Otatko läppärin kotiin ja teetkö iltaisin ja viikonloppuisin ilmaisia töitä työnantajalle? Oletko firman intrassa kiinni niin töissä kuin vapaallakin? Vastaatko firman puheluihin viikonloppuisinkin?
Teetkö ilmaisia töitä iltaisin/viikonloppuisin?
68
8445
Vastaukset
- game over
pikemminkin firma maksaa mulle siitä että vetelen lonkkaa. Kännykkä auki vain virka-aikoina. Muutin filosofiani siihen suuntaan kun totesin että ei kannata olla liian tehokas. Se on valtaa että osaa tehdä työnsä riittävän hitaasti ja saada homman näyttämään todella hankalalta vaikka todellisuudessa kaivelee nenää. Jos mahdollista voit tehdä kaiken myös ainakin kahteen kertaan. Ja viettää pitkiä aikoja tuumaillen asioita kahvihuoneessa. Vähemmän stressiä ja mukavampi elämä. Ehtii tehdä elämässään muutakin kuin kasvattaa osakkaiden omaisuutta. Välttämättä en tienaa niin paljoin kuin joku jolla ei ole vapaa-aikaa ollenkaan, mutta en pidä sitä huonona asiana.
- ..................
Olen myöskin huomannut että tehokkuudesta ja osaamisesta palkitaan tasan yhdellä tavalla: puskemalla lisää töitä palkan ja etujen pysyessä samana. Työnantajan vaatimukset myös lisääntyvät kummasti, vaikka tekisit jo kaksi kertaa tehokkaammin töitä kuin kukaan muu.
- Palkintojen saaja
.................. kirjoitti:
Olen myöskin huomannut että tehokkuudesta ja osaamisesta palkitaan tasan yhdellä tavalla: puskemalla lisää töitä palkan ja etujen pysyessä samana. Työnantajan vaatimukset myös lisääntyvät kummasti, vaikka tekisit jo kaksi kertaa tehokkaammin töitä kuin kukaan muu.
Noin se on. Palkinnoksi pätevyydestä, ahkeruudesta ja osaamisesta saa niskaansa vaan hankalat ja paskat caset jotka tarvitsee pelastaa, kun ne on jo muut ryssineet.
Samoin ystävällisyys palkitaan kaatamalla vaan lisää töitä niskaan. Kun taas haistattelee pomolle ja lähtee pitkälle lounaalle, kaikki on tyytyväisiä. Ei tarvii tehdä sitä projektia ruokatunnilla valmiiksi jota on muilta koodareilta odotettu kuukausia. - Naissivari kehiin?
Palkintojen saaja kirjoitti:
Noin se on. Palkinnoksi pätevyydestä, ahkeruudesta ja osaamisesta saa niskaansa vaan hankalat ja paskat caset jotka tarvitsee pelastaa, kun ne on jo muut ryssineet.
Samoin ystävällisyys palkitaan kaatamalla vaan lisää töitä niskaan. Kun taas haistattelee pomolle ja lähtee pitkälle lounaalle, kaikki on tyytyväisiä. Ei tarvii tehdä sitä projektia ruokatunnilla valmiiksi jota on muilta koodareilta odotettu kuukausia.Suomen mies saa niskaansa sivistysmaitten viimeisenä tässä laajuudessa palkattoman aseorjatyön - työn joka rikkoo kaikkia Suomen nykyaikaisia työehto ja tasa-arvolakeja.
- -
Ulkopuolella orjatyövelvoitteen, keskitysleirimäisissä oloissa... ovat mm toinen sukupuoli kokonaan ( 50% kansasta), lisääntyvä määrä maahanmuuttajia, Ahvenamaalaiset, Jehovan Todistajat. kasvava joukko C-paperi äijiä ynm...eli melkein 2/3 osaa kansasta...
Mikä ihmeen velvollisuus voi olla vain 1/3 osalle kansaa enää v 2009 mennä vankilan uhalla palkattomaan töihin keskistysleirimäisiin - oloihin joissa joutuu asumaankin 10 runkkaavan äijän kanssa joko tuvissa tai teltassa pakkasessa?
Miksein tasa-arvo ja työehtosopimuslakimme ulotu v 2009 lainkaan tähän kummajaiseemme (vrt Ahtisaarenkin kommentti) nykyään upporikkaassa, monikulttuurimaassa - jossa syntyvyys on romahtanut lotta polveen verrattuna ja avioerot, sinkkuilu, l-koodimeno ynm kasvaneet räjähdysmäisesti?
Tai miksei sitten edes laitetan naisille (ja maahanmuuttajille) YLEISTÄ NAISSIVIILIPALVELUSTA TASA-ARVOISESTI? kai sen nyt edes naisylipäällikkömme halonen tai ex naispuolustusministeri e rehn olisivat voineet käydä tasa-arvon nimissäÄ - lare78
Naissivari kehiin? kirjoitti:
Suomen mies saa niskaansa sivistysmaitten viimeisenä tässä laajuudessa palkattoman aseorjatyön - työn joka rikkoo kaikkia Suomen nykyaikaisia työehto ja tasa-arvolakeja.
