Valojen automatiikka ei toimi, kiire!

T0mppeli

Valoilta siis kadoksissa automatiikka, mitään valoja ei syty kun auton käynnistää, vaikka pitäisi syttyä lyhyet. Viiksestä saan eteen valot päälle, mittaristo, kojetaulu sekä takavalot pysyvät pimeänä. Jarruvalot, vilkut ja sumuvalot toimii kuin pitääkin.
Sulakkeet ja releet on tarkistettu.
Voiko vika olla virtalukon pohjassa, kokeilu ei houkuta kun uutta saa vain lukkosarjassa, hinta 200€

Kyseessä on siis Renault Megane Coupe -99 1.6l

3

2634

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hömppeli

Megane -01 teki kuvailemasi tempun myös. Luin joltain palstalta ohjeen, miten valot saa syttymään. Sulakerasian yläpuolelta irroitetaan parilla ruuvilla oleva säätöpaneeli. Siis se missä ovat istuinlämmittimen hanikat ja valojen korkeussäätö. Paneelin takana yläviistossa on neljä relettä. Poista niistä alimmainen niin valot alkavat toimimaan ajovalokatkasimesta eli siis viiksestä. Automatiikka ei toimi. Tällä systeemillä olen kitkutellut jo pari vuotta. Ostin joskus uuden releenkin, mutta eipä valot silti toimineet. Rellu-foorumeilla on asiasta tarkenpia tietoja.

• T0mppeli

Juu tämä keino oli toimiva "väliaikaisratkaisu". Kiitos vain! Sai katsastuksen hoidettua alta pois.
        Eli jos oikeassa olen niin kyseinen rele oli kytkentä-rele, kunnon vika olisi pito-releessä tai todennäköisemmin siinä virtalukossa. Mutta itse en nyt rupea sen enempää vikaa etsimään, kunhan toimimaan sai. Mutta vinkkinä sinulle jos itse haluat saadaan sen toimimaan kuin pitäisi.

• markykkö
        T0mppeli kirjoitti:

Juu tämä keino oli toimiva "väliaikaisratkaisu". Kiitos vain! Sai katsastuksen hoidettua alta pois.
        Eli jos oikeassa olen niin kyseinen rele oli kytkentä-rele, kunnon vika olisi pito-releessä tai todennäköisemmin siinä virtalukossa. Mutta itse en nyt rupea sen enempää vikaa etsimään, kunhan toimimaan sai. Mutta vinkkinä sinulle jos itse haluat saadaan sen toimimaan kuin pitäisi.

Voisko joku tietää, miten 1997-vuoden mallista otetaan tuo valoautomatiikka pois / missä irrotettava rele on?

Itse nimittäin katsoin ajovalo mittarivalokirkkaussäätörullien taakse, eikä siellä ollut muuta kuin tyhjää tilaa... (siis sen verran että sinne voisi esim. piilottaa jotain salakuljetettavaa.)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo räyhää: kansan on muututtava

Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san
      Maailman menoa
      280
      3468
    2. Muovikassikartelli

Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell
      Talousrikokset
      21
      1923
    3. Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta

Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.
      Maailman menoa
      30
      1561
    4. Mikä tekee sen

Vetovoiman kaivatussasi?
      Ikävä
      84
      1451
    5. Harmittaako joku

Harmittaako joku asia tai asiat, mitä on tapahtunut tai jäänyt tapahtumatta?
      Ikävä
      138
      1093
    6. Miksi et vain uskalla!?

On niin ikävä...
      Ikävä
      81
      1034
    7. Hallintooikeus..

"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.
      Pyhäjärvi
      68
      1008
    8. Olen rakastunut

varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.
      Ikävä
      90
      875
    9. Kannattaa ymmärtää se asia

että mitään stalkkausta tai hakkerointia ei tapahdu. Oikeasti kannattaa tutkituttaa päänsä.
      Tunteet
      197
      729
    10. Jos se joskus oli molemminpuolista

niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.
      Ikävä
      61
      727
    Aihe