Saako alle 15 vuotias kuski ajaa 20 hp perämoottorilla?? Kiire ois... Kiitos..
Veneily!! Kiire!
8
524
Vastaukset
- Saa...
Vesikulkuneuvon kuljettajaa koskevat yleiset vaatimukset
Vesikulkuneuvon kuljettajana ei saa toimia henkilö, jolla ei ole olosuhteisiin nähden tarvittavaa ikää, kykyä ja taitoa.
Rekisteröitävää moottorikäyttöistä vesikulkuneuvoa saa kuljettaa vain henkilö, joka on täyttänyt 15 vuotta.- Saa...
Pieni tarkennus:
1.10.2008 voimaan astuneen lain mukaan kaikki vähintään 5,5 m pitkät purje- ja moottoriveneet tulee rekisteröidä. Rekisteröintivaatimus täyttyy myös mikäli veneen moottoriteho on yli 15 kilowattia (20,4 hevosvoimaa).
Siis jos vene menee noiden rajojen alle, niin saa kuljettaa. Nuo on siis joko/tai sääntöjä.
Jos vene on rekisteröity, niin ei saa kuljettaa alle 15-vuotias. - Hahahahaha
Saa... kirjoitti:
Pieni tarkennus:
1.10.2008 voimaan astuneen lain mukaan kaikki vähintään 5,5 m pitkät purje- ja moottoriveneet tulee rekisteröidä. Rekisteröintivaatimus täyttyy myös mikäli veneen moottoriteho on yli 15 kilowattia (20,4 hevosvoimaa).
Siis jos vene menee noiden rajojen alle, niin saa kuljettaa. Nuo on siis joko/tai sääntöjä.
Jos vene on rekisteröity, niin ei saa kuljettaa alle 15-vuotias.Hassusti sanottu että jos vene on rekisteröity niin ei saa kuljettaa alle 15-vuotias, pitäisi sanoa että jos vene on lain mukaan rekisteröitävä niin ei saa kuljettaa alle 15-vuotias. Aika moni laiminlyö rekisteröintivelvollisuuden.
- 20hp
Hahahahaha kirjoitti:
Hassusti sanottu että jos vene on rekisteröity niin ei saa kuljettaa alle 15-vuotias, pitäisi sanoa että jos vene on lain mukaan rekisteröitävä niin ei saa kuljettaa alle 15-vuotias. Aika moni laiminlyö rekisteröintivelvollisuuden.
Eli jos on tasaperä vene missä 20 hp kone niin alle 15 saa ajaa??
- maximissaan
20hp kirjoitti:
Eli jos on tasaperä vene missä 20 hp kone niin alle 15 saa ajaa??
5,5m
- mo!
minulla on terhi 375 soutuvene saako alle 15-vuotias ajaa sillä jos siinä on 5-hp perämoottori
- AnonyymiUUSI
Nykyisessä laissa lukee näin:
"Vesikulkuneuvoa saa kuljettaa, ohjailla tai hallita vain henkilö, jolla on olosuhteisiin nähden tarvittava ikä, kyky ja taito vesikulkuneuvon hallitsemiseksi. Rekisteröitävää moottorikäyttöistä vesikulkuneuvoa saa ohjailla tai hallita vain henkilö, joka on täyttänyt 15 vuotta."
Vesiliikennelaki 782/2019
https://www.finlex.fi/fi/lainsaadanto/2019/782
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2119128
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k265798- 584783
- 964726
- 683747
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.743433- 513376
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262896Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv502782- 432671