- -
Ulkopuolella orjatyövelvoitteen, keskitysleirimäisissä oloissa... ovat mm toinen sukupuoli kokonaan ( 50% kansasta), lisääntyvä määrä maahanmuuttajia, Ahvenamaalaiset, Jehovan Todistajat. kasvava joukko C-paperi äijiä ynm...eli melkein 2/3 osaa kansasta...
Mikä ihmeen velvollisuus voi olla vain 1/3 osalle kansaa enää v 2009 mennä vankilan uhalla palkattomaan töihin keskistysleirimäisiin - oloihin joissa joutuu asumaankin 10 runkkaavan äijän kanssa joko tuvissa tai teltassa pakkasessa?
Miksein tasa-arvo ja työehtosopimuslakimme ulotu v 2009 lainkaan tähän kummajaiseemme (vrt Ahtisaarenkin kommentti) nykyään upporikkaassa, monikulttuurimaassa - jossa syntyvyys on romahtanut lotta polveen verrattuna ja avioerot, sinkkuilu, l-koodimeno ynm kasvaneet räjähdysmäisesti?
Tai miksei sitten edes laitetan naisille (ja maahanmuuttajille) YLEISTÄ NAISSIVIILIPALVELUSTA TASA-ARVOISESTI? kai sen nyt edes naisylipäällikkömme halonen tai ex naispuolustusministeri e rehn olisivat voineet käydä tasa-arvon nimissäÄMielestäni asepalvelus kuuluu suomalaiselle miehelle, ja mitä rankempi sitä parempi. Mutta samaa mieltä sun kanssa tosta naissiviilipalveluksesta. Loistava idea. Nyt kaikki tasa-arvon kannattajat ja feministit äkkiä ajamaan asiaa. Eihän tasa-arvo muuten toteudu.
- työtön 500002
Minulle ei koskaan tarjota muita töitä kuin ilmaistöitä. Hyvä Suomi !
- miehille
lare78 kirjoitti:
Mielestäni asepalvelus kuuluu suomalaiselle miehelle, ja mitä rankempi sitä parempi. Mutta samaa mieltä sun kanssa tosta naissiviilipalveluksesta. Loistava idea. Nyt kaikki tasa-arvon kannattajat ja feministit äkkiä ajamaan asiaa. Eihän tasa-arvo muuten toteudu.
vatsa kannettavaksi ja oksentelua 9kk...
- paskaläjä
Samoin ystävällisyys palkitaan kaatamalla vaan lisää töitä niskaan. Kun taas haistattelee pomolle ja lähtee pitkälle lounaalle, kaikki on tyytyväisiä. Ei tarvii tehdä sitä projektia ruokatunnilla valmiiksi jota on muilta koodareilta odotettu kuukausia.Ihan näin on asia. Riippumatta mitä tekee. Kumma juttu sinänsä. Kieroilua ym saa palkaksi, ei vaan näy rahassa. Jos et tosiaan enää jaksa tai olet kyllästynyt tähän joustamiseen ja venymiseen, sitten pyöritellään päätä että mitäs nyt. Lomat on vielä saanut pitää rauhassa, mutta ei tiedä, kuinka kauan. Alalla kun olen, missä työt ei lopu eikä vähene, näitäkin on. Ja jos sellainen tilanne tulee, että lomalta soitetaan paikkaamaan poissaoloja niin minä olen ensimmäisenä listalla, kehen otetaan yhteys
Vielä iältäni vanhempana työntekijänä olen tottunut erilaiseen työmoraaliin kuin nuoremmat. En osaa olla härski, jos tällaista sanaa voi käyttää. Luonteeltani olen vielä sellainen, etten osaa käyttää muita hyväkseni. Jalkoihinhan siinä jää ja minut noteerataan vaan jos joku mättää. Olen yrittänyt edes vähän opetella pitämään puoliani välittämättä miten siihen reagoidaan. Kiusa se on pienikin kiusa. - ku
Samoin ystävällisyys palkitaan kaatamalla vaan lisää töitä niskaan. Kun taas haistattelee pomolle ja lähtee pitkälle lounaalle, kaikki on tyytyväisiä. Ei tarvii tehdä sitä projektia ruokatunnilla valmiiksi jota on muilta koodareilta odotettu kuukausia.toi "ryssineet" tai ylipäätänsä "ryssiä" ilmaisu ottaa päähän. loukkaavaa venäläissyntyiselle ihmiselle.
- kantavat
miehille kirjoitti:
kauemman kuin 9kk sitä vatsaa. Käy vaikka katsomassa kadulla kuinka paljon siellä on vatsakkaita miehiä.
- SA-HINT-78451
Suomen mies saa niskaansa sivistysmaitten viimeisenä tässä laajuudessa palkattoman aseorjatyön - työn joka rikkoo kaikkia Suomen nykyaikaisia työehto ja tasa-arvolakeja.
