Mun pää on jo monta päivää tuntunut kummalliselta. Tuntuu että päässä on painetta, ja sitä jotenkin "syyhyttää" tuolta sisäpuolelta.. tekis mieli vaan koko ajan hakata päätä seinään tai hieroo otsaa kovasti.. Ei sinänsä koske. mutta tuntuu todella pahalta muuten. Tämä syyhytys ja inhottava tunne on otsassa, ohimoilla ja takaraivossa..
Mulle on todettu n. sentin mittainen kysta aivoissa.
päässä tuntuu oudolta
11
5853
Vastaukset
- ?
Minullakin on välillä ihan samanlaista vaivaa. Itselläni vaan yleensä tuo "syyhyttävä" tai kalvava tunne on päälaella sisäpuolella samassa kohtaa, joka minulla kovan migreenin jälkeisenä päivänä on hellänä. Tätä "syyhytystä" tulee kyllä ilman migreenikohtaustakin. Nyt toista päivää taas ja hermot meinaa mennä. Tekee mieli hieroa voimakkaasti päätä tai JOTAIN, mutta mikään ei auta.
Olet ilmeisesti käynyt lääkärillä tutkimuksissa kystan vuoksi. Voisiko liittyä siihen? Oletko kertonut näistä oireistasi lääkäreille? Jos saat selville mistä vaivasi johtuu, niin laita tietoa!- tutkittu
Kystaa ei ole kuvattu kuin kerran, eli silloin kun se löydettiinkin. Sanottiin että jälkitarkastus on vuoden päästä.. Eli siinä ei kai pitäisi olla mitään kummempaa, kun nämä kuulemma on tosi yleisiä, ihan sattumalöydös tuo oli mulla, ja kuulemma luultavasti ollu ihan pienestä pitäen tuolla päässä.
Migreeniä mulla ei ole ainakaan todettu.
Kipulääkkeitä en ole edes yrittänyt ottaa, koska inhoan lääkkeiden syömistä ylipäätään!
Ja tosiaan tuo pään hierominen on ihan kamalaa, tuntuu että koko ajan pitää jynssätä!
Mutta jos jotain selvyyttä saan asiaan niin pitää ilmoittaa.. - kokeillut lääkettäkin
tutkittu kirjoitti:
Kystaa ei ole kuvattu kuin kerran, eli silloin kun se löydettiinkin. Sanottiin että jälkitarkastus on vuoden päästä.. Eli siinä ei kai pitäisi olla mitään kummempaa, kun nämä kuulemma on tosi yleisiä, ihan sattumalöydös tuo oli mulla, ja kuulemma luultavasti ollu ihan pienestä pitäen tuolla päässä.
Migreeniä mulla ei ole ainakaan todettu.
Kipulääkkeitä en ole edes yrittänyt ottaa, koska inhoan lääkkeiden syömistä ylipäätään!
Ja tosiaan tuo pään hierominen on ihan kamalaa, tuntuu että koko ajan pitää jynssätä!
Mutta jos jotain selvyyttä saan asiaan niin pitää ilmoittaa..Olen kokeillut myös särkylääkettä tuohon "syyhyyn" kun hermot on ollut mennä, mutta ei valitettavasti auta. Pitäisi varmaan joskus käydä kysymässä lääkäriltä, auttaisiko tähän mikään tai mikä tätä ylipäätään aiheuttaa. Joskopa lääkäritkään tietää? Tosi vaikea kylläkin kuvata tuota tuntemusta, kun ei kipuakaan vaan epämiellyttävää painetta ja just sellaista syyhytystä niinkuin kuvasit. En ole kuullut tällaisesta aiemmin, mutta tajusin luettuani juttusi, että tiedän tasan miltä sinusta tuntuu.
- ke7o
kokeillut lääkettäkin kirjoitti:
Olen kokeillut myös särkylääkettä tuohon "syyhyyn" kun hermot on ollut mennä, mutta ei valitettavasti auta. Pitäisi varmaan joskus käydä kysymässä lääkäriltä, auttaisiko tähän mikään tai mikä tätä ylipäätään aiheuttaa. Joskopa lääkäritkään tietää? Tosi vaikea kylläkin kuvata tuota tuntemusta, kun ei kipuakaan vaan epämiellyttävää painetta ja just sellaista syyhytystä niinkuin kuvasit. En ole kuullut tällaisesta aiemmin, mutta tajusin luettuani juttusi, että tiedän tasan miltä sinusta tuntuu.
onko kellään ollu moista oiretta että tuntuu päässä kumma suhina/paine? ja välillä heikkenee/tuntuu että näkö himmenee? mikähän mahtaa olla mulla kun moista ilmassa
- Elämä kystan ehdoin
ke7o kirjoitti:
onko kellään ollu moista oiretta että tuntuu päässä kumma suhina/paine? ja välillä heikkenee/tuntuu että näkö himmenee? mikähän mahtaa olla mulla kun moista ilmassa
on päässä kysta.
