pariksi viikoksi ollaan lähdössä reissuun ja olen pähkäillyt, jotta kannattaisko vesi katkaista reisun ajaksi. Toisaalta kyllä hanojen ja venttiilien tiivisteet voivat kuivahtaa, mutta eipähän tule vahinkoja jos joku pettää. Miten on; onko jaettavia kokemuksia ja käytäntöjä?
vesi poikki
2
646
Vastaukset
- Anomyymi matkatar
Itse kerran jouduin samaan tilanteeseen tässä talvella 3 viikon matka Espanjaan ja pelkäsin tuota samaa asiaa. Ensin mä ajattelin jos jätän ne auki ja hyvä kaveri käy katsoo mutta saisinko rauhaa kun miettisin muistikos hän sitten laittaa ovet lukkoon ynnä muuta....
Mä puhdistin ne lattiakaivot ja putsasin keittiön putket 2 päivää ennen lähtöö ja lähtöaamuna laitoin suihkuviemäriin ruokaöljyä ettei ala haisee ja KATKAISIN VESIHANAT ihan oman mielenrauhani vuoksi ja myös sähkön (vein ruuat äidin pakkaseen) - juttua
Pitemmäksi aikaa kotoa poistuttaissa on hyvä tapa sulkea päävesihana.
Hyvä on myös nyppiä television ja tietokoneen johdot irti ukkosvaaran vuoksi.
Hyvä tapa on katkaista liiat sähköt koko asunnosta, kunhan jätät jääkaappiin ja pakastimeen virrat.
Tarkista sähköhella, silitysrauta, kahvikeitin, leivänpaahdin, hiuskuivain,,, näitä on loputtomasti jokaisella, jopa kännykkälaturi voi aiheuttaa tulipalon.
Tämä on muistettava, että talvella ei saa katkaista lämmitykseen meneviä sähköjä, muutoin vesijohdot jäätyy ja talo menee kylmäsi. Tuo aiheuttaa vesiputkien jäätymisen ja sitten ne taatusti vuotaa.
Lähtiessä sulje kaikki ikkunat ja myös takaovi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kantaa asetta
Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup323106Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.1232705Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?
Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua402374Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.652157Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.
Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu4241697- 601153
- 551073
- 2591049
- 151966
- 45958