeminen tällaisissa "metsissä" on lähes mahdotonta. Pelastaako kansaa poliitikoiltamme enää kuin Kekkosen kloonaus,heh
- Ja huhhahhei
von Lagerbom kirjoitti:
Onko tulevaisuudessa enää metsiä, vai pelkkiä taimikoita, joista kerätään rannetta vahvaa puuta energiatalouteen ja selluksi.. Entisaikoina oli tiloille ylpeilyn aihe kun oli kirveenkäymätöntä metsää.. Nyt selkärangattomat poliitikkomme omanvoitonpyynnissä kehittävät lakeja kansaa köyhdyttääkseen... Tuulet, myrskyt tulevat yhä lisääntymään kun saavat vapaasti kerätä voimaa metsäraiskioilta... Helvetin ruman näköistä jälkeäkin nykyään tehdään metsissä. Ajeleepa missäpäin tahansa, tien vierustoilla näkee tyhjäksi hakattua metsämaata, jossa suuria kuoppia revittyjen kantojen ja metsäkoneitten jäljiltä. Jokamiehen oikeuksia marjastukseen ja sienestykseen ei oikein voi hyödyntää koska kulkeminen tällaisissa "metsissä" on lähes mahdotonta. Pelastaako kansaa poliitikoiltamme enää kuin Kekkosen kloonaus,heh
Sullahan sitä on aikaa päivät ajella pitkin metsäraiskioita ja sitten öisin kirjoitella niistä rakkaaseen päiväkirjaasi. Tänne. Yritä nyt löytää elämä. Yritä edes.
- von Lagerbom
Ja huhhahhei kirjoitti:
Sullahan sitä on aikaa päivät ajella pitkin metsäraiskioita ja sitten öisin kirjoitella niistä rakkaaseen päiväkirjaasi. Tänne. Yritä nyt löytää elämä. Yritä edes.
Minä kun olen luullut että nämä palstat ovat nimenomaisesti tehdyt sitä varten että tänne kirjoiteltaisiin.. Kaikki eivät muuten ole sellaisia jotka nukkuvat puoliinpäiviin,heh itsellesi.. Ja muuten.. Ei siinä mitään ihmeempiä ajeluita tai etsintöjä tarvita huomatakseen nämä metsäraiskiot. Riittää kun pitää silmänsä auki ja huomioi ympäristöään, kuten tuleekin tehdä kun liikenteessä on. Vaikka kävellenkin..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723136
- 922895
- 512135
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201595Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..61359- 151359
- 191314
Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131311Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein141287Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241242