- -
Tai miksei sitten edes laitetan naisille (ja maahanmuuttajille) YLEISTÄ NAISSIVIILIPALVELUSTA TASA-ARVOISESTI? kai sen nyt edes naisylipäällikkömme halonen tai ex naispuolustusministeri e rehn olisivat voineet käydä tasa-arvon nimissäÄSitten voitkin vapaasti opiskella työnhakukursseilla tai olla vaan työttömänä eläkeikään asti, nykysysteemeillä ei kannata niitä jatkoeläkehommiakaan
tehdä, koska tilastot näyttävät selkeästi, että eläkeläinen yleensä kuolee
orjuudesta vapauduttuaan. - välittää
ku kirjoitti:
toi "ryssineet" tai ylipäätänsä "ryssiä" ilmaisu ottaa päähän. loukkaavaa venäläissyntyiselle ihmiselle.
itse olen suomalainen en minäkään pidä nimittelystä ei tätä sanaa viljele muut kun nousukkaat porvari nilkit ja nato hullut
- lare78
ku kirjoitti:
toi "ryssineet" tai ylipäätänsä "ryssiä" ilmaisu ottaa päähän. loukkaavaa venäläissyntyiselle ihmiselle.
Meille ei ole venäläisistä ollut muuksi kuin periviholliseksi. Aina säännöllisin väliajoin tänne hyökkäilleet. Tappaneet ihmisiä, ja vieneet maata. Viha asuu syvällä, ainakin minussa. Kun karjala palautetaan, ja venäläiset jotka siellä asuvat karkoitetaan, voin harkita mielipiteeni muuttamista.
- hommatkaa laki heti
miehille kirjoitti:
Haluat siis naisille pakkoraskauden ja miehille armeijan. Kyllähän sekin varmaan onnituu, ei kun vain lakialoite tekemään.
Tähän mennessä lapsen hankkiminen on ollut kuitenkin ihan vapaaehtoista, joten et voi verrata sitä ja miesten asevelvollisuutta keskenään. - ??????
ku kirjoitti:
että 1939 maa piti ottaa helposti haltuun kahdessa viikossa. Meni 105 päivää eikä siitä otettu kuin joitakin alueita. Helppo tietysti ymmärtää, kun ensin pistetään pätevät omat upseerit sileäksi puhdistuksissa ja epäpätevämmät tilalle hoitamaan maan miehityksen.
Olisiko siis jonkun sortin ryssiminen ollut kyseessä? - Sotaveeraanin jälkeläine
- -
Tai miksei sitten edes laitetan naisille (ja maahanmuuttajille) YLEISTÄ NAISSIVIILIPALVELUSTA TASA-ARVOISESTI? kai sen nyt edes naisylipäällikkömme halonen tai ex naispuolustusministeri e rehn olisivat voineet käydä tasa-arvon nimissäÄJees, vedä ihmeessä se venäjän lippu salkoon. soita Puuttinille että joku ontuu kelassa ja niinedelleen.
- puhutaan niin
tällä alalla on melko pakko opiskella iltaisin. Oli se sitten lähdekoodia tai uusimpia innovaatioita, mutta kuitenkin.
Nääs ei tämä IT-ala parhaimmillaan ole mitään 8-16 suorittavaa työtä.
Päivällä painetaan tulosta firmalle ja iltaisin sitten omaksutaan uusimpia tekniikoita, ja niitähän piisaa. Jos jämähtää siihen uskoon että oma veltto työpanos riittää, niin ehei.
Jos ei kehitys kiinnosta niin ehkäpä ei ole oikealla alalla. Puheluihin ei toki vastata muuta kuin virka-ajalla.- Miksi ilmaiseksi tekisin
Toivottavasti sinäkin olet jonkin työehtosopimuksen piirissä ja siinä märiteltyjen oikeuksien ja velvollisuuksien osana. Liitot sopineet työsuhteenehdoista Sinun parhaaksi :)
Miksi oikeasti tukisit työnantajaasi ilmaiseksi.
Oma elämä ei ole ostettavissa, olkoon se vapaa minkälaista tahansa, kukin tarvitsee vapaa-aikaa mm palautumiseen. Luuletko, että olet väsyneenä tehokkaampi kuin levättyäsi ? Jos niin luulet, olet pahasti hakoteillä. Puoliasi ei välttämättä kukaan muukaan pysty pitämään ellet itse huolehdi mm jaksamisestasi. Turha palaa loppuun ennenaikojaan siksi, ettei osaa itse löysätä. Parhaasi on, että elät elämääsi. - ------------
It- ala ei ole poikkeus mihinkään muuhun alaan. Työtä tehdään päivässä 8 tuntia. Jos sulla odotetaan työsuhteessa, että opiskelet vapaa-ajalla töihin liittyviä asioita, niin kannattaa vaihtaa äkkiä työpaikkaa, sillä työnantajan johtamistaidoissa/ organisointikyvyissä on tällöin jo jotain isompaa vikaa ja luultavasti piileviä vikoja voi löytyä muissakin kyvyissä.
Työntekijän vahvuuksien ja heikkouksien pitää olla työnantajan tiedossa ja työnantaja toimii sen mukaisesti esim aloitettaessa projektia(kouluttaa, antaa opetella työaikana, tai sitten palkkaa lisää väkeä).
Opiskelu vapaa-ajalla toki kannattaa, mutta vain itsensä vuoksi. On sitten valinnanvaraa työpaikkojen suhteen. - dsfdffsdfdf
Olet vielä ilmeisen nuori ja painat innolla menemään. Sitten kun vanhenet tajuat myös vapaa-ajan merkityksen. Älä polta itseäsi loppuun painamalla alan hommia 24/7.
