Renault takuu ja osat?

dci15

Onko muilla kokemusta, että kun takuu aikana vaihdetaan jokin osa, niin kun auton oma takuu loppuu ei osallakaan ole takuuta enään jäljellä? esim. auton takuuta 1kk jäljellä. Maahantuoja kertoo osilla olevan 12kk takuun. Sitten myös kummastuttaa, kun takuu loppunut 1kk sitten ja nyt ikkunan nostin ei toimi, niin koko revohka pitää itse maksaa--> ja sehän ei ole halpaa.

4

838

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Meksu ykkönen

      Vastaus ensimmäiseen kysymykseen on että takuuseen vaihdettu osa ei jatka takuuta, joten varaosalla voi olla mainitsemasi 1kk takuu. Mutta jos osan on itse maksanut niin silloin osalla on myös esim. 12kk varaosatakuu.

      Takuu on myyjän vapaaehtoisesti myöntämä eikä poista virhevastuuta jos jokin osa hajoaa ennenaikaisesti. Monet maksavat kalliita korjauksia mukisematta kun "takuu" on päättynyt vaikka virhevastuun perusteella myyjä olisi korvausvelvollinen.

      http://www.kuluttajavirasto.fi/File/40232336-3463-43d4-83a2-63b775b50ff3/Virhevastuu ja takuu autokaupassa.pdf

      Tutustu aiheeseen, eiköhän tuon ikkunankorjauksenkin myyjä maksa. Ota yhteyttä suoraan automyyjään jonka kanssa olet kaupat tehnyt, jos asiat eivät huoltotiskillä etene.

    • ei aina saa

      Renaultin maahantuoja on ainakin meidän kohdalla ollut niin jäykkä takuuasioissa, että emme aio heidän toimintaansa tukea ostamalla heiltä uusia autoja. On ikävää, jos joka asiasta täytyy kiistellä, kyllä hyvään asiakaspalveluun kuuluu myyjänkin jousto.

    • Renault Meganen -07 1.6 break extremen huoltokirjaa, siellä on mainittu jakopäänhihnan vaihtoväliksi 5v/120000 km.
      Kysyin paikallisesta merkkiliikkeestä miten asia on, niin selittivät, että suomen oloissa hihnan vaihtoväli on 4v/90000 km.
      kuluttajaviraston sivuilla on mainittu aika selvästi:

      "Jakohihnan katkeaminen
      Kuluttajavalituslautakunnan (nykyisin Kuluttajariitalautakunta) vakiintuneen tulkinnan mukaan jakohihnan pitää kestää vähintään valmistajan laatiman huolto-ohjelman mukainen vaihtoväli. Jos hihna katkeaa aikaisemmin, kyseessä on virhe. Myyjän korjattavaksi tulevat tällöin myös hihnan katkeamisesta aiheutuneet seurannaisvahingot, yleensä moottorinkorjauskustannukset."

      • Lagunisti

        Oletko varma, ettei huoltokirjassa ole mainittu *)-merkinnällä poikkeusta Suomen oloihin. Tai voi löytyä lause tyyliin: "Erityisen raskaissa käyttö-olosuhteissa hihna on vaihdettava 4V/90000km välein." Ja Suomen pakkastalvet luonnollisesti ovat Keski-Eurooppalaisesta näkökulmasta erityisen ankaria olosuhteita. Eli kannattaa sitä tiheämpää väliä suunnilleen noudattaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 143
      4048
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      111
      3662
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2565
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1727
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1619
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1585
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1523
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1491
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      89
      1483
    Aihe