Itse entinen sudenpentu

Isä-22

Hei,

haluaisin tietoa siitä muilta henkilöiltä, että missä iässä partion voi aloittaa ja onko ollut " kallis " harrastus lapsilla.

Itse olin aikoinaan sudenpentu ja muistelisin, että rinkka maksoi ainakin melkoisesti myös jokin maksu meni vaatteista, mutta paljon on jäsenmaksu?

Minkä ikäisenä partioon voi lapsensa laittaa?

Itse olen Pohjois-Pohjanmaan alueelta, että jos joku osaisi kertoa, kuinka paljon lasten harrastus on täällä tullut maksamaan.

Partio jätti itseen lämpimiä muistoja, niin haluaisin, että poikanikin sen kävisi, koska sieltä löytää kunnollisia ystäviä ja oppii valmentavia taitoja armeijaan ja arkielämään. Itse opin myös kunnioitusta. Ikävä kyllä lopetin kesken, kun alkoi johtajakoulutus ja teini-ikä :)

Kiitos.

6

809

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • OHO!

      Sp:lle (Suomenpartiolaiset) maksettava vuosimaksu on noin 30 euroa. Lippukunnasta riippuen voi olla myös lippukunnalle maksettava jäsenmaksu, josta saa selvää vain kysymällä. Useilla lippukunnilla, (ei kuitenkaan kaikilla) on tapana kerätä myös leirimaksu, joka on yleensä 5-10 euroa/leiri. Isoimmille, piirien välisille tai kansainvälisille leireille osallistuminen maksaa jo hieman enemmän. Kesällä järjestetään mm. Järvisuomen partiolaisten piirileiri, jonne osallistuminen maksaan noin 150 euroa. Leiri kestää suunilleen 8 päivää.

      Varusteiksi tarvitaan tietysti reppu/rinkka, makuupussi ja -alusta. Näinen hinnat vaihtelevat rajusti, ja niihin voi laittaa rahaa niin paljon kuin haluaa, mutta halvallakin saa perusvälineet retkeilyyn. Esim. partioaitasta saa asiantuntavaa apua ostoksiin.

      Loppujen lopuksi partio on mielestäni hyvin halpa harrastus.

      Yleisesti ottaen partiolaiseksi pääsee noin 7-vuotiaat, koulun aloittavat lapset.

      Toivottavasti näistä oli jotain apua!

    • saat tietoa

      Ota yhteyttä piiriisi (selviää noilta sivuilta) tai seurakuntaasi ja kysy lähin lippukunta.
      Peruspartiointi on halpa harrastus, retkeilyvälineetkin voi alussa lainata.
      Ja lähde itse mukaan vaikka sudenpentulaumaa vetämään. Katso viestiketju "mitä vikaa partiossa", siellä on samanhenkisiä ihmisiä.

      • Isä-22

        Kiitos kaikille rehellisistä vastauksista.

        Nyt vaan jään odottelemaan, että poika kasvaa ja pääsee aloittamaan
        mukavan luonnon läheisen harrastuksen.

        Kiitos.


      • saat tietoa
        Isä-22 kirjoitti:

        Kiitos kaikille rehellisistä vastauksista.

        Nyt vaan jään odottelemaan, että poika kasvaa ja pääsee aloittamaan
        mukavan luonnon läheisen harrastuksen.

        Kiitos.

        Voit jo nyt lähteä itse mukaan luomaan pohjaa pojalle. Ja poika leirillä kantorinkkaan. Isoilla leireillä on erikseen perheleirit, jossa jopa ei-partiolaispuoliso voi olla mukana. Omakohtaisia kokemuksia tältäkin saralta, suosittelen lämpimästi.


      • Isä-22
        saat tietoa kirjoitti:

        Voit jo nyt lähteä itse mukaan luomaan pohjaa pojalle. Ja poika leirillä kantorinkkaan. Isoilla leireillä on erikseen perheleirit, jossa jopa ei-partiolaispuoliso voi olla mukana. Omakohtaisia kokemuksia tältäkin saralta, suosittelen lämpimästi.

        , että tällaistakin järjestetään. Sehän olisi hieno tilaisuus.

        Tällaiselle leirille päästäkseen täytyy siis jomman kumman perheestä kuitenkin
        kuulua partioon, vai järjestetäänkö leirejä myös ihan ulkopuolisille?

        Kyllähän tuo luonnonrauha oman lapsen kanssa houkuttaisi. :)


      • perheleirit
        Isä-22 kirjoitti:

        , että tällaistakin järjestetään. Sehän olisi hieno tilaisuus.

        Tällaiselle leirille päästäkseen täytyy siis jomman kumman perheestä kuitenkin
        kuulua partioon, vai järjestetäänkö leirejä myös ihan ulkopuolisille?

        Kyllähän tuo luonnonrauha oman lapsen kanssa houkuttaisi. :)

        Toisen pitää kuulua partioon. Voithan mennä vaikka ammattiasi vastaavaan työhön suurleirille ja puoliso lähtee lapsen kanssa mukaan. Asutte perheleirissä joko omassa asuntovaunussa tai teltassa. Vilkaisepa niitä järjestön sivuja, seuraava suurleiri etsii työntekijöitä. Ihan kiva tapa viettää osa lomaa, vaikka maksaakin. Partiolaiset ovat siitä hullua kansaa, että maksavat työstä. Vaan on tosi antavaa. Sinun pitää tietysti liittyä johonkin lippukuntaan, mutta nuo tiedot löytyy parhaiten piiritoimistosta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      105
      1806
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1417
    3. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      6
      1386
    4. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      13
      1309
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      144
      1303
    6. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1260
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1237
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      647
      1192
    9. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      1058
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      13
      1028
    Aihe