Olisin kiinnostunut kyseisistä lajeista, mutta haluan tietää molemmista hyviä ja huonoja puolia. hinnat!
Ehkä enemmän prekku kiinnostaa, mutta kaverillani oli degu ja hän kertoi, että se oli tosi seurallinen ja ihana, kulki olkapäällä paikasta paikkaan ja se sai minut kiinnostumaan entistä enemmän siitä lajista. Mutta olen myös kuullut, että ne voivat tiputtaa häntänsä?
Kertokaa myös hoidosta ja kaikesta sellaisesta oleellisesta.
Mm. Kannattaako ennemmin ostaa terraario vai häkki? Minkä kokoinen on hyvä? Sen tiedän, että yhdellä prekulla on 60x60x60cm ja yhden aikoisinkin ottaa. Deguja ottaisin 2.
Deguista en tiedä, mutta jos prekku olisi kiltti ja sellainen, se saisi olla suunilleen koko päivän aina vapaana kun olen kotona.
Nyt olen täyttämässä 14v, tämä eläin tulisi luultavasti vasta sitten kun olen 18v. Tai meillä on nyt 2 koiraa, hamsteri, lisko ja 3 akaattikotiloa, mahdollisuus sen saantiin on vasta sitten kun vain koirat ovat jäljellä, haluan varmistaa, että häkki saa hyvän tilan seinän vierestä ja no eivät vanhempani suostuisi enempään eläimin, varsinkaan pitkä ikäiseen, "vaativaan" ja isohkon tilan viejään. Mutta joo, haluan tutustua eläimeen monta vuotta, että olen varma siitä ja samalla voisin olla yhteydessä kasvattajaan/eläinkauppaan ja kysellä näistä/käydä tapaamassa siellä olevia prekkuja/deguja.
Degu ja preeriakoira
1
252
Vastaukset
- Tiikerililja1
Hei!
Kasvattelen deguja Lahdessa nimellä Tiikerililjan. Degut eivät oikeastaan tiputa häntäänsä, mutta jos se jää johonkin kiinni tms. se lähtee irti. Se on siis samantyyppinen puolustautymiskeino kuin sisiliskoilla, erona vain se, että häntä ei kasva takaisin. Häntä ei kuitenkaan lähde irti ihan itsekseen ja toki siihen koskea saa. Degut maksavat noin 30-45€.
Degut vaativat tilavan häkin (esim. 100x50x80cmkahdelle) ja runsaasti virikkeitä. Mieluiten vähintään 0,4m2 kahdelle eläimelle ja korkeutta häkillä tulisi olla vähintään 60cm. Lemmikkeinä ne ovat mielestäni mitä loistavimpia, päiväaktiivisia ja purevat äärimmäisen harvoin ja silloinkin syystä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1713338
En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k1541879Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1471819Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1591714- 771594
Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall3411540Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m811389The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut201278- 1581152
Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek251135