Millaisia kokemuksia teillä on kynsipsorin hoidosta? Ainoa 14 vuoden kokemuksella minulle toiminut keino on ollut salsal-voiteella voitelu ja päivittäinen ihoteipillä teippaaminen. Teippiä sai käyttää vuoden ajan joka päivä, ennen kuin kynsi oli melkein kokonaan kasvanut takaisin kiinni alustaansa. Toinen kynsi, jossa psori on ollut pidempään, ei tosin ehtinyt tarttua kiinni niinkään paljon.
Ongelmaksi on muodostunut se, että kynnet tulehtuvat jatkuvasti. Viime aikoina märkäiset tulehdukset ovat olleet niin pahoja, että sormet ovat turvonneet aivan järkyttävästi ja ovat siis todella kipeitä. Antibioottikuuri poistaa märkimisen hetkeksi, mutta jo ennen kuurin loppua kynnenalunen alkaa taas mätiä. Olen nyt syönyt putkeen kaksi antibioottikuuria ja taas tulehdun on alkanut uudestaan.
Kun tulehdus pääsi valloilleen, niin vuoden kestänyt teippihoitoprosessini meni hukkaan ja märkivä tulehdus irroitti koko kynnen. Lääkärit eivät osaa muuta sanoa kuin kirjoittaa lisää antibioottia, joka ei siis tunnu tepsivän.
Mahtaako muilla olla vastaavia kokemuksia? Miten olette hoitaneet tulehdusta/kynsiä yleensä?
PSORIASIS KYNSISSÄ
2
1721
Vastaukset
- hoitunut
Liottele käsiäsi merisuolakylyvyissä päivittäin, älä huuhtele, mutta kuivaa hyvin.
Minä rapsuttelin kynsien alustasta kuivat karstat pois ja tarvittaessa rasvasin Ceridalilla. Pikkuhiljaa ovat kynnet kasvaneet paikoilleen.
Jos pidät irtonaisia kynsiä teipin avulla kiinni, ne muhivat oikein kunnolla bakteerien vallassa. Ilmakylyvyt ovat myös tarpeen. Jos olet nainen, laita kynsiin väritöntä lakkaa ja ehkä lievästi vaaleaa päälle, se peittää rosoisuudet. Ja vaikka kynsi olisi leikattu pois melkein kokonaan, voi tyngän lakata.Rumat kynnet ovat ikäviä, mutta yritä kuitenkin.- minulle ...
tepsii on diprosalic liuos. Olen kokeillut "kaikkea".
Kynsiä ei kannata lakata. Laitan diprosalicia pitkin pv. Auttaa...kannattaa kokeilla.
Teippaaminen ja muukin rasvasten rasvojen käyttö pahensi minulla vaan psoria kynsissä niin paljon, et pikkurillin kynsi lähti periaatteessa kokonaan irti!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja2313011Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1972646Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1121253Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies1411208Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait2991119- 701108
Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka3721091Lapsien pakko kasteesta on luovuttava.
Eikö olisi parempi siirtää kaste rituaali rippikouluun,kun 15v.tietävät jo itse haluaavatko tulla kastetuksi juutalais-k5831065Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a211005Omakotitalossa väkivaltaa ounasrinteellä
Kertoo iltalehdet Mitä lienee Tapahtui. Verinen ihminen kannettu lanssiin8833