Olen kirjoittanut siitä niin usein, etten enää viitsi asioita toistella, mutta sanon kuitenkin sen verran, että lapsena hänellä oli ensimmäisenä huomaamanamme oireena juuri korvien suhina.
Pahinta oli aamuisin ylösnoustessa, kun kuului jatkuvasti jotenkin "huu, huu, huu.
Myöhemmin alkoi tulla jyskyttäviä kipuja samaan aikaan.
Myös vähäisenkin ponnistuksen yhteydessä suhina kuului.
Aivopaineen nousu sen aiheutti, kun kysta hankaloitti aivonesteen kulkua.
Kehoittaisin menemään neurologin vastaanotolle ja pyytämään lähetteen joko yksityiseseen magneettikuvaukseen tai sairaalan neurologian poliklinikalle, jota kautta voisi päästä sinne em. kuvaukseen, jolloin tulisi halvaksi, mutta odotusaika kestäisi kauemmin.
Mielestäni näön himmeneminen on varteenotettava asia. - ke700
Elämä kystan ehdoin kirjoitti:
on päässä kysta.
Olen kirjoittanut siitä niin usein, etten enää viitsi asioita toistella, mutta sanon kuitenkin sen verran, että lapsena hänellä oli ensimmäisenä huomaamanamme oireena juuri korvien suhina.
Pahinta oli aamuisin ylösnoustessa, kun kuului jatkuvasti jotenkin "huu, huu, huu.
Myöhemmin alkoi tulla jyskyttäviä kipuja samaan aikaan.
Myös vähäisenkin ponnistuksen yhteydessä suhina kuului.
Aivopaineen nousu sen aiheutti, kun kysta hankaloitti aivonesteen kulkua.
Kehoittaisin menemään neurologin vastaanotolle ja pyytämään lähetteen joko yksityiseseen magneettikuvaukseen tai sairaalan neurologian poliklinikalle, jota kautta voisi päästä sinne em. kuvaukseen, jolloin tulisi halvaksi, mutta odotusaika kestäisi kauemmin.
Mielestäni näön himmeneminen on varteenotettava asia.juu no emt mikä sitten on kun olen magneettikuvassa muissa asioissa käynyt jne eikä mitään poikkevaa. noh pitää käydä tohtorilla jos ei olotila helpoita ja kiitoksia vaan tiedoista
- ke7O
ke700 kirjoitti:
juu no emt mikä sitten on kun olen magneettikuvassa muissa asioissa käynyt jne eikä mitään poikkevaa. noh pitää käydä tohtorilla jos ei olotila helpoita ja kiitoksia vaan tiedoista
vaan mietin et voiko olla kysta kun ei ole muuta kun tuota välillä tuntuvaa huminaa/ ja sumentumista. vai voisko se johtua sit vaan verenpaineesta tms? kun kystassahan on minun löytämieni tietojen mukaan esim ulkoisia merkkejä ko taudista mutta mitään ei ole ja magneettikuvissakaan ei ole ollut mitään kun on käyty tässä lähiaikkoina
- Edellinen vast.
ke7O kirjoitti:
vaan mietin et voiko olla kysta kun ei ole muuta kun tuota välillä tuntuvaa huminaa/ ja sumentumista. vai voisko se johtua sit vaan verenpaineesta tms? kun kystassahan on minun löytämieni tietojen mukaan esim ulkoisia merkkejä ko taudista mutta mitään ei ole ja magneettikuvissakaan ei ole ollut mitään kun on käyty tässä lähiaikkoina
että olet käynyt magneettikuvauksessa.
Kyllä minunkin käsitykseni mukaan siinä pitäisi näkyä mikä tahansa este, joka haittaa aivonesteen kulkua, samoin kuin aivopaineen noususta suurentuneet aivokammiot.
En tiedä ikääsi, mutta varsinkin vanhemmalla henkilöllä kyseessä saattaisi olla myös kuulon heikkeneminen, joka voi aiheuttaa erilaisia suhinoita ym. tinnituksia.( En kylläkään ole kuullut näön sumentumisesta.)
Näin miehelleni tapahtui jo vuosia ennen kuin kuulo suuremmassa määrin heikkeni.
Hänelle määrättiin TYKS:stä kokeiltavaksi Neurobion fortea, jota saa apteekista ilman reseptiä.
Joissakin tapauksissa se auttaa, mutta ei hänelle kylläkään, koska kyseessä oli kuulohermojen rappeutuminen.
Itse olen joskus saanut siitä avun ja oletan, että kyseessä on ollut jonkinlainen verenkiertohäiriö.
