Hei,
haluaisin tietoa siitä muilta henkilöiltä, että missä iässä partion voi aloittaa ja onko ollut " kallis " harrastus lapsilla.
Itse olin aikoinaan sudenpentu ja muistelisin, että rinkka maksoi ainakin melkoisesti myös jokin maksu meni vaatteista, mutta paljon on jäsenmaksu?
Minkä ikäisenä partioon voi lapsensa laittaa?
Itse olen Pohjois-Pohjanmaan alueelta, että jos joku osaisi kertoa, kuinka paljon lasten harrastus on täällä tullut maksamaan.
Partio jätti itseen lämpimiä muistoja, niin haluaisin, että poikanikin sen kävisi, koska sieltä löytää kunnollisia ystäviä ja oppii valmentavia taitoja armeijaan ja arkielämään. Itse opin myös kunnioitusta. Ikävä kyllä lopetin kesken, kun alkoi johtajakoulutus ja teini-ikä :)
Kiitos.
Itse entinen sudenpentu
6
860
Vastaukset
- OHO!
Sp:lle (Suomenpartiolaiset) maksettava vuosimaksu on noin 30 euroa. Lippukunnasta riippuen voi olla myös lippukunnalle maksettava jäsenmaksu, josta saa selvää vain kysymällä. Useilla lippukunnilla, (ei kuitenkaan kaikilla) on tapana kerätä myös leirimaksu, joka on yleensä 5-10 euroa/leiri. Isoimmille, piirien välisille tai kansainvälisille leireille osallistuminen maksaa jo hieman enemmän. Kesällä järjestetään mm. Järvisuomen partiolaisten piirileiri, jonne osallistuminen maksaan noin 150 euroa. Leiri kestää suunilleen 8 päivää.
Varusteiksi tarvitaan tietysti reppu/rinkka, makuupussi ja -alusta. Näinen hinnat vaihtelevat rajusti, ja niihin voi laittaa rahaa niin paljon kuin haluaa, mutta halvallakin saa perusvälineet retkeilyyn. Esim. partioaitasta saa asiantuntavaa apua ostoksiin.
Loppujen lopuksi partio on mielestäni hyvin halpa harrastus.
Yleisesti ottaen partiolaiseksi pääsee noin 7-vuotiaat, koulun aloittavat lapset.
Toivottavasti näistä oli jotain apua! - saat tietoa
Ota yhteyttä piiriisi (selviää noilta sivuilta) tai seurakuntaasi ja kysy lähin lippukunta.
Peruspartiointi on halpa harrastus, retkeilyvälineetkin voi alussa lainata.
Ja lähde itse mukaan vaikka sudenpentulaumaa vetämään. Katso viestiketju "mitä vikaa partiossa", siellä on samanhenkisiä ihmisiä.- Isä-22
Kiitos kaikille rehellisistä vastauksista.
Nyt vaan jään odottelemaan, että poika kasvaa ja pääsee aloittamaan
mukavan luonnon läheisen harrastuksen.
Kiitos. - saat tietoa
Isä-22 kirjoitti:
Kiitos kaikille rehellisistä vastauksista.
Nyt vaan jään odottelemaan, että poika kasvaa ja pääsee aloittamaan
mukavan luonnon läheisen harrastuksen.
Kiitos.Voit jo nyt lähteä itse mukaan luomaan pohjaa pojalle. Ja poika leirillä kantorinkkaan. Isoilla leireillä on erikseen perheleirit, jossa jopa ei-partiolaispuoliso voi olla mukana. Omakohtaisia kokemuksia tältäkin saralta, suosittelen lämpimästi.
- Isä-22
saat tietoa kirjoitti:
Voit jo nyt lähteä itse mukaan luomaan pohjaa pojalle. Ja poika leirillä kantorinkkaan. Isoilla leireillä on erikseen perheleirit, jossa jopa ei-partiolaispuoliso voi olla mukana. Omakohtaisia kokemuksia tältäkin saralta, suosittelen lämpimästi.
, että tällaistakin järjestetään. Sehän olisi hieno tilaisuus.
Tällaiselle leirille päästäkseen täytyy siis jomman kumman perheestä kuitenkin
kuulua partioon, vai järjestetäänkö leirejä myös ihan ulkopuolisille?
Kyllähän tuo luonnonrauha oman lapsen kanssa houkuttaisi. :) - perheleirit
Isä-22 kirjoitti:
, että tällaistakin järjestetään. Sehän olisi hieno tilaisuus.
Tällaiselle leirille päästäkseen täytyy siis jomman kumman perheestä kuitenkin
kuulua partioon, vai järjestetäänkö leirejä myös ihan ulkopuolisille?
Kyllähän tuo luonnonrauha oman lapsen kanssa houkuttaisi. :)Toisen pitää kuulua partioon. Voithan mennä vaikka ammattiasi vastaavaan työhön suurleirille ja puoliso lähtee lapsen kanssa mukaan. Asutte perheleirissä joko omassa asuntovaunussa tai teltassa. Vilkaisepa niitä järjestön sivuja, seuraava suurleiri etsii työntekijöitä. Ihan kiva tapa viettää osa lomaa, vaikka maksaakin. Partiolaiset ovat siitä hullua kansaa, että maksavat työstä. Vaan on tosi antavaa. Sinun pitää tietysti liittyä johonkin lippukuntaan, mutta nuo tiedot löytyy parhaiten piiritoimistosta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus54009Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va872062Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J50856- 47784
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?184738Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va34738Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.35722Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke119715- 35674
Miksi tuota ei saada karkotettua Suomesta?
Sillä näkyy olevan ilmeinen suojaväri. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6af3161b-4cdc-4ca7-b6cd-1e745efd1a97127648