sahattu vai höylättylankku
terassirunko
4
961
Vastaukset
- ehkä lasitkin
Tuossa mietiskelen, että pitääkö laittaa noin 3 x 6 m terassille perusrungoksi liimapuupalkit, eli ei ne kait mitään kempuroita voi olla. Varsinaisen lattian kannakkeet voivat tietysti olla höytättyä tai raakaa materiaalia kunhan ovat suoria.
Tuo perusta pitänee eristää siten, että routa ei pääse pohjiin vaikuttamaan, pitääkö olla täysy sokkeli vai riittääkö pilariperustus. Pohjassa tulee hiekka vastaan, mutta pintaa on tasattu jostakin peltomaasta. Pitääkö lähteä vain kaivamaan ja katsoa sitten mitä vastaan tulee.- muutama vuosi sitten
Kaivoimme terassin kattotolppien kohdalta ehkä 50cm maata ja laitettiin hiekkaa sekä finnfoamia sen verran, että tuli maantasalle. Sen päälle sitten harkkotiili ja tiilin keskustaan muurattiin tolppakannakkeet.
Terassin keskelle laitoimme vaan harkkoja sekä kattohuopapalat, joiden päällä sit juoksut kulki. Juoksut tehtiin kyllästetystä raakapuusta.
Hyvin kestänyt jo muutaman vuoden, ei ole routinut.
- Rak.mest honoris causa
Laserilla oijottu C-luokan parrua. Kysy hyvinvarustellusta puutavaraliikkestä sieltä sitä saa. Hintakin on yllätävän etullinen kun niin harva tajuaa sitä käyttää!
- Koulutettu
Kovat terassi suunnitelmat olivat minullakin, mutta kun kävin kysymässä niin minulle sanottiin, että lupa pitää hankkia jos teet niin tai näin varsinkin jos se on lämpöeristetty ei siis maavarainen. Jos se ylittää 10% rakennuksen kokonaisalasta ei tarkastaja voi antaa ns. toimenpidelupaa lisärakenteille. Eli pitää hakea poikkeuslupaa johon on oltava vastaavana insinööri tai arkkitehti.
Että näinkö se on muuallakin Suomessa nämä terassit omakotitaloon haja-asutus alueella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos nainen harrastaa seksiä
Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi2432171Pihlaja-puulle
Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos151430Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei141386Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko3711245Kysymys Kuhmolaisille
Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t21948Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin
”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist162838Ensi viikolla tulen takaisin
Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin19806- 75742
Olen valtavan ihastunut
Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.57736Oon varma siitä
Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä101675