Millaisia kokemuksia teillä on kynsipsorin hoidosta? Ainoa 14 vuoden kokemuksella minulle toiminut keino on ollut salsal-voiteella voitelu ja päivittäinen ihoteipillä teippaaminen. Teippiä sai käyttää vuoden ajan joka päivä, ennen kuin kynsi oli melkein kokonaan kasvanut takaisin kiinni alustaansa. Toinen kynsi, jossa psori on ollut pidempään, ei tosin ehtinyt tarttua kiinni niinkään paljon.
Ongelmaksi on muodostunut se, että kynnet tulehtuvat jatkuvasti. Viime aikoina märkäiset tulehdukset ovat olleet niin pahoja, että sormet ovat turvonneet aivan järkyttävästi ja ovat siis todella kipeitä. Antibioottikuuri poistaa märkimisen hetkeksi, mutta jo ennen kuurin loppua kynnenalunen alkaa taas mätiä. Olen nyt syönyt putkeen kaksi antibioottikuuria ja taas tulehdun on alkanut uudestaan.
Kun tulehdus pääsi valloilleen, niin vuoden kestänyt teippihoitoprosessini meni hukkaan ja märkivä tulehdus irroitti koko kynnen. Lääkärit eivät osaa muuta sanoa kuin kirjoittaa lisää antibioottia, joka ei siis tunnu tepsivän.
Mahtaako muilla olla vastaavia kokemuksia? Miten olette hoitaneet tulehdusta/kynsiä yleensä?
PSORIASIS KYNSISSÄ
2
1516
Vastaukset
- hoitunut
Liottele käsiäsi merisuolakylyvyissä päivittäin, älä huuhtele, mutta kuivaa hyvin.
Minä rapsuttelin kynsien alustasta kuivat karstat pois ja tarvittaessa rasvasin Ceridalilla. Pikkuhiljaa ovat kynnet kasvaneet paikoilleen.
Jos pidät irtonaisia kynsiä teipin avulla kiinni, ne muhivat oikein kunnolla bakteerien vallassa. Ilmakylyvyt ovat myös tarpeen. Jos olet nainen, laita kynsiin väritöntä lakkaa ja ehkä lievästi vaaleaa päälle, se peittää rosoisuudet. Ja vaikka kynsi olisi leikattu pois melkein kokonaan, voi tyngän lakata.Rumat kynnet ovat ikäviä, mutta yritä kuitenkin.- minulle ...
tepsii on diprosalic liuos. Olen kokeillut "kaikkea".
Kynsiä ei kannata lakata. Laitan diprosalicia pitkin pv. Auttaa...kannattaa kokeilla.
Teippaaminen ja muukin rasvasten rasvojen käyttö pahensi minulla vaan psoria kynsissä niin paljon, et pikkurillin kynsi lähti periaatteessa kokonaan irti!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1721994
Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!
En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,821450Varattais lähihotellista
🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää1821394Nyt jäi velat perimättä
Mikä idea se talo oli polttaa ja velalliset sisällä nyt jäi rahat saamatta101127Ellen Jokikunnas muistelee Reino-koiraa - Ralph-poika koskettavalla tavalla esiin: "Kiitos, että..."
RIP Reino. Lämmin osanotto suureen suruunne Ellen, Jari ja Ralph. Reino tuli tutuksi monelle suomalaiselle Unelmia Ita391046Martinan aussikulta, missä?
Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!210973- 94834
- 39824
- 85805
Meneekö eläinpuiston johto vaihtoon vaalien jälkeen?
Ähtärissä kuhistaan ja kuiskitaan, että perussuomalaiset esittävät vaalien jälkeen, että eläinpuiston hallitus uusitaan49765