1997 minulla todettiin virtsarakon syöpä. Urologi totesi, että pahalta näyttää.
TUTKIKAA AINA ITSE, TULEEKO VIRTSAN MUKANA VERTA!
Ainoa oire oli verinen virtsa, jota ensin hoidettiin virtsatietulehduksena, kunnes huomattiin, että bakteeriviljelmissä ei löytynyt mitään.
Tutkimukset: Ultra-ääni, urografia ja tähystys, joka kesti vain pari minuuttia.
Viikon päästä osastolle, leikkaussalissa tehtiin turb (höyläys) ja kaksi päivää makasin letkuissa, virtsarakkoa huuhdeltiin sytostaateilla, meni litkua sisään ja ulos pussiin, tiputus koko ajan.
Urologi kertoi tehneensä valtavasti töitä. Kysyin ennustetta, mutta sanoi, että siihen hän ei kykene, niin pahalta näytti.
Turb'in jälkeen olin alussa kuukauden välein leikkausalissa. Joka kerta löytyi jotakin, myös virtsatiehyestä. Sitten käynnit jatkuivat kolmen kuukauden välein.
Näin meni kaksi vuotta.
Lopulta tuli vaihe, että pääsin päiväkirurgian potilaaksi, eli menin aamulla, tehtiin tähystys (alussa sain jonkin "humauksen") ja pissattuani kotiin.
Tuli vaihe, että 3 kk jälkeen siirryttiin 6 kk kontrolleihin. Nyt vuonna 2009 olen täysin oireeton, ei uusia kasvaimia!
Kontrolleissa käyn enää kerran vuodessa.
Tämä kertomus teille, jotka olette taistelleet saman taudin kanssa. Virtsarakon syöpä VOI SAMMUA täysin.
Virtsarakon ca
naisella
1
1023
Vastaukset
- Hei!
Oliko sinulla jatkuvia virtsaputkentulehduksia joiden yhteydessä verta tuli vai havaittiinko verta virtsassa ilman mitään muita oireita?
Löytyikö pissakokeessa aina tulehdus?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216605Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5562275- 1471857
- 841245
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa971032- 72970
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.82927Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10833- 32830
Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon147757