Seronil-lääke

hmmm...

Onko kellään kokemusta seronil-lääkkeestä? Auttoiko ahmimiseen, mielentilaan? lihoitteko vai laihduitteko?

14

2750

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • todellinen euforia

      pilleri. Versinainen Kemi-kaali. Palautti ruokahalun. Kallis lääke.

      • myös tarpeetonta

        vauhtia. Varoittaisin liikenteessä.


      • suoraan
        myös tarpeetonta kirjoitti:

        vauhtia. Varoittaisin liikenteessä.

        sanottuna vahva huume.


    • muutti.

      Mulla muutti syömiskäyttäytymistä. En enää ahdistunut yhtä paljoa herkkujen syömisestä ja sitten niitä rupesinkin vetämään.. pelästytti aika paljon. Lopetin sitten sen lääkkeen ja se vaihdettiin toiseen. Kannattaa kokeilla, joillekin sopii joillekin ei.

    • seronilsyöppö

      Syönny kohta vuoden kyseistä lääkettä. Aluks pelkäsin, että alan lihoo ku mun käsitys oli, että mielialalääkkeet lihottaa. Seroniliahan käytetään kuiteski myös ahmimisen hillintään, joten ei kuuluis lihoa. En lihonnu, mutta syömistottumuksissa ei mitään muutosta. Ahdistus ja masennus lähti. Hyvä pilleri. Eikä oo ees kallis.

    • auttanee

      Halpa lääke tosiaan, auttoi bulimiaan viemällä syömisestä tulleen ahdistuksen pois. Eli syöminen helpottui huomattavasti ja täsmäsyöminen alkoi sujumaan. Painossa ei tapahtunut muutoksia, tosin en syönytkään sitä kuin pari kuukautta siitä tulleiden negatiivisten haittavaikutusten vuoksi. Ei sopinut mulle. Varmasti ihan ok lääke, jos vain sopii.

      • ruokahalun

        Mulla ainakin lähti ruokahalu kokonaan kun söin Seronilia (40mg/vrk). Mieliala oli tasapaksua mössöä, mikään ei tuntunu miltään. Kaks ekaa viikkoa päivät alko oksentamisella kun lääkkeestä tuli niin huono olo. Nykyään oon parantunu, eli ei siis enää lääkkeitä, ahmimista eikä muutakaan. Mielialat tosin vaihtelee satunnaisesti; todettu syklotymia (lievempi muoto biposta), mut en käytä siis lääkkeitä vaan haluan tuntee kaikki tunteet mitä elämä tuo tullessaan. Sairastin eka anoreksian joka muuttu bulimiaks/BEDiks. Mitat oli ennen sairastumista 176/58, alimmillaan 176/43. Nyt oon 176/50.


    • ............

      täällä sulle vastaillaan.
      Seronil on ainakin auttanut mua. Söin 7v sitten lopetin. Bulimia ei parantunut koskaan mutta ku lopetin niinj se paheni. lihoin heti minta kiloa. Nyt aloitin uudestaa. Se oli siis auttanut ahmimiseen sitenkin.

    • 87yu

      en ole vielä kauvaa syönyt mut et on auttanut huomattavasti ahmimishäiriöön! ei tee enää mieli ahmia ja oikeestaa ruokakaan ei meinaa maistua, että suosittelen kokeilemaan.

    • olen joskus syönyt, ei varsinaisesti poistanut ahmimista, mutta mieliala koheni. Nykyisin syön efexoria aika isolla annoksella. Mikään laillinen lääke ei kyllä poista bulimiaoireita, ellei yritä samanaikaisesti muuttaa syömistään.

    • 77h

      Ei mitään hyötyä, pelkkää haittaa vaan. Haittavaikutuksetkin loppuivat vasta noin 8kk:n päästä lääkkeen lopettamisesta. Toisille sopii, toisille ei. Se nyt vaan on kokeiltava, etsittävä oikea annostus ja syötävä riittävän pitkään ennen kuin osaa oikeastaan sanoa sopiiko sinulle vaiko ei. Itse en enää lääkkeisiin koske, ne ei kuitenkaan vie sitä syvintä sh:ni syytä mihinkään, aion parantua jollain muulla keinolla.

    • seronil

      Itse olen tässä mietintä vaiheessa otanko tuon lääkkeen vai enkö, tänään kävin lääkärillä ja sitä se ehdotti mulle just mun ahistuksen ja masentuneisuuden hoitoon.. voisihan sitä kokeilla, mutta en todellakaan ole vielä yhtään varma olen niin sellane lääkevastainen ihminen :/

      • ano2

        Älä kokeile:< oon syönyt yli kymmentä eri psyykelääkettä ja niistä on ollut enimmäkseen vain hirveästi haittaa!


    • aloittajaaaa

      joo kusi mullakin, voin paljon paremmin nyt ilman!! piti lopettaa jo n 2 vk jälkeen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mites meillä nainen tämä yhteys

      Onko se yhteistä se kokemus siitä, että tunnemme syvästi toisemme? Tunnemme vetoa ja sielunyhteyttä, jotain kuin toisest
      Ikävä
      65
      1208
    2. Miltä kaivattusi näyttää

      Kehtaako esitellä kenellekään? 🤣🙆‍♂️
      Ikävä
      46
      839
    3. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      49
      769
    4. Olen lihonut vähän

      Sekin nolottaa. Onneksi ei nähdä ihan heti. Ehdin palata ennalleni.
      Ikävä
      93
      743
    5. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      58
      740
    6. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      76
      690
    7. Toivoisin niin

      Että edes kerran heräisin vierestäsi uuteen aamuun.. 💔
      Ikävä
      41
      661
    8. Mitä haluaisit sanoa

      Minulle? Tiedän että aikaa on kulunut mutta ihan mielenkiinnosta, kuitenkin kutkuttelit mun sisintä. T. V
      Ikävä
      42
      615
    9. Tiedät, että ottaisin yhteyttä heti

      Ja ihan kevyesti, jos vain tietäisin, että se on toivottua. Miehelle naiselta.
      Ikävä
      28
      611
    10. Miksi, siis miksi haluat kirjoitella minun kanssa?

      En vain oikeen ymmärrä. Onko sulla tylsää, vai mikä homma?
      Ikävä
      49
      594
    Aihe