Heippa,
Onkohan muilla mahdollisesti todettu moista? Olen ollut tammikuun alusta saikulla korkean sykkeen vuoksi. Erilaisia lääkkeitä on kokeiltu, sydämen ultra tehty ja elektrofysiologinen tutkimuskin tehty jonka yhteydessä ablaatiota ei tehty, kun ei häiriötä aiheuttavaa johtorataa löytynyt. Lääkkeet ovat auttaneet aina hetkellisesti n. muutaman viikon ja sitten ikäänkuin elimistö tottuu lääkkeisiin ja korkea syke jälleen piinaa.
Juuri nytkin tässä kirjoitellessani tätä viestiä sykkeeni 107, ja vain makaan ja näpytän. Olin kesäkuun alussa kokeilemassa työntekoa ja se oli yhtä tuskaa, viikon siis jaksoin ja jälleen saikulla... Nyt taas odottelen aikaa kardiologianpolille meikkuun. En vain tiedä, että mitä mulle voi enää tehdä/tutkia. Sydämessä ei pitäisi olla mitään vikaa, mutta tuo syke vain on outo. Viime holtterissa päiväaikaan koko ajan takykardiaa (max oli tuolloin 177) yöksi onneksi syke laskee jopa alle 45 (saapahan sydän edes jossain välissä levätä).
Nyt sitten kelaltakin tuli hylkäävä päätös sairauspäivärahojen suhteen kun teen heidän mielestään VAIN toimistotyötä... Jos pelkän ruoan tekeminen nostaa sykkeen jopa 150 on jokin mielestäni pielessä. Töissä ollessani konetta näpytellessä ja papereita siirrellessä syke 100-120 luokkaa.
Minulla tuo syke nousee herkästi pienestäkin liikkeestä.
Lihakset ovat jatkuvasti maitohapoilla ja tuntuu kuin joka päivä juoksisin maratonia. Ainoastaan makuulla(liikkumatta) ollessani syke saattaa laskea 70-80 paikkeille, mutta jos esim korjaan tyynyn asentoa syke nousee yli 100.
Olen hieman ylipainoinen ja kunto ei ole kehuttava, mutta lääkärit ovat sanoneet, että nämä seikat eivät aiheuta tuollaisia sykkeitä.
Olen niin väsynyt ja "rasittunut" (vaikka en uskalla/voi rasittaa itseäni... sillä pienestäkin rasituksesta, kuten 20 rappusen ylöskävelemisestä tuntuu taju lähtevän)
Joskus jopa puhuessa hengästyn ja syke nousee taivaisiin=O(
Olisi kiva tietää onko muita jotka kärsivät samaisesta ongelmasta ja, että mitä heille mahdollisesti on tehty.
Vaikka kuntoni ei riitä (siis tuon sykkeen vuoksi) olen pakottanut itseni päivittäin koiran kanssa pienille lenkeille. Hisukseen koiran kanssa kävellään ja sykkeet älyttömän korkealla.
Noh toivotaan, että lääkärit keksivät vihdoin jotain..... Tahtoisin takaisin töihin kun ei se kelakaan usko, että olen työkyvytön.
No juu, kiitos jo jaksoit lukea vuodatukseni ja tosiaan olisi ihanaa jos jaksaisit jakaa kokemuksesi=O)
Sykemittari muuten jatkuvassa käytössä, juuri katsoin 6 tunnin ajanjaksolta ka syke 98 ja max 155 ja todella en ole mitään rasittavaa tehnyt, rasittavin oli vissiin tuo ruoan laitto=O)
Epätarkoituksenmukainen sinustäkykardia
3
2111
Vastaukset
- Nelli.
Mullakin on sama. Se vaan alkoi yhtä äkkiä ja paheni siihen pisteeseen, että kun ylös sohvalta yritin, niin syke 180. :( On tämä kamalaa. Lääkkeet hetken auttoi, sitten ei enään.
Multakaan ei mitään löydetty. Aika syksyllä meikkuun.
Itsellä piän epäilys, että olisikohan mulla anoreksia ja päivittäiset oksentelut johtaneet tähän? Vaikka kun tervehdyin ja paino nousi normaaliksi, niin vaiva ei ole korjaantunut.
Tuleeko sulle lisälyöntejä paljon? Mulla tulee kammioextraa välillä ihan hurjana. Nyt on tykyttely lievittynyt siihen pisteeseen, että pääsen liikkumaan, mutta joinain päivinä se palaa ja palaakin semmoisena, ettei syke enää rauhoitu edes makuullaan ollessa, vaan saattaa siinä 150 jumpsutella ihan omia aikojaan tunninkin. Ja kammiolisäreitä tulee kohtausten aikana, ihan putkeen 10 kappalettakin, jos koitan nousta istumaan.
Itku ja epätoivo välillä iskee, kun kukaan ei pysty auttamaan!!
Ihme vaiva, olet ensimmäinen itseni lisäksi jonka kuulen kärsivän täsmälleen samasta oireesta! :O
Paljon sulla ikää? Mä 20.
Käyn palstalla tooosi harvoin, että jos haluat, niin kirjoita [email protected]- alkuperäinenkirj
Juu kyllä mullakin välillä on extroja... Oikeastaan niistä tämä alkoi. Ensin oli noita muljahdustuntemuksia ja kun niitä lähdettiin tutkimaan ja todettiin ne vaarattomaksi seuraavaksi oireeksi ilmaantui tuo korkea pulssi.
Itse olen 36v. eli roimasti vanhempi kuin sinä=O)
Ei tässä muuten mitään olisi, mutta kun ei jaksa mitään.... Mutta Kela nyt on sitä mieltä, että olen täysin terve. Välillä kun kävelee, tuntuu et taju lähtee ja huomaan et syke nousee... Taju ei onneksi ole kertaakaan lähtenyt.
Mulla saikkua tämän kuun loppuun asti ja vasta syksyllä pääsen tutkimuksiin vaikka lääkäri pisti lähetteen tosi kiireellisenä. Kun vain rahat riittäisivät yksityiseen lääkäriin niin sinne kyllä menisin=O/
- Anonyymi
Samanlaisia oireita itsellä. Paraniko teillä oireet?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?465731Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki553025- 1832645
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t102331- 272073
mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k132059törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/151746- 1461327
- 141249
Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu2611153