- ...bonusta pukkaa
Tottakai teen. Meillä on bonusjärjestelmä jossa kk-palkka on kaksiosainen:
Peruspalkka n. 2.5keuroa. Loput provisiota joka perustuu asiakaslaskutukseen - 32% 5keuroa ylittävältä osalta joka lasketaan viimeisen kolmen kk:n laskutuksen keskiarvona.
Sen lisäksi opiskelen parhaani mukaan jotta pääsisin laskuttamaan korkeampaa tuntihintaa.- Papukaijamerkki
Tavallaan kyllä. On aina tavoitettavissa kännykällä, ja tarkistan usein etäkäytöllä työkoneesta mailit yms. Mutta se on enemmän sellaista "päivystystä" koska tekee tukihommia, joskus vain odotellaan että tuleeko tukipyyntöjä. Itse työpaikallakin viime aikoina pääosin pelaillut Fallout 3:sta :) Ja surffaillu tietenkin netissä.
Se on leppoisaa se tukityö kun sen osaa :) - se
tää menee aika lälkä palkalla
> Otatko läppärin kotiin
Toisinaan
> teetkö iltaisin ja viikonloppuisin ilmaisia töitä
Ilmaisia? Miksi ihmeessä? Kaikki laskutetaan.
> Oletko firman intrassa kiinni niin töissä kuin vapaallakin?
Miten voin olla vapaalla, jos olen intrassa kiinni? Sehän on työtä.
> Vastaatko firman puheluihin viikonloppuisinkin?
Totta hitossa. Minimikorvaus kun on olemassa ja sehän voi olla tärkeääkin...
Ylipäätänsä turhat puhelut vähenevät, kun muistaa kaiken aina laskuttaa. :)- Todellakaan
Ei enää tulisi mieleenikään. Joskus juniorina tuota tuli tehtyä, mutta nyt kun on ollut alalla 20 vuotta, niin ei todellakaan.
Työnantaja on ostanut minun osaamistani määrätyn tuntimäärän ja jos se haluaa, että teen ylimääräistä, niin lasku lähtee.
Nykyään sitä ymmärtää jo vapaa-ajan merkityksen ja siitä en hevillä tingi.
Kyllä meilläkin nuoret, vähän aikaa alalla olleet tuota tekee, kun eivät vielä ymmärrä sitä, että työ on työtä, josta pitää maksaa ja vapaa pidetään vapaana.
Ja mitä opiskeluun tulee, niin kyllähän sitä joskus tulee sivusilmällä uusia asioita katseltua, että pysyy kärryillä, mutta jos työssä tarvitsee jotain uusia tekniikoita, niin silloin työnantaja kouluttaa, eikä sekään tapahdu vapaa-ajalla. - aina töissä
Kyllä töissä aina 52 viikkoa /24h yksityisyrittäjällä on hyvin vähän varaa sanoa ei jos töitä on tarjolla.
- asdfghjks
kun en siten päässytkään vapaalle, saanut lopputiliä heti kun 55 täytin,
piti aloittaa "ilkeämielisyys", niin 2 v kuluttua löytyi lopputili tuotannollisista ja taloudellisista syistä.
tietysti riippuu siitä kuinka paljon yhtiö häiritsee, minua ei lainkaan, kun lapset olivat jo 15 v muualla asuneet, kahdestaan elellään.
tietysti työkin "miestä syö" jos ei saa olla vapaalla, - v.arma
Joka niin tekee paskoo omaan sänkyynsä, toki se on oikeistolaisen trendikästä.
- -----------
Pelotellaan, että menee leipä suusta jos et toimi niin kuin auktoritetti sanoo. Työ on uhraus ja mitä mittavammin uhraat itsesi instanssin puolesta sitä korkeamman moraalisen arvon saavutat.
- a.rka
----------- kirjoitti:
Pelotellaan, että menee leipä suusta jos et toimi niin kuin auktoritetti sanoo. Työ on uhraus ja mitä mittavammin uhraat itsesi instanssin puolesta sitä korkeamman moraalisen arvon saavutat.
Eiköhän sitä pelottelua harrasta aivan muut tahot, sulla on kääntynyt asiat päässä ns.ylösalaisin
- ------------
a.rka kirjoitti:
Eiköhän sitä pelottelua harrasta aivan muut tahot, sulla on kääntynyt asiat päässä ns.ylösalaisin
Ihan samoin kommaridiktaattorit keräsi koko potin. Eikä yksittäisen ihmisen kohtalolla ollut mitään merkitystä. Jos työnteosta saa palkaksi lämmintä kättä, niin nopeasti loppuu motivaatio hommaan tai palaa loppuun.
- todellakaan
jos itse on jotain mokannut, sen kyllä korjaan, vaikka pitkäksi menisikin. jokinlainen raja täytyy olla työn ja muun elämän välillä. Pidän kyllä työstäni, mutta enemmän pidän vapaa-ajastani. Työnteko on mulle pääasiassa sitä, että saan elämisen maksuun sillä. Eri asia, jos olisin "uraohjus". En voisi kuvitella olevani pomon tehtävissä. Liikaa vastuuta, stressiä ja joustavuutta. Ei kiitos. Mä en todellakaan ymmärrä, että jos jatkuvasti tehdään töitä ilmaiseksi. Ihan järjestöntä. Varmaan harva hyötyy siitä millään tavalla, että vapaa-aikanaan vääntää töitä ilman palkkaa.
