Voi kääk: Ripuli, ilmavaivat

BlingChang

Jatkuva ripuli ja ilmavaivat.
Niin, on se vaan aika ihmeellistä että verikokeen mukaan ei ole keliakiaa. Tähystyksen mukaan suolinukka kunnossa. Kuulun kuitenkin jonkulainen geenitetsin mukaan sellaisen ryhmään, jolla voin keliakiaa olla. Tämä joukko on ymmärtääkseni pieni.
Kestin säännöllistä ripulia ja ilmavaovoja yli kymmenen vuotta! Se oli hirvittävää aikaa elämässäni. Jatkuvasti vessassa. Se "normaali" 5 - 6 krt/päivä. Ja miten ihminen voi olla missään julkisessa tilassa, töissä, koulussa, ylipäätänsä missään, jos on jatkuvat ilmavaivat päällä? Ei mitenkään.
Olin jo unohtanut miltä tuntuu olla normaali!
Kunnes siirryin gluteiinittomaan ruokavalioon. Siitä alkoi uusi ihana elämäni. Vessa 1 kert/päivä. Eikä tarvitse päästellä kaasuja joka käänteessä...
On se kummallista kun itse pitää itsensä diagnosoida.
Olen varma, että minulla on keliakia. Olen sen itse empiirisesti todennut.

4

1731

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gluteenittomaan

ruokavalioon tullee automaattisesti syötyä terveellisemmin kun jää useimmat roskaruuat ym rasvaiset sokeripit ym ilmavaivoja aiheuttavat ruuat pois,eihän sulla mitään keliakiaa ole,siinähän laihtuis ja veri "katoaa" hb putoaa itselläni 65 painokin 30kg luuranko jo melkein olin ennen diagn.varmistumista.Mutta kun aloitin täysin gluteenittoman dieetin,vaivani katosivat 2 päivässä,ruoka alkoi sulaa heti paremmin eikä sen jälk mitään vaivoja 20 vuoteen nyt.m50-

• Typical Symp.

Olet kohtalontoverini. Ei kyllä lohduta yhtään.

• ripuliaroskaruuasta

Ittellä tulee roskaruuasta ripulia.. Siinä vaan sitte istutaan yli puol pv...
      Oon muuten 12-vuotta.. (tyttö)
      Et en syö kauheest roskaruokaa..

• kokeile.

Studio55.fi-lähetyksessä puhutaan Suomessa yhä yleisemmistä autoimmuunisairauksista lääkäri Olli Sovijärven kanssa. Autoimmuunisairauksiin kuuluu muun muassa kilpirauhasen tulehdus, haavainen paksusuolentulehdus, ykköstyypin diabetes, Crohnin tauti, nivelreuma, MS-tauti, psoriasis ja keliakia.
      http://www.katsomo.fi/?progId=170109 (kesto 30min)

Viljat ja/tai maitotuotteet pois 4-8 viikoksi. Kokeile kumpi oireet aiheuttaa. Voi olla, että kumpikaan ei sovi.

Jos jopa kolmasosa suomalaisista kärsii vatsa- ja suolisto-oireista tai muista ongelmista joissa viljojen välttäminen auttaa, niin sinä voit olla niistä yksi. Lisäksi viljojen gluteiini (vehnä, ruis ja ohra), peruna sekä maito tuottavat limaa elimistöön, joka pahentaa allergioita, astmaa, infektioita, lasten korvatulehduksia ja reuman oireita.
      http://personal.inet.fi/koti/remeli/viljat.htm

Maitotuotteet ovat monella yksi keskeisistä syistä suolisto-oireisiin, allergioihin, astmaoireisiin sekä erilaisiin iho-ongelmiin. Maitotuotteiden eliminointi helpottaa usein näitä oireita, ja moni vuosia oireista kärsinyt pääsee pysyvästi eroon sekä ongelmasta että lääkityksestä. Lisäksi maitotuotteet keräävät limaa ja ovat usein merkittävänä tekijänä kroonisissa ylähengitystieinfektioissa.
      http://personal.inet.fi/koti/remeli/kalsium.htm

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lataus pakkaskelissä

En olisi koskaan ostanut sähköautoa jos olisin tajunnut että ne eivät lataa pakkasissa suurteholatauksella vaan istut tu
      Hybridi- ja sähköautot
      121
      4580
    2. Kun väestö ikääntyy ja veronmaksajat vähenee, mitä sitten vasemmistolaiset?

Maahanmuutto ei vaan ole ratkaisu väestön ikääntymiseen. Maahanmuutto lykkää ja hidastaa väestön ikääntymistä ja työv
      Maailman menoa
      69
      2642
    3. Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?

Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?
      Maailman menoa
      80
      1675
    4. Kyllä mä suren

Sitä että mikään ei ole kuten ennen. Ei niitä hetkiä ja katseita. Toisaalta keho lepää eikä enää tarvitse sitä tuskaa ko
      Ikävä
      9
      1156
    5. Jos vielä joku päivä nähtäis...

Miten suhtautuisit minuun, mies?
      Ikävä
      66
      872
    6. Laitetaan nyt kirjaimet kohdilleen

kuka rakastaa ja ketä ?
      Ikävä
      45
      865
    7. Nyt se on varmaa kuntajakoselvitys

Ensi viikolla tuöee kuntaministeri ulos ja kertoo asiasta.
      Ähtäri
      21
      863
    8. Olet mies aika ailahteleva luonteeltasi

Olen nähnyt kuinka olet iloinen, sosiaalinen ja osallistuva. Autat ja kannustat muita. Ja sitten olen nähnyt kuinka istu
      Ikävä
      120
      833
    9. Yhteen hiileen velanottoveljet V P K

Tytäryhtiöissä palaa julkista rahaa ja vastuuttomuuden takia -ei pakollisten -kuntalain edellyttämien asioiden takia! N
      Pyhäjärvi
      67
      817
    10. Olisin valmis tutustumaan uudelleen

En menneisyyden kautta vaan haluaisin tutustua ihmiseen, jollaiseksi olet kasvanut.
      Ikävä
      50
      789
    Aihe