Itse entinen sudenpentu

Isä-22

Hei,

haluaisin tietoa siitä muilta henkilöiltä, että missä iässä partion voi aloittaa ja onko ollut " kallis " harrastus lapsilla.

Itse olin aikoinaan sudenpentu ja muistelisin, että rinkka maksoi ainakin melkoisesti myös jokin maksu meni vaatteista, mutta paljon on jäsenmaksu?

Minkä ikäisenä partioon voi lapsensa laittaa?

Itse olen Pohjois-Pohjanmaan alueelta, että jos joku osaisi kertoa, kuinka paljon lasten harrastus on täällä tullut maksamaan.

Partio jätti itseen lämpimiä muistoja, niin haluaisin, että poikanikin sen kävisi, koska sieltä löytää kunnollisia ystäviä ja oppii valmentavia taitoja armeijaan ja arkielämään. Itse opin myös kunnioitusta. Ikävä kyllä lopetin kesken, kun alkoi johtajakoulutus ja teini-ikä :)

Kiitos.

6

882

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • OHO!

Sp:lle (Suomenpartiolaiset) maksettava vuosimaksu on noin 30 euroa. Lippukunnasta riippuen voi olla myös lippukunnalle maksettava jäsenmaksu, josta saa selvää vain kysymällä. Useilla lippukunnilla, (ei kuitenkaan kaikilla) on tapana kerätä myös leirimaksu, joka on yleensä 5-10 euroa/leiri. Isoimmille, piirien välisille tai kansainvälisille leireille osallistuminen maksaa jo hieman enemmän. Kesällä järjestetään mm. Järvisuomen partiolaisten piirileiri, jonne osallistuminen maksaan noin 150 euroa. Leiri kestää suunilleen 8 päivää.

Varusteiksi tarvitaan tietysti reppu/rinkka, makuupussi ja -alusta. Näinen hinnat vaihtelevat rajusti, ja niihin voi laittaa rahaa niin paljon kuin haluaa, mutta halvallakin saa perusvälineet retkeilyyn. Esim. partioaitasta saa asiantuntavaa apua ostoksiin.

Loppujen lopuksi partio on mielestäni hyvin halpa harrastus.

Yleisesti ottaen partiolaiseksi pääsee noin 7-vuotiaat, koulun aloittavat lapset.

Toivottavasti näistä oli jotain apua!

• saat tietoa

Ota yhteyttä piiriisi (selviää noilta sivuilta) tai seurakuntaasi ja kysy lähin lippukunta.
      Peruspartiointi on halpa harrastus, retkeilyvälineetkin voi alussa lainata.
      Ja lähde itse mukaan vaikka sudenpentulaumaa vetämään. Katso viestiketju "mitä vikaa partiossa", siellä on samanhenkisiä ihmisiä.

• Isä-22

Kiitos kaikille rehellisistä vastauksista.

Nyt vaan jään odottelemaan, että poika kasvaa ja pääsee aloittamaan
        mukavan luonnon läheisen harrastuksen.

Kiitos.

• saat tietoa
        Isä-22 kirjoitti:

Kiitos kaikille rehellisistä vastauksista.

Nyt vaan jään odottelemaan, että poika kasvaa ja pääsee aloittamaan
        mukavan luonnon läheisen harrastuksen.

Kiitos.

Voit jo nyt lähteä itse mukaan luomaan pohjaa pojalle. Ja poika leirillä kantorinkkaan. Isoilla leireillä on erikseen perheleirit, jossa jopa ei-partiolaispuoliso voi olla mukana. Omakohtaisia kokemuksia tältäkin saralta, suosittelen lämpimästi.

• Isä-22
        saat tietoa kirjoitti:

Voit jo nyt lähteä itse mukaan luomaan pohjaa pojalle. Ja poika leirillä kantorinkkaan. Isoilla leireillä on erikseen perheleirit, jossa jopa ei-partiolaispuoliso voi olla mukana. Omakohtaisia kokemuksia tältäkin saralta, suosittelen lämpimästi.