- pokeriammattilainen
Teen kyllä iltaisin "töitä", mutta hyvällä tuotolla. Keskim. 50€ tunti. Motto: It's cool to be a poker pro ;-)
- ilmaiseksiko?
työtä riittää ja tuntuu että melkeinpä sitä ilmaiseksi tekee. kun ei tilistä jää mitään käteen. aina pitäisi olla tavoitettavissa ja monesti tulee ns. ylimääräisiä vuoroja juuri kun pitäisi olla vapaa päivä. eli kysytään pääsetkö tulemaan töihin. työnantajat sitten kinuvat, että ketään muuta emme saa tähän hätään, olisi todella hyvä jos pääsisit ja mitä kaikkia muita taktiikoita käyttävätkään, että tulisit. mielestäni vuorotyössä olevien (niinkuin itse olen) tessin mukaan työvuoroista täytyy tietää 2 viikkoa aiemmin mutta kyllä minun firmassani työajat saattavat muuttua nopeasti eikä minulta kysellä käykö uudet ajat, minulle vain ilmoitetaan muuttuneet työpäivät. ei pysty suunnittelemaan mitään menoja kun aina pitäisi olla valmis orjatyöhön.
- viikossa
Nimikkeellä "työharjoittelija". Työ ei eroa mitenkään työkaverin työstä, joka tienaa 2400 e/kk (olen vuorottelija)
- törkeistä törkeintä
hyväksikäyttöä ja valtio on suurin hyväksikäyttäjä
- Työntekijä Mies2
Tälläistä ikäväkyllä tapahtuu, että hyvin monessa työpaikassa ei palkata vakituiseksi vaan työt teetetään ilmaiseksi tai erittäin pienellä alla minimipalkan tasolla työharjoittelijoilla, jotka tekevät ihan samaa työtä kuin ne vakituisetkin.
Omalla kohdalla esim. keskimmäinen poikani teki "työharjoittelijana" 500 euroa bruttona kuussa miinus verot n. 400 eurolla muka 6 tunnin työpäiviä, jotka jostain syystä venyivät 8 tuntisiksi, työt olivat ns. atk-alan vaativia töitä joista normi liksa siinä 3000-4000 hujakoilla.
Ja mitä tekee työkkäri/kela -> kun tämä "työharjoittelu" loppuu niin sitten rinkiin taas uusi "työharjoittelija" halvalla tai monessa tapauksessa jopa ei makseta mitään.
Näin yritykset polkevat oikeasti hintoja alaspäin maksimoiden itselleen voittoja vaikka olisi varaa maksaa (onneksi myös monessa yrityksessä maksetaan ihan ok tai jopa hyvääkin liksaa).
Mutt näin tänäpäivänä, ettei harjoittelija-tittelilla monesti saa mitään tai hyvin vähän ja kierrätetään uutta sisälle kun edellinen saa lähteä eikä anneta määrä-aikais tai vaki paikkaa.
Mikä pahinta niin tähän hommaan ei syyllisty pelkästään yksityiset yrittäjät vaan taitaa myös kunnilla ja valtiolla olla oma lehmä ojassa ja käyttää tilanteen hyväksi.
Monesti kuulee myös sanottavan, että onhan se hyvä kun saa "työharjoittelupaikan" sillä saa kokemusta -> kyllä näin mutta miksi ei voida edes minimipalkkaa maksaa?
Harmi että nykymeno on näin kieroutunutta ja harmittaa varsinkin nuorten osalta tälläinen touhu, mutta ikävä kyllä näin on lainlaatijat/eduskunta ym. päätöksen teko elimet sallineet homman jatkua. - mikä hullu
mitä vittua? harjoittelija ei SAA tehdä mitään tuottavaa. näin meille koulussa määrättiin.
- ilmaiseksiko?
työtä riittää ja tuntuu että melkeinpä sitä ilmaiseksi tekee. kun ei tilistä jää mitään käteen. aina pitäisi olla tavoitettavissa ja monesti tulee ns. ylimääräisiä vuoroja juuri kun pitäisi olla vapaa päivä. eli kysytään pääsetkö tulemaan töihin. työnantajat sitten kinuvat, että ketään muuta emme saa tähän hätään, olisi todella hyvä jos pääsisit ja mitä kaikkia muita taktiikoita käyttävätkään, että tulisit. mielestäni vuorotyössä olevien (niinkuin itse olen) tessin mukaan työvuoroista täytyy tietää 2 viikkoa aiemmin mutta kyllä minun firmassani työajat saattavat muuttua nopeasti eikä minulta kysellä käykö uudet ajat, minulle vain ilmoitetaan muuttuneet työpäivät. ei pysty suunnittelemaan mitään menoja kun aina pitäisi olla valmis orjatyöhön.
- ....
Kannattaisiko opiskella uusi sinulle oikea ala tai vaihtaa parempiin ehtoihin muussa paikassa?
- Ducanaer
Toisinaan.
- muttasettä
-
duunaan muutoin. kun pohdin, miten duunikaverit oksettaa minua. - noudattanut
mitään muiden säätämiä sopimuksia palkoista ja työajoista. Teen työt siihen vuorokauden aikaan kuin itselle sopii ja en tee mitää jos ei tarpeeksi makseta.