Kyllähän korkea verenpainekin kaikenlaisia oireita voi aiheuttaa.
Itselläni on perinnöllinen verenpainetauti ja olen ollut lääkityksellä kolmekymppisestä lähtien.
Vaikka lääkitys sen normaalisti kurissa pitääkin, niin stressi voi nostaa sen nopeasti todella korkealle ja huomaan sen heti päänsärystä ja silmien kirvelemisestä.
Äidilllleni vastaava tilanne aiheutti aika usein kuulon menetyksen niin, ettei kuullut edes ovikellon soittoa.
Kyllä siinä varmaan oli myös kaikenlaista sihinää ja suhinaa. Lopulta hän sitten kuoli aivoverenvuotoon.
Minulle tehtiin kerran verisuoniangiografia, jossa löytyi suonista korkean verenpaineen aiheuttamia venyneitä kohtia.
Koska nämä ja perinnöllisyys, ovat tiedossani, otan vakavasti verenpaineen äkillisen nousun ja menen lepäämään ja nielaisen jonkun särkylääkkeen. Yleensä sitten herättyäni verenpaine on laskenut.
Oletan, että sinulla on verenpainemittari kotona, joten mittaamallahan pitäisi selvitä millä tasolla verenpaine on. Ehdottomasti se ainakin on syytä hoitaa kuntoon.
Korva- ja silmälääkärin tutkimuksetkin saattaisivat tuoda jotain selvyyttä asiaan, jos neurologi ei ole mitään löytänyt. - ke7o
Edellinen vast. kirjoitti:
että olet käynyt magneettikuvauksessa.
Kyllä minunkin käsitykseni mukaan siinä pitäisi näkyä mikä tahansa este, joka haittaa aivonesteen kulkua, samoin kuin aivopaineen noususta suurentuneet aivokammiot.
En tiedä ikääsi, mutta varsinkin vanhemmalla henkilöllä kyseessä saattaisi olla myös kuulon heikkeneminen, joka voi aiheuttaa erilaisia suhinoita ym. tinnituksia.( En kylläkään ole kuullut näön sumentumisesta.)
Näin miehelleni tapahtui jo vuosia ennen kuin kuulo suuremmassa määrin heikkeni.
Hänelle määrättiin TYKS:stä kokeiltavaksi Neurobion fortea, jota saa apteekista ilman reseptiä.
Joissakin tapauksissa se auttaa, mutta ei hänelle kylläkään, koska kyseessä oli kuulohermojen rappeutuminen.
Itse olen joskus saanut siitä avun ja oletan, että kyseessä on ollut jonkinlainen verenkiertohäiriö.
Kyllähän korkea verenpainekin kaikenlaisia oireita voi aiheuttaa.
Itselläni on perinnöllinen verenpainetauti ja olen ollut lääkityksellä kolmekymppisestä lähtien.
Vaikka lääkitys sen normaalisti kurissa pitääkin, niin stressi voi nostaa sen nopeasti todella korkealle ja huomaan sen heti päänsärystä ja silmien kirvelemisestä.
Äidilllleni vastaava tilanne aiheutti aika usein kuulon menetyksen niin, ettei kuullut edes ovikellon soittoa.
Kyllä siinä varmaan oli myös kaikenlaista sihinää ja suhinaa. Lopulta hän sitten kuoli aivoverenvuotoon.
Minulle tehtiin kerran verisuoniangiografia, jossa löytyi suonista korkean verenpaineen aiheuttamia venyneitä kohtia.
Koska nämä ja perinnöllisyys, ovat tiedossani, otan vakavasti verenpaineen äkillisen nousun ja menen lepäämään ja nielaisen jonkun särkylääkkeen. Yleensä sitten herättyäni verenpaine on laskenut.
Oletan, että sinulla on verenpainemittari kotona, joten mittaamallahan pitäisi selvitä millä tasolla verenpaine on. Ehdottomasti se ainakin on syytä hoitaa kuntoon.
Korva- ja silmälääkärin tutkimuksetkin saattaisivat tuoda jotain selvyyttä asiaan, jos neurologi ei ole mitään löytänyt.kiitoksia vastauksesta vaa :D pitääpäseurata verenpaineita ja ikäni on siin 23murkilla mutta eihän se ikää katso jos verenpaineet heittelee jne. mutta taas vaan on aivan normi olo ollut ei enää ollut muka mitään mutta seurataan tilannetta
- oligodendroglio III
Minulla huimaus, hajamielisyys sekä pienet ja ajoittaiset pään säryt aiheutuivat aivokasvaimesta.
- Anonyymi
Aivosumua
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .844531Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503115Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631363109Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4032192Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2201308Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111213- 761197
- 651082
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301074Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111983