, että tällaistakin järjestetään. Sehän olisi hieno tilaisuus.

Tällaiselle leirille päästäkseen täytyy siis jomman kumman perheestä kuitenkin
        kuulua partioon, vai järjestetäänkö leirejä myös ihan ulkopuolisille?

Kyllähän tuo luonnonrauha oman lapsen kanssa houkuttaisi. :)

• perheleirit
        Isä-22 kirjoitti:

, että tällaistakin järjestetään. Sehän olisi hieno tilaisuus.

Tällaiselle leirille päästäkseen täytyy siis jomman kumman perheestä kuitenkin
        kuulua partioon, vai järjestetäänkö leirejä myös ihan ulkopuolisille?

Kyllähän tuo luonnonrauha oman lapsen kanssa houkuttaisi. :)

Toisen pitää kuulua partioon. Voithan mennä vaikka ammattiasi vastaavaan työhön suurleirille ja puoliso lähtee lapsen kanssa mukaan. Asutte perheleirissä joko omassa asuntovaunussa tai teltassa. Vilkaisepa niitä järjestön sivuja, seuraava suurleiri etsii työntekijöitä. Ihan kiva tapa viettää osa lomaa, vaikka maksaakin. Partiolaiset ovat siitä hullua kansaa, että maksavat työstä. Vaan on tosi antavaa. Sinun pitää tietysti liittyä johonkin lippukuntaan, mutta nuo tiedot löytyy parhaiten piiritoimistosta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP jo 100 % suositumpi kuin persut

Kertoo Hesarin uusin kannatuskysely. Demareiden kannatus on miltei tuplat verrattuna persuihinl. Suomen kansa ei selväst
      Maailman menoa
      70
      10528
    2. Voiko normaali ihminen ryhtyä vasemmistolaiseksi?

Tätä jäin pohdiskelemaan.
      Maailman menoa
      237
      4487
    3. SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa

SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah
      Maailman menoa
      155
      3892
    4. Orpo: Velkajarrua vastustavaa puoluetta vaikea ajatella hallitukseen

No Minja Koskelan kommunistipuolue jäi ulos tuosta. Kaikki eduskuntapuolueet vasemmistoliittoa lukuun ottamatta sopivat
      Maailman menoa
      159
      3378
    5. PS ylivoimainen nousija myös HS:n gallupissa, SDP laskee taas

https://www.verkkouutiset.fi/a/hs-gallup-sdpn-suosio-laskee-ps-nousussa/#0a7d2507 Ylivoimainen viime kuukausien nousija
      Maailman menoa
      39
      3134
    6. Valtavasti suomalaisia asunnottomina, mutta ei yhtään somalia

tai muuta kehitysmaalaista. Mites tässä näin kävi? Tiedän hyvin, että esim. somaleita lentää ulos mm. Hekan asunnoista,
      Maailman menoa
      42
      2843
    7. Mikä tämä henkilö mahtaa touhuta Parkanossa

Kamalaa https://www.ylasatakunta.fi/teksti/pirkanmaan-karajaoikeus-vangitsi-koiran-tappamisesta-epaillyn-6.68.127794.b58
      Parkano
      31
      2282
    8. Ikävä sinua mies

Vuosia kuluu, mutta tunteet ei ole hävinnyt. Tasoittuneet toki, kun ei olla nähty. Järki palannut päähän kuitenkin. Se i
      Ikävä
      20
      1910
    9. Hienoa! Eduskunta luopui käteisen käytöstä

Nyt tuo sama muutos pitää saada myös muuhun yhteiskuntaan. Käteistähän ei tarvitse tänä päivänä enää kuin rikolliset.
      Maailman menoa
      62
      1716
    10. Sulla on avaimet ja keinot

Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi
      Ikävä
      25
      1445
    Aihe