Olen vakituisessa työssä, nettotulot n. 1500 e kk. Velkaa 40000... :( Nyt velkaa kertynyt niin että joka kk menee vuokraan 350 euroa ja sitten lainojen lyhennykseen 1200 euroa. Joka tarkoittaa että en pysty maksamaan lainoja, käytän hyväkseni lyhennysvapaat ym kaikki. Kaikissa lainoissa minimilyhennys jo.
mitä tapahtuu, jos vaan annan mennä luottotiedot ja alkaan makselemaan sitten 1/3 osa palkastani ulosottoon? Silloin jäisi vuokran jälkeen elämiseen vielä 650 e.
Tällä summalla saisi elää ja olisin valmis myös maksamaan enemmän velkaa takaisin kuin tuo 1/ 3. Onnistuuko? Mitä tapahtuu ja sitten kun saan joskus takaisin luottotietoni, niin näkeekö pankista jos joskus otan asuntolainaa niin näkeekö takaajani tämän asian, että joskus mennyt luottotiedot mutta saanut ne takaisin? Olen 28 vee ja haluaisin kuitenkin joskus elämässäni oman asunnon myös.
luottotiedot, miten toimii
4
438
Vastaukset
- Miiliki
Se on pitkä prosessi ennenkuin luottotiedot menee. Käsittääkseni sinulla ei ole mitään velkoja mennyt edes perintään vielä vai kuinka? Soittele paikkoihin, koita saada maksujärjestelyt uusiksi, että maksat esim. pelkkiä korkoja tms.
- tietosi mennä..
Olen kuullut tarina jossa velat olivat melkein yhtä paljon kun sulla, ja ei vielä merkintöjä. Velkaneuvoja oli soittanut paikat läpi ja jotenkin järjestänyt velat samaan paikkaan ja sinne sitten maksanut joka kuukausi ja luottotiedot jäi.. Yritän itse saman.. Odotusajat pitkät mutta kannatta varata velkaneuvojalle ajan, ja ennen sitä itse yrittää soitta firmoille..
Tsemppiä! - Perässäsi
Hei, ei kannata antaa mennä ulosmittaukseen ja luottotietoja sillä jos sen teet puhutaan jostakin 15-20 vuoden prosessista jos et pysty maksamaan velat vanhenee nykyään 15 vuodessa ja niitä koitetaan periä joka vuosi sen jälkeen kun juttu on käsitelty oikeudessa ja olet lähes ikuinen velkavanki. Luottotiedot menee aina 4 vuotta eteenpäin kun sulta koitetaan ulosmittaa jotakin ja todetaan että olet varaton ja et voi maksaa nyt vasta on tulossa siihenkin helpotusta että ei menisi luottotiedot enää jos velka on jo vanhentunut. Sinun kannattaa hakea velka saneerausta ja varata aika kipin kapin velkaneuvojalle ja sitä kautta ratkaista tilanne ei noin pienillä tuloilla voi maksaa noin paljon velkoja ja koitta vielä elää samalla.
TV. keväällä 03/2008 veloista vapaa mutta merkinnät poistuu vasta 2011
(ellei uusi laki putsaa tietojani sitä ennen) 1) Soita velkojat läpi ja yritä sovitella maksuja. Kerro rehellisesti tilanteesi.
2) Jos ei onnistu, ota yhteyttä Takuusäätiöön (jonoa...), tosin takaavat järjestelylainoja vain 34 tuhanteen saakka, mutta saattaisi auttaa.
Sinua varmasti auttaisi, jos saisit tuosta 1200 eurosta maksut vaikka 1000 euroon. Jäisi 200 euroa kuukaudessa elämiseen - onhan se 200 enemmän kuin nyt...
Onnea matkaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista987663- 1055532
- 2664738
- 494683
- 663405
- 502768
- 582457
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222418Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292372- 412244