- kyllä.
Olen kyllä useamman kerran huomauttanut asiasta, silloin vain muutetaan työnkuvaa, muuta ei tapahdu. Onneksi työpaikka vaihtuu pian!
- IT konkari
En tosiaankaan tee ilmaistyötä työnantajalle iltaisin tai viikonloppuisin.
Entinen pienehkö työnantaja jotakin sen suuntaista toisinaan yritti.
Pidin kyllä silloinkin huolen, että poissa olin ylityötunnit.
Pörssiyhtiöissä ei ole sitäkään vähää kiinostusta tehdä minkäänlaisia ylitöitä.
Vai pitäisi oman vapaa-ajan vaihtaa jonkun tuntemattoman osakkeenomistajan sijoituksien kasvattamiseksi. HAHAHA HAA HAAAA.
Kun vähän vähemmän katsottaisiin niiden osakkeenomistajien etuja niin ehkä työolot ja tavat saataisiin vähän pitkäjänteisemmälle kehitystielle. Ei olisi niin kiire sählätä. Mielestäni ei voi vaatia kovin kovaa sitoutumista yritykseen, kun sitoutuminen työntekijöihin on olematonta.
Ja mitä pelotteluihin työpaikan menettämisestä tulee, jos ei omistaudu niin eiköhän se työpaikka mene muutenkin kohta alta. Sitten ainakin tuntisi itsensä todella hölmöksi, jos ympäripyöreitä päiviä tekisi ja kiitoksena saisi kenkää. - z
teen ilmaisia töitä työaikanakin, kuten tilinauha taas kerran todisti
- ktktk
Iltaisin ja viikonloppuisin voi tehdä kuutamourakointia. On muuten aikas tuottoisaa.
- perhe elämän
ex-mies rahtasi viikonlopuksi töitä kotiin, teki kesälomat, viikot, yöt töitä. Itse en jaksanut enään hoitaa lapsia ja kotia kun mies istui vain läppärin edessä.
- Junnu65
Kyllä.
Joka ilta teen läppärillä hommia.
Päivällä kiertelen asiakkaiden luona ja illalla laitan päivällä sovitut jutut koneelle ylös ja alalla ei tunneta ylitöitä....- Juuliska
En tee ilmasta työtä. Voin kyllä tehdä jonakin päivänä 18 tuntisen työpäivän tai muutamankin, mutta voin myös tehdä max. 0,5-tuntisenkin työpäivän. Jos asiakaskäynnit ja työmatkat tai pakolliset näyttelyt ja läppärityöt toisinaan venyttävät väkisin typäivää, niin järjestän omaa aikaa asap. Esimieheni on monesti sanonut, että muistahan ottaa takaisin, kun tietää, minun tehneen pitkää työpäivää.
- Työssäkäyvä Mies
En tee ilmaiseksi töitä iltaisin ja viikonloppuisin ja miksi pitäisi.
Eikös homma perustu siihen, että kun teen töitä eli annan panokseni työnantajan käyttöön niin siltä ajalta kun teen töitä maksetaan myös palkkaa.
Tiedän ihmisiä jotka tekevät ilmaiseksi töitä ja ihmettelen miksi he näin tekevät.
Jos osa ihmisistä tekevät ilmaiseksi töitä niin se hieman vääristää käsitystä siitä millä resursseilla kaikki työt tulevat tehtyä eli oikeasti jos työtä ei saa tehtyä siinä vaaditussa ajassa mitä pitäisi niin ei sitä työtä pidä ilmaiseksi tehdä omalla ajalla vaan pitäisi palkata lisää henkilökuntaa.
Toki työt voidaan tehdä paremmin ja tehostetummin mutta siltikin siltä työajalta pitää palkka maksaa eikä tehdä ilmaiseksi omalla ajalla.
Ikävä kyllä monet vetävät itsensä piippuun ja uhraavat oman aikansa antaen työnantajalle ilmaiseksi panoksensa ja useasti ei työnantaja edes tästä mitään kiitosta anna vaan ihmettelee, että hyvinhän nämä työt tulevat tehtyä näilläkin resursseilla.
Eri asia tietysti on jos olisi oma yritys niin kyllä tässä tapauksessa oman yrityksen eteen monesti itse yrittäjä tekee aikas pitkiä työpäiviä oli sitten viikonloppu tai ei.
Harva yritys vaatii että työtä edes tehdään vapaa-ajalla (en tiedä yhtään tapausta, jos painostettaisiin työntekijöitä tällä tavalla) joten miksi ihmeessä ihmiset vapaaehtoisesti palkatta uhraavat perheensä jne. vapaa-ajan työnantajalle (ehkä joku ajattelee, että sillä tavoin firmalla menee paremmin, tulosta syntyy jne. mikä on hieno asia mutta kuitenkin loppujen lopuksi aika pidemmän päälle ei niin viisasta vai onko?)
Hyvä topikin aihe tämä ja niin ajankohtainen tänä päivänä kun työt tehdään minimi-resursseilla.
PS. Tiedän ihmisiä suht monta jotka ovat uhranneet oman ja perheensä vapaa-ajan työnantajan hyväksi ilman palkkaa, näissä on hyvinkin ikäviä tarinoita mm. omassa firmassani on 2 ihmistä heittäny lusikan nurkkaan (toiselta petti pumppu ja toiselta ratkes aivoista verisuoni), lisäksi on tarinoita perheen yhteishengen rakoilusta ja jupa avioeroon päättyneistä juista (joskus vaan asiat menevät liian pitkälle).
Työn teko on tärkeä muttei se ole se maailman tärkein asia, itsellä oma perhe on 1.sijalla ja sen jälkeen työ pakollisena ansainta-kuviona tottakait (tykkään työstäni vaikka mainitsin tuon pakkosanan tuossa ja teen työni hyvin mutten tee sitä ilmaiseksi) - Uusi työpaikka tarpeen
Niin se on. Ta "kiristää" tavallaan... sanoo ettei ole PAKKO, mutta KAIKKI MUUT TYÖNTEKIJÄT kyllä vastaavat puhelimiin viikonloppuna. Muutenkin antaa ymmärtää kaikenlaista ei niin kovin mukavaa. Ja se on jatkunut vuodesta toiseen!
- "vapaa-aikana"
Pidetään yllä hyvää tietotaitoa,ja kuntoa...Niin ja valmistaudutaan arjen koetuksiin.
Tällä kaikella Me nousemme lamasta.
(JK.tuossa päivällä ostin laadukasta lihaista iltapalla.)Tää ei liity asiaan.
- Työnarkomaani minäkin
Viime viikolla tunteja kertyi reilusti yli 80, meillä on kyllä tuntiseuranta mutta kiinteä kuukausipalkka. Vastaavasti saa kyllä joustaa joskus toisinkin päin kunhan työtilanne sen sallii. Nyt on klo vähän vaille iltakymmenen ja juuri äsken vastailin työmailin viesteihin. Globaalissa toimintaympäristössä jo pelkästään aikaerotkin aiheuttavat iltatöiden painetta eikä sitä sitten kuitenkaan voi normaaliin suomalaiseen toimistoaikaan kotona nukkua. Vuonna -87 pidin viimeksi täyden 4 viikon kesäloman, sen jälkeen on pisin jakso ollut kaksi viikkoa, silloinkin tosin mailit tarkistellen.
Toistaiseksi on mennyt sen verran hyvin, ettei ole päivääkään tarvinnut olla työttömänä enkä ole myöskään päivääkään ollut sairaslomalla.. sairastaahan voi omallakin ajalla ja käyttää vaikka silloin niitä tuntisaldoja pois :-). Ja ei, en ole yrittäjä vaan ihan palkkatyöntekijä it-alalla.- Työ ei ole kaikki
Onko käynyt mielessä, mitä sitten kun työpaikka menee alta?
Onko elämässä muuta kuin työ?
Rentouttava loma kokonaan irti työasioista, ei sen parempaa olekkaan. Työteho nousee kunnon loman jälkeen huomattavasti. En todellakaan halua, että lomalla joku minua häiritsee työasioilla.
Sairaana työskentely vain pitkittää sairautta ja työteho on alamaissa pahimmillaan viikkoja muutaman sairasomapäivän sijaan. Lisäksi pahimmillaan sairas työkaveri tartuttaa kymmenen muuta.
En oikein tajua ylvästelyä sairaana työskentelyllä tai omien lomiensa pitämättömyydellä. Lähinnä tulee mieleen eikö ihmiset osaa pitää puoliaan.
- Työnarkomaniaa
Viime viikolla tunteja kertyi reilusti yli 80, meillä on kyllä tuntiseuranta mutta kiinteä kuukausipalkka :-). Vastaavasti saa kyllä joustaa joskus toisinkin päin kunhan työtilanne sen sallii. Nyt on klo vähän vaille iltakymmenen ja juuri äsken vastailin työmailin viesteihin. Globaalissa toimintaympäristössä jo pelkästään aikaerotkin aiheuttavat iltatöiden painetta eikä sitä sitten kuitenkaan voi normaaliin suomalaiseen toimistoaikaan kotona nukkua. Vuonna -87 pidin viimeksi täyden 4 viikon kesäloman, sen jälkeen on pisin jakso ollut kaksi viikkoa, silloinkin tosin mailit tarkistellen.
Toistaiseksi on mennyt sen verran hyvin, ettei ole päivääkään tarvinnut olla työttömänä enkä ole myöskään päivääkään ollut sairaslomalla.. sairastaahan voi omallakin ajalla ja käyttää vaikka silloin niitä tuntisaldoja pois :-). Ja ei, en ole yrittäjä vaan ihan palkkatyöntekijä it-alalla. Vastaan puheluihin ja maileihin kotoa vain jos jotain tärkeämpää on meneillään ja tiedän että asia voi olla kiireellinenkin. Läppärikin on mukana vain jos etukäteen tiedän että voi tulla kiireellisiä töitä. Ilmaiseksi en noita tee vaan merkitsen tietysti työajaksi kaiken.
Työssä tarvittavat tekniikat ja työkalut opiskellaan työajan puitteissa, kotona opiskelen työjuttuja ainoastaan jos yöunet meinaavat mennä jonkin ongelman kanssa. Muuten opiskelen itseäni kiinnostavia asioita joita ei yleensä voi töissä soveltaa.- Tyhmänkö vaimo
Voi kuulkaa kuinka mieheni on painanut töitä ilmaiseksi jo kaksi vuotta iltaisin ja vkl:sin! Ja mitä saa kiitokseksi, EI MITÄÄN! Olenkin sanonut, että firma saa pikkuhiljaa antaa palkkioita perheelle. Me tahdomme etelään, kylpylään, elokuviin, ravintolaan jne. Sitten saa mun puolesta firma teettää töitä meidän perheen ajalla. Ai niin, unohdin, että firma saa maksaa myös sähkölaskumme sekä internet yhteyden. Vielä kun firma laittaaaina silloin tällöin isän korvikkeen lapsille seuraa pitämään ja vaimolle miehen hellyyttä ja seksiä antamaam niin kyllä me jaksetaan! Näin hienosti varmaan aika monella menee nykyään?
- nuori, vihreä ja hölmö
tein ilmaista työtä. Melko pian muutaman ammattivuoden jälkeen tajusin, että se ei kasvata taivasosuuttani saati varmista sinne pääsyä.
Nyt olen ollut "kuivilla" reilut 7 vuotta. - ajoissa tajunnut
Mä en tee sekuntiakaan ylitöitä ilmaiseksi. Siinä nyt vaan yksinkertaisesti ei ole mitään järkeä. Kuten täällä on jo monet todenneet, tuollainen ahkeruus "palkitaan" vaan iskemällä lisää töitä pöydälle.
Itse toimin niin, että hoidan pakolliset hommat, mutta kaikessa rauhassa ja huolellisesti. Eipä ole kenelläkään valittamista, että hommat ei hoidu, mutta en myöskään joudu paiskimaan ylimääräisiä töitä. Kun työaika päättyy, mulla alkaa vapaa-aika ja silloin ei töitä mietitä.
Ihmisen elämä on liian lyhyt siihen, että viettää 16h päivässä töiden parissa, monet vaan ei sitä tunnu tajuavan. Entä sitten, jos teillä "ahkerilla" on sitten vanhana hiukan enemmän rahaa kuin meillä "laiskoilla"? Se ei kuulkaas korvaa sitä vapaa-aikaa, jonka olette lahjoittaneet pois, millään ette sitä menetettyä aikaa takaisin saa.- Välähtäjä
vievät nekin vähät työt mitä olisi tarjolla, haistakaa vittu. Itseänne vain ajattelette tai olette kaikki näitä bitinvääntäjiä, jotka eivät tajua mitään mistään muusta.
- -------
Välähtäjä kirjoitti:
vievät nekin vähät työt mitä olisi tarjolla, haistakaa vittu. Itseänne vain ajattelette tai olette kaikki näitä bitinvääntäjiä, jotka eivät tajua mitään mistään muusta.
Nämä duunarit tosiaan tarjoaa niitä ilmaisia lounaita. Ketä työnantajaa/sijoittajaa kohta kiinnostaa edes maksaa mitään, kun ilmaissoftat ja open sourcetkin on tulossa?
- deeiiii
Ei kai se ura muuten aukene. Nykyisellään ihmisillä tuntuu olevan kauhean heikko työmoraali meidänkin työpaikalla, 30-40 vuotiaat istuvat kuin tehtaan pillin istuttamana. Mitään ei tehdä ellei ole pakko jne. ja valitetaan joka asiasta.
Minä olen ottanut asiakseni paneutua yrityksen töihin ja teen töitä aikalailla koko ajan. Tämä hyvä työmoraali vie uralla eteen päin eikä tarvitse katsella paikalle laiskottelemaan tulleita kovinkaan pitkään kun tie vie eteen päin.
En ymmärrä miten huono työmoraali nykyisillä ihmisillä on. Eikä mitään kunnianhimoa. Työllä se ylennys tulee eikä muuten.
Nyt kotia, sauna lämpimäksi ja viskipaukku käteen. Tiedän ainakin tehneeni töitä sen eteen, sitä teistä ei kovin moni vastauksista päätellen voi sanoa. Huudelkaa te vain joutavien "oikeuksienne" perään kun ette työstä mitään kuitenkaan ymmärrä.- Petyt vielä
Työtä ahkerasti ja tunnollisesti tekemällä ei varmasti ylennyksiä tipu, jos niiden perään ylipäätään on.
Ennemmin pitä omata sopivaa laiskuutta ja kyvyn puhua vakuuttavasti asioista ikäänkuin jotakin tietäisit niistä. Hyvin puhumalla oikeille ihmisille, pääsee varmasti parhaiten eteenpäin. Osaaminen/tietäminen on sivuseikka.
- ......................
Teen ainoastaan töitä itselleni omaasta vapaasta tahdostani, jos teen.
- oivallinen kaveri
Vosin tehdä vaikka nälkäpalkalla viikonloppuja ihan vaan työkokemuksen takia.
mutta kun ei pääse yleensä edes haastatteluun. - bcvbvcbcvb
olen vain määräaikaisella sopparilla joten parempi vain kehittää omaa ammattitaitoaan vielä.
- IT hemmo
kulkeutua kotiin käytännön syistä, mutta ilmaisia töitä en tee...
Ylitöitä otan kyllä vastaan silloin tällöin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1017443
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?815047- 794869
- 1324268
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan103058- 522699
- 402596
- 532247
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102221Suudeltiin unessa viime yönä
Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit211850