Osaisitteko kertoa, millaisia asioita pitäisi hoitaa / ottaa mukaan, kun viettää kuukauden Italiassa? Olen tähän mennessä hankkinut matkavakuutuksen ja kansainvälisen kelakortin. Tarvitaanko muita virallisia asiakirjoja tms jotka kannattaisi hankkia hyvissä ajoin ennen matkaa?
kuukausi ulkomailla
4
642
Vastaukset
- tarvetta
Jos ei halua varautua kaiken varalle ei sinne oikeastaan tarvitse mukaan mitään. Kuukausi on lyhyt aika ja Italia sitä paitsi lähellä, äkkiähän sieltä kipaisee vaikka hakemaan.
Olen itse viettänyt matkustellen vuoden EU:n ulkopuolella enkä matkavakuutusta kummempaa hommannut. Sekin oli turha koska mitään ei tapahtunut. No ilmoitin Kelaan tosin että olen poissa maasta, samoin väestörekisteriin, sehän teoriassa pitää ilmoittaa jos on yli 3 kuukautta pois, vaikka tuskin ne saavat tietää jos ei kuole, ja sittenhän se ei haittaakaan.Ei noin lyhyelle reissulle todellakaan tarvitse varautua sen kummemmin kuin parin viikon pakettilomalle. Voimassaoleva passi ja rahat/luottokortti riittää mainiosti. Kunhan huolehdit, että lomasi aikana mahdollisesti erääntyvät laskut ovat suoraveloituksessa (tai joku hoitaa ne maksuun puolestasi). Tarvittavat lääkkeet ja reseptit on hyvä ottaa mukaan.
Itse teen nykyisin ulkoministeriölle matkustusilmoituksen, kun mitä vain voi sattua missä vain.
http://formin.finland.fi/doc/mobiili/matkustusilmoitus.html- tintarelladiluna
reissaaja56 kirjoitti:
Ei noin lyhyelle reissulle todellakaan tarvitse varautua sen kummemmin kuin parin viikon pakettilomalle. Voimassaoleva passi ja rahat/luottokortti riittää mainiosti. Kunhan huolehdit, että lomasi aikana mahdollisesti erääntyvät laskut ovat suoraveloituksessa (tai joku hoitaa ne maksuun puolestasi). Tarvittavat lääkkeet ja reseptit on hyvä ottaa mukaan.
Itse teen nykyisin ulkoministeriölle matkustusilmoituksen, kun mitä vain voi sattua missä vain.
http://formin.finland.fi/doc/mobiili/matkustusilmoitus.htmlkiitos paljon vinkeistä!
mitä tuo matkustusilmoituksen tilaaminen muuten maksaa? en löytänyt sivulta tietoa tekstiviestin hinnasta nimittäin. tintarelladiluna kirjoitti:
kiitos paljon vinkeistä!
mitä tuo matkustusilmoituksen tilaaminen muuten maksaa? en löytänyt sivulta tietoa tekstiviestin hinnasta nimittäin.Ei aavistustakaan, mitä se maksaa. Tuskin enempää kuin muutkaan kotimaan viestit? Teen itse aina ilmoituksen jo ennen matkaan lähtöä, enkä ole huomannut puhelinlaskussani mitään poikkeavaa. Ensi viikolla taas reissuun, täytyypä myöhemmin tarkistaa puhelinlaskut. Silti se on pieni hinta, jos apua tarvitsee...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1065520Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453683Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503245Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4532568Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2611610- 871356
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito131309Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321283- 771